Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Protože nechci jezdit s rozdvoj/trojkami v zapalovači (ano, návod na skryté zásuvky v odkládacím kastlíku jsem četl, ale to neřeší kabely na palubovce, stejně jako vyvedení zásuvek do přihrádky u spolujezdce) a kabely všude po palubovce, chci napájení MDA a antiradaru řešit skrytě, tj. pro antiradar vyvést kabel výdechy u čelního skla a pro PDA vyvést ofukem u tlačítka výstražných.
U antiradaru není nutné stálé napájení, u MDA ano (na dobíjení).
Nejdřív jsem zvažoval napojení na výstražná, nicméně když jsem kdysi kvůli palubnímu počítači měl rozdělanou palubku, zapojením výstražných jsem se v té době logicky nezabýval a jestli si dobře pamatuju, tak i po sundání středového panelu palubky jsem nikde kabely výstražného neviděl, takže nevím jak na ně (asi by to šlo zespodu, nevím).
Tahat to z pojistkovky (např. za po užití faston vidlice jak radil sovička někde tady na fóru) apod. mi připadá zbytečně složité (kvůli kabelům, u středového panelu to snad bude jednodušší).
Napadlo mě napojit se rychlospojkama na ISO konektor rádia, viz mé "pseudoschéma" (řešení se zásuvkami pro původní napájecí kabely jak je popsáno níže).
http://www.q3.cz/images/214_nap_jen_.jpg
Problém je, že nevím, jestli tímhle zapojením něco neodpálím (rádio, antiradar, MDA nebo cokoliv jiného). Samozřejmě těch dotazů je více:
Kabel do zapalovače k antiradaru (který ale není origo, koupeno i s antiradarem na aukru) má v sobě trubicovou pojistku 6,3x32mm 2A 250V, která tam zřejmě není jen na parádu, takže napojení přímo a bez pojistky asi není košér.
Obdobně je tomu u kabelu do zapalovače k MDA. Origo nemám u sebe, jen převodku do zapalovače, do které se zapojuje kabel USB->miniUSB a ta nejde rozdělat.
Jinak ještě mám rozdvojku na další 2 zapalovače + kabel USB->miniUSB, tam je trubicová pojistka 5x20mm 7A 250V.
Napadají mě 4 řešení:
1. napojit přímo + použít pojistková pouzdra
2. od rádia napojit rychlospojkama kabely se zásuvkami, do kterých se zasunou origo napájecí kabely MDA a antiradaru (což se mi za rádio asi nevleze, na 2. stranu kdyby v některém z kabelů praskla pojistka je to nejrychlejší cesta k nim)
3. obdobně jako v bodě 2, ale napojit na výstražná (což nevím jak)..
4. obdoba bodů 2 & 3, ale řešit přes odkládací kastlík (to musím ještě domyslet..)
Kdybyste pro mě měli nějakou radu, budu vděčný
U antiradaru není nutné stálé napájení, u MDA ano (na dobíjení).
Nejdřív jsem zvažoval napojení na výstražná, nicméně když jsem kdysi kvůli palubnímu počítači měl rozdělanou palubku, zapojením výstražných jsem se v té době logicky nezabýval a jestli si dobře pamatuju, tak i po sundání středového panelu palubky jsem nikde kabely výstražného neviděl, takže nevím jak na ně (asi by to šlo zespodu, nevím).
Tahat to z pojistkovky (např. za po užití faston vidlice jak radil sovička někde tady na fóru) apod. mi připadá zbytečně složité (kvůli kabelům, u středového panelu to snad bude jednodušší).
Napadlo mě napojit se rychlospojkama na ISO konektor rádia, viz mé "pseudoschéma" (řešení se zásuvkami pro původní napájecí kabely jak je popsáno níže).
http://www.q3.cz/images/214_nap_jen_.jpg
Problém je, že nevím, jestli tímhle zapojením něco neodpálím (rádio, antiradar, MDA nebo cokoliv jiného). Samozřejmě těch dotazů je více:
Kabel do zapalovače k antiradaru (který ale není origo, koupeno i s antiradarem na aukru) má v sobě trubicovou pojistku 6,3x32mm 2A 250V, která tam zřejmě není jen na parádu, takže napojení přímo a bez pojistky asi není košér.
