Ventilátor topení

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
kotek
Příspěvky: 55
Registrován: 02 říj 2006, 21:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kotek » 05 říj 2006, 09:58

Snad jen ještě jedno doporučení - jedná se o tepelnou pojistku, tak při pájení je třeba zajistit dobrý odvod tepla a pracovat rychle, protože jinak vám prdne ještě dříve než to doděláte. Po dokončení zkontrolujte, zda je průchozí.

Reklama
 

Jurasek
Příspěvky: 1
Registrován: 15 lis 2006, 10:17

Příspěvek od Jurasek » 10 pro 2006, 23:32

Měl jsem úplně stejný stejný problém.Začal tak že se mi spálila tepelná pojistka v bloku předřadných odporů.Výměna byla docela jednoduchá.Když se mi po dvou týdnech spálila podruhé tak mi to začalo vrtat hlavou.Potom začal chrastit ventilátor a bylo to jasné.
Odpory jsou ochlazovány proudem vzduchu od ventilátoru.Když se ventilátor točí málo nebo dokonce vůbec ne tak se přepálí pojistka a přestane protékat proud do ventilátoru.Nahradit pojistku drátem nic neřeší,to shoří některý z odporů (experimentálně ověřeno :oops: ).
Alespoň v mém případě byl skutečným zdrojem problémů ventilátor zanesený jemňoučkým prachem,kudy se tam dostal netuším,snad zevnitř auta? Ventilátor jsem vymontoval,napoprvé je to docela pakárna.Rozdělat celý se mi nepodařilo - dělal už to tady někdo?Takže jsem ho jenom celý vyfoukal stlačeným vzduchem,promazal a namontoval zpátky.Teď jde krásně potichoučku,pojistky nehoří,... :wink: Doufám že to chvíli vydrží (nový ventilátor jsem našel na Internetu asi za 4500 bez daně :evil: ).

pigeon
Příspěvky: 1
Registrován: 28 lis 2007, 09:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pigeon » 28 lis 2007, 09:12

cavte kde najdem ten predradny odpor k ventilatoru,tiz mi fuka len na 4 stupni

Majla
Příspěvky: 1829
Registrován: 05 říj 2007, 16:46
Bydliště: Březová - Oleško

Příspěvek od Majla » 28 lis 2007, 10:35

pigeon píše:cavte kde najdem ten predradny odpor k ventilatoru,tiz mi fuka len na 4 stupni
Mám opačný problém. 4 stupeň mi právě nejde, ostatní ano.

Uživatelský avatar
ada852
Příspěvky: 35
Registrován: 27 pro 2007, 17:23
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ada852 » 03 led 2008, 22:17

Na mojej AstreG 2.0 Di je to bola poistka s oznacenim RANCO K14 - P0143 co je vlastne thermodisc fuse thermal 144C, 10A, 144Celsius, da sa nahradit napr z GME za: kat. cislo 530-041 (axialna tep.pojistka 142°C 10A)cca 20,-SK. Cize blok predradnych odporov je chraneny pred teplotou vyssiu ako 144 C, pri vssej teplote by sa mohlo tavit plasto ulozenie vo ventilatore. Obrázek

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od langdon2 » 02 říj 2009, 08:01

Chalani....tento problem teraz riesim na Corse..je tam prepalena tepelna poistka.CHcem ist kupit dnes novu....DO kolko stupnov mam kupit? V dvojplotenke to bolo do 250 stupnov.... :lol: :lol: :lol:
Ale tak tu bude asi ovela slabsia...ci?
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od langdon2 » 02 říj 2009, 13:10

Chalani..neviete nikto aku poistku tu tepelnu tam kupit??? O 14:00 koncim v robote potom idem do toho obchodu...Potrebujem to vedet......poradte ak niekto viete.... :cry:
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od langdon2 » 02 říj 2009, 21:12

Tak pre zaujimavost: aspon v Corse B tam bola origo do 157 stupnov tepelna poistka. Kupil som sice do 144 ale tak zatial ide.
Oprava sa podarila...Len ten pristup k tomu.. :roll:
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Phrz » 14 led 2010, 23:07

prestal mi fungovat ventilator na stupen 1-3, spechal jsem tedy k Lukassovi pro novej predradnej odpor, kterej jsem namontoval a vse bylo ok, druhej den prestal jit, takze jsem uz jen koupil tepelnou pojistku 142 °C 10A (originalni tam byla 144°C - ale tu nemeli) a funguje to zatim. Byla to jen shoda nahod ze odesel i druhej?

