Palubní počítač - potíže
Re: Palubní počítač - potíže
OT, ale zlatej MID (fungující).
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Reklama
Re: Palubní počítač - potíže
Tak čo myslíte,bude stačiť ten kábel od displeja k prevodníku podla návodu len pritlačiť,bez odlepovania a následného čistenia.Lebo ako som už písal v predchádzajúcom príspevku,bolo to veľmi náročne a urobil som viac škody ako úžitku.Hoci človek sa najlepšie naučí na vlastných chybách a tak teraz by som bol oveľa viac opatrný,ale stejne je to masaker aj keď máte všetko čo je k tomu potrebné.
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
s téměř 100% jistotou nebude:Rici_X píše:Tak čo myslíte,bude stačiť ten kábel od displeja k prevodníku podla návodu len pritlačiť...
1) to použité nešťastné lepidlo (či co to bylo) se mezi plošným spojem a kabelem rozlézá jak smrad a máčkáním ho neodstraníš. Jakmile se spoj začne uvolňovat, už tam leze
2) vlivem oxidace jsou odtržené spoje zkorodované a opět si tlakem 100% nepomůžeš. Je pravda, že v tomto případě tlak trochu může pomoci, protože el. kontakt může mít celkem velký odpor díky použití LCD displeje, jenže s časem se odpor bude zvětšovat až nakonec budeš tam, kdes byl na začátku
3) není jenom problém v tom, že se přerušují kontakty mezi plošným spojem a plochým kabelem v místě jejich dotyku, ale také dochazí k praskání napařovaných spojů plochého kabelu v místě jeho ohybu
Jak budeš mačkat, budou se ti některé body rozsvěcovat a jiné zase zhasínat, alespoň takovou mám zkušenost já.
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: Palubní počítač - potíže
úplně si ten plošný spoj odlomil nebo ti prasklo jen pár spojů? Máš ještě ten MID, možná by ještě šel opravit...Rici_X píše:...pri čistení a manipulácii s tým prevodníkom som po odlamoval kontakty,ktorými bol ten prevodník prispájkovaný
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: Palubní počítač - potíže
Ten prevodník je prispájkovaný k plošnému spoju a následne k nemu je naparený ten plochý kábel.Keď som ten kábel odlepil,tak som ten prevodník pri manipulácií,čistení a tak... ohýbal až mi popraskala väčšina kontaktov k tomu prevodníku.Ono by to šlo prispájkovať ale jedine mikro pájkou a pod veľkou lupou.Predsa len medzi tými kontaktmi je viac priestoru ako na tom kábli.Ale je pravda že som sa stým dosť babral,zabralo mi to veľa času a nakoniec to všetko stálo na ho*** tak som ten prevodník od nervov odtrhol.Takže bohužiaľ už to nieje opraviteľné.
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
A tak neostáva mi nič iné len isť teraz na ostro,vybrať displej z auta a dúfať že sa mi to podarí.Lebo keď nie,tak budem bez displeja čo bude veľmi smutné
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
PepaS a ty by si si na to trúfol??? Máš stým nejaké skúsenosti???
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
Ano. Pokud se v MIDu již někdo nevrtal a je poškozený obvyklým způsobem, je pravděpodobnost 100% opravy veliká...Rici_X píše:PepaS a ty by si si na to trúfol??? Máš stým nejaké skúsenosti???
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: Palubní počítač - potíže
Proč se na to ptáš znova, PepaS se ti nabídl už na počátku tohoto topicu.... viz. můj příspěvek na předchozí straně.
Trdlo píše:PepaS se tím neživí, ale umí to a když ti píše, že nabízí své služby, tak ti vlastně nabízí že ti to opraví. On má zlatý ruce.
END
Re: Palubní počítač - potíže
to byl někdo jiný (James.R)Trdlo píše:Proč se na to ptáš znova, PepaS se ti nabídl už na počátku tohoto topicu..
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: Palubní počítač - potíže
Aha, tak to sorry, nicméně, stejně je to tam jasně napsané, že to umíš.
END
Re: Palubní počítač - potíže
Chcel by som sa ešte opýtať či by bolo možné nahradiť môj stávajúci MID napríklad GID-