Výměna pylového - kabinového filtru - foto
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Jak rád bych vám poradil,ještě když jsem ten filtr měl dneska v ruce,peknej humus,skoro celej černej tak jsem ho vzal aspon kompresorem.Ale zaboha vám neřeknu co tam mám.Takže nejlíp jak to rychle zjistit > vyndat filtr a je to.
Ted už stačí jen vyndat ten filtr a změřit.To je totiž pro ty co se furt ptaj,nebo si to zapoměli změřit jako já 100% tutovka.
Pro klid duše jsem koukl do literatury Jak na to.Bohužel se tam píše jen typ A a B.
Tak jsem to dneska extra rozebral a nafotil,deklík pylového filtru na 3 sponky.Snad se mi povede sem dát fotky.Držte mi ,dlouho jsem to nedělal.
šipka ukazuje začátek vrchní kolejnice,je to trošku utopený oproti spodku,filtru se tam musí pomoct,pokud se správně trefíte,musí jít lehce zasunout až na konec bez většího násilí.
Nikde jsem nic netmelil a po 10 min. zaputé klimy nikde nic nekapalo.Ale ta dvířka se musí dobře domáčknout po celé délce,guma má žlábek a je cítit jak si dvířka do něj sednou.Domáčknout,držet a nacvaknout sponky.
Upraveno,pokud jsou tam ještě nějaké bludy tak se někdo ozvěte.
Ted už stačí jen vyndat ten filtr a změřit.To je totiž pro ty co se furt ptaj,nebo si to zapoměli změřit jako já 100% tutovka.
Pro klid duše jsem koukl do literatury Jak na to.Bohužel se tam píše jen typ A a B.
Tak jsem to dneska extra rozebral a nafotil,deklík pylového filtru na 3 sponky.Snad se mi povede sem dát fotky.Držte mi ,dlouho jsem to nedělal.
šipka ukazuje začátek vrchní kolejnice,je to trošku utopený oproti spodku,filtru se tam musí pomoct,pokud se správně trefíte,musí jít lehce zasunout až na konec bez většího násilí.
Nikde jsem nic netmelil a po 10 min. zaputé klimy nikde nic nekapalo.Ale ta dvířka se musí dobře domáčknout po celé délce,guma má žlábek a je cítit jak si dvířka do něj sednou.Domáčknout,držet a nacvaknout sponky.
Upraveno,pokud jsou tam ještě nějaké bludy tak se někdo ozvěte.
Naposledy upravil(a) Mojmec11 dne 12 říj 2009, 18:59, celkem upraveno 2 x.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- Reklama
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Sem se zadíval na fotku č.3 a nedalo mi to,vzal jsem webku a ntb a ošpionil tu díru,taky jsem tam vrazil hlavu,abych to viděl na vlastní oko a začínám věrit tomu,že ten filtr není vůbec pylový.Že je tam jen kvůli čistotě radiátoru klimy.Mřížky větrání v autě jsou lehce zaprášené,a když jsem viděl jak je udělaná ta zadní stěna kde dosedá filtr,tak jsem si myslel něco o pitomcích.Vedou tam trubky k radiátoru a je tam jakási klikatá hrana,kde by měl filtr těsnit,ale silně pochybuji o tom,že tomu tak je.Možná tomu zaprášení pomohlo taky to,že byl původně filtr danej obráceně.Jak tady někdo psal,šipky AIR FLOW na filtru,musí směřovat směrem dovnitř,ve směru proudění vzduchu,od předku auta k zadku,proti směru jízdy,abych byl úplně přesný.Pak by měly fungovat ty volné lamely co jsou na bocích a jakž takž to utěsnit.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Výměna pylového filtru - foto
No ja to mám presne také isté ako na fotkách a mám systém BEHR. Dá sa to rozoznať podľa toho, že filter BEHR má skoro štvorcový tvar a filter DELPHI je jasne obĺžnikového tvaru. Po vybratí odkladacej "schránky" nad popolníkom by mala byť vidieť priamo na telese kúrenia nálepka s označením výrobcu.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Já to fotil dírou na rádio.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Výměna pylového filtru - foto
Tak aj ja pridám svoje skúsenosti s peľovým/kabínovým filtrom.
Mám klimu BEHR, čiže sponkovú verziu.
Práve dnes som ho menil už asi 4 krát za posledné 2 roky, nakoľko vždy po pár mesiacoch sa začne hmliť (mlžit) čelné sklo. Toto je katastrofálna vlastnosť tohoto auta...
