vibrace volantu
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: vibrace volantu
da dej ho na na něco ukurtuj ho a zatoč sním uvidiš jestli je šišaty nebo hazí.. jinak jestli si slyšel ranu tak jestli ti neulítlo zavaží
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
- Reklama
Re: vibrace volantu
Neulétlo. Bylo to od té doby převažované. A vibrovalo to pořád. Ještě by to mohly být ty poklice. Evidentne, b+žným pohledem, byly dané šejdrem, takže na jednom okraji přiléhaly až těsně ke gumě a na protější chyběl k okraji téměř 1cm. Teď se stejně nedá jezdit rychle, abych to odzkoušel. Uvidím, až trochu opadne sníh.
Re: vibrace volantu
Možnosti vibrace volantu, co jsem za pár let osobně zjistil:
1) Špatně vyvážené Pokud máš lepené závaží ( což dává většina lidí na ALU disky na léto ), tak stačí i sebemenší odchylka
----------------------- Pokud máš nabouchávací závaží, tak se málo kdy stane že by byl s tímto vyvážením problém
2) Bouchlý disky Záleží jak moc hlubokou díru vymeteš v silnici a také kterou částí kola
------------------- Pokud ji vymeteš krajem disku, tak to poznáš hned na pohled jakmile kolo z auta sundáš. V tomto případě mě vždy začal ihned unikat vzduch z pneu
------------------- Pokud ji vymeteš středem disku, tak to mnohdy ani nepoznáš
3) Špatné pneu Některé pneu jsou méně kvalitní a tudíž se začne vzorek jakoby trhat. To poznáš už při pohledu na pneu, jestli není vzorek poškozený ve směru otáčení
------------------ Pokud vymeteš díru v silnici a pneu není moc kvalitní, tak se ti jednak může rovněz potrhat vzorek ( viz o řádek výše ) a nebo dokonce poškodit boční výztuha pneu ( některé pneu mají zesílené bočnice )
4) Odcvaknutý plastový kryt nadkolí
Jinak jak psali i ostatní, mohou to dělat např. poklice Pak také čepy řízení apod, ale to by si měl i jiné příznaky než pouhé vibrace volante při vyšší rychlosti
1) Špatně vyvážené Pokud máš lepené závaží ( což dává většina lidí na ALU disky na léto ), tak stačí i sebemenší odchylka
----------------------- Pokud máš nabouchávací závaží, tak se málo kdy stane že by byl s tímto vyvážením problém
2) Bouchlý disky Záleží jak moc hlubokou díru vymeteš v silnici a také kterou částí kola
------------------- Pokud ji vymeteš krajem disku, tak to poznáš hned na pohled jakmile kolo z auta sundáš. V tomto případě mě vždy začal ihned unikat vzduch z pneu
------------------- Pokud ji vymeteš středem disku, tak to mnohdy ani nepoznáš
3) Špatné pneu Některé pneu jsou méně kvalitní a tudíž se začne vzorek jakoby trhat. To poznáš už při pohledu na pneu, jestli není vzorek poškozený ve směru otáčení
------------------ Pokud vymeteš díru v silnici a pneu není moc kvalitní, tak se ti jednak může rovněz potrhat vzorek ( viz o řádek výše ) a nebo dokonce poškodit boční výztuha pneu ( některé pneu mají zesílené bočnice )
4) Odcvaknutý plastový kryt nadkolí
Jinak jak psali i ostatní, mohou to dělat např. poklice Pak také čepy řízení apod, ale to by si měl i jiné příznaky než pouhé vibrace volante při vyšší rychlosti
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Re: vibrace volantu
Díky, postupně to prověřím. Hrozně mě to štve. Z 90% jezdím po dálnici.
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: vibrace volantu
5) Mi to taky dělala guma,v jednom místě hopsala,bylo to vidět po roztočení na vyvažovačce(asi zmetek byla nová),a nebo opačně- probržděné plochy.Ale u ABS to snad nehrozí.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: vibrace volantu
Lars2 z mojich skúseností je to zlým vyvážením. Ak ti to bude robiť naďalej vyskúšaj inú vyvažovačku a po nasadení kolies poriadne podoťahuj šróby. Neveril by som tomu, keby som to sám nezažil. Začalo mi to robiť na letných. Po 3. vyvážení tak na 90% v poriadku. Ale ak to robili aj zimné, vedel som, že to nebude v gumách. Pomohlo na 110% len úplne presné vyváženie. Vyskúšaj takisto prehodiť kolesá z predu dozadu a naopak.
