Zrejme jeho výkonný motor má vyššiu kompresiu, preto potrebuje 98 okt. a keď tam dá 95, RJ to zistí a zníži výkon. Presne ako keď do astry má ísť 95 a dáš tam 91, tiež RJ zníži výkon. To ale neznamená, že keď dáš do astry 98, že sa výkon zvýši. Oktány nie sú o výkone, len o tlaku, kedy sa sám vznieti.kabrioletak píše:Docela by mě zajímalo co na tohle kluci říkáte?To by mě opravdu teda zajímalo.Kexik12 píše:Neveril som tomu ze benzin moze mat az taky vplyv na vykon ale ked mi povedal ze on ma nadupanu audi A3 na cca odmeranych 350koni a ked tam natankuje 95 a odmera vykon tak mu to nenamera ani 300koni tak uz som mu zacal verit.
100 oktanů
Re: 100 oktanů
- Reklama
- kabrioletak
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 30 pro 2007, 15:42
- Bydliště: Nový Jičín
Re: 100 oktanů
Ano,máš naprostou pravdu,motor je na tento druh paliva konstrukčně stavěný,kdyby jsis přečetl muj první příspěvek tak by jsi zjistil,že to tam uvadím.A pochopitelně jak dál pokračuješ,když se na motor použije nepředepisované palivo (udávané výrobcem) s nižším oktanovým číslemm,pochopitelně dojde o pokles výkonu.Nicméně na komentář KEXIKa12 si laik muže myslet že po natankování takového benzínu dojde ke znatelnému zvýšení výkonu,což není pravda.Tím nechci nějak opovrhovat tím co napsal,u motoru který má předepsaný od výrobce vyšší oktanový benzín,či je motor patřičně upraven tak při použití méně oktanového benzínu,se opravdu znatelně snižuje výkon.Ale při použití vyššího oktanového benzínu u bežného motoru kde výrobce předepisuje klasický 95 benzín nedojde ke znatelnému navýšení.Dojde,ale jen malém a někdy ani ne pocitově znatelné.Nejlépe si jde udělat obrázek zkušeností a nebo testů například:
100 OCTANŮ DO BĚŽNÉHO MOTORU-Německý autoklub ADAC si vzal na mušku právě V-Power (Racing). Do testu byly přistaveny tři automobily, pro které jejich výrobci doporučují 98oktanové palivo. Audi A3 bylo vybaveno zbrusu novým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikem, dalším vozem bylo BMW 316i s variabilním časováním ventilů a ryze sportovní automobily reprezentovalo Porsche Boxster. Jako zástupce běžného automobilového standardu byl v testu také čtvrtý automobil-Volkswagen Golf 1.4 16V, který mu podle výrobce stačí 95 oktanů.
Měření na válcové stolici potvrdila zvýšení výkonu u Volkswagenu a Porsche, ale šlo o velmi malé zvýšení (max. +2,1%) Naopak některé vozy ztrácely v určitých otáčkách i více než je dvouprocentní chyba měření.
Tím bych chtěl poukázat na to,že fakta můžou být i milné když se podají nepatřičně i když umysl je třeba dobrý a to myslím všeobecně ke všemu.
100 OCTANŮ DO BĚŽNÉHO MOTORU-Německý autoklub ADAC si vzal na mušku právě V-Power (Racing). Do testu byly přistaveny tři automobily, pro které jejich výrobci doporučují 98oktanové palivo. Audi A3 bylo vybaveno zbrusu novým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikem, dalším vozem bylo BMW 316i s variabilním časováním ventilů a ryze sportovní automobily reprezentovalo Porsche Boxster. Jako zástupce běžného automobilového standardu byl v testu také čtvrtý automobil-Volkswagen Golf 1.4 16V, který mu podle výrobce stačí 95 oktanů.
Měření na válcové stolici potvrdila zvýšení výkonu u Volkswagenu a Porsche, ale šlo o velmi malé zvýšení (max. +2,1%) Naopak některé vozy ztrácely v určitých otáčkách i více než je dvouprocentní chyba měření.
Tím bych chtěl poukázat na to,že fakta můžou být i milné když se podají nepatřičně i když umysl je třeba dobrý a to myslím všeobecně ke všemu.
www.hairmarket.cz
www.tommutuning.cz
www.tommutuning.cz
-
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 12 úno 2008, 13:52
- Bydliště: V prdeli na dedine !!!- Zalesie pri BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: 100 oktanů
nehehe ale nie o 50 koni to je blbost to by musel vymenit jeden vstrek na valci za mensi alebo dat mensi intercooler alebo bohvie co ine ked da 95 nanajvys strati 5 -10 koni ked zoberie daky lacnejsi pri tescu odporucane su 98 pri nachipovani kvoli vybusnosti ale nieje to pravidlo a pokial nema MOTEC rj tak nestrati az taky vykon a co je to vlastne 350 koni v dnesnej dobe????
Re: 100 oktanů
Není to sra.ka, je to kvalitnější benzín než se tankuje u benzinek, až na to olovo. Jestli je "fanouš" Favorit, tak to je pasé. Já přešel z Felicie na Zafiru kvůli 5-ti člené rodině.Salám píše:A proč by se musel sundávat kat? On tam nevadí, jen prostě nebude plnit 100% svou funkci, čili špatné emise..to je vše..kvůli olovu se ten kat nevysype (si myslím) takže já bych ho tam nechal.
