samsinak píše:K tomu škubnutí, pokud se bavíme o stejném: průjezd křižovatkou, zařazená dvojka, za křižovatkou sešlápnutí plynu, zacukání, někdy i hodně prudké škubnutí... po škubnutí volnoběžné otáčky náhle vyletí tak na 2000-2500, a drží takto i při zastavení, i po prošlápnutí plynu.... nutno chcípnout, pak znova natočit.... volnoběh vyletí na 2000-2500 a postupně tak cca 15 vtařin se pomalu začíná ustalovat zase na svých 600-800. Malý škubání bych možná vydržel, ale to náhlý je fakt blbý, pak stojím na červenou a mám tam otáčky na volnoběhu vysoký, že když lidi přecházej na přechodu, tak se trošku bojí
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ahoj, řešil jsem teď delší dobu přesně tenhle problém - a hledal jsem na fóru odpovědi. Našel jsem tenhle popis problému (a pak ještě jednou někde jinde, ale to teď honem nemůžu najít), je to přesně ten případ, docela přesně a stručně popsanej. Bohužel je to starší příspěvek - a navíc bez popsanýho řešení. Nicméně mně se to nakonec podařilo vyřešit, tak to sem píšu, třeba to někomu dalšímu pomůže.
Ještě to doplním o to, že to typicky škubalo pouze za teplého motoru, otáčky po opakovaném škubnutí (bez toho, abych je nechal "slézt") vyskočily ještě výš a výš, a znovu dolů pak začaly (velmi) pomalu lézt dolů jenom, když jsem zastavil auto a nechal běžet motor na volnoběh. Zkoušel jsem výměnu EGR, čištění škrtící klapky a volnob. trysky, výměnu čidla tlaku v sání...
Nakonec to nicméně byla řídící jednotka! Po výměně motor zase šlape jako hodinky
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Teď zpětně to vypadá jako naprostá drnkačka a jasná věc, jenže já se s tím autem trápil skoro půl roku (mezitím to i na chvíli "přestalo"), obzvlášť proto, že jezdím na LPG (a ovlivňovalo to teda mnohem víc faktorů). Ze začátku to dělalo jenom velmi nahodile, pak už častěji a uměl jsem to i zopakovat, nicméně i přesto to byl zapeklitý problém - při připojení na diagnostiku se řídící jednotka tvářila, jakoby nic
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Moc děkuji za podněty a pomoc celé řadě mechaniků, za finální radu hlavně KOMImu, který to odhadnul správně a hned - po telefonu.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)