Připlatit si prodlouženou záruku?
Připlatit si prodlouženou záruku?
Chci Vás poprosit o radu. Vždy jste mi tady dobře poradili, třeba to bude i tentokrát. Několik let jsem členem oplácké rodiny - mám Astru-g combi, r.v.1998, 1,4 16V (66kw), najeto skoro 200 tis.km. Přestože o toto auto mohu říct hlavně chválu a chci ho nadále ponechat manželce na "dojetí", příšel čas udělat si radost nějakým novým kouskem. Po delším zvažování to bude nejspíš Octavka II s novým TSI motorem. Můj dotaz je ale obecného charakteru.
Škodovka má základní záruku 2 roky a možnost delší si připlatit. Připláceli byste si při koupi nové OII s 1,2 TSI prodlouženou záruku na 4 roky/120 tis. km (za 11 tis. Kč)? Já najedu cca 25 tis.km ročně - ve standardní 2-leté záruce najedu tak 50tis.km - to by se snad vadné kusy mohli projevit. Navíc bratranec má vlastní servis, takže po záruce bych jezdil k němu, určitě levněji než do značkového servisu. Na druhé straně, náhoda je blbec…Jaký je prosím Váš názor? Raději připlatit?
Velmi zvažuji připojištění EuroGap. Octavku budu mít minimálně po dobu úvěru, tj. 5 let pojištěnu havarijkem s 10% spoluúčastí. EuroGap (pojištění do plné ceny nového vozu, včetně úhrady spoluúčasti ze strany Gapu) na 3 roky (na delší dobu to na 100% hodnoty auta nejde pojistit) by mně vyšel na 16 300,-Kč. Bydlím v Brně na sídlišti. Kdybych parkoval venku před barákem, tak vůbec neváhám a Gap si dám.Jenže já vlastně budu parkovat pořád v garáži (doma, u rodičů, u tchánů) nebo zabezpečeném objektu v práci. Navíc plánuji vždy řádně i v garáži, zamykat Construct a bullock na pedály + VIN a nálepky alarmu (jen nálepky, alarm dávat nebudu)na oknech. Navíc ta konkurence mnoha desítek méně zabezpečených jiných Octavek a i lepších aut, parkujících na našem sídlišti stále venku... Samozřejmě občas člověk musí nechat auto i před obchodem apod., takže určité riziko tady je vždy. Ale menší než kdybych výše popsané možnosti neměl. Na druhé straně bych asi s Gapem parkoval ve třetím roce pojištění "stále venku, v těch nejodlehlejších a nejtmavějších místech, bullock ubytoval ve sklepě, a na okýnko Octavky lepil papír s nápisem: zpátečka zamčena není!!! a modlil se, aby mi ji vzali:-), já dostal plnou cenu auta a šel si pro nový model:-) S mým štěstím by mi ji však nikdo nevzal, resp. vzal, ale až po skončení připojištění Gap:-) Tak váhám.
Děkuji moc Vaše názory.
Škodovka má základní záruku 2 roky a možnost delší si připlatit. Připláceli byste si při koupi nové OII s 1,2 TSI prodlouženou záruku na 4 roky/120 tis. km (za 11 tis. Kč)? Já najedu cca 25 tis.km ročně - ve standardní 2-leté záruce najedu tak 50tis.km - to by se snad vadné kusy mohli projevit. Navíc bratranec má vlastní servis, takže po záruce bych jezdil k němu, určitě levněji než do značkového servisu. Na druhé straně, náhoda je blbec…Jaký je prosím Váš názor? Raději připlatit?
Velmi zvažuji připojištění EuroGap. Octavku budu mít minimálně po dobu úvěru, tj. 5 let pojištěnu havarijkem s 10% spoluúčastí. EuroGap (pojištění do plné ceny nového vozu, včetně úhrady spoluúčasti ze strany Gapu) na 3 roky (na delší dobu to na 100% hodnoty auta nejde pojistit) by mně vyšel na 16 300,-Kč. Bydlím v Brně na sídlišti. Kdybych parkoval venku před barákem, tak vůbec neváhám a Gap si dám.Jenže já vlastně budu parkovat pořád v garáži (doma, u rodičů, u tchánů) nebo zabezpečeném objektu v práci. Navíc plánuji vždy řádně i v garáži, zamykat Construct a bullock na pedály + VIN a nálepky alarmu (jen nálepky, alarm dávat nebudu)na oknech. Navíc ta konkurence mnoha desítek méně zabezpečených jiných Octavek a i lepších aut, parkujících na našem sídlišti stále venku... Samozřejmě občas člověk musí nechat auto i před obchodem apod., takže určité riziko tady je vždy. Ale menší než kdybych výše popsané možnosti neměl. Na druhé straně bych asi s Gapem parkoval ve třetím roce pojištění "stále venku, v těch nejodlehlejších a nejtmavějších místech, bullock ubytoval ve sklepě, a na okýnko Octavky lepil papír s nápisem: zpátečka zamčena není!!! a modlil se, aby mi ji vzali:-), já dostal plnou cenu auta a šel si pro nový model:-) S mým štěstím by mi ji však nikdo nevzal, resp. vzal, ale až po skončení připojištění Gap:-) Tak váhám.
Děkuji moc Vaše názory.
- Reklama
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Musíš si predĺženú záruku priplatiť hneď? U nás (mercedes) sa dá predĺžená záruka priplatiť kedykolvek pred vypršaním tej fabrickej. Takže za tie 2 roky poznáš, či to auto je v pohode, alebo sa tam rôzne závady vyskytujú častejšie a pred vypršaním si priplatíš predĺženie.
Na druhej strane keď už kupuješ nové auto sa to asi oplatí. A tých 11tis je u nových áut plných elektriky cena jednej opravy, takže sa to asi oplatí tak či tak.
(Samozrejme odporúčam dobre si prečítať, na čo všetko sa to predĺženie vzťahuje. Aby si potom nebol nemilo prekvapený...)
Na druhej strane keď už kupuješ nové auto sa to asi oplatí. A tých 11tis je u nových áut plných elektriky cena jednej opravy, takže sa to asi oplatí tak či tak.
(Samozrejme odporúčam dobre si prečítať, na čo všetko sa to predĺženie vzťahuje. Aby si potom nebol nemilo prekvapený...)
- zmrzlina
- Příspěvky: 701
- Registrován: 09 čer 2009, 18:26
- Bydliště: Rakovník/Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Já osobně bych si to asi připlatila. Jen mě překvapuje, že Škodovka dává opravdu jen zákonnou záruku 2 roky, když ostatní automobilky dávají víc (Mitsubishi 3 roky, Kia 7 let).
ASTRA 2,0 DTI, Y20DTH
ZAFIRA B 1,9, CDTI, 74 kw, Z19DT
"Není důležité, kolik mám centimetrů, ale kolik mám energie."
ZAFIRA B 1,9, CDTI, 74 kw, Z19DT
"Není důležité, kolik mám centimetrů, ale kolik mám energie."
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
U škodovky si to musíš rozhodnout hned při koupi.
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Mno..asi nikdo neporadí, jak na tom jsou ty nové TSI motory..to ukáže až čas..
Ale jelikož jde o celkem nový motor, tak bych tu záruku asi vzal..ono když v 80 tis. odejde turbo jako u prvních TéDéÍček, tak to asi nebude žádná sranda
Ale jelikož jde o celkem nový motor, tak bych tu záruku asi vzal..ono když v 80 tis. odejde turbo jako u prvních TéDéÍček, tak to asi nebude žádná sranda
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Nezabudni že keď si priplatíš záruku tak budeš dalej "závislý" na autorizovanom servise.A keď nebudeš dávat auto robit do autorizáku tak ti záruka aj tak padne. A autorizák ti to parádne predraží. Ja osobne mám kamoša ktorý kúpil novú Octavku a nikdy s ňou nebol v autorizáku.Len mení čo treba/svojpomocne alebo v neautor.servisoch/ Jazdí cca 70.000 ročne,takže ked si prerátal kolko by dal autorizáku za pravidelné prehliadky s tými ich cenami tak to si radšej kúpi za vlastné to čo sa mu pos..e a vymení a má to o hoooooodne lacnejšie .
Citroen Berlingo 1,6Hdi 68kw XTR r.v.2012
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
To je už na tebe, ale poistku proti krádeži ber určite. Predsa len Octávia a Golf patria na čelo rebríčka v obľúbenosti u dlhoprstých. Alebo pozri po inej značke .
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Ty Octavky mají proměnlivé intervaly na prohlídku - upozorní Tě sám palubní počítač, ale je to cca 30ti. km nebo 2 roky (ve Světě motorů dlouhodobě testovali OII s motorem 1,4TSI a na servisku je počítač poslal po 30 200 km. Při mém nájezdu tzn. cca 1x ročně návštěva autorizovaného servisu. Asi ušetřím za metalízu (stejně ji nechci - chci bílou barvu) a pouvažuji o té delší záruce. Pokud se nic nestane, tím líp a během těch 4 let těch 11 tis. nějak rozchodím a skoro na to zapomenu. Ale pokud si ji nedám a vysere se třeba Turbo, tak si velmi rychle vzpomenu, že jsem ji nepřiplatil. Souhlasím s tím 2 roky záruky škodovky jsou dnes fakt trapné. Ford 3 roky(60tis.), KIA 7let (5 bez omezení km,7 s limitem 150 tis.km), Renault při úvěru 5 let...
Pojištěné auto proti krádeži bude na 5 let v rámci havarijního pojištění, ale jen do zůstatkové hodnoty. EuroGap je na 3 roky a kryje právě rozdíl do plné-kupní ceny auta, včetně spoluúčasti. Příklad: cena nového auta je 450 tis., ve třetím roce ho ukradnou - zůstatková cena stanovená pojišťovnou bude 300, spoluúčast je 10% - takže z harijka bych dostal 270 tis. Pokud bych měl GaP, tak dostanu 450 tis. Ale zase, jak jsem psal - budu parkovat v garáži, Contruct, bullock... Nevím.
Pojištěné auto proti krádeži bude na 5 let v rámci havarijního pojištění, ale jen do zůstatkové hodnoty. EuroGap je na 3 roky a kryje právě rozdíl do plné-kupní ceny auta, včetně spoluúčasti. Příklad: cena nového auta je 450 tis., ve třetím roce ho ukradnou - zůstatková cena stanovená pojišťovnou bude 300, spoluúčast je 10% - takže z harijka bych dostal 270 tis. Pokud bych měl GaP, tak dostanu 450 tis. Ale zase, jak jsem psal - budu parkovat v garáži, Contruct, bullock... Nevím.
- Schmeichel23
- Příspěvky: 33
- Registrován: 26 kvě 2009, 09:28
- Bydliště: Nitra
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Spoluúčasť 10% ? Prečo taká vysoká? Štandart je 5%, ešte lepšie 2%. Alebo to je podmienka "Škoda" leasingu?
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Hlavne nech slúži. Osobne by som už auto bez metalízy nechcel, ale biela môže byť v pohode.
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
ale za jakých podmínek.Servis pouze u nich a to přijde taky na nějakou kačku......Já to mám u opla stejné.Sedm let , ale jen na určité díly a servis pouze značkový.Prima denzmrzlina píše:Já osobně bych si to asi připlatila. Jen mě překvapuje, že Škodovka dává opravdu jen zákonnou záruku 2 roky, když ostatní automobilky dávají víc (Mitsubishi 3 roky, Kia 7 let).
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Asi bych osobne volil tu prvni variantu pojisteni od skodovky, sice jsou to penize, ale na druhou stranu mas na 4roky relativne klid. Krom toho TSI jsou pece jen v dlouholete zivotnosti trochu neznama a urcite znas vic pripadu a nejen z koncernu, ze zrovna s motorama v pocatcich vyroby jsou po case nejake potize.
Re: Připlatit si prodlouženou záruku?
Veď práve. Nový motor a kopa inovácii, ktoré sa môžu pos*ať.
A s tou zárukou je to nejak tak ako píše silver. 2 roky sú dané zákonom a podla zákonov platných v EU môžeš robiť prehliadky aj v neautorizovanom servise, len musíš mať potvrdenú prehliadku v serviske. Všetko navyše už dáva konkrétna automobilka a môže si diktovať podmienky, za akých záruku poskytne. Môžu od tial niečo vylúčiť a pod. Tak isto neautorizovaný servis nemusí mať všetky informácie o tom, čo všetko treba pri ktorej prehliadke skontrolovať a aké servisné výkony urobiť. Tak sa potom môže stať, že človek príde pri 80tis km reklamovať napr. prevodovku a autorizovaný servis povie: ale pri 60tis km sa mal meniť aj olej a filter v prevodovke. Bohužial...
A s tou zárukou je to nejak tak ako píše silver. 2 roky sú dané zákonom a podla zákonov platných v EU môžeš robiť prehliadky aj v neautorizovanom servise, len musíš mať potvrdenú prehliadku v serviske. Všetko navyše už dáva konkrétna automobilka a môže si diktovať podmienky, za akých záruku poskytne. Môžu od tial niečo vylúčiť a pod. Tak isto neautorizovaný servis nemusí mať všetky informácie o tom, čo všetko treba pri ktorej prehliadke skontrolovať a aké servisné výkony urobiť. Tak sa potom môže stať, že človek príde pri 80tis km reklamovať napr. prevodovku a autorizovaný servis povie: ale pri 60tis km sa mal meniť aj olej a filter v prevodovke. Bohužial...