Po posledných skúsenostiach som tentokrát kúpil originál Opel filter (cca 17 EUR) nakoľko posledné dva predchádzajúce boli katastrofálnej kvality. Úplne najhorší bol Fiamm, veľmi nepresné rozmery, bolo ho tam treba "rvať", filter sa v strede lámal...Prekvapilo ma že taký výrobca má tak nekvalitné výrobky. Napadlo ma či to nebol iba nejaký čínsky falzifikát.
Inak jeden postreh - je normálne ze po vybratí filtra bol výmenník na dotyk vlhký resp skoro až mokrý? Podľa pachu to nebola je voda z kurenia (necítiť po G11), prišlo mi to ako kondezát.
Ale nejako sa mi to nezdá nakoľko bol samotný filter suchý.
Nachal som chvíľu rozkúriť auto a vetilátor na 4 (bez filtra), za chvíľu bol suchý a až potom som tam dal nový.
Akú máte vy skúsenosť? Viete mi niekto vysvetliť či je to normálne? Veď keď je vlhký výmenník tak sa sklo musí hmliť.
Mám klimu BEHR, čiže sponkovú verziu.
Práve dnes som ho menil už asi 4 krát za posledné 2 roky, nakoľko vždy po pár mesiacoch sa začne hmliť (mlžit) čelné sklo. Toto je katastrofálna vlastnosť tohoto auta...
Po posledných skúsenostiach som tentokrát kúpil originál Opel filter (cca 17 EUR) nakoľko posledné dva predchádzajúce boli katastrofálnej kvality. Úplne najhorší bol Fiamm, veľmi nepresné rozmery, bolo ho tam treba "rvať", filter sa v strede lámal...Prekvapilo ma že taký výrobca má tak nekvalitné výrobky. Napadlo ma či to nebol iba nejaký čínsky falzifikát.
Inak jeden postreh - je normálne ze po vybratí filtra bol výmenník na dotyk vlhký resp skoro až mokrý? Podľa pachu to nebola je voda z kurenia (necítiť po G11), prišlo mi to ako kondezát.
Ale nejako sa mi to nezdá nakoľko bol samotný filter suchý.
Nachal som chvíľu rozkúriť auto a vetilátor na 4 (bez filtra), za chvíľu bol suchý a až potom som tam dal nový.
Akú máte vy skúsenosť? Viete mi niekto vysvetliť či je to normálne? Veď keď je vlhký výmenník tak sa sklo musí hmliť.
AstraG X16XEL 2000
- Hribek
- Příspěvky: 1595
- Registrován: 14 dub 2007, 19:00
- Bydliště: Moravské Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pylového filtru - foto
Mojmec11, pozor co to tu píšeš!! Jak jsi přišel na to že máš Delphi?? Podle toho kabelového svazku? Delphi prostě dělá kabelové svazky!
To že máš kulatou klapku vnitřní cirkulace neznamená nic, já mám taky kulatou a mám Behr, To že máš 3 sponky na víčku neznamená nic, já mám taky a mám Behr, podle čísla na filtru který jsi vyfotil se jedna o filtr do systému Behr, podle rozměrů které ukazuješ i metrem se jedná zase o Behr, Delphi je víc obdelník!!
Možná tady bude problém v tom, že se ti moc nezdá, že by tam ten filtr těsnil??
To že máš kulatou klapku vnitřní cirkulace neznamená nic, já mám taky kulatou a mám Behr, To že máš 3 sponky na víčku neznamená nic, já mám taky a mám Behr, podle čísla na filtru který jsi vyfotil se jedna o filtr do systému Behr, podle rozměrů které ukazuješ i metrem se jedná zase o Behr, Delphi je víc obdelník!!
Možná tady bude problém v tom, že se ti moc nezdá, že by tam ten filtr těsnil??
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Všecky informace o klapce atd jsem nabyl tady na foru.
Takže odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil.
Tedka prostě nevím co mám za značku topení/klimy nebo čeho teda,když půjdu pro filtr tak prostě podle rozměru.
Co se týče těsnosti/délky filtru je to ok akorát,je to vidět na foto 3 shora,je tam jakoby díra,ale vycpaná nákou pěnou či co,páč tam vedou trubky k výměníku klimy a z popisovaných důvodů se mi zdá,že to tam úplně netěsní tak na 95-98%.Prostě nevím proč ty trubky musí být zrovna v místě kde má sedět a těsnit filtr,mohli to o kousek šoupnout,ale pozdě tedka honit konstruktéry.Čas ukáže těsní-li to nebo netěsní-li to nebo cože co.
