Ovládání autorádia na volantu
-
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 14 zář 2008, 20:31
- Bydliště: Polná nebo SinCity Žďár
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání autorádia na volantu
tak 4 jsou jasný, volume a přepínání písní a pak co chceš, třeba přepínání média (radio, CD, USB, aux) a šestý je úplně volitelný (mute, výběr, mode, list...)
- Reklama
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání autorádia na volantu
Trdlo dik ty vis taky skoro vse
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Ovládání autorádia na volantu
Ahoj,
ve vláknu se tu malinko míchají 2 řešení - tedy dvě jsou pouze pro rádia Sony/Pioneer:
- (konkrétně u Opelu) je tu možnost vyhodit původní desku ve volantu a nahradit ji jinou s rezistory, které odpovídají standardu, který používá Sony/Pioneer. Získáte tím základních 6 funkcí, které si sami zvolíte. Asi je to trošku "drbačka", ale zase za opravdu málo peněz. Standard je Sony, kdy se na vstup DO připínají tlačítky různé hodnoty odporů:
Tohle je sada příkazů pro Sony/Pioneer, které lze implementovat pouhou výměnou odporů ve volantu (Pioneer ovšem některé vůbec nepodporuje jako OFF a LIST, co si pamatuji).
Nad rámec těchto základních příkazů existují funkce rádia |<< a >>| , které se realizují tak, že na vstupu DO (3.5mm Jack) je na třetím pinu (na mezikruží) ještě jeden "vstup" do rádia. Ten se současně připíná k zemi - např. na "čepičce" Jacku se připojí 8.8k (resp. 12.1k) a mezikruží pak přímo k zemi. Tím rádio pozná |<< a >>| (SKIP) místo << a >> (FF, FB). Tohle tedy tou levnější variantou neuděláte.
---
Alternativní možností je "chytrý" převodník, co vyrábím (http://pavel.lajsner.sweb.cz/swc/ - za cca. 600Kč), ten navíc podporuje i rádia s "digitálním" vstupem (JVC, Blaupunkt, Panasonic, Alpine, Kenwood, nyní už i Clarion). U digitálu je nutno stávající volant "dekódovat" a vygenerovat už sekvence digitálních pulsů. Vyměnit desku už nepomůže (není to třeba), mírná dávka inteligence v podobě mikroprocesoru je nutná.
Co se týká Sony/Pioneer, tak i tento "chytrý" převodník tahle rádia plně podporuje (a to včetně funkcí |<< a >>|).
A to není vše:
pokud se budete ptát, jak tolik funkcí implementovat na pouhých 6 tlačítek, tak vězte, že to jde celkem jednoduše a převodník je podporuje použitím počítačové technologie dvojkliku, jako na myši. Takto tedy lze namapovat dvě funkce na jedno tlačítko. Praktický význam to má především u funkce "nahoru" a "dolů", kde typicky dávám na jednoklik tyhle: << a >>, na dvojklik pak tyto: |<< a >>|. Podobně lze na to kolečko dát MUTE a na dvojklik pak např. OFF. Uživatelé si tohle velmi chválí; myslím, že největší využití je v případě rádií s MP3, kde pomocí |<< a >>| skáčete po albech, pomocí << a >> po písničkách. Obdobně při ladění rádia (předvolby vs. postupné ladění).
Tolik trošku reklamy.
---
Poslední variantou je použít některé z komerčních řešení. Převodník buď pro většinu aut dodává sám výrobce rádia (tuším BP, Clarion, Alpine), v cenách, které se často blíží ceně low-end modelů rádií. Případně existují nezávislé firmy (Connects2, InCarTec, atd.), které dodávají převodníky mezi různá rádia a auta. Cenově to tuším vychází od 1500Kč výše.
Kromě ceny je tato varianta mírně problematická i tím, že ne vždy lze nalézt převodník kompatibilní jak s rádiem, tak s volantem. U Opelu to asi nebude takový problém, tu za 10 let volant nezměnili, u PSA byli ale inženýři velmi produktivní a t.č. počítám (a podporuji) asi 11 volantů a páček u aut mezi roky 1990 a 2002 z koncernu PSA.
Tak si vyberte...
Pavel
ve vláknu se tu malinko míchají 2 řešení - tedy dvě jsou pouze pro rádia Sony/Pioneer:
- (konkrétně u Opelu) je tu možnost vyhodit původní desku ve volantu a nahradit ji jinou s rezistory, které odpovídají standardu, který používá Sony/Pioneer. Získáte tím základních 6 funkcí, které si sami zvolíte. Asi je to trošku "drbačka", ale zase za opravdu málo peněz. Standard je Sony, kdy se na vstup DO připínají tlačítky různé hodnoty odporů:
Kód: Vybrat vše
0.0k OFF
2.2k SRC
4.4k MUTE
6.6k LIST
8.8k RIGHT >>
12.1k LEFT <<
16.8k VOL+
23.6k VOL-
33.6k SEL
48.4k MODE
Nad rámec těchto základních příkazů existují funkce rádia |<< a >>| , které se realizují tak, že na vstupu DO (3.5mm Jack) je na třetím pinu (na mezikruží) ještě jeden "vstup" do rádia. Ten se současně připíná k zemi - např. na "čepičce" Jacku se připojí 8.8k (resp. 12.1k) a mezikruží pak přímo k zemi. Tím rádio pozná |<< a >>| (SKIP) místo << a >> (FF, FB). Tohle tedy tou levnější variantou neuděláte.
---
Alternativní možností je "chytrý" převodník, co vyrábím (http://pavel.lajsner.sweb.cz/swc/ - za cca. 600Kč), ten navíc podporuje i rádia s "digitálním" vstupem (JVC, Blaupunkt, Panasonic, Alpine, Kenwood, nyní už i Clarion). U digitálu je nutno stávající volant "dekódovat" a vygenerovat už sekvence digitálních pulsů. Vyměnit desku už nepomůže (není to třeba), mírná dávka inteligence v podobě mikroprocesoru je nutná.
Co se týká Sony/Pioneer, tak i tento "chytrý" převodník tahle rádia plně podporuje (a to včetně funkcí |<< a >>|).
A to není vše:
pokud se budete ptát, jak tolik funkcí implementovat na pouhých 6 tlačítek, tak vězte, že to jde celkem jednoduše a převodník je podporuje použitím počítačové technologie dvojkliku, jako na myši. Takto tedy lze namapovat dvě funkce na jedno tlačítko. Praktický význam to má především u funkce "nahoru" a "dolů", kde typicky dávám na jednoklik tyhle: << a >>, na dvojklik pak tyto: |<< a >>|. Podobně lze na to kolečko dát MUTE a na dvojklik pak např. OFF. Uživatelé si tohle velmi chválí; myslím, že největší využití je v případě rádií s MP3, kde pomocí |<< a >>| skáčete po albech, pomocí << a >> po písničkách. Obdobně při ladění rádia (předvolby vs. postupné ladění).
Tolik trošku reklamy.
---
Poslední variantou je použít některé z komerčních řešení. Převodník buď pro většinu aut dodává sám výrobce rádia (tuším BP, Clarion, Alpine), v cenách, které se často blíží ceně low-end modelů rádií. Případně existují nezávislé firmy (Connects2, InCarTec, atd.), které dodávají převodníky mezi různá rádia a auta. Cenově to tuším vychází od 1500Kč výše.
Kromě ceny je tato varianta mírně problematická i tím, že ne vždy lze nalézt převodník kompatibilní jak s rádiem, tak s volantem. U Opelu to asi nebude takový problém, tu za 10 let volant nezměnili, u PSA byli ale inženýři velmi produktivní a t.č. počítám (a podporuji) asi 11 volantů a páček u aut mezi roky 1990 a 2002 z koncernu PSA.
Tak si vyberte...
Pavel
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
Re: Ovládání autorádia na volantu
Ahojte,
mám otázočku, kde y som mohol zohnať popis pinov konektora autoradia Clarion BD359RMP? Hladal som všade, googlil, ale stale nic, uz som z toho zufaly... A este jedna vec, existuje na toto radio redukcia na zobrazovanie na origo OPEL displeji? Ovladanie na volante minechyba, ale na tom displeji ten prazdny riadok po zapnuti autoradia mi vadi, holt kazdy sme iny....
Vďaka...
mám otázočku, kde y som mohol zohnať popis pinov konektora autoradia Clarion BD359RMP? Hladal som všade, googlil, ale stale nic, uz som z toho zufaly... A este jedna vec, existuje na toto radio redukcia na zobrazovanie na origo OPEL displeji? Ovladanie na volante minechyba, ale na tom displeji ten prazdny riadok po zapnuti autoradia mi vadi, holt kazdy sme iny....
Vďaka...
ASTRA G Sport, r.v.2000, 3dv., X20XEV
Re: Ovládání autorádia na volantu
Co jsem vyčetl, tak podporu displeje podporuje u vyšších modelů Kenwood (http://www.kenwood.de/technologie/opel-display/) - přímo, t.j. bez převodníku
a snad i Alpine ("OEM Subdisplay Ready") - tam nevím přesně, ale možná k tomu dodávají ještě nějaký (nepochybně drahý) převodník.
U Clarionu jsem nic neviděl (a u nižšího modelu bych o tom ještě více pochyboval). Nikde nevidím ani zmínku, ani vyšší modely (co jsem měl v ruce), žádný výstup na displej neměly. Kdyby jo, určitě by se pochlubili.
Kromě změny značky rádia, zůstává ještě možnost - postavit si digitální otáčkoměr (http://www.eelkevisser.nl/tacho.htm).
Pavel
P.S. Pokud by nezobrazující displej vedl až k rozhodnutí změnit značku rádia, tak t.č. mám Kenwood BT-8044U (s výstupem na displej) i s převodníkem na volant na prodej. Více po SZ.
a snad i Alpine ("OEM Subdisplay Ready") - tam nevím přesně, ale možná k tomu dodávají ještě nějaký (nepochybně drahý) převodník.
U Clarionu jsem nic neviděl (a u nižšího modelu bych o tom ještě více pochyboval). Nikde nevidím ani zmínku, ani vyšší modely (co jsem měl v ruce), žádný výstup na displej neměly. Kdyby jo, určitě by se pochlubili.
Kromě změny značky rádia, zůstává ještě možnost - postavit si digitální otáčkoměr (http://www.eelkevisser.nl/tacho.htm).
Pavel
P.S. Pokud by nezobrazující displej vedl až k rozhodnutí změnit značku rádia, tak t.č. mám Kenwood BT-8044U (s výstupem na displej) i s převodníkem na volant na prodej. Více po SZ.
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Ovládání autorádia na volantu
Může někdo poradit autoradio podporující ovl. na volantu s USB a SD slotem ? BT,přípojku na TID a další serepetičky nemusí.Popř.oželím USB,ale bez SDčka radio nee.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 lis 2009, 21:35
- Bydliště: Mariánské Lázně
Re: Ovládání autorádia na volantu
zdravim všechny,sem tu nový Zafiru mám týden,nevíte čím by to mohlo být ,že my nefunguje ovládání rádia na volantu rádio je orig.Blaunpukt kazeťák.Díky za rady jo a nejde my ještě el.stahování zadních oken,ale to možná bude chtít jen prostříknout kontakty že jo.
Opel Zafira 1,8 85kw,r.v.99 ELEGANCE
Re: Ovládání autorádia na volantu
Blaupunkut CAR300 ovladanie na volante nepodporuje.To preto.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Re: Ovládání autorádia na volantu
S SD kartou toho moc není. Povětšinou jsou vstupy USB (a do něj jde strčit čtečka + SD karta, když už). Ze zkušenosti nedoporučuji USB vstup na panelu (= USB/SD vždy překáží a hrozí ulomením).Mojmec11 píše:Může někdo poradit autoradio podporující ovl. na volantu s USB a SD slotem ? BT,přípojku na TID a další serepetičky nemusí.Popř.oželím USB,ale bez SDčka radio nee.
Nicméně jediné bez-CD rádio s SD je od Blaupunkt Victoria/Brisbane SD48 (ve dvou barevných provedeních):
http://www.nakupuj.com/autoradio-s-sd-slotem/k494/
S CD mechanikou a SD bude určitě dobré - Pioneer DEH-P4100SD:
http://www.autoradio-prodejce.cz/autora ... h-p4100sd/
Asi lépe hledat rádia bez CD mechaniky:
http://www.autoradio-prodejce.cz/autora ... mechaniky/
http://www.prohifi.cz/autoradia/autoradia-bez-mechaniky
Tam vyhoví cokoli kromě Clarion FB288RBT a FB289RBT. Ty nemají vstup DO po drátě!
Pavel
P.S. Bavíme se o značkových rádiích, tedy těch, co mají vstup DO:
JVC
Blaupunkt
Panasonic
Pioneer
Sony - mimo model CDX-GT20 a podobné z low-end řady
Alpine
Kenwood - od modelů KDC-W5xxx včetně výše
Clarion - mimo modely FB289/288RBT
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. Mazda MX-5 1.8 2002 .::.
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
VolvoCesky.cz na Valašsku, tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání autorádia na volantu
Vítej mezi námi u toho ovládání bude nejspíš poškozený kroužek pod volantem a stahování zadních oken bude mít na 90% příčinu v průchodkách zadních dveří, bývají tam dost často zpřelámané vodiče, na to se podívej co nejdřív aby se Ti nestalo, že ti to vyhoří nebo nedej Bože něco horšíhoKohoutik007 píše:zdravim všechny,sem tu nový Zafiru mám týden,nevíte čím by to mohlo být ,že my nefunguje ovládání rádia na volantu rádio je orig.Blaunpukt kazeťák.Díky za rady jo a nejde my ještě el.stahování zadních oken,ale to možná bude chtít jen prostříknout kontakty že jo.
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Ovládání autorádia na volantu
ok2ucx
Super,takhle jsem si to představoval,to je odpověd někoho kdo se vyzná.Díky moc.
Pokus se moje radio odebere do křemíkového ráje(momentálně je u doktora)vypadá to na některého Blaupunkta.SD/USB vepředu mi nevadí,měl jsem to tak do tedka.Řeším jestli nechat CD nebo bez,ale asi to bude bez,CDčka maj taky svoje kouzlo,ale kapacita je kapacita.A podpora SDHC mluví za vše.
Ještě jedna věc,regulace jasu displaye,to co mi ted umřelo nemělo regulaci a v noci to celkem vadí,tam mrcha co tam mám tedka má 3 stupně jasu,ideál pro unavené oči.Maj ty Blaupunkty něco takového nebo se to řeší barvami ?
Super,takhle jsem si to představoval,to je odpověd někoho kdo se vyzná.Díky moc.
Pokus se moje radio odebere do křemíkového ráje(momentálně je u doktora)vypadá to na některého Blaupunkta.SD/USB vepředu mi nevadí,měl jsem to tak do tedka.Řeším jestli nechat CD nebo bez,ale asi to bude bez,CDčka maj taky svoje kouzlo,ale kapacita je kapacita.A podpora SDHC mluví za vše.
Ještě jedna věc,regulace jasu displaye,to co mi ted umřelo nemělo regulaci a v noci to celkem vadí,tam mrcha co tam mám tedka má 3 stupně jasu,ideál pro unavené oči.Maj ty Blaupunkty něco takového nebo se to řeší barvami ?
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Ovládání autorádia na volantu
Blaupunkty majú nastavenie jasu. Dokonca zvlášť nastavitelné denné a nočné(keď rozsvietiš svetlá, aktivuje sa nočné)
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovládání autorádia na volantu
V porovnani s ovladanim na volantu z astry h je to nebe a dudy, to geckovy je temer nepouzitelne
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Ovládání autorádia na volantu
Clovece Milosi me to v Gecku prijde prave docela dobre, akorat si vzdycky musim uvedomit v cem vlastne sedim, protoze jinak hledam neco kde nic neni