Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Zdravim mam takobi mensi dotaz.. je tomu asi 4 mesice zpet, auto mi zacalo z nenadani silne kourit pri selapnuti plynu (zamnou totalni cerno) a pri drzeni otacek nad 2tisice mi to padalo do nouzoveho rezimu.. Byl jsem na difagnostice ukazalo mi to egr ventil.. Vycistil jsem kourivost byla mensi.. ale auto porad padalo pri drzeni motoru ve vykonu nad 2 tisice otacek do nouzoveho rezimu.. coz u toho typu motorou to sotva jelo.. Nasledne jsem prisel z kamaradem na to ze mam spinavou vahu vzduchu.. vycitlili jsme auto tahalo paradne a nouzovy rezim zmizel.. ale po nenadani o 2 mesice pozdeji vaha vzduchu uplne odesla.. Byla koupena nova.. Ale po naslednem ujeti pres 2000 tisice kilometru mi auto porad bralo spotrebu okolo 8-9 litru na sto kilometru coz je velmi mnoho u tohodle motoru.. nasledne jsem si vytahl vstriky a zjistil jsem ze mam 3 spatne.. Koupil jsem vsechny 4 nove bosche z indie a vymenil jsem je.. auto jede o malinko lepe ale spotreba je stale nad 8 litru na 100/km uz si nevim rady.. Hodne lidi me odkazuje na cerpadlo.. ale na tuhle variantu chci pomyslet az posledni repas je trosku drahy na typ auta.. Uvazoval jsem o tom ze i ta nova vaha by mohla delat binec stou spotrebou u te stare vahy to jelo pekne okolo 5 litru ale od te doby co se koupila nova a vymenili vstriky vycistil egr tak proste nedokazu stahnou spotrebuju na 5 litru.. Vsechny filtry byli menene auto na diagnostice x krat nikdo si stim nevi rady.. nedokazete poradit?? nemel nekdo podobnou situaci??? Abych nezapomel motor ma nabehanych 47000Km
- Reklama
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Mám podobný problém. Motor X17DTL, najeto cca 140 000 km: Spotřeba 10-12 l, netáhne, nekouří. Vyměněna váha vzduchu, kontrola rozvodů, předvstřiku, pořád to stejné.
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
vycisteni egr vetsinou nepomuze, je nutna vymena, cetl jsem ze zivotnost je 100tis km, mam sice benzin, chyba na egr mi nesvitila ale auto netahlo a zralo a po vymene sla spotreba dolu a vykon vzhuru
v tvem pripade bych zkusil jej zaslepit co to udela
v tvem pripade bych zkusil jej zaslepit co to udela
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Phrz - pleteš dohromady jablka a hrušky, diesel nemá elektrický egr, jako benzín, ale mechanický - podtlakový. V něm bych v daném případě problém nehledal.
END
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
prenecham rad odbornikum
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Trdlo píše:Phrz - pleteš dohromady jablka a hrušky, diesel nemá elektrický egr, jako benzín, ale mechanický - podtlakový. V něm bych v daném případě problém nehledal.
oprava neni to teda tento 1.7 motor ale ty jsi psal Diesel nema el. EGR ? a co motory 22 DTR ty mají el EGR a stoji neco kolem 14 000
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
vaha vzduchu je pekna pakarna, svagor ju tiez musel menit(sice na X18XE ale to je jedno).
no najprv objednali nejaku lacnu nahradu(2500sk) a bolo to este horsie potom siahol po origo a odvtedy nema problem
skus si nejaku pozicat na par dni a odskusat si spotrebu
no najprv objednali nejaku lacnu nahradu(2500sk) a bolo to este horsie potom siahol po origo a odvtedy nema problem
skus si nejaku pozicat na par dni a odskusat si spotrebu
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Fritol: NJ, to mi nedošlo, dík za opravu. Ale de facto mi to nedošlo proto, že se o ten motor nejednalo. (hezká výmluva )
END
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Naozaj hezká. Môžeš byť blbý, len si musíš vedieť poradiť.