Pokud mi někdo písne SZ co a jak,tak to povídání k fotkám poupravím a promáznu aby nevznikaly nějaké mejlky.
omlouvám se jestli mi to někde uniklo,moc mi to tedka po noční nepálí,ale jak se dá někde v autě na 100% zjistit co to je za systém,je to někde napsaný ??
Takže odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil.
Tedka prostě nevím co mám za značku topení/klimy nebo čeho teda,když půjdu pro filtr tak prostě podle rozměru.
Co se týče těsnosti/délky filtru je to ok akorát,je to vidět na foto 3 shora,je tam jakoby díra,ale vycpaná nákou pěnou či co,páč tam vedou trubky k výměníku klimy a z popisovaných důvodů se mi zdá,že to tam úplně netěsní tak na 95-98%.Prostě nevím proč ty trubky musí být zrovna v místě kde má sedět a těsnit filtr,mohli to o kousek šoupnout,ale pozdě tedka honit konstruktéry.Čas ukáže těsní-li to nebo netěsní-li to nebo cože co.
Pokud mi někdo písne SZ co a jak,tak to povídání k fotkám poupravím a promáznu aby nevznikaly nějaké mejlky.
omlouvám se jestli mi to někde uniklo,moc mi to tedka po noční nepálí,ale jak se dá někde v autě na 100% zjistit co to je za systém,je to někde napsaný ??
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
- Hribek
- Příspěvky: 1595
- Registrován: 14 dub 2007, 19:00
- Bydliště: Moravské Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pylového filtru - foto
Jo je to napsané tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 70#p181370 papírový štítek přímo na topení. a i na těch plastech bude mít výrobce někde logo, ale loga a popisy se dávají ze strany vyhazovačů, tedy z té co není pohledová takže bezu rozebrání celeho toho plastového bazmeku se k tomu nedostaneš.
Ale je možné že ten papírový štítek tam nebude, podle všeho co jsi tady popsal máš systém Behr
Ale je možné že ten papírový štítek tam nebude, podle všeho co jsi tady popsal máš systém Behr
Re: Výměna pylového filtru - foto
Jak jsem to pročítal, tak jen k té netěsnosti pylového filtru. Podle mne je to ve většině případů nesprávná montáž. Po koupi jsem filtr měnil. Ten původní předchozímu majiteli (nebo jeho mechanikovi) asi nesedl do drážky a vyčuhoval. V prostřed filtru prolomil vrchní a spodní hranu a prostě ho zkrátil aby mu tam zalezl celý...
Takže: "Při nasazování filtru nepoužívat svaly, ale hlavu..."
Takže: "Při nasazování filtru nepoužívat svaly, ale hlavu..."
ASTRA H 1,7 CDTI CARAVAN
ASTRA G 1,2 16V HTB 5D, Supersport, Cross Country..
https://www.astra-g.cz/galerie/pepino-gh/
ASTRA G 1,2 16V HTB 5D, Supersport, Cross Country..
https://www.astra-g.cz/galerie/pepino-gh/
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Tj jasný,když to tam nejde tak to tam necpu,ale kua když to tam bylo tak to tam pude zpátky!!!!!
Sem ho během týdne vyndával asi 3x kvůli kontrole a focení,tak už vím co to chce.
Sem ho během týdne vyndával asi 3x kvůli kontrole a focení,tak už vím co to chce.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Výměna pylového filtru - foto
tak mi chvilku trvalo, než jsem se prokousal tou spoustou slov..chystám se na něj taky...ale čas, ten proklatý čas a penízky + poslení dobou nedůvěra k servisu kam chodím.
jen připomínka, je "uplně jedno" jakým směrem filtr dáte, když je rub i líc stejný, ALE tento filtr (pro ty co myslí hlavou) je ALE skládaný - pro větší filtrační plochu - ale tím že je skládaný potřebuje oporu proti tlaku vzduchu - když ho dáte opačně má snahu se lámat, vyslíknout na rub...to že jste ho měli naopak má za příčinu, že se lamely uzavřou a zmáčknou na stranu (opačně se nafouknou jako rukávy na letišti...)ale taky přihodím otázku-
když jsem jako většina tady dával ostřikovače, tak jsem pod plastem(před čelním sklem u spolujezdce našel taky nějakou uzavírací klapku - taková polokoule - to je ta vnitřní cirkulace??-vstup vzduchu do interiéru? - a neměl by být kus filtru i tady??? na druhou stranu nepsalo se tady že je t ta bandaska za kastlíkem??
EEE ps - teď jsem se znova zakoukal na tu fotku na začátku stránky-(od Mojmece - foto 1) tohle jsem viděl při pohledu zvenku (z pod plastu - není to jedna a ta samá čast...asi jo, co? - stejně očekával bych filr i tady. jéé jak já se těším na Ježíška..ale jeslti tam nebude tak knížka jak na to, tak manželka nedostane ponožky...
jen připomínka, je "uplně jedno" jakým směrem filtr dáte, když je rub i líc stejný, ALE tento filtr (pro ty co myslí hlavou) je ALE skládaný - pro větší filtrační plochu - ale tím že je skládaný potřebuje oporu proti tlaku vzduchu - když ho dáte opačně má snahu se lámat, vyslíknout na rub...to že jste ho měli naopak má za příčinu, že se lamely uzavřou a zmáčknou na stranu (opačně se nafouknou jako rukávy na letišti...)ale taky přihodím otázku-
když jsem jako většina tady dával ostřikovače, tak jsem pod plastem(před čelním sklem u spolujezdce našel taky nějakou uzavírací klapku - taková polokoule - to je ta vnitřní cirkulace??-vstup vzduchu do interiéru? - a neměl by být kus filtru i tady??? na druhou stranu nepsalo se tady že je t ta bandaska za kastlíkem??
EEE ps - teď jsem se znova zakoukal na tu fotku na začátku stránky-(od Mojmece - foto 1) tohle jsem viděl při pohledu zvenku (z pod plastu - není to jedna a ta samá čast...asi jo, co? - stejně očekával bych filr i tady. jéé jak já se těším na Ježíška..ale jeslti tam nebude tak knížka jak na to, tak manželka nedostane ponožky...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Výměna pylového filtru - foto
Jo je to ta klapka,je to focené dírou po odkládací přihrádce u spolujezdce.A dle mého názoru vzduch jde přes filtr i při vnitřní cirkulaci akorát je sosanej z vnitřku vozidla místo zvenku.Ta klapka je vstup vzduchu do ventilátoru a pokud ji přepneš,tak se jen překlopí.Opravte mne někdo pokud se mýlím.(ideálně Trdlo (kecá do všeho páč to má v popisu(práce) i v podpisu)).
A knížka Jak na to je tady ke stažení v Downloadech.Už ji mám i vytištěnou a v šanonu v igelitech.
A knížka Jak na to je tady ke stažení v Downloadech.Už ji mám i vytištěnou a v šanonu v igelitech.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Výměna pylového filtru - foto
Síce niesom Trdlo, ale tiež občas do niečoho kecám , takže:
Áno, je to tá istá kopula zvonku aj zvnútra. Po stlačení tlačítka cirkulácie sa preklopí a keď sa hmlí okno, chyba je práve tu (motorček ktorý tiahlom preklápa kopulu) A áno, filter je až ďalej, tzn. že bordel prejde aj cez kopulu a zachytáva sa až na filtri, a aj pri zapnutej vnútornej cirkulácii ide vzduch cez neho.
Áno, je to tá istá kopula zvonku aj zvnútra. Po stlačení tlačítka cirkulácie sa preklopí a keď sa hmlí okno, chyba je práve tu (motorček ktorý tiahlom preklápa kopulu) A áno, filter je až ďalej, tzn. že bordel prejde aj cez kopulu a zachytáva sa až na filtri, a aj pri zapnutej vnútornej cirkulácii ide vzduch cez neho.
Re: Výměna pylového filtru - foto
díky mexxo, vzledem k tomu když jsem tam dával ty ostrřikovače a viděl jsem "hrníček" ventilátoru plný listí a lipového květu(jehož léčivé účinky nezatracuji) si myslím, že v kastli nějaká drážka byla...kouknu nato za hezkého počasí...síťovinka by pomoci mohla...na druhou stranu asi by se tam to listí nemělo dostávat, že?? natož extrémní vlhkost - klimu nepočítám.. . . kdosi mi říkal, že když se vymění čelní sklo a blbě se přilepí, že je to i tím....nebo když se vymění a hned se frčí s autem...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..