Klepanie ventilov na 3-ke

luboF
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2007, 08:09
Bydliště: Košice

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od luboF » 12 čer 2009, 14:34

Skusim tam natankovat OMV 100 a ked bude aj tak klepat, tak servis...
Astra G, Z14XEP Twinport, HB

Reklama
 

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Pico » 13 čer 2009, 16:16

Nedávaj tam 100 oktánový benzín. Natankuj iný 95 oktánový, nemusíš plnú nádrž. Motor by mal vtedy pracovať v optime a môžeš si byť istý.
Astra II

luboF
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2007, 08:09
Bydliště: Košice

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od luboF » 17 čer 2009, 08:16

Pico píše:Nedávaj tam 100 oktánový benzín. Natankuj iný 95 oktánový, nemusíš plnú nádrž. Motor by mal vtedy pracovať v optime a môžeš si byť istý.
Skusil som OMV Carrera 95, robi to iste, takze skusim sa opytat jedneho mojho znameho automechanika, co sa specializuje na Ople. Ale mozno je to len moja paranoja. Nie je to totiz ziadne vyrazne klepanie. Iba ked pritlacim plyn na podlahu a mam okolo 3000 RPM na 3-ke, tak kym otacky nevystupia na cca 3500, tak pocut jemne "cvrlikanie" ventilov. Mozno je to OK vzhladom na hmotnost auta a relativne slabsi motor. Uroven toho cvrlikania je totiz zavisla od zatazenia a stupania (z kopca a na rovine pri prazdnom aute to nerobi).
Astra G, Z14XEP Twinport, HB

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Pico » 18 čer 2009, 18:36

luboF koľko máš najazdených km ? Pri ostatných prevodových stupňoch to za rovnakých podmienok nerobí ? Napíš nejáky návod a ja to cez víkend vyskúšam.
Astra II

luboF
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2007, 08:09
Bydliště: Košice

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od luboF » 19 čer 2009, 15:08

Pico píše:luboF koľko máš najazdených km ? Pri ostatných prevodových stupňoch to za rovnakých podmienok nerobí ? Napíš nejáky návod a ja to cez víkend vyskúšam.
najazdenych cca 35tis. Navod - chvilu udrzovat cca 3000RPM na 3-ke do mierneho kopceka a potom plyn na podlahu. Mne to zacne jemne cvrlikat ak kym otacky nevystupia na cca 3500. Citit, ze motor sa trochu "trapi". A este zavrete okna a vypnute radio - aby to bolo pocut... ;-) Inak vopred vdaka za test.
Astra G, Z14XEP Twinport, HB

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Salám » 19 čer 2009, 15:25

Nevím, nemůžu si pomoct, ale připadá mi to, že někdo hledá problém tam, kde není :wink:

Dj.radim

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Dj.radim » 19 čer 2009, 16:30

Asi tak

luboF
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2007, 08:09
Bydliště: Košice

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od luboF » 22 čer 2009, 08:49

Salám píše:Nevím, nemůžu si pomoct, ale připadá mi to, že někdo hledá problém tam, kde není :wink:
No, ved ja som pisal, ze si skor myslim, ze je to normalne, len ma trochu zarazilo klepanie ventilov pri 3000RPM na 3-ke. Doteraz som vsade pocuval, ze 3-ka je "silna" a urcena na predbiehanie. Pri mojom motore to zjavne neplati. Na 3-ke, pri menej ako 3500RPM predbehnem tak akurat traktor. Ale tiez sa priklanam skor k tomu, ze je to OK, vzhladom na predsa len trochu slabsi motor a dost tazke auto...
Astra G, Z14XEP Twinport, HB

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Pico » 22 čer 2009, 18:27

luboF skúšal som to ale nenašiel som miesto, kde je mierne stúpanie. Pokiaľ som to registroval správne, tak som ventily nepočul. Ale nebol som veľmi zaťažený. Ešte skúsim a napíšem.
Astra II