Otazka zni jestli odejde znova, mam hledat problem ve ventilatoru? (radeji jsem jej rozebral a promazal a vyfoukal co slo)
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od Phrz » 16 led 2010, 18:59

takze se to naplnilo, opet to nefunguje, pomuze vymena celyho vetraku?
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
ada852
Příspěvky: 35
Registrován: 27 pro 2007, 17:23
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od ada852 » 16 led 2010, 19:40

Moze byt problem aj vo ventilatore, mne to tiez tak robilo, ze po vymene tepelnej poistky v predradnom odpore odisla poistka, zistil som ze sa znovu spalila len pri pouzivani ventilatoru na prvom stupni, pretoze vtedy ma ventilator moc male otacky zrejme uz mu koci zivotnost... a vtedy je slabe prudenie vzduchu okolo toho predradneho odporu a viacej sa zohreju spiraly a spali sa poistka. Tak proste nepouzivam ventilator na 1 stupni a je to ok.
Opel Astra 2.0Di Kombi, 60kW, X20DTL, r.v.1999, 388.000km,

Uživatelský avatar
wisk
Příspěvky: 73
Registrován: 01 úno 2008, 12:28
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od wisk » 04 bře 2013, 10:34

kotek píše: Zrovna řeším tento problém, a použiji konkrétně typ TSF077 s vypínací teplotou 77 oC. Podle měření by to ampérově mělo vyhovovat.
Tak mě taky dostihly problémy s předředným odporem - tak jak píše kotek, zkusím vyměnit jen teplotní pojistku. Po demontáži předřadného odporu jsem starou pojistku vyloupl, změřil jsem jí ( samozřejmě je vadná) a hlavně jsem z ní vyluštil označení Microtemp G4A00-TF144C. Dá se koupit třeba tady http://cz.farnell.com/thermodisc/g4a011 ... B110121493 , popř. se tam dají alespoň vyčíst nějaký ty hodnoty. Dneska jí pojedu shánět a když se zadaří, tak i namontovat - tak se kdyžtak ozvu jak jsem dopadl...
OPEL ASTRA G 1.6 16v X16XEL ,cerna metla, elegance

Uživatelský avatar
PavelC
Příspěvky: 164
Registrován: 18 říj 2007, 08:49
Bydliště: Liberec

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od PavelC » 05 kvě 2013, 14:15

Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit, kudy se dostanu k motoru ventilátoru? Mám ten systém s klapkou /ne kopulí/. Když vyndám kastlík před spolujezdcem, tak tam je ten plast sešroubovaný nějakými šroupky a ty nemůžu dostat ven. Ořech č. 5 je malý a č. 6 je zase velký a kleštěma se tam nevytočím :(
Doufám, že jediné řešení nebude sundání celé palubky, to bych si to šel hodit :-)
Jinak mi to dělá neplechu v tom, že se ventilátor chvilku točí a chvilk ne. Vysledoval jsem, že když je zespoda trochu přizvednu, nebo zatlačím na přívodní kabely, tak se rozjede. Takže zrada bude někde v tom motorku...

Díky za tipy, jak to rozšroubit a kudy.

Uživatelský avatar
PavelC
Příspěvky: 164
Registrován: 18 říj 2007, 08:49
Bydliště: Liberec

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od PavelC » 05 kvě 2013, 23:15

Tak nakonec si na to odpovím sám :-) Vzal jsem na to kombinačky a sikovky a natřikrát si ohnul předloktí a šlo to :) A závada byla zřejmě v přetočeném motorku, který se utáhl a nechtěl se točit. Nebo alespoň tak si to vysvětlují, protoře když jsem ho narovnal a znovu zapojil, tak se náhle roztočil. Když jsem motorkem točil na jednu stranu, tak to šlo lehce a na druhou stranu se jakoby utahoval a protoře je uložen jen v jakémsi gumovém lůžku, tak se po těch letech asi několikrát protočil a utáhl.

Uživatelský avatar
peter13675
Příspěvky: 437
Registrován: 31 kvě 2008, 22:08
Bydliště: Praha-zapad Hostivice

Re: Ventilátor topení

Příspěvek od peter13675 » 05 kvě 2013, 23:22

Astra G Caravan 1.6 16V 74kW X16XEL r.v. 4/98 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 12/03 vlastny dovoz D
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 5/03 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G 5-dver. Hatchback 1.7 CDTI 59kW r.v. 12/04 kupena v CR

Odpovědět