Neodstranitelná závada na Astře G
Neodstranitelná závada na Astře G
Vážení rád bych, kdyby mi někdo pomohl.
Mám Astru G 1.4 16V r.v 2003 najeto 115000km. V lednu mi začala svítit kontrolka spalování když mrzlo. Auto se začalo třepat a jelo na tři válce. Když se motor zahřeje, vypnu ho a pak nastartuju, vše je v pořádku. Další ráno všechno stejné. Zajel jsem s tím do servisu Opel na diagnostiku. Bylo mi řečeno že auto nemá katalyzátor a že motor potřebuje výbrus. Opraví mi to za přibližně 40000 Kc. Můj tchán, mi řekl že ten motor výbrus určitě nepotřebuje a ať se obrátím na jiný servis. Auto pak bylo v servisu Bosch. Na diagnostice zjistili Dvě závady: vynechání zapalování ve čtvrtém válci a vynechání zapalování ve všech válcích. Auto skutečně nemá katalyzátor. Následně provedli toto:
1. výměna zapalovací lišty 3krát.
2. výměna svíček
3. Kontrola tlaku ve válcích - vše v pořádku
4. Kontrola kabeláže - vše v pořádku
5. Několikrát vymazali pamět.
Prozatím mě to stálo 7000Kc.
Výsledek je ten že závada se objevuje už nejen tehdy když je mráz, ale stačí aby bylo chladněji.
Můžete mi jakkoli poradit. Měl někdo z Vás podobnou závadu?
Děkuji
Mám Astru G 1.4 16V r.v 2003 najeto 115000km. V lednu mi začala svítit kontrolka spalování když mrzlo. Auto se začalo třepat a jelo na tři válce. Když se motor zahřeje, vypnu ho a pak nastartuju, vše je v pořádku. Další ráno všechno stejné. Zajel jsem s tím do servisu Opel na diagnostiku. Bylo mi řečeno že auto nemá katalyzátor a že motor potřebuje výbrus. Opraví mi to za přibližně 40000 Kc. Můj tchán, mi řekl že ten motor výbrus určitě nepotřebuje a ať se obrátím na jiný servis. Auto pak bylo v servisu Bosch. Na diagnostice zjistili Dvě závady: vynechání zapalování ve čtvrtém válci a vynechání zapalování ve všech válcích. Auto skutečně nemá katalyzátor. Následně provedli toto:
1. výměna zapalovací lišty 3krát.
2. výměna svíček
3. Kontrola tlaku ve válcích - vše v pořádku
4. Kontrola kabeláže - vše v pořádku
5. Několikrát vymazali pamět.
Prozatím mě to stálo 7000Kc.
Výsledek je ten že závada se objevuje už nejen tehdy když je mráz, ale stačí aby bylo chladněji.
Můžete mi jakkoli poradit. Měl někdo z Vás podobnou závadu?
Děkuji
- Reklama
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
tydle chyby to hazí kdyz je v prcicich lišta vecinou (ale ty si psal ze byla 3x menena) a nebo nedokonaly spalovani coz jsou zakarbonovane ventili. a nebo ř.j. skus si ji pujcit.. a vyzkouset s jinou ř.j.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
Heh Astra bez katíku a to se taky dělalo, nebo ho už někdo před tebou vykuch i s lambdou ?
Netuším jestli tahle motorizace má 1-2 lambdy , ale snad další možnost )
Netuším jestli tahle motorizace má 1-2 lambdy , ale snad další možnost )
Mobil : 602318645
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
řekl že už má mít dvě lambdy
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
EGR ventil je vykuchaný pryč taky,ne?
Podle mě je Kat,lambda,EGR pryč a jednotka je v nouzovém režimu Ale proč to nedělalo od začátku?
Nebo jednotka...
Určitě je to elektronická závada,protože jinak by to dělalo pořád a nešlo by to po chcípnutí...Ale zase proč jenom,když je chladněji?...
Podle mě je Kat,lambda,EGR pryč a jednotka je v nouzovém režimu Ale proč to nedělalo od začátku?
Nebo jednotka...
Určitě je to elektronická závada,protože jinak by to dělalo pořád a nešlo by to po chcípnutí...Ale zase proč jenom,když je chladněji?...
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
1. výměna zapalovací lišty 3krát.
Nedojde-li k zapálení směsi, jednotka to vyhodnotí jako "nedokonalé spalování". Pro mnohé mechaniky je to impuls k měnění zapalivací lišty. Klidně i třikrát. Nezapálení směsi může mít i jiný důvod. Nedovře se výfukový ventil, píst směs následně "vyfoukne" do výfuku a ta shoří v katalyzátoru. Ten se íky tomu zapeče, auto nejede a proto jej nejspíš už někdo odstranil.
2. výměna svíček
Svíčky ovládá zapalovací lišta - tudíž není-li to lištou, mechanik usoudí, že je třeba vyměnit svíčky.
3. Kontrola tlaku ve válcích - vše v pořádku
Ano, to je skoro vždycky v pořádku. Tlak se většinou měří při starovacích otáčkách motoru - asi 200 ot/min a v tento moment jak na potvoru ventil zavře a pak se naměří tlak v toleranci. Něco jiného je to pak při provozních, třeba 10x vyšších otáčkách.
4. Kontrola kabeláže - vše v pořádku
Pokud auto jinak normálně jede, v kabeláži chyba nikdy není. A pokud je, tak je její pravděpodobnost 1 ku sto tisícům aby způsobila chyby P030x.
5. Několikrát vymazali pamět.
Co jiného taky mohli dělat...
Prozatím mě to stálo 7000Kc.
Za tyto peníze by už mechanik znalý problému motoru Z14XE sundal hlavu, zabrousil ventily, dal těsnění a nasadil hlavu (...velmi zjednodušeně...). Možná i zkontroloval jak jsou na tom pístní kroužky. Často bývají zapečené a motor bere a pálí olej, což je opět nežádoucí jev, způsobující usazování karbonu.
Netvrdím, že chyby P030x jsou vždycky díky zakarbonovaným dříkům ventilů, ale výměna lišty a svíček (či odskoušení jiných) měly napovědět, že se hledá problém jinde, než ve skutečnosti je. Na druhou stranu je to standartní postup. Proč hned dělat hlavu, když to může být lištou...
P.S. každá závada je odstranitelná... a tahle se tady řešila x krát
Nedojde-li k zapálení směsi, jednotka to vyhodnotí jako "nedokonalé spalování". Pro mnohé mechaniky je to impuls k měnění zapalivací lišty. Klidně i třikrát. Nezapálení směsi může mít i jiný důvod. Nedovře se výfukový ventil, píst směs následně "vyfoukne" do výfuku a ta shoří v katalyzátoru. Ten se íky tomu zapeče, auto nejede a proto jej nejspíš už někdo odstranil.
2. výměna svíček
Svíčky ovládá zapalovací lišta - tudíž není-li to lištou, mechanik usoudí, že je třeba vyměnit svíčky.
3. Kontrola tlaku ve válcích - vše v pořádku
Ano, to je skoro vždycky v pořádku. Tlak se většinou měří při starovacích otáčkách motoru - asi 200 ot/min a v tento moment jak na potvoru ventil zavře a pak se naměří tlak v toleranci. Něco jiného je to pak při provozních, třeba 10x vyšších otáčkách.
4. Kontrola kabeláže - vše v pořádku
Pokud auto jinak normálně jede, v kabeláži chyba nikdy není. A pokud je, tak je její pravděpodobnost 1 ku sto tisícům aby způsobila chyby P030x.
5. Několikrát vymazali pamět.
Co jiného taky mohli dělat...
Prozatím mě to stálo 7000Kc.
Za tyto peníze by už mechanik znalý problému motoru Z14XE sundal hlavu, zabrousil ventily, dal těsnění a nasadil hlavu (...velmi zjednodušeně...). Možná i zkontroloval jak jsou na tom pístní kroužky. Často bývají zapečené a motor bere a pálí olej, což je opět nežádoucí jev, způsobující usazování karbonu.
Netvrdím, že chyby P030x jsou vždycky díky zakarbonovaným dříkům ventilů, ale výměna lišty a svíček (či odskoušení jiných) měly napovědět, že se hledá problém jinde, než ve skutečnosti je. Na druhou stranu je to standartní postup. Proč hned dělat hlavu, když to může být lištou...
P.S. každá závada je odstranitelná... a tahle se tady řešila x krát
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
Jinými slovy obrátit se na odborníky a ne na "odborníky". Na tohle se bude muset podívat někdo, kdo ví a ne "nějakej někdo".
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
přesně jak píše RomanK, hodně záleží jak měřili kompersi. Pokud měřily statickou (tedy při točení motorem) většinou je vše ok,
chce to naměřit dynamickou kompresi, tedy při nastartovaném motoru, (kdy se odpojí vstřik měřenýho válce), zde už se projeví kolik ve skutečnosti je tlak ve válci. zdali nekolísá, nebo se neliší od ostatních.
Pokud už se najde problémovej válec - s nedostatečným tlakem staří už rozdíl o 2bary mezi válci, stejně nevíš co je příčinou, zdali písní kroužky,díra, ventily atd..
u benzínovým motorů je pár dobrej měření za pomocí osciloskopu a snímačů.
kde se pak identifikuje podle průběhu ze snímače, příčina
chce to naměřit dynamickou kompresi, tedy při nastartovaném motoru, (kdy se odpojí vstřik měřenýho válce), zde už se projeví kolik ve skutečnosti je tlak ve válci. zdali nekolísá, nebo se neliší od ostatních.