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Mám motor X17DTL (teda alespoň si to takhle z hlavy myslím - je to ta nejslabší 1.7 TD s 50 kW). Spotřeba někde kolem 7.3 l když jezdím po Praze, něco kolem 6 l při kombinaci což považuju u tohoto motoru za dobrý. Výkon je asi taky v normě, žádnou jinou Astru v téhle motorizaci jsem neměl možnost projet, ale soudím že jede celkem na těch 50kW slušně. Mým problémem je občasná větší kouřivost. Někdy úplně v poho, jindy zase hulí jak továrna a mění se to různě v průběhu ohřívání motoru. Působí to na mne že je špatné nějaké čidlo teploty nebo průtoku vzduchu a dělá to chybu v množství vzduchu a od toho dává moc nafty. Takže jsem usoudil na váhu vzduchu (po vyloučení vzduch. filtru a netěsností sání) a začal laborovat s jejím odpojením. Po odpojení auto absolutně přestává nadměrně kouřit (i když ho točím) ale samozřejmě výkon jde téměř o 50% dolu. Takže to asi opravdu bude špatnou váhou vzduchu, není tady někdo z okolí Prahy kdo má funkční váhu vzduchu na tenhle motor abych to mohl opravdu vyzkoušet než koupím za draho novou? Nebo nevíte někdo o slušném servisu, který by mi s tím dokázal pomoct? Díky
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
fox.19 : Nejsem žádný rozumbrada, jsou tu mnohem větší odborníci Nicméně bych zkontroloval celý podtlakový systém ještě jednou a pokud možno u někoho, kdo tomu opravdu rozumí Podle mě máš stále někde chybu v podtlakovém systému, tak jak ses zmiňoval hned na začátku o EGR ventilu Ikdyž mě zaráží to, že diagnostika nehlásí tedy žádnou chybu Každopádně jakmile se u dieselového motoru objeví chyba o EGR ventilu, tak většinou jen pročištění nepomůže ( beru to podle toho, co kdo za těch pár let psal na tomto fóru )... Ohledně té váhy vzduchu, kupoval si nějakou čínskou repliku, nebo originál? Ta totiž nadělá také mnohdy paseku Ovšem jestli by ten rozhašený podtlakový systém měl mít vliv na spotřebu, to netuším, já osobně ho v pořádku nemám ( ale mám jiný motor, X20DTL ) a spotřeba je do 6l/100km... Tu spotřebu bych tipoval na nějakou netěsnost, ale jakou a kde
Nicméně psal si něco i o vstřicích... Nevím jestli stačí jen jejich výměna, ale u některých dílů nestačí jen povyměňovat, ale také i něco programovat v ŘJ apod ( myslím že se to i týká palivového čerpadla, když odejde a koupí se nové ), ale to bych teď kecal Jen vím že ne u všeho stačí jen výměna
Willy : Snad se někdo z kolegů najde, kdo Ti ji na zkoušku půjčí A pokud mohu radit jako amatér, tak bych ještě zajel na diagnostiku ( seznam lidí zde na fóru s diagnostikou nalezneš tady https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=16350 ) a ujistil se že to bude opravdu tímto Může se stát, že budeš mít načatého i něco dalšího, tak by si případně byl předem připraven na možnost, že výměna váhy vzduchu nepomůže Mě byl kdysi sdělen EGR ventil, tak jsme ho nechali vyměnit a o nic dalšího se nezajímali... Nicméně problémy byly nadále, tak ještě jednou diagnostika a ejhle, vadný solenoidní ventil... Tak výměna a stejně byly problémy... Tak ještě jednou diagnostika a celé proměření podtlakového systému a přišlo se ještě na váhu vzduchu a pár dalších maličkostí
Co se týká dotazu na slušný servis, tak doporučuji zkontaktovat člena denny. Je to moc ochotný člověk a je vidět že to není jen nějakej někdo, ale někdo kdo ví Má dílnu kousek u Pardubic Pak bych Ti doporučil ještě jeden servis v Brně, ale to by bylo pro Tebe až moc z ruky asi
Nicméně psal si něco i o vstřicích... Nevím jestli stačí jen jejich výměna, ale u některých dílů nestačí jen povyměňovat, ale také i něco programovat v ŘJ apod ( myslím že se to i týká palivového čerpadla, když odejde a koupí se nové ), ale to bych teď kecal Jen vím že ne u všeho stačí jen výměna