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od palix » 09 črc 2009, 15:02

ja mám pocit, že auto by pri 3000 ot a viac malo ísť dobre. Bežne radím pri 3000 ot na vyšší stupeň a ak nie, tak auto ide veľmi pekne. Aj do kopca. Na druhej strane veľa záleží, z čoho do čoho presadneš. Ja som napr jazdil väčšinou na starých šunkách - oproti ním je Astra 1,4 "závoďák" ;). ale aj v porovnaní s firemnými autami ujde ;)
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od spermin » 10 črc 2009, 12:17

MÚJ NÁVRH
ČÍDLO KLEPÁNÍ :? :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

luboF
Příspěvky: 49
Registrován: 18 led 2007, 08:09
Bydliště: Košice

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od luboF » 11 črc 2009, 09:42

No, bol som na "preddovolenkovej" prehliadke (chystame sa totiz do Chorvatska) u p. Ferjencika v KE. Okrem ineho som sa pytal aj na toto a v podstate potvrdil moj predpoklad, ze je to vlastnost tohoto motora. Skratka 3000 RPM je tak na plynulu jazdu (aj do kopca), ale nie na nejake extra zrychlovanie. Ked skratka prudko zoslapnem plyn, tak 3000 RPM je na tento motor malo a trapi sa. Twinport system totiz funguje tak, ze zmes zacne prudit do valca cez obidva nasavacie ventily az okolo 4000 RPM, dovtedy ide len cez jeden, tazke "sranda" zacina az nad 4000... A vraj je pouzita rovnaka prevodovka ako na 1,6 a na 1,4 by to chcelo trochu silnejsie prevody, aby sa dalo dobre zrychlovat napr. pri 60 km/h na 3-ke. Takze treba radit, radit, radit... ;-) BTW za tu prehliadku - trvala cca pol hodinu, zdvihol auto, skontroloval brzdy, tlmice, volu kolies, dolial olej do serva, nezobral ani cent. Pamatam si, minuly rok sa mi na vyfukove potrubie prilepila igelitka (strasne to smrdelo), isiel som do najblizsieho servisu, aby mi zdvihli auto, igelitku som dal prec - cele to trvalo cca 3 min... pytali za zdvihnutie 700 Skk...

P.S. O servisoch sa prosim v tomto vlakne nebavme, nech zase nie je OT... :-)
Astra G, Z14XEP Twinport, HB

Lukas.novotny
Příspěvky: 11
Registrován: 24 črc 2009, 09:47

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Lukas.novotny » 24 črc 2009, 16:58

Tak to jsem rád, že už vím jak to je. Mě to dělá ten samý problém okolo 2tis otáček. Tak to jsem ještě v pohodě, to cvrdlikání mě tam trošku štvalo. Je pravda, že je to jenom do kopečka a pokud to spadne pod 2,5tis. Tak to je super, že vím o co jde.
Nikdy předtím jsem to nezaregistroval, ale je pravda, že člověk když se soustředí, tak najde klepání, cvrkaní všude.:o)
L. :D

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od tappaja » 18 srp 2009, 10:18

Pokud by to bylo cidlo klepani, tak to je slyset na kazdou rychlost, pomalu kazdy otacky, v kabine jen tezko slysitelny. Ja jsem delal hokusy pokusy, jezdil sem bez nej a vsim sem si toho az kdyz jsem mel stazeny okynko a jel v nejakym koridoru nebo nejaky zdi nebo s hlavou venku z auta.

To cvrdlikani pri odpojenym cidlu bylo spis jak nejakej cvrcek v rytmu otacek motoru, takovy lehky, docela tichy cvrdlikani, ktery po pripojeni cidla zmizelo.

Nema to nic spolecnyho s tim, kdyz ti zaklepou ventily pri prerazeni na jinou rychlost.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Udo
Příspěvky: 178
Registrován: 25 pro 2007, 19:11
Bydliště: Vysočina Pelhřimov

Re: Klepanie ventilov na 3-ke

Příspěvek od Udo » 18 srp 2009, 20:09

Zaptám se -čidlo klepání -kde je ? kde se nachází ?Jak píše tappaja jízda s otevřeným oknem kolem zdi nebo v koridoru neprosto stejné cvrdlikání.Mám 1.4 a slyšel jsem to i u někoho z členů klubu když jsem byl na srazu ve Ždírci myslím že zo bylo u Trdla.
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to

Odpovědět