Astra II
Re: vibrace volantu
Takže Vážení, konečně jsem měl čas zjišťovat, kde byla příčina vibrací ve volantu od cca 125km/h. Příčina byla odhalena. Byly to poklice, které nebyly ideálně vycentrovány a tudíž při vyšších rychlostech přispívaly k větším odtředivým silám a následným vibraccím. Tudíž jsem se je jal sundat a ejhle vibrace začínají až při tachometrových 140km/h a to ještě v relativně malé intenzitě, oproti původnímu stavu. Zbytek vibrací dávám na vrub špíně, která se teď v zimních měsících se všudypřítomnou sněhovou pokrývkou lepí všude možně.
Všem ještě jednou děkuji za příspěvky.
Všem ještě jednou děkuji za příspěvky.
Re: vibrace volantu
Ahoj všem, zjistil jsem, že když zvednu předek auta a vezmu za předí kolo tak má vůli v zatáčení. Podle automechanika se kterym jsem hovořil po telefonu by se mohlo jednat o kulový čep. Čep za 600 práce 300 za hodinu, laserová geometrie 1500 celková cena výměny obou kol prý 3500.
Proto se ptám.. Dá se vyměnit kulový čep doma a jak moc je to složité? Snažil jsem se to najít tady na foru ale nepodařilo se.. Většinou jsem narážel jen na zmínky o tom, že si je nechával dělat v servise..
Proto se ptám.. Dá se vyměnit kulový čep doma a jak moc je to složité? Snažil jsem se to najít tady na foru ale nepodařilo se.. Většinou jsem narážel jen na zmínky o tom, že si je nechával dělat v servise..
Re: vibrace volantu
Ten součet těch položek mi připomněl jeden vtip. Ale teď vážně, geometrie obvykle stojí kolem 600,- Kč max
Re: vibrace volantu
Nojo.. to byl značkový servis Opel, tak tam si to asi napočítaj i s úrokama..
nechci zbytečně utrácet.. co se dá bych si rád udělal sám..
nechci zbytečně utrácet.. co se dá bych si rád udělal sám..
-
- Příspěvky: 595
- Registrován: 22 bře 2009, 23:23
- Bydliště: Brno-štatl
Re: vibrace volantu
exp-geometrie obvykle stojí kolem 600,- Kč max? no to nevim kde brno tak 850 -1200 !!
astra G 1.4 16wolt X14Xe Astra do štatlu
Re: vibrace volantu
Má pravdu netáhlo.
Čep doma dáš sám v pohodě, ale geo je složitý počítat a měřit sám, tu si raději nech udělat.
Čep doma dáš sám v pohodě, ale geo je složitý počítat a měřit sám, tu si raději nech udělat.
END
Re: vibrace volantu
vibrace vyřešena, snad to někomu pomůže:
Od rychlosti 130km/h a výš vibroval volant,několikanásobné převážení kol přezutí pneu a přehození na autě nepomohlo
Po výměně řídící tyčky(axiální táhlo řízení) + horní uložení tlumičů je konečně po problému hurááá
0-200km/h a volant se ani nehne
Od rychlosti 130km/h a výš vibroval volant,několikanásobné převážení kol přezutí pneu a přehození na autě nepomohlo
Po výměně řídící tyčky(axiální táhlo řízení) + horní uložení tlumičů je konečně po problému hurááá
0-200km/h a volant se ani nehne
Re: vibrace volantu
NECHCE SE MI ZAKLÁDAT NOVÉ vlákno, proto hodím dotaz sem.
na STK (prošlo) zjistili načatý čep řízení, jakou značku použít, je mi jasné že oba+geo, zajímá mně značka, já uvažuji o meyle
ale nechám si poradit zkušenými.
na STK (prošlo) zjistili načatý čep řízení, jakou značku použít, je mi jasné že oba+geo, zajímá mně značka, já uvažuji o meyle
ale nechám si poradit zkušenými.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: vibrace volantu
Na značke asi až tak moc nezáleží,tých výrobcov je dnes dost.Ale v tvojom prípade si to daj naskor pozret mechanikovi,či neni potrebné menit s čapmi aj tyčky riadenia,bývajú vybité v uložení serva.
Citroen Berlingo 1,6Hdi 68kw XTR r.v.2012
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver