Návod na dodatečnou montáž
Upozornění!
V žádném případě neručím za případné škody způsobené dodatečnou montáží automatické regulace náklonu světlometů podle tohoto návodu. Každý z vás musí sám posoudit zda má dostatečné schopnosti na provedení takto zásadní změny v elektroinstalaci vozidla.
Používá se především pro xenonové světlomety, ale je možné ji používat i s halogeny.
Nelze nainstalovat pokud auto nemá ABS (vůz bez ABS má držák obsazen regulátorem brzdné síly)!
Potřebný materiál:
- Čidlo regulace (OPEL 62 38 231, cena 3.556 Kč)
- Spona čidla k nápravě (OPEL 12 19 000, cena 632 Kč)
- Matice 2x (OPEL 05 65 890, cena 55 Kč/kus)
- Šroub 2x (OPEL 20 02 127, cena 28 Kč/kus)
- Svorkovnice 8 kon. (VW 1JO 973 714, cena cca 105 Kč)
- Gumová manžeta svorkovnice (VW 443 906 102 G, cena cca 108 Kč)
- 7 konektorů do svorkovnice (jedná je o běžné Mini-ISO konektory, které seženete téměř všude za pár korun)
- Kabely o průřezu 1 mm2 (4x cca 5m)
- Kabely o průřezu 0,5 mm2 (3x cca 5m)
Obr. č. 1 - Čidlo, spona, šrouby+matky
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/lwr1.jpg)
Instalace
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/lwr-1.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/lwr-2.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/lwr-3.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/svorkovnice-lwr.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/svorkovnice-lwr-2.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/svorkovnice-lwr-3.jpg)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/kontrolka.jpg)
Po namontování čidla na připravené místo nad zadní nápravou zapojíme 7 konektorů do svorkovnice podle následujícího popisu. Jelikož je téměř nemožné sehnat svorkovnici od Opla, použijeme shodnou od VW.
Zapojení svorkovnice
Svorkovnice čidla regulace (A56)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/a56.png)
Svorkovnice ovladače světel (S2)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/s2.png)
Svorkovnice jednotky imobilizéru (umístěna u spínací skříňky)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/imo.png)
Konektor 1 (A56) - Kostra, zapojíme na konektor 12 (S2) přepínače světel - 1 mm2> (hnědý)
Konektor 2 (A56) - Napájení, zapojíme na konektor 4 (S2) přepínače světel - 1 mm2 (černý)
Konektor 3 (A56) - Kontrolka, zapojíme na konektor 15 panelu přístrojů -0,5 mm2 (hnědo/modrý)
Konektor 4 (A56) - Čidlo rychlosti, zapojíme na konektor 27 panelu přístrojů - 0,5 mm2 (modro/červený)
Konektor 5 (A56) - Diagnostika, zapojíme na konektor 6 svorkovnice imobilizéru - 0,5 mm2 (hnědo/bílý)
Konektor 6 (A56) - Napájení, zapojíme na konektor 13 (S2) přepínače světel přes samostatnou pojistku 15A nebo na pojistku F2.24 v pojistkové skříňce - 1,0 mm2 (žlutý)
Konektor 7 (A56) - Výstup pro motůrky nastavení světel, zapojíme na kabel vedoucí do konektoru 8 (S2) přepínače světel, který musíme odpojit od přepínače světel! (tzn. konektor 8 (S2) bude poté neobsazen) - 1,0 mm2 (hnědo/žlutý)
Konektor 8 (A56) - nezapojeno
Pro věrnost celé instalace je možné koupit přepínač světel bez ovladače na sklon světlometů (OPEL 12 40 217, cena 2.715 Kč)
![Obrázek](http://data.quattro.cz/astra/lwr/ovladac.jpg)
Nakonec je potřeba nechat zařízení zkalibrovat přes TECH2.