Pokud už se najde problémovej válec - s nedostatečným tlakem staří už rozdíl o 2bary mezi válci, stejně nevíš co je příčinou, zdali písní kroužky,díra, ventily atd..
u benzínovým motorů je pár dobrej měření za pomocí osciloskopu a snímačů.
kde se pak identifikuje podle průběhu ze snímače, příčina
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
Umna nieco podobne
Ak auto stoji cca 12hodin(vychladne) po nastartovani klepoce ako na 3valce a po zvyseni otacok sa prebere.A teraz zacal brat trochu viac oleja.
Motor X18XE1
Cim to moze byt?
hydrostely?piestne kruzky?
Ak auto stoji cca 12hodin(vychladne) po nastartovani klepoce ako na 3valce a po zvyseni otacok sa prebere.A teraz zacal brat trochu viac oleja.
Motor X18XE1
Cim to moze byt?
hydrostely?piestne kruzky?
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
U mňa sa chová podobne, ale len niekedy keď stojí týždeň a viac... Cim to moze byt?santik píše:Ak auto stoji cca 12hodin(vychladne) po nastartovani klepoce ako na 3valce a po zvyseni otacok sa prebere.Motor X18XE1
Cim to moze byt?
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
mužou,
při poslechu motoru nemá takový dieslový chod?
něco podobnýho řeším u bráchové CorsyB, kdy se začal projevovat takové tvrdé zvuky při běžícím motoru. a občasné kolísání otáček na volnoběhu.
Pak při měření sem zjistil že u dvou válců po chvilce začně tlak lítat nahoru dolů jak na horské dráze. z 13,5b na 9,5b a tak stále dokola.
Při další měření podtlaku, zjištěn nerovnoměrný chod ventilů, tudíš to vypadá na hydroštely.
no zatím řešíme jestli to má cenu opravovat.
při poslechu motoru nemá takový dieslový chod?
něco podobnýho řeším u bráchové CorsyB, kdy se začal projevovat takové tvrdé zvuky při běžícím motoru. a občasné kolísání otáček na volnoběhu.
Pak při měření sem zjistil že u dvou válců po chvilce začně tlak lítat nahoru dolů jak na horské dráze. z 13,5b na 9,5b a tak stále dokola.
Při další měření podtlaku, zjištěn nerovnoměrný chod ventilů, tudíš to vypadá na hydroštely.
no zatím řešíme jestli to má cenu opravovat.
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
no chce to jen vše pořádně proměřit,
nejdřív celou mechaniku motoru, pokud bude vše ok zaměřit se na elektroniku,
určitě bych změřil tlak v klikovce. (ověření zda jsou ok pístní kroužky a písty)
pak podtlak v sání, (test komprese - díra ve ventilu, špatná dráha, karbon atd...)
pak ještě tlak ve válcích.
popřípadně se dá i změřit proud startéru při točení motoru. Taky už hodně napoví o stavu motoru. jak při studeném tak i zahřátém motoru.
pak naměřit zapalování (zapalovací napětí, délku hoření paliva, napětí při hoření atd..)
i když se to u aster docela debilně měří, mají zapalovací modul, chce to mít vyrobený speciální přechodky, ale to už je věc měření.
určitě bych začal mechanikou, když bude vše ok, zaměřil bych se na elektroniku
nejdřív celou mechaniku motoru, pokud bude vše ok zaměřit se na elektroniku,
určitě bych změřil tlak v klikovce. (ověření zda jsou ok pístní kroužky a písty)
pak podtlak v sání, (test komprese - díra ve ventilu, špatná dráha, karbon atd...)
pak ještě tlak ve válcích.
popřípadně se dá i změřit proud startéru při točení motoru. Taky už hodně napoví o stavu motoru. jak při studeném tak i zahřátém motoru.
pak naměřit zapalování (zapalovací napětí, délku hoření paliva, napětí při hoření atd..)
i když se to u aster docela debilně měří, mají zapalovací modul, chce to mít vyrobený speciální přechodky, ale to už je věc měření.
určitě bych začal mechanikou, když bude vše ok, zaměřil bych se na elektroniku
Re: Neodstranitelná závada na Astře G
Myslíš, že u mňa to môže byť podobné? Stalo sa mi to asi 2-3x, keď som auto nechal stáť týždeň a potom naštartoval. Naskočí hneď, ale rachotí akoby na 3 valce. Po chvílke a pridaní plynu to prestane a šlape ako hodinky. Po pár dňovom stáni sa mi to ešte nestalo.