Předělání na Plyn

Pokud jezdíte na plyn pište přímo do této sekce.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mojmec11
Příspěvky: 1554
Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Mojmec11 » 26 zář 2009, 14:50

cheops píše:
@mojmec11: Kolko Km to auto najazdilo uz s namontovanym LPG? Zaujima ma hlavne ci sa suchy plyn nejako neprejavuje na motore - predsa len mazanie pri jazde na LPG je menej ucinne ako ked sa jazdi na benzin..
plyn je tam od roku 2000,kolik na něj najezdilo nevím.
Vůbec nechápu co to tady meleš za nesmysly o suchým mazání. Jakože jezdím díky LPG na suchej olej nebo co? :o Než budeš psát podobné blbosti,tak si nastuduj jak funguje mazání u 4-dobého motoru. 8) Astra je už moje 3-tí auto s LPG a nic zvláštního jsem zatím nepozoroval,a nějaké oleje nebo svíčky vyloženě pro auta s LPG vůbec nepoužívám. Zkusil jsem jednou svíčky a za chvíli cca.1000km šly ven. Auta normálně jezdila na normální svíčky,ted mám ještě ve Feldě 3-bodovky,už asi druhým rokem a stále jako nové.
A co se týče ventilů,už motor do Favorita má tvrzená sedla ventilů a pochybuji,že Opel má sedla jen tak hliníková,to by asi dlouho nejezdilo.Tohle se týká pouze starších motorů s litinovou hlavou,které potřebují olovnatý benzín.Běžně se praktikovalo 1-2 nádrže LPG a pak 1 nádrž benzínu a bylo všecko ok.
Jinak LPG je čistší,ekologičtější palivo než benzín.Je toho víc,ale taky si něco najdi sám,abys byl příště trochu v obraze.
8) :lol: :mrgreen:
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mojmec11
Příspěvky: 1554
Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Mojmec11 » 26 zář 2009, 15:03

to Arwy
já vím o pár rozdílech,líp to jede v zimě na LPG,studené a celkově motor bere líp v malých otáčkách,v pohodě se rozmotá i z volnoběhu bez cukání,ale to není moc dobrá praktika,ale ocenuji to hlavně v zimě,když to v kopci klouže.Pokud bych musel podřadit,jako u benzínu,kterej kolem 2000ot/min už nebere,už bych párkrát zapadl.
Prostě lidi pokud chcete ušetřit a jezdíte hodně kilometrů,můžu LPG jedině doporučit.Najezdil jsem s LPG se dvěma auty (Favorit(karburátor),Felicia 1 bod stříkačka) přes 200 000 km a ventily se mi nezadřely ani nepodpálily,motor se nezadřel,ani mi auto nevybuchlo i když stálo hodiny na slunci s plnou nádrží,nebo když jsem v autě kouřil.To je léty prověřená praxe.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:

cheops
Příspěvky: 75
Registrován: 11 led 2007, 09:56
Bydliště: Zahorie (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od cheops » 26 zář 2009, 20:22

Mojmec11 píše:
cheops píše:

Vůbec nechápu co to tady meleš za nesmysly o suchým mazání. Jakože jezdím díky LPG na suchej olej nebo co? :o Než budeš psát podobné blbosti,tak si nastuduj jak funguje mazání u 4-dobého motoru. 8) Astra je už moje 3-tí auto s LPG a nic zvláštního jsem zatím nepozoroval,a nějaké oleje nebo svíčky vyloženě pro auta s LPG vůbec nepoužívám. Zkusil jsem jednou svíčky a za chvíli cca.1000km šly ven. Auta normálně jezdila na normální svíčky,ted mám ještě ve Feldě 3-bodovky,už asi druhým rokem a stále jako nové.
A co se týče ventilů,už motor do Favorita má tvrzená sedla ventilů a pochybuji,že Opel má sedla jen tak hliníková,to by asi dlouho nejezdilo.Tohle se týká pouze starších motorů s litinovou hlavou,které potřebují olovnatý benzín.Běžně se praktikovalo 1-2 nádrže LPG a pak 1 nádrž benzínu a bylo všecko ok.
Jinak LPG je čistší,ekologičtější palivo než benzín.Je toho víc,ale taky si něco najdi sám,abys byl příště trochu v obraze.
8) :lol: :mrgreen:
Vyzera to, ze si skor nieco nastuduj ty - tribologiu - najpr asi by nezaskodilo precvicit porozumenie slovencine. Ja som nepisal o "suchom mazani" = co je to za nezmysel?
Ze si nic nespozoroval by som pricital nahode a mozes si gratulovat. Najde sa dost majitelov, ktori "nieco" spozorovali.
1. LPG je plyn, ktory pri pouziti v motore nevyrobenom primarne pre LPG moze sposobovat problemy s mazanim - plyn je "suchy" - pre vysvetenie - znamena to, ze nemaze motor podobne dostatocne ako benzin (ano, okrem oleja sa pri tom ciastocne vyuzivaju aj niektore vlastnosti aditiv benzinu), ktory obsahuje aditiva vylozene na tento ucel pridavane a preto vymysleli "Flash lube". Kedze motor je hlavne pri nastartovani vystaveni obrovskemu namahaniu - oderu, pretoze olej sa po stani (cez noc a pod) nenachadza v potrebnom mnozstve medzi trecimi plochami, je mozne ho nespravnou prevadzkou odrovnat.
Nespravnou prevadzkou sa moze mysliet okrem vytacania studeneho motora aj napr start na LPG. (dovod je napisany vyssie)
2. Dalej - benzin sa vo valci odparuje a teplotu stien valcov a piestov ma nejaky priebeh, s ktorym konstruktery pocitali. LPG je plynny, motor na to nie je konstruovany a teda aj priebeh teplot pri horeni je odlisny a moze poskodit motor z nadmerneho vzniku tepla tam, kde sa s tym neratalo(to sa umocni napr pri studenom motore - tepelna roztaznost (nebudem popisovat co to znamena pri mikrometrovych toleranciach pouzitych pri vyrobe valcov, pristov a kruzkov)).

K tomuto bodu pridam osobnu skusenost - mal som Favorita prestavaneho na LPG. Najazdil som s plynom asi 14000km a potom zrazu motor stratil vykon a olej sa dostal do karburatoru. Po rozobrati som zistil, ze sa piestne kruzky doslova spiekli. Vobec nestierali olej. Islo o to, ze som startoval na LPG, jazdil na LPG ci bolo teplo, ci zima. Motor chytal bez problemov, auto jazdilo bez problemov, spotreba okolo 8l LPG/100km, Proste pohadka. A po roku sa to rozsypalo.
Viem, ze novsie auta maju iny material zliatin a kovov pouzity pri konstrukci motora, ale riziko je tu vzdy a preto sa chcem vyvarovat chyb druhych resp nezopakovat svoju chybu z minulosti.

Ohladne propagandy - je ekologickejsi a pod. a nastudovania si detailov :) Robil som 3 roky vo firme co dovazala LPG a predavala ho na cerpacky. Myslim, ze v tejto oblasti nie je nic, co by som o zlozeni a kvalite LPG v CR a SR nevedel ;) Takze podobne hlasky si nechaj od cesty. Mne ide o normalne skusenosti druhych a nepotrebujem podobne hlasky bez informacneho obsahu.

Ja som za LPG - hlavne je lacnejsi :), aby to nevyznelo, ze pisem len o poskodzovani motorov ale treba ho vediet pouzivat rozumne.
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ

Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)

Uživatelský avatar
Mojmec11
Příspěvky: 1554
Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Mojmec11 » 27 zář 2009, 00:03

Moc hezký,hlavně ten konec.
Ale kvůli tomu jsi nemusel popisovat půl stránky o ochraně ventilů.Já osobně bych si ale zapečenej motor takhle složitě nevysvětloval a už vůbec bych to nesváděl na LPG.Radši bych občas kouknul na olej a taky na vodu.Přesně takhle většinou dopadaj motory,když z nich někdo chce udělat lokomotivu.
A pokud jde o moje zkušenosti s LPG:
Jezdím s ním od roku 2000.Každý týden cca 600km.
A v Astře co mám tedka je LPG také od r.2000 a podle toho co píšeš by tam musel být už aspoň 10-tý motor. Mám 2 známé co mají Astru s motorem 1.6 16v s LPG,už asi 3 roky,jeden nemá stříkačku a druhý už ano. U vstřikování je to jasné,startuje na benzín.Ten druhý startuje jak se mu chce,většinou na plyn.Kilometráž mají stejnou jako já.Používají předepsaný olej,každý ale jinou značku,jinak nic víc.
Tak mi tedy vysvětli,proč ty motory už dávno neodešly ???
A proč se mi nerozsypaly ty motory ve Favoritu a Felicii,když jezdily furt na plyn,celý rok,jedno auto 4 a druhé 5 let mi spolehlivě jezdily.A najely toho mnohem víc než jen ňákejch 14000 km.
Na Felicii je poctivých 210000km,a olej žere stejně,jako když jsem ji koupil a to ještě neznala LPG.
Favorit byl zlatej co se spotřeby oleje týče,olej jsem do něj lil jen při výměně.
Odemne tak nějak všecko.
A Tvoje zkušenosti s provozem auta na LPG ?
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:

cheops
Příspěvky: 75
Registrován: 11 led 2007, 09:56
Bydliště: Zahorie (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od cheops » 13 lis 2009, 13:58

konecne mam po dlhsej dobe cas sa venovat aj LPGcku...

K tomu Favu: prave, ze som z toho lokomotivu nerobil. Voda drzala, bolo jej po risku, ziadnu problem- ani sa motor neprehrieval, termostat tiez fungoval. Preto mam stale pocit ze to bolo tym ze som jazdil len na LPG. Ale mozno sa mylim.

Inak ziaden problem som so systemom nemal - islo o Lovato (podtlak) a uplna pohoda. Jedinu vec by som vsak robil inak - netankoval plyn inde ako na Slovnafte - teraz nechcem robit reklamu slovnaftu ale viem, ze vsetci ostatny ho dovazaju z ruska pripadne z talianska - z toho talianska sem vozia strasne srac.y (to viem pretoze som videl certifkaty) - ide vacsinou o butan a ten sa tu miesa s propanom.
Ked ide o male firmy tak kvalita je zavisla od ceny, pricom si myslim ze slovnaft take nieco nema zapotreby..
Ale opravte ma ak sa mylim (a slovnaft predava spinavy a nekvalitny plyn) a mate s tym skusenost.

Objednal som svoju astru na prestavbu - Solaris. O par tyzdov budem vediet ci je to ok alebo nie.
@Arwy: ako slape Astra so Solarisom? su s tym nejake problemy? pripadne s pristupom k reklamaciam (ak nejake boli)? Kde si si to dal robit?
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ

Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 14 lis 2009, 11:16

Od prestavby som najazdil cca 1000 km. Vrátil sa mi problém s cuknutím pri prepnutí plyn/benzín od doby kedy mi scípla v aute baterka (bola ešte pôvodná), tak že auto bolo bez batérie viac ako 24 hod. Myslel som že sa resetlo nastavenie RJ LPG, ale podľa servisu ostalo všetko nastavené tak ako bolo, ale každopádne od jeho návštevy to už opäť necuká.
Za negatívnu vlastnosť považujem to, že ak je auto v režime LPG a scípne motor, nedôjde k automatickému prepnutiu na benzín, čiže ak po scípnutí otočíš kľúčik hneď do polohy III, tak sa motor snaží naštartovať na LPG, čo sa mu po čase aj podarí, ale beží vo veľmi nízkych otáčkach a nereaguje na plynový pedál. Po scípnutí motora je teda nutné pred opätovným štartom vypnúť zapaľovanie.
Montovali mi to vo firme Technopal Páleš http://technopal.sk , ktorú mi odporučil konateľ MP Gas Hlohovec p. Čechvala.
Čo sa týka prístupu k zákazníkovi, tak klobúk dole pred p. Čechvalom. Ochotne so mnou komunikoval či už prostredníctvom mailov pred montážou, tak aj po nej telefonicky pri riešení problémov so zápisom do OEV. Mal som tú smolu, že som bol prvý v našom okrese kto prerábal LPG individuálnou prestavbou retrofitným systémom a úradníci na Obvodnom úrade dopravy nevedeli aké dokumenty vlastne potrebujú a vždy keď to už vyzeralo že sa zápis podarí, tak prišli na to že im stále ešte niečo chýba. Informatívne uvediem čo všetko som musel doložiť:

Doklady vyžadované podľa §20 zákona 725/2004
- Žiadosť o schválenie individuálnej prestavby
- Správa o homologizácií retrofitného systému
- Osvedčenie o evidencii vozidla
- Protokol o montáži plynového zariadenia
- Návrh doplnkového štítku výrobcu
- Návrh základného technického opisu vozidla
- Kolok v hodnote 50 EUR

Naviac som musel doložiť:
- Osvedčenie zástupcu výrobcu (pre dovoz retrofitného systému)
- Faktúru
- Technický opis systému LPG
- Certifikát od plynovej nádrže
- Potvrdenie o montáži a prevádzke plynového zariadenia

Následne mi Obvodný úrad dopravy vydal Rozhodnutie o schválení prestavby a nové Osvedčenie o evidencii vozidla v ktorom boli vyplnené len technické údaje. Zvyšné údaje (VIN číslo, dátum prvej registrácie, majiteľ vozidla) mi do OEV zapísali na polícií. Nemusel som absolvovať KO, TK, ani EK.
Všetky papiere mi poskytol bez akýchkoľvek problémov p. Čechvala.
Všetko komplet vrátane zápisu do OEV ma stálo 1150 EUR (systém plus práca 1100 EUR, kolok 50 EUR).
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

cheops
Příspěvky: 75
Registrován: 11 led 2007, 09:56
Bydliště: Zahorie (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od cheops » 17 lis 2009, 20:10

Dik za rady. Mne to budu robit v Hlohovci tak dufam, ze to bude bez problemov. Potom napisem svoje skusenosti.

Este mam par otazok:

Nie su problemy pri predbiehani, ked podradis alebo ked prudko pridas plyn? Chodim hlavne po dialnici a taketo daco sa mi stava casto, hlavne pri obiehani. Vtedy to tocim do 4500-5000+. Normalne chodim s otackami medzi 3000-4000 - mam PP a vtedy to ma podla neho najnizsiu spotrebu na benal.
Nie su tam nejake hluche miesta - nestava sa ze nestiha dodavat plyn pri vyssich otackach pripadne nejake nahle straty vykonu alebo nepredvidane prepnutia na benzin...?

Mozes dat nejake foto motora? Zaujimalo by ma ako to spravili - hlavne ako su tie hadice upratane.. aby to nezavadzalo pri opravach. A tiez - kam ti dali prepinac v interiery? A kam dali riadiacu jednotku?

Ako si to vyriesil s rezervou - vozis v kufry normalnu pneu alebo len sadu na oprav?

Vopred vdaka.
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ

Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)

Uživatelský avatar
Mojmec11
Příspěvky: 1554
Registrován: 20 zář 2009, 11:03
Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Mojmec11 » 17 lis 2009, 20:42

arwy
To chcípnutí motoru a automatické přepnutí na benzín ještě nikdo nevymyslel,všecky systémy co já vím takhle fungují.Chceš benzín? Tak bud ručně nebo vypnout/zapnout zapalování.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:

Uživatelský avatar
Nosound89
Příspěvky: 885
Registrován: 22 dub 2009, 08:34
Bydliště: kousek od Frýdku-Místku
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Nosound89 » 18 lis 2009, 06:17

cheops: koukni ke mně do profilu mám tam nějaké foto motoru ale nic moc... jinak podřazení a takové věci je totožné jak s benzínem... někdy se mi zdá, že i lepší. Alespoň mě jde motor rychleji do otáček (plyn má větší oktanové číslo než benzín)
už HONDA civic VTEC

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 18 lis 2009, 13:01

To scípnutie by sa dalo podľa mňa veľmi ľahko vyriešiť úpravou softvéru RJ LPG. Myslím si že na základe vstupných informácií (ako dĺžka vtrekovacieho času, prípadne otáčky motora) by mohla vedieť identifikovať zastavenie chodu motora a následné automatické prepnutie na benzín.

Čo sa týka jazdných vlastností tak to ide rovnako (dokonca mám pocit že ešte lepšie) ako na benzín. Rezervné koleso bolo to čo muselo ustúpiť vzhľadom na to, že momentálne v kufri vozíme aj kočík. Valcovú nádrž nebolo možné umiestniť tak ako som chcel, tak že jediná možnosť bola použiť toroidnú nádrž a namiesto rezervy spreje na opravu defektu. Ak prestaneme voziť kočík, alebo ho nahradíme nejakým malým golfáčom, tak budem voziť v kufri aj rezervné koleso. Opel ponúka aj systém upevnenia rezervného kolesa po prestavbe na LPG, len netuším ako a kde sa ten systém upevňuje (na obrázkoch v katalógu je len samotná konzola a nie je nakreslené k čomu sa upevňuje). Možno že je to určené len pre origo Opel LPG nádrž ktorá však stojí cca 1300 EUR.
Tu je zopár foto:
Přílohy
Toroidná nádrž v kufri
Toroidná nádrž v kufri
Multiventil nádrže. Kabeláž a trubka s kvapalným LPG do motorrového priestoru idú spodkom vozidla.
Multiventil nádrže. Kabeláž a trubka s kvapalným LPG do motorrového priestoru idú spodkom vozidla.
Takto vytŕča 43,5 L nádrž.
Takto vytŕča 43,5 L nádrž.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 18 lis 2009, 13:07

Spliňovač a filter LPG. Umiestnenie filtra nie je dobré. Dosť zavadzia pri demontáži baterky alebo RJ motora prípadne jej konektorov. Pri najbližšiej prehliadke ho dám posunúť.
Přílohy
Spliňovač je umiestnený pod baterkou.
Spliňovač je umiestnený pod baterkou.
Spliňovač
Spliňovač
LPG filter so snímačom teploty a tlaku.
LPG filter so snímačom teploty a tlaku.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 18 lis 2009, 13:14

Riadiaca jednotka je umiestnená v držiaku baterky. Je tam iba vložená a na svojom mieste fixovaná samotnou baterkou. Vstrekovacie ventily sú umiestnené za sacím potrubím.
Přílohy
Riadiaca jednotka LPG.
Riadiaca jednotka LPG.
Odbočky z vodného okruhu k spliňovaču.
Odbočky z vodného okruhu k spliňovaču.
Vstrekovacie ventily LPG
Vstrekovacie ventily LPG
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 18 lis 2009, 13:19

Prepínač v interiéry som dal umiestniť medzi radiacu páku a popolník. Prišlo mi to lepšie a praktickejšie ako vŕtať dieru do palubky niekde pri spínač svetiel. Káble do interiéru sú natiahnuté cez otvor kade som ťahal káble pre tempomat a palubný PC (v gumenej zátke za nádržkou s brzdovou kvapalinou). Plnacie hrdlo LPG je vyvedené pod zadný nárazník, tak že sa doň nevŕtalo.
Přílohy
LPG10.JPG
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

cheops
Příspěvky: 75
Registrován: 11 led 2007, 09:56
Bydliště: Zahorie (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od cheops » 19 lis 2009, 16:51

Tiez riesim tuto dilemu - ci rezervu alebo sadu lebo tiez vozim kocik :) Rozmyslam, ze si zozeniem plechac 14" a najmensi mozny rozmer gumy co mam v TP lebo ak znicim gumu tak mi opravna sada moc nepomoze... Existuje dojazdove koleso pre astru G?
Problem s rezervou v kufry vsak vidim v tom, ze by mala byt pevne uchytena o kostru - mozny problem na TK. Lenze varit nejaku skrutku do kufra sa mi tiez nechce...
Pozeral som katalog - je tam taketo daco (vid obr) pre astry co maju LPG. akurat netusim ako a kam sa to uchycuje v aute..
Přílohy
Drziak rezervy
Drziak rezervy
Sc_528.jpg (5.28 KiB) Zobrazeno 3100 x
obal rezervy + skrtka
obal rezervy + skrtka
Sc_527.jpg (6.89 KiB) Zobrazeno 3100 x
Astra G Caravan, X16XEL, 2000 + LPG ELPIGAZ

Diagnostika OP-COM v1.39 EN (MA, BA-po dohode)

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Předělání na Plyn

Příspěvek od Arwy » 19 lis 2009, 18:48

Existuje núdzové dojazdové koleso s roztečou skrutiek 4x100, ale neviem akú má stredovú dieru. Každopádne náš kočík (CasualPlay S6) by som tam nenarval ani tak.
Ten držiak som mal na mysli aj ja, ale ako a kde sa upevňuje netuším. Ja väčšinou jazdím len po meste alebo do 20 km od mesta, tak že rezervu momentálne neriešim - kočík má prednosť. Ak sa nebude voziť kočik, tak rezerva pôjde do kufra minimálne pri jazdách na dlhšie trasy. Samozrejme okrem jazdy na STK.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Odpovědět