áá ještě poznámečku..pokud bych měl nějaký sračkový benál na dobrý peníz, tak bych koupil za pár litříků fanouše a lil ho tam a jezdil s ním.
Do astry, kde je plno elektroniky a lidem se to kazí a motor se zasírá i při používání normál.benálu bych to nedával, bo rázem ušetřených pár stovek se změní v pár tisíc nutných k opravě..
2000, X16XEL
Re: 100 oktanů
Tak jsem si to přečetl. Je tam na moji hlavu moc údajů. Ale jestli jsem to dobře pochopil, tak mě to olovo bude vyžírat motor zevnitř.Salám píše:Článek je to sice staršího data, ale dá se
stránka 7 a stránka 8 - tam se píše o olovu v motoru a co olovo dělá se slitinami v motoru atd.
KLINKI
Podle ostatních názorů by to bylo s ŘJ a s katošem OK. Ale podle toho článku, při dlouhodobém používání olovnatého benzínu si odrovnám vnitřek válců atd.
Je to tak?
2000, X16XEL
Re: 100 oktanů
Tak nějak jsem to pochopil i já..že se to bude usazovat a vyžírat to zevnitřku..
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Re: 100 oktanů
jsem rád že jsme se dopracovali k nějakému výsledku. I kdy to není to co jsem chtěl slyšet. Nu což, budu muset k pumpě.
Všem moc díky
Všem moc díky
2000, X16XEL
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: 100 oktanů
Známí mi říkal že prý může dlouhodobě užívání 100okt benzínu vést ke spálení ventilů?
Je to možné či je to nějaká mlha?
Jaké jsou Vaše zkušenosti s užitím 100okt paliva?
Příhodím své zkušenosti
Od začátku jsem tankoval na mušli V power 95 potom u nás zdražily ten benál natolik (39,30kč / l) že jsem si řekl že tohle ne a hledal jsem alternativu.
funzoo mi poradil ať zkusím OMV a jejich maxmottion
nu což zkusil jsem nejdřív dát 95 a 100 cca 50:50 No a rozdíl byl že mi třeba klesly otáčky při startu, s v power jsem za studena startoval a ručička vyletěla na 2000 ot
co jsem dal ten mix maxxmotionu, kleslo to na 1800 a klesalo
Dneska jsem byl na omv a dal jsi 100tku čistou (neb hladové oko chtělo nasytit)
Teď mám starty 1500-1600
Co cítím znatelně že mi auto v nižších OT 2000 a méně najednou neškube, je to 100 oktan takže je živější, rozjezdy jsou živější
Neměl jsem pořádně možnost rozjet to do více OT neb převážnou většinu života fárám po městě (takže spotřeba 10 -11litrů) na nějakých 130km je celkem u mě běžná (V TP mám psáno dokonce 12l )
Jemi jasné že se to projeví až po tak 4rech plnejch nádržích zdali to mělo nějaký effect, hodlám to střídat max mot 100 pak zas 95
Jen mi jde z dlouhodobého hlediska o to abych si třeba nespálil ty ventily
mám 1,6 16V X16XEL motora....
A co vy a Vaše zkušenosti?
Je to možné či je to nějaká mlha?
Jaké jsou Vaše zkušenosti s užitím 100okt paliva?
Příhodím své zkušenosti
Od začátku jsem tankoval na mušli V power 95 potom u nás zdražily ten benál natolik (39,30kč / l) že jsem si řekl že tohle ne a hledal jsem alternativu.
funzoo mi poradil ať zkusím OMV a jejich maxmottion
nu což zkusil jsem nejdřív dát 95 a 100 cca 50:50 No a rozdíl byl že mi třeba klesly otáčky při startu, s v power jsem za studena startoval a ručička vyletěla na 2000 ot
co jsem dal ten mix maxxmotionu, kleslo to na 1800 a klesalo
Dneska jsem byl na omv a dal jsi 100tku čistou (neb hladové oko chtělo nasytit)
Teď mám starty 1500-1600
Co cítím znatelně že mi auto v nižších OT 2000 a méně najednou neškube, je to 100 oktan takže je živější, rozjezdy jsou živější
Neměl jsem pořádně možnost rozjet to do více OT neb převážnou většinu života fárám po městě (takže spotřeba 10 -11litrů) na nějakých 130km je celkem u mě běžná (V TP mám psáno dokonce 12l )
Jemi jasné že se to projeví až po tak 4rech plnejch nádržích zdali to mělo nějaký effect, hodlám to střídat max mot 100 pak zas 95
Jen mi jde z dlouhodobého hlediska o to abych si třeba nespálil ty ventily
mám 1,6 16V X16XEL motora....
A co vy a Vaše zkušenosti?
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: 100 oktanů
když je všechno v pořádku, jednotka si s tím poradí a nic se neděje, a spotřeba by měla klesnout.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: 100 oktanů
Já jezdím na 100 dlouhodobě a pokud je mi známo, tak motoru škodí spiše míň oktanů(detonační spalování) a doporučená hodnota je spíše minimum.
Na mém autě je mnohem klidnější chod motoru,lepší zátah z nízkých otáček a spotřeba klesla cca o 0,5 litru.
Na mém autě je mnohem klidnější chod motoru,lepší zátah z nízkých otáček a spotřeba klesla cca o 0,5 litru.
Astra 1,4 16V