Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Zdravim, moje astra G s kompletně elektronickou klapkou vzduchu (ta je vyčištěná na kov a má všechny vstupy průchozí) mi občas při zahřátém motoru, při tzv. jízdě na bubláka při rychlosti 50 km/h začne cukat a potom při zmáčknutí spojky často i chcípne. EGR jsem jen odkarbonoval, zatím nezaslepil, auto také občas ztrácí tah. Mechanik z velkého autobazaru, mi k těmto závadám, vyhledával řešení v nějakém programu v práci a vyšlo mu, že se má začít výměnou snímače teploty chladící kapaliny. Nemáte někdo stejný problém jako já s Astrou? Protože kontrolka elektroniky motoru se mi nerozsvěcí, tak se žádný vady do paměti neukládají Takže řešení je postupně vyměňovat čidla atd.
ASTRAG_66KW_2001_edition2000
- Reklama
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Tak podle mě by čidlo teploty na cukání nemělo mít vliv. Asi bych začal nedřív se vzduchovým filtrem, palivovým filtrem, svíčkama a nechal bych si prověřit zapalovací lištu.
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Dík za radu, palivový a vzduchový filtr mam nový a svíčky taky...zapalovací lišta by zas podle mě měla být v pořádku, protože to auto po chcípnutí, sice dlouho startuje, většinou až na potřetí, ale potom jede uplně v pohodě Ten mechanik mi vysvětloval, že pokud čidlo teploty chladící kapaliny občas pošle řídící jednotce jiný info o teplotě, tak potom dávkuje jinak benzín se vzduchem a nejede to správně. NO taky mě napadlo, že může zlobit i ventil na vyrovnávání tlaku benzinu v nádrži, pak kvůli podtlaku může jít málo benzinu do vstřiků(příště po chcípnutí zkusim otevřít víčko nádrže, jestli to nenacucne vzduch jen jestli nebudu zas na kruháči v HK). Četl jsem tu hodně diskuzí na tohle téma, vyřešili to jen ty co maj mechanickou klapku
ASTRAG_66KW_2001_edition2000
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Zkus odpojit čidlo teploty chladící kapaliny (u rozvodů na termostatu). Jednotka bude pracovat s teplotou zahřátého motoru.
Osobně bych to ale viděl na palivové čerpadlo, či regulátor tlaku paliva. EGR na to může mít taky vliv, ale nemělo by způsobovat chcípnutí motoru.
Osobně bych to ale viděl na palivové čerpadlo, či regulátor tlaku paliva. EGR na to může mít taky vliv, ale nemělo by způsobovat chcípnutí motoru.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Na mojej Z14XE keď otvorím EGR cez diagnostiku tak motor scípne. Na X16SZR len zakolísali otáčky a motor bežal ďalej.
Ale aj tak, pri otvorenom EGR by svietila kontrolka riadenie emisií.
Prikláňal by som sa k problému s dodávkou paliva.
Ale aj tak, pri otvorenom EGR by svietila kontrolka riadenie emisií.
Prikláňal by som sa k problému s dodávkou paliva.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Dnes mi to zase chcíplo po ujetí deseti kilometrů, na posledních dvou kilometrech jsem tomu nakládal, styl jízdy plyn sešlápnutej a snaž se (žádný postupný přidávání plynu). Teplota vylezla na cca 93°C hned po chcípnutí doprovázeným zasmrděním jsem zastavil a otevřel nádrž, podtlak v ní nebyl. Potom jsem vypojil čidlo teploty na termostatu, nastartoval, otáčky kolísali mezi 800 a 1800 a čekal bych že bude svítit kontrolka elektroniky motoru, ale nesvítila. Konektor čidla jsem zapojil z5 a pak to už nechtělo nastartovat, chvilku jsem koukal do motoru a po chvilce se ozvalo lupnutí (jako by se uzavřel EGR ventil), potom to už naskočilo po chvilce točení a zas jelo v pohodě
ASTRAG_66KW_2001_edition2000
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Problem je vyřešen, bylo to EGR ventilem, zasekával se na otevřený poloze, proto motor dusil a při volnoběhu uplně zadusil. Zjistil jsem to jinou diagnostikou, opravdu to hlásilo závadu na EGR, teď už vim, že kontrolka elektroniky motoru těsně před startováním nezhasíná pro nic za nic, ale právě proto, že je uložená závada v paměti. Potom následovalo vyhledání EGR ventilu tady na fóru a návod na něj byl hned použit, chce to opravdu pořádně rozhejbat připojením 12V na krajní piny, pouhou chemií se nevyčistí. Uvidim jak dlouho to vydrží, případně pod EGR dám záslepující těsnění Díky všem kdo přispívají a dělí se o své zkušenosti BTW.
ASTRAG_66KW_2001_edition2000
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
kde je prosím tě ten návod na čištění a rozhýbání EGR ventilu.
Astra G 1.6 16V, 5 dv. Z16XE model 2003
Re: Z14XE vyčistěná klapka i EGR - cukaní a chcípání pokračuje
Postup jak rozhýbat EGR je tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 400#p67853 Já jsem na něj kleště nepoužíval, vysune se elektricky, trošku prostříkne něčím na na rozpouštění karbonu a promaže....good luck
ASTRAG_66KW_2001_edition2000