Zdar, dneska jsem se taky pustil do vyčištění EGR na mé 1.7 DTI, Y17DT (jelikož už mě delší dobu zlobí úbytek výkonu) a musím říct, že docela pakárna. Dost blbý přístup, dost toho muselo jít dolů a stejně pořád něco překáželo. No dolů jsem jej dostal, vyčistil, odmastil, vysušil. Poté jsem zkusil ten pístek co uzavírá/otevírá jeden z těch otvorů zatlačit a zjistil jsem, že je k tomu potřeba docela silný tlak. Tento EGR je co jsem se dočetl tady na fóru ovládaný mechanicky podtlakem, tomu by odpovídalo i připojení hadičky, která k němu vede z boku k takovému prstenci. No vše jsem dal zpět na místo, nakopl motor a sledoval co se bude dít. Nastartoval jsem na "brnk" ostatně jako vždy a poslouchal uchem jak se motor chová. Řekl bych stejně jako před vyčištěním. Při tom poslouchání jsem dal dlaň na sací otvor vzduchu vepředu u chladiče, kde si auto bere vzduch přes filtr do trubek turba a zjistil jsem, že to saje ohodně větší silou, než před tím vyčištěním EGRu. No nicméně za pár minut už to nasávání vzduchu bylo stejně slabé jako před vyčištěním. Nevím jestli to na výkon motoru má nebo nemá vliv? Co myslíte?
Zkontroloval jsem okem a hmatem i podtlakové hadičky co jsou vedle a za motorem, zda nejsou prasklé a všechny připojené. Zdálo se mi vše OK. Nakonec jsem je zkoušel i odpojovat, jak se motor na volnoběh bude chovat a žádná změna. Nerozsvítila se žádná kontrolka, motor předl furt stejně. Prstem na odpojených hadičkách jsem zkoušel podtlak a musím říct, že nic moc. Určitě by tedy nedokázal pohnout s tím pístkem v EGR ventilu.
Dá se nějak laicky poznat, jestli jsou podtlaky správné nebo jen změřit nějakým měřičem a případně jak a jaké hodnoty by z toho měli vylézt?
Jo auto jsem nakonec zkusil projet a furt je to stejný, slabý výkon, někdy to strašně pomalu reaguje na přidaný plyn, někdy pokles výkonu tak o 20% na dobu 2-3 vteřin, pak zpět do normálu.
Omlouvám se za tu slohovku, snad si dá někdo práci to přečíst a snad se i najde někdo kdo poradí, co by ten úbytek výkonu mohlo způsobovat. Jinak auto nemá žádné jiné příznaky závad, vše je v ok. Až na ten pokles výkonu
Pozn: vyměněna váha vzduchu, vzduchový, palivový filtr.