Obdobně je tomu u kabelu do zapalovače k MDA. Origo nemám u sebe, jen převodku do zapalovače, do které se zapojuje kabel USB->miniUSB a ta nejde rozdělat.
Jinak ještě mám rozdvojku na další 2 zapalovače + kabel USB->miniUSB, tam je trubicová pojistka 5x20mm 7A 250V.
Napadají mě 4 řešení:
1. napojit přímo + použít pojistková pouzdra
2. od rádia napojit rychlospojkama kabely se zásuvkami, do kterých se zasunou origo napájecí kabely MDA a antiradaru (což se mi za rádio asi nevleze, na 2. stranu kdyby v některém z kabelů praskla pojistka je to nejrychlejší cesta k nim)
3. obdobně jako v bodě 2, ale napojit na výstražná (což nevím jak)..
4. obdoba bodů 2 & 3, ale řešit přes odkládací kastlík (to musím ještě domyslet..)
Kdybyste pro mě měli nějakou radu, budu vděčný
- Reklama
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
+12 stálých si vezmi z ISO od rádia, je dostatečně silnej a krytej pojistkou.
+12 spínané si vezmi od zapalovače, na ISU rádia je příliš slabý vodič, tam bych se bál zbytečného zahřívání při větším odběru.
Kostru dej komplet novou pod některou z matek na rozperné tyči pod palubkou.
Jako jištění bych použil buď tebou navrhované pojistkové pouzdra, a to buď svěrné - , nebo na trubičkovou pojistku - .
Nebo jako alternativu zakoupit dvě zásuvky zapalovče, a umístit do nich origo koncovky od zařízení. Celé odizolovat, zajistit páskou proti vytažení či vyklepání a připáskovat někam pod palubku, místa tam je habakuk.
+12 spínané si vezmi od zapalovače, na ISU rádia je příliš slabý vodič, tam bych se bál zbytečného zahřívání při větším odběru.
Kostru dej komplet novou pod některou z matek na rozperné tyči pod palubkou.
Jako jištění bych použil buď tebou navrhované pojistkové pouzdra, a to buď svěrné - , nebo na trubičkovou pojistku - .
Nebo jako alternativu zakoupit dvě zásuvky zapalovče, a umístit do nich origo koncovky od zařízení. Celé odizolovat, zajistit páskou proti vytažení či vyklepání a připáskovat někam pod palubku, místa tam je habakuk.
END
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Moc děkuji, Trdlo, hned v tom mám jasněji Nenapadlo mě hodit 1/2 přes rádio a 1/2 přes zapalovač
To 2. pojistkové pouzdro jsem zatím na netu našel jen na pojistku 10x38mm, to musím ještě kouknout jak je to s pojistkama, ale určitě se sežene v téhle velikosti i taková jakou potřebuju. Ale vypadá jako šroubovací - nebo se pletu ???
Jinak ještě jsem našel tohle, to by snad taky šlo použít (otázkou je jestli se nevyklepe, oblepením bych přišel o možnost rychlé výměny):
Pojistkové pouzdro pruchozí pro pojistku 6x30mm
http://www.q3.cz/images/347_pojistkov_pouzdro_6x30.jpg
Pojistkové pouzdro pruchozí pro pojistku 5x20mm
http://www.q3.cz/images/622_pojistkov_pouzdro_5x20.jpg
Na různých e-shopech s antiradarama a příslušenstvím jsem našel vedle sebe kabely na pevnou montáž s pojistkou i bez, takže to asi není podmínka, ale jistota je jistota. V elektrice se moc nevyznám, ale snad se nepletu když řeknu že radši pojistka navíc než nic. A pokud bych je měl na nějakém relativně dostupném místě, tak by byla i výměna snadná.
Tak a teď už si jen najít čas
To 2. pojistkové pouzdro jsem zatím na netu našel jen na pojistku 10x38mm, to musím ještě kouknout jak je to s pojistkama, ale určitě se sežene v téhle velikosti i taková jakou potřebuju. Ale vypadá jako šroubovací - nebo se pletu ???
