dobíjanie

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: dobíjanie

Příspěvek od Luboš X17DTL » 24 pro 2009, 09:01

Jak mi odešla ŘJ, tak jsem vyblikal to samé, co řekla diag.
Spíš jsem chtěl vědět, jestli jdou chyby ABS vůbec vyblikat. Jinak před opravou altíku bylo vše OK a po namontování svítí před i po startu. Ale ještě jsem to nebyl ani projet, tak to možná zmizne .
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: dobíjanie

Příspěvek od Luboš X17DTL » 25 pro 2009, 12:30

Tak vše je OK, po rozjetí kontrolka zhasla :mrgreen:
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Uživatelský avatar
kabrioletak
Příspěvky: 1311
Registrován: 30 pro 2007, 15:42
Bydliště: Nový Jičín

Re: dobíjanie

Příspěvek od kabrioletak » 25 pro 2009, 13:08

Jo jo po rozjetí se aktualizují data s čidel a pak to zhasne.Neviděl bych v ničem problém to je vpodstatě normální jev.Když jsem brzdil auto na válcích tak jsem musel odpojit čidlo od TC a tudíš ABS aby mě to nebránilo vytočení jako při prokluzu.Nicméně po napojení čidla naspátek se po nastartování rozsvítila kontrolka ABS jen proto,nebod' došlo k odpojení předtím a nemá naměřené žádné hdonoty,po projetí pár desítek metrů si to načetlo a vše zase OK 8)
www.hairmarket.cz
www.tommutuning.cz

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: dobíjanie

Příspěvek od bestkenny » 28 dub 2010, 23:59

Tak to iste stretlo pre zmenu mna. Tiez pred ani po starte nesvieti dobijanie. Pri otoceni klucika sa zacne rozbehovat servo az na dost vysoke otacky, ktore sa potom ale upravia asi o 1/3 nizsie. No ale poviem vam zvuk je to nenormalne nechutny. Je to jak vreckova (kapesni) mini-sirena. Takze mam postarane o obsah penazenky. Stalo sa mi to najskor zrejme vtedy ked som prechadzal vacsiu kaluz. Mohlo tam byt tak 10cm vody. Ale az potom som si vsimol po cca 10km ze mi SVIETI dobijanie. Pri dalsej jazde uz svietilo akosi nasilu len tak-tak. Tak som myslel ze uz sa to upravuje pretoze normalny stav je ze pri jazde nesvieti. Pri tretej jazde uz na 3.den, pri otoceni klucika kontrolka uz nesvietila, co mi bolo uz divne, lebo aj baterka bola akosi dost vystavena (cela palubovka zhasla, rucicky zostali zaseknute, display mrtvy a uz ani plynovy pedal nefungoval-auto na neho cukalo)-jasna baterka, jasne dobijanie. Pri nastartovani motor robil najprv vysoke otacky potom akoby RJ nieco vyhodnotila a zrazu akoby sa nieco zaplo a motor podla zvuku asi 2x skoro skapal tak to RJ vyrovnavala az to urovnala na stabilne otacky. Ale ten motor sa mierne trapil na volnobehu pri klasickych otackach-zeby altik kladol odpor?. V kludovom stave a po manualnom nabijani mala baterka 12,5V. Po starte motora pre tymi 2-3 pokusmi o skapatie bolo dobijanie na cca 12,7-13,2V potom po vykorigovani RJ ale hroza na svorkach baterky bolo 18,5V !!! Este teraz mam z toho husiu kozu.
Je to urcite v altiku ale ako moze davat az take vysoke napatie? Tak potom preco sa baterka vybila (zeby prebitim)? Preco mi palubovka zmlkla? -samozrejme ked som baterku nabil tak ozila ale len pri zapnutom zapalovani.
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: dobíjanie

Příspěvek od Zralok » 29 dub 2010, 07:43

Pokud altík přebíjí - znamená to že nefunguje regulátor na altíku - urychleně opravit nebo si něco na autě odpálíš.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: dobíjanie

Příspěvek od bestkenny » 29 dub 2010, 08:42

Da sa niekde najst navod na odmontovanie altiku? Viem len ze je k nemu tazky pristup. Alebo auto odtiahnut do servisu? Aj ked v podstate na nabitu baterku je schopne jazdy avsak za okolnosti ktore som uz pisal, to ale nechcem riskovat. 18,5V nie je sranda.
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: dobíjanie

Příspěvek od Zralok » 29 dub 2010, 15:20

No záleží co máš za motor, u každého může být altík uložen jinak. Nevím jestli je návod v Etzoldovi ale když napíšeš co máš za motor tak Ti někdo znalejší snad poradí jak ho vytáhnout.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: dobíjanie

Příspěvek od bestkenny » 30 dub 2010, 09:55

dik za odpoved. Motor mam X16XEL 1,6 16V. Inak dnes ked auto asi 1,5 dna stalo a isiel som len pre nieco do auta, baterka bola totalne death (central neotvoril ale iba klucom dvere vodica). Cize to je zaujimave, ci je to potom naozaj altik ked v odstavenom aute dojde baterka? Alebo zeby baterku uz dostalo tych 18,5? Ako je baterka pripajana na altik? Trvalo alebo len pri zopnuti klucika ci nastartovani?
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: dobíjanie