Willy : Snad se někdo z kolegů najde, kdo Ti ji na zkoušku půjčí A pokud mohu radit jako amatér, tak bych ještě zajel na diagnostiku ( seznam lidí zde na fóru s diagnostikou nalezneš tady https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=16350 ) a ujistil se že to bude opravdu tímto Může se stát, že budeš mít načatého i něco dalšího, tak by si případně byl předem připraven na možnost, že výměna váhy vzduchu nepomůže Mě byl kdysi sdělen EGR ventil, tak jsme ho nechali vyměnit a o nic dalšího se nezajímali... Nicméně problémy byly nadále, tak ještě jednou diagnostika a ejhle, vadný solenoidní ventil... Tak výměna a stejně byly problémy... Tak ještě jednou diagnostika a celé proměření podtlakového systému a přišlo se ještě na váhu vzduchu a pár dalších maličkostí
Co se týká dotazu na slušný servis, tak doporučuji zkontaktovat člena denny. Je to moc ochotný člověk a je vidět že to není jen nějakej někdo, ale někdo kdo ví Má dílnu kousek u Pardubic Pak bych Ti doporučil ještě jeden servis v Brně, ale to by bylo pro Tebe až moc z ruky asi
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
AstraMan: Díky moc za rady, myslím že mi to dost pomohlo . Zajel jsem dneska na diagnostiku a ukázal se tam ještě EGR ventil alias chyba P0400. Takže to nakonec vypadá spíš na ten ventil i když jak známo chyba může být kombinací obojího. Každopádně už takhle zvenku to vypadá že se z EGR ventilu tlačí mastné saze ven. Takže i když kontrolka nic nehlásí zkusím ho sundat pročistit, případně následně vyřadit a uvidí se co dál. Vůbec nechápu proč tam tu s.ačku strkaj. Vsadil bych se, že díky téhle "eko-módní" zhovadilosti ve výsledku vzniká víc horších spalin a zplodin než bez ní.
Re: Velka spotreba nafty 1.7 TD 8-9 100/km
Ten EGR ventil je tam právě proto, aby se snížily hodnoty jedovatých plynů či jak to přesně je Prostě bez toho by si asi nesplnil nějakou tu normu na emisích u uvedeného motoru Bohužel jeho funkce je trochu nevhodná, jelikož část výfukových plynů ( teplo a špína ) je přivedena zpět do sání a tam následně ještě jednou projde tím spalováním... Proto se tam rychle zasírá
Nicméně chyba P0400 může být opravdu cokoliv ohledně podtlaků, já ji tam mám od začátku co se objevily problémy a jedná se defakto o celý podtlakový systém, jak jsem Ti již psal Tedy EGR ventil, solenoidní ventily, vakuupumpa, váha vzduchu, veškeré hadičky a ty bazmeky k nim Takže nic levného, pokud budeš muset postupně povyměňovat všechno
PS: Denny, kolik u Tebe stojí ( stačí přibližně v rozmezí ) vyčištění EGR ventilu a toho sání co je u něj na mém motoru X20DTL? Co jsem se koukal, tak po 60tis,- km je docela zaneřádené oboje a možná ještě letos budu mít od výměny těch 60tis,- najeto A pokud by nepomohlo vyměnit ten poslední solenoidní ventil ( jak si mě vše proměřoval tou podtlakovou pistolí ) a motor by stále cukal při rozjezdech + se házel občas do nouzáku, tak by to mohlo snad pomoci... Nebo se pletu ?
Nicméně chyba P0400 může být opravdu cokoliv ohledně podtlaků, já ji tam mám od začátku co se objevily problémy a jedná se defakto o celý podtlakový systém, jak jsem Ti již psal Tedy EGR ventil, solenoidní ventily, vakuupumpa, váha vzduchu, veškeré hadičky a ty bazmeky k nim Takže nic levného, pokud budeš muset postupně povyměňovat všechno
PS: Denny, kolik u Tebe stojí ( stačí přibližně v rozmezí ) vyčištění EGR ventilu a toho sání co je u něj na mém motoru X20DTL? Co jsem se koukal, tak po 60tis,- km je docela zaneřádené oboje a možná ještě letos budu mít od výměny těch 60tis,- najeto A pokud by nepomohlo vyměnit ten poslední solenoidní ventil ( jak si mě vše proměřoval tou podtlakovou pistolí ) a motor by stále cukal při rozjezdech + se házel občas do nouzáku, tak by to mohlo snad pomoci... Nebo se pletu ?
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!