Jinak ještě jsem našel tohle, to by snad taky šlo použít (otázkou je jestli se nevyklepe, oblepením bych přišel o možnost rychlé výměny):
Pojistkové pouzdro pruchozí pro pojistku 6x30mm
http://www.q3.cz/images/347_pojistkov_pouzdro_6x30.jpg
Pojistkové pouzdro pruchozí pro pojistku 5x20mm
http://www.q3.cz/images/622_pojistkov_pouzdro_5x20.jpg
Na různých e-shopech s antiradarama a příslušenstvím jsem našel vedle sebe kabely na pevnou montáž s pojistkou i bez, takže to asi není podmínka, ale jistota je jistota. V elektrice se moc nevyznám, ale snad se nepletu když řeknu že radši pojistka navíc než nic. A pokud bych je měl na nějakém relativně dostupném místě, tak by byla i výměna snadná.
Tak a teď už si jen najít čas
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Nevyklepe se, klidně můžeš použít ty varianty, co jsi našel. Předpokládám, že jsi koukal na Hadexu.
END
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
No právě, na OSTRAVSKÉM Hadexu, který je trochu z ruky Na GME nemají tolik obrázků (pro mě podstatné)
Momentální stav:
Protože origo kabely si radši nechám, nebudu to řešit variantou se zásuvkami pro origo kabely. Navíc zásuvky taky zaberou dost místa.
Zatím mám napájení antiradaru vymyšleno takto:
Telefonní kabel s koncovkou RJ11 (na "origo" jsou zapojeny jen 2 vnitřní ze 4 kablíků, takže buď koupit nebo udělat, to není problém) rozstřihnout, na konec té poloviny s koncovkou napájet pojistkové pouzdro a druhou půlku (bez koncovky) (případně obyč kablík, třeba z 2linky, to by snad měl zvládnout) rychlospojkou (samozřejmě jen na jeden kablík, 2. bude zem) k +12V spínaných ze zapalovače a samozřejmě druhým koncem k pouzdru.
Ještě mě napadlo mezi zap. a pouzdro dát jacky (samec + samice) pro případ potřeby rozpojení, ale stejnou funkci snad udělá i rozpojené pouzdro.
U MDA podobně, akorát tam musím vykoumat zapojení USB kabelu (takže jeden padne na pitvu )
Obě pojistková pouzdra půjdou (možná i do krabičky) na nějaké dostupné místo pod palubku, to ještě nemám domyšleno.
Sorry, že to tak pitvám, mnoho z vás by to zapojilo i poslepu, ale rád se naučím něco nového a radši si to zapojím sám (mám z toho pak větší radost) než to někomu svěřit a s vaší pomocí se vyhnu chybám.. Poctivá příprava = 100% úspěchu
Momentální stav:
Protože origo kabely si radši nechám, nebudu to řešit variantou se zásuvkami pro origo kabely. Navíc zásuvky taky zaberou dost místa.
Zatím mám napájení antiradaru vymyšleno takto:
Telefonní kabel s koncovkou RJ11 (na "origo" jsou zapojeny jen 2 vnitřní ze 4 kablíků, takže buď koupit nebo udělat, to není problém) rozstřihnout, na konec té poloviny s koncovkou napájet pojistkové pouzdro a druhou půlku (bez koncovky) (případně obyč kablík, třeba z 2linky, to by snad měl zvládnout) rychlospojkou (samozřejmě jen na jeden kablík, 2. bude zem) k +12V spínaných ze zapalovače a samozřejmě druhým koncem k pouzdru.
Ještě mě napadlo mezi zap. a pouzdro dát jacky (samec + samice) pro případ potřeby rozpojení, ale stejnou funkci snad udělá i rozpojené pouzdro.
U MDA podobně, akorát tam musím vykoumat zapojení USB kabelu (takže jeden padne na pitvu )
Obě pojistková pouzdra půjdou (možná i do krabičky) na nějaké dostupné místo pod palubku, to ještě nemám domyšleno.
Sorry, že to tak pitvám, mnoho z vás by to zapojilo i poslepu, ale rád se naučím něco nového a radši si to zapojím sám (mám z toho pak větší radost) než to někomu svěřit a s vaší pomocí se vyhnu chybám.. Poctivá příprava = 100% úspěchu
Naposledy upravil(a) Miguello dne 03 srp 2009, 12:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Jacka na rozpojení ti nahradí právě to pouzdro.
Jen se vyhni rychlospojkám, raději vše pocínuj a přetáhni samosršťovací bužírkou. Jina to máš vymyšlené docela rozumně.
Jen se vyhni rychlospojkám, raději vše pocínuj a přetáhni samosršťovací bužírkou. Jina to máš vymyšlené docela rozumně.
END
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Máš pravdu, radši poctivě
Ještě že máme ten internet:
http://www.q3.cz/images/275_zapojen_USB_kabelu.jpg
http://www.q3.cz/images/550_zapojen_miniUSB.jpg
PROTOŽE NA NETU JSEM NAŠEL 2 RŮZNÉ POPISY, TAK DÁVÁM JEŠTĚ TUHLE VARIANTU:
http://www.q3.cz/images/993_zapojen_miniUSB2.jpg
Zapomněl jsem na to, že USB má 5V
Převodka do zapalovače, do které se zapojuje jen kabel USB, má v sobě plošák redukující napětí pro USB z 12V na 5V a pojistku 2A.
V rozdvojce, která má navíc i USB, je v kolíku pojistka 7A a v samotné krabičce uprostřed plošák redukující napětí pro USB z 12V na 5V.
EDIT: Průběžně upraveno a upřesněno.
Ještě že máme ten internet:
http://www.q3.cz/images/275_zapojen_USB_kabelu.jpg
http://www.q3.cz/images/550_zapojen_miniUSB.jpg
PROTOŽE NA NETU JSEM NAŠEL 2 RŮZNÉ POPISY, TAK DÁVÁM JEŠTĚ TUHLE VARIANTU:
http://www.q3.cz/images/993_zapojen_miniUSB2.jpg
Zapomněl jsem na to, že USB má 5V
Převodka do zapalovače, do které se zapojuje jen kabel USB, má v sobě plošák redukující napětí pro USB z 12V na 5V a pojistku 2A.
V rozdvojce, která má navíc i USB, je v kolíku pojistka 7A a v samotné krabičce uprostřed plošák redukující napětí pro USB z 12V na 5V.
EDIT: Průběžně upraveno a upřesněno.
Naposledy upravil(a) Miguello dne 30 črc 2009, 15:23, celkem upraveno 4 x.
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
To ale bude chtít proměřit, jestli ti tam tlačí 5 nebo 12...
END
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Našel jsem na netu:
"Protože však na USB je 5V a v autě většinou 12V, je potřeba přidat ještě stabilizátor. Já sem použil stabilizátor 7805."
No, tak tomu faaaakt rozumím
"Protože však na USB je 5V a v autě většinou 12V, je potřeba přidat ještě stabilizátor. Já sem použil stabilizátor 7805."
No, tak tomu faaaakt rozumím
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Už se to tu řešilo (konkrétně já jsem to potřeboval) a všechno najdeš tady:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 05#p213599
pohodové zapojení, u mě to funguje na jedničku...
//edit: mám tu i obrázek instalace, nejdražší je chladič, v GM 65Kč, ale možná jsem vybral moc velký, ještě jsem to nezkoušel při velké zátěži, takže nevím + je tam vidět i pojistkové pouzdro které prodávají v GM za pár korun (na nožovou autopojistku)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 05#p213599
pohodové zapojení, u mě to funguje na jedničku...
//edit: mám tu i obrázek instalace, nejdražší je chladič, v GM 65Kč, ale možná jsem vybral moc velký, ještě jsem to nezkoušel při velké zátěži, takže nevím + je tam vidět i pojistkové pouzdro které prodávají v GM za pár korun (na nožovou autopojistku)
- Přílohy
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Díky, sovičko
Tak už vím že stabilizátor má tři nožičky (12V - GND - 5V) - snad jsou popsané
Jestli chápu správně, měl bych to zapojit následovně:
1. připojit se kablíkem na kablík s +12V stabilních od rádia
2. připájet pojistkové pouzdro
3. pokračovat od pouzdra na 12V nožičku stabilizátoru, na který přišroubuju (příp. přilepím teplovodivým lepidlem) chladič
4. z 5V nožičky stabilizátoru pokračuje kablík až k tel.
+ samozřejmě zem, tu povedu zvlášť aby se nepletla.
Nebo ten stabilizátor dát před pojistkové pouzdro ???
Tak už vím že stabilizátor má tři nožičky (12V - GND - 5V) - snad jsou popsané
Jestli chápu správně, měl bych to zapojit následovně:
1. připojit se kablíkem na kablík s +12V stabilních od rádia
2. připájet pojistkové pouzdro
3. pokračovat od pouzdra na 12V nožičku stabilizátoru, na který přišroubuju (příp. přilepím teplovodivým lepidlem) chladič
4. z 5V nožičky stabilizátoru pokračuje kablík až k tel.
+ samozřejmě zem, tu povedu zvlášť aby se nepletla.
Nebo ten stabilizátor dát před pojistkové pouzdro ???
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
No, sovičko, kablíků habakuk, ale moudrý z toho nejsem.. Dokonce jsem ani nepoznal kde je vstup a kde výstup (proto v mém předchozím příspěvku dotaz na pořadí pouzdro/stabilizátor). Každopádně díky Až budu větší, pochopím
Každopádně ještě jeden důležitý dotaz - zem ze stabilizátoru můžu dát do jednoho spolu se zeměmi z kabeláží od tel. a antiradaru ?
Každopádně ještě jeden důležitý dotaz - zem ze stabilizátoru můžu dát do jednoho spolu se zeměmi z kabeláží od tel. a antiradaru ?
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
U nás na Slovensku už tento problém neriešime.Podla nového už platného zákona je používanie antiradarov zakázané a policajti sú na to aj dobre vybavení.Na vdial.1km ti zamerajú antiradar v aute a potom si na tebe pekne zgustnú.Počítam že nepotrvá dlho a príde to aj k vám-takže takéto investície by som radšej vynechal,alebo s tým radšej neliezt na Slovensko
Citroen Berlingo 1,6Hdi 68kw XTR r.v.2012
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Podle tohohle schématu koupíš a napájíš součástky:
http://www.sminntech.com/images/7805datasheet.gif
Reálné zapojení v pouzdře TO220 (i když v GM myslím ani jiné nemají) je takovéto:
http://www.haku.co.uk/pics/Systm5v.jpg
(tzn. vstup (v autě konkrétně 14-7V), zem (propojená s chladičem na druhé straně), výstup (5V))
Pořadí pouzdro/stabilizátor je imho jedno zda to dáš na těch vstupních 12V, nebo až na výstupních 5V - ale asi mě někdo zkušenější opraví.
A ano, zem je pouze jedna, tzn. vezmeš ji někde z matky za palubkou, pak půjde k prostřední nožce stabilizátoru a z ní dál k zařízení které chceš napájet.
[OT]
//tenor: afaik pasivní antiradar se nedá zjistit jinak než opticky (okem, fotoaparátem, ...), takže s tím 1km bych moc nepočítal - nicméně naše legislativa je tak koucourkovská, že po novém prokuřáckém zákoně bych se nedivil ani tomu, kdyby to za pár let zase povolili - takže bych se investice do antiradaru v ČR nebál...
[/OT]
http://www.sminntech.com/images/7805datasheet.gif
Reálné zapojení v pouzdře TO220 (i když v GM myslím ani jiné nemají) je takovéto:
http://www.haku.co.uk/pics/Systm5v.jpg
(tzn. vstup (v autě konkrétně 14-7V), zem (propojená s chladičem na druhé straně), výstup (5V))
Pořadí pouzdro/stabilizátor je imho jedno zda to dáš na těch vstupních 12V, nebo až na výstupních 5V - ale asi mě někdo zkušenější opraví.
A ano, zem je pouze jedna, tzn. vezmeš ji někde z matky za palubkou, pak půjde k prostřední nožce stabilizátoru a z ní dál k zařízení které chceš napájet.
[OT]
//tenor: afaik pasivní antiradar se nedá zjistit jinak než opticky (okem, fotoaparátem, ...), takže s tím 1km bych moc nepočítal - nicméně naše legislativa je tak koucourkovská, že po novém prokuřáckém zákoně bych se nedivil ani tomu, kdyby to za pár let zase povolili - takže bych se investice do antiradaru v ČR nebál...
[/OT]
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821