Příspěvek od vasekpetr1 » 30 dub 2010, 13:35

Alternátor je natvrdo připojen na baterku, čili pokud dojde k proražení některé z diod v alternátoru, může dojít i k vybití batrky. Doporučuji baterku dát co nejdříve na nabíječku a alternátor nechat opravit. Snad to baterka vydržela ve zdraví - je tu nebezpečí, že ji těch 18,5V mohlo dost ublížit. Teď ji zkus dobít a nech opravit ten altík. Pokud chceš dojet do servisu na baterku, tak odpoj ten silný kabel na altík a dobře ho zaizoluj (+12V z baterky). Jestli altík chceš sundat, tak se zkus na něj podívat, pokud máš Gola sadu, tak bys ho mohl sundat (mně šel). Ale já mám jiný motor - více místa.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: dobíjanie

Příspěvek od AstraMan » 30 dub 2010, 14:03

Tož zeptám se i já... Jak složitá je výměna alternátoru na X20DTL?

Jasně, kdo to už dělal, tak pro něj je to hračka :wink: Ale na co se mám připravit já? :D Alternátor jsem ještě neměl možnost měnit ( natož ho vůbec vidět ), sílu bejka nemám, výšku 180-190cm taktéž ne a vhodné nádobíčko rovněž ne :oops: :?:

Pokud si pamatuji dobře ještě z dob moderátora Vojty a Manliho, tak alternátor by měl být v mém případě někde po Turbem a ikdybych zázrakem sehnal nájezdovou rampu, tak se zespodu motoru na něj stejně nedostanu, že? :D
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: dobíjanie

Příspěvek od vasekpetr1 » 30 dub 2010, 19:38

Tvůj motor neznám, ale dle knihy "Jak na to" je to tak nějak, jak říkáš: musí jít dolů spodní kryt motoru, žáruvzdorné štíty turba a startéru, dokonce se odpojuje hadice chladící kapaliny.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: dobíjanie

Příspěvek od bestkenny » 01 kvě 2010, 08:56

diky moc vasekpetr1 i zraloku, aby som si vedel sam poradit zhodit altik, tak by som potreboval presny navod krok za krokom od zhodenia remenice az po odsrobovania posledneho srobika. No snad to ta baterka vydrzala. Mala totiz 1V, po odpojeni som po asi 10min nameral uz nejakych 7V, cize baterka este by mohla nieco dat. Inak som potom premeral odpor na pripajacich svorkach a nameral 64ohm co je celkom zataz a sedi to po prepocte s niekde v tomto fore udavanym odberom cca 200mA. Potom som odpojil altik a ejha odpor bol zrazu 1k5 co je asi 8mA. Nastartovanie na baterku preslo v pohode dokonca aj kontrolka dobijania pri zapnutom zapalovani uz svietila, po nastartovani zhasla ale kedze altik som odpojil tak sa zachvilu zapla. Avsak co chcem povedat, ze altik tym ze bol odpojeny dost zacal hucat a rychlo sa zahrieval, len po minute behu bol teply, z vyfuku bolo nezvycajne silno citit spaliny, takze neviem ci bude dobre takto dojst do servisu,ci je to bezpecne. Nemoze tym napr. zhoret remenica ked sa altik tak zahrieva? Na altiku som ponechal zapojeny este taky tenky cierny vodic (mozno riadiaci,ci signalizacny?!). Este drobnost, kabel co som odpojil z altiku bol silny cerveny a na baterke su len dva cierne a dva hnede, kazdy ide inym smerom cize musi to byt s baterkou spojene este cez nieco, mozno poistku a mozno aj ine, neviem lebo nemam konkretnu schemu. Napad s odpojenim altiku neni zly avsak uz to niekto skusal alebo mal podobne priznaky a napriek tomu isiel?
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: dobíjanie

Příspěvek od spermin » 01 kvě 2010, 10:20

dej baterku ihned nabít, nejlépe na pulsní nabíječku.
U tvého motoru stačí povolit napínák,
A)vyhnutý očkový klíč 15
B)silný šroubovák nebo kulatina 10
šprajcnout, napnout a uvolnit řemen, předtím si na řemenu poznač směr otáčení.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: dobíjanie

Příspěvek od vasekpetr1 » 02 kvě 2010, 11:22

bestkenny: ta změna barvy kabelu je nejspíš na startéru - tam bude propojení mezi baterkou a altíkem. A s tím zahříváním altíku: zřejmě jde do zkratu a dynamické síly ho brzdí. Jízdou bez řemenu na altíku bych spíš viděl problém v tom, že ti nepojede vodní pumpa - můžeš to uvařit, takže v tomto směru pozor. Sundej altík z motoru a odnes ho do servisu autoelektrikáři.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

bestkenny
Příspěvky: 21
Registrován: 21 bře 2008, 11:39
Bydliště: Bratislava

Re: dobíjanie

Příspěvek od bestkenny » 02 kvě 2010, 18:40

vasekpetr1 diky moc, urcite by som neriskoval jazdu bez remenu na altiku, tiez myslim ze to ten skrat brzdi a v podstate robi mechanicku zataz. Ono by malo byt cim vyssi odber tym vacsia mechanicka zataz.

spermin: dik za postup, akurat netreba povolovat tu napinaciu kladku ako sa s nou vlastne naraba? Cize staci to len sprajcnut, napnut a potom uvolnit?
Astra G caravan 1,6 16V (X16XEL)

Odpovědět