Výmena EGR

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Výmena EGR

Příspěvek od spermin » 05 úno 2010, 11:11

dej tam imbus 8)
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 05 úno 2010, 16:05

Tak odpojenie batérie na noc zhaslo kontrolku motora, ale vyblikávalo to stále kód 0400. Spravil som 2 kratšie jazdy, pri druhej začala kontrolka motora svietiť znovu. Vyblikáva 0400 (Nesprávný signál ventilu EGR ) a potom 1405 (Poškození ventilu EGR). Neviem, či ten druhý kód pribudol, alebo som predtým nečakal dosť dlho na druhý kód. Mohlo to tam zostať po starom ventile a kvôli tomu znovu zapnúť kontrolku motora, alebo je blbý aj nový, alebo je chyba niekde inde? :cry:

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Výmena EGR

Příspěvek od AstraMan » 05 úno 2010, 16:18

Jak už ti psal Trdlo, MUSÍŠ NA DIAGNOSTIKU 8) Vynulování hodnot pomocí odpojení autobaterie pomáhá snad jen u chyb drobných, které se tam objeví náhle a nejsou závažné jako P0400... Já třeba tuto chybu mám uloženou jako KRITICKOU ZÁVADU a tu jinak než přes diagnostiku nevymažeš 8)

Až toto provedeš a EGR ventil bude správně fungovat, tak by se ti již ta P0400 a P1405 neměla znovu objevit po několika ujetých kilometrech :?: Pokud se znovu chyba objeví, tak bych to tipoval na aušusovou čínskou náhražku EGR ventilu :?:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 05 úno 2010, 20:39

Tak predsa len diagnostika :oops: , ok dík

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Arwy » 07 úno 2010, 12:07

Mrkni na opelclub.sk do fóra a nájdi niekoho s diagnostikou z okolia Tvojho bydliska a budeš to mať určite lacnejšie ako 20 EUR.
EGR pre Z16XE kúp v Opli repasovaný. Je o dosť lacnejší ako funglovka. Ak dobre pohľadáš, tak tu alebo na slovenskom fóre nájdeš katalógové číslo a aj cenu. Musíš ale odovzdať Tvoj pôvodný pokazený EGR.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena EGR

Příspěvek od santik » 07 úno 2010, 12:22

Rado2 píše:Tak predsa len diagnostika :oops: , ok dík
odkial si?
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 08 úno 2010, 22:41

Arwy píše:Mrkni na opelclub.sk do fóra a nájdi niekoho s diagnostikou z okolia Tvojho bydliska a budeš to mať určite lacnejšie ako 20 EUR.
EGR pre Z16XE kúp v Opli repasovaný. Je o dosť lacnejší ako funglovka. Ak dobre pohľadáš, tak tu alebo na slovenskom fóre nájdeš katalógové číslo a aj cenu. Musíš ale odovzdať Tvoj pôvodný pokazený EGR.
No ako som písal, zdá sa že už mám dobrý EGR, len to musím overiť resetom starých chýb.

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 08 úno 2010, 22:43

santik píše:
Rado2 píše:Tak predsa len diagnostika :oops: , ok dík
odkial si?
BA

pohrávam sa aj s myšlienkou spraviť si kámel na opel tech sám, zdá sa, že to výjde na pár korún, len nemám na to moc čas a nemám sériový port na notebooku, čo vec trochu komplikuje.

Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena EGR

Příspěvek od santik » 09 úno 2010, 12:32

ja som si objednal z ebay OP-COM na USB (samozrejme replika)a vysiel ma na 35eur aj s postou
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 01 bře 2010, 09:57

Tak spravil som prevodník a vymazal som chybové kódy. Kontrolka motora zhasla, ale pri tretej jazde sa rozsvietila znova :? Momentálne nemám PC so sériovým portom, tak som dal len vyblikať kódy a bliká to zas "1405 Poškození ventilu EGR". So starým EGR blikalo aj 0400, to zatiaľ nebliká. Pripomínam, že tam mám nový EGR, ale nevyzerá na originál.
Nezostáva nič iné, ako ho vybrať a premerať. Nemáte niekto presné hodnoty odporu potenciometra v otvorenom a zavretom stave?

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 03 bře 2010, 16:04

Nito nevie zistiť, aký odpor má mať to EGR? :cry:
Načiel som toto, ale neni to pre môj motor (Z16XE)

http://www.ms-motor-service.de/ximages/ ... en_web.pdf

niejaký podobný dokument hľadám, pre môj motor, ale nedarí sa mi :cry:

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Trdlo » 04 bře 2010, 09:39

P1405 jsou dvě. Buď nízká hodnota (menší než 0,15V), nebo vysoká hodnota (větší než 4,75V) tato podmínka musí být splněna po dobu delší než 5s, aby se ukázala jako chyba.
Postup kontrolního měření:
1) Sundej štekr z EGRU, vyndej relé K18 (relé řízení motoru, v motorovém prostoru, při pohledu od chladiče na krabičku s relé je to to vlevo nejblíže ke sklu), propoj mezi sebou piny 8 a 2 na patici relé, potom vezmi multimetr a změř napětí. na štekru k egru - jeden konec multimetru na kostru, druhej na pin E. Napětí by mělo být vyšší než 11V.
Pokud ano, odstraň propojku, vrať relé. Zapni zapalování, a změř napětí na štekru k egru, Pin D a kostra. Mělo by být 4,8-5,2V
Pokud ano, změř napětí na štekru k egru, mezi piny D a B, mělo by být 4,8-5,2V
Pokud ano, změř napětí na štekru k egr, pin C a kostra. Mělo by být menší než 0,3V
Další kroky měření neuděláš, je už k tomu potřeba diagnostika s live daty...
Pokud v nějakém kroku bude ne, postup se pak mění, to je složité tady vypisovat...
END

Rado2
Příspěvky: 66
Registrován: 01 pro 2009, 13:58

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Rado2 » 04 bře 2010, 10:23

Dík moc, cez víkend to skúsim premerať. Netuším ale, kde je skrinka s relé, skúšal som aj hľadať tu na fóre, ale to hľadanie tu nikdy nefunguje, nenájde ani veci, čo tu 100% sú (napr. "K18" ). Možno na niečo prídem, keď pozriem pod kapotu. Ako to vyzerá a ako sa tro otvára?
Ak som to správne pochopil, tak EGR má len stav zavretý a úplne otvorený a otvára ho to relé?
Potom môže byť vadné aj to relé, asi by som ho mal tiež premerať.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Výmena EGR

Příspěvek od Arwy » 05 bře 2010, 11:29

Nie, zle si to pochopil. Všetko je tu už napísané tu: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=13815 . O EGR tu toho nájdeš veľa, len to chce trošku pohľadať.
Inak je to zabíjanie času - ak máš ventil ktorý nevyzerá rovnako ako ten pôvodný tak si ho mal hneď vrátiť. Určite nie je jedno aký ventil si na motor namontuješ.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Výmena EGR

Příspěvek od langdon2 » 05 bře 2010, 11:50

Ano, neni to jedno, aky EGR ventil tam das.BO na jednom sa ihla vysuva, a na druhom sa zasuva dovnutra....To je hlavny rozdiel...A potom moze byt samozrejme rozdiel aj v el.

A tieto postupy co tu vypisoval TRDLo, si vsetky najdete aj v TIS2000
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Odpovědět