Ventilátor topení

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Panter

Ventilátor topení

Příspěvek od Panter » 13 úno 2006, 12:18

Ahoj všichni, doufám, že mi budete někdo schopni porádit, vím, že jste v tom určitě kovaní a bude to pr Vás hračka. Mám problém s topením, kdy na polohu 1,2,3, z topení nefoukne ani vánek (ani není slyšet ventilátor topení, že by se vůbec točil) a na 4 polohu je vše v pořádku a ventilátor fouká a topení topí jako obvykle. Mám Astru G r.v. 1998 s klimou. Nevíte prosím v čem by mohla být ta chyba a nebo závada?? Děkuji Vám za odpověď.
Pro případ dnaok@seznam.cz

Díky moc za odpovědi.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Vojta » 13 úno 2006, 14:26

Panter píše:Ahoj všichni, doufám, že mi budete někdo schopni porádit, vím, že jste v tom určitě kovaní a bude to pr Vás hračka. Mám problém s topením, kdy na polohu 1,2,3, z topení nefoukne ani vánek (ani není slyšet ventilátor topení, že by se vůbec točil) a na 4 polohu je vše v pořádku a ventilátor fouká a topení topí jako obvykle. Mám Astru G r.v. 1998 s klimou. Nevíte prosím v čem by mohla být ta chyba a nebo závada?? Děkuji Vám za odpověď.
Pro případ dnaok@seznam.cz

Díky moc za odpovědi.
je potřeba vyměnit předřadné odpory ventilátoru, cena cca 500 - 1200 za nové
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Panter

Oprava

Příspěvek od Panter » 21 úno 2006, 12:01

Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava

Příspěvek od Oťas » 21 úno 2006, 12:07

Panter píše:Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.
Tolik by měly stát všechny opravy... to by se to opravovalo.... :D
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava

Příspěvek od Vojta » 21 úno 2006, 13:39

Panter píše:Zdravím Vás, tak jsem se právě vrátil od autoelektrikáře, který ten předřadný odpor vyndal a zjistil, že je v háji pojistka před. odporu. Oprava byla následující, kdy pojistku vystřihl a dal tam vnitřní část čokoládky a ventilátor zase fouká jako blázen jen vlasy na hlavě poletují. Cena opravy nula 0 prd.
a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Panter

Re: Oprava

Příspěvek od Panter » 22 úno 2006, 16:34

klubo píše:a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?

néé, otáčky ventilátoru si normálně volím a je to pohodička. :D

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava

Příspěvek od Vojta » 22 úno 2006, 16:53

Panter píše:
klubo píše:a to ti ted všechny rychlosti foukaj stejně?

néé, otáčky ventilátoru si normálně volím a je to pohodička. :D
no akorát sem nepochopil jakou pojistku kde nahradil
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Panter

odpověď

Příspěvek od Panter » 24 úno 2006, 22:04

Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Re: odpověď

Příspěvek od Svata » 25 úno 2006, 08:22

Panter píše:Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.
Blbý dotaz: Co se stane v případě, že by měla tepelná pojistka zareagovat?? :evil:

Panter

Příspěvek od Panter » 25 úno 2006, 11:58

Dle tvrzení autoelektrikáře dojde k poškození jedné ze tří spirál předpěťového odporu a to tak, že se přepálí jedna z těchto spirál. Ale to není zase taková katastrofa když vezmu v úvahu, že kvůli přepálené pojistce by jsi stejně měl koupit nový odpor. Takže ??

Panter

Příspěvek od Panter » 25 úno 2006, 11:59

Omlouvám se samozřejmě jsem myslel předřadný odpor!!!!

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: odpověď

Příspěvek od Vojta » 25 úno 2006, 12:42

Panter píše:Nahradil tepelnou pojistku v předřadném odporu. Tato pojiska se nachází pod třemi přužinami v samotném těle předřadného odporu.
až to začne hořet tak se už nebudeš moc veselit nad pár ušetřenejma stovkama
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Svata
Příspěvky: 57
Registrován: 25 led 2006, 16:46
Bydliště: Vsetín

Příspěvek od Svata » 25 úno 2006, 17:30

Panter píše:Dle tvrzení autoelektrikáře dojde k poškození jedné ze tří spirál předpěťového odporu a to tak, že se přepálí jedna z těchto spirál. Ale to není zase taková katastrofa když vezmu v úvahu, že kvůli přepálené pojistce by jsi stejně měl koupit nový odpor. Takže ??
Vzhledem k jsem elektovzdělán, si myslím, že tepelná pojistka (reaguje na teplo - asi bimetal) brání přehřátí. Pokud tam není, a spirála se přehřeje a přepálí se, vydává před přepálením určité teplo. Bál bych se požáru vozu. Pojistka v pojistkové skříni nemusí reagovat. Je dimenzována poněkud výš a reaguje na zvýšení hodnoty proudu, který se v tomto případě nemusí dostat nad hranici, kdy se přepálí...:(

kotek
Příspěvky: 55
Registrován: 02 říj 2006, 21:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kotek » 03 říj 2006, 20:02

Součástí každého bloku předřadných odporů je axiální teplotní pojistka, která je příčinou nefunkčnosti jako celku. S ohledem na skutečnost, že celý blok stojí nový 700-1100 Kč, stojí za zvážení výměnu pouze prdlé tepelné pojistky. Vhodnou náhradou je žada axiálních tepelných pojistek TSF s rozsahem vypínacích teplot 73 - 240 oC a proudu 10A. Cena této součástky je 15-16 Kč. Zrovna řeším tento problém, a použiji konkrétně typ TSF077 s vypínací teplotou 77 oC. Podle měření by to ampérově mělo vyhovovat. Jinak je to taková prťavá věcička uprostřed odporového bloku.

majkl
Příspěvky: 89
Registrován: 05 črc 2006, 18:49
Bydliště: opava

oprava ventilátoru

Příspěvek od majkl » 03 říj 2006, 20:47

Plně s tebou souhlasím, je to nesmysl něco propojovat mezi sebou čokoládou když ta oprava skutečně vyjde řádově na desítky korun a zvládne to i méně zdatný člověk s pájkou , cínem a případně měřákem. Sám jsem ten problém měl ještě na straré F astře a na současném G - taktéž. Jinak ta ta věcička se běžne používá třeba na friťáky, fény a pod.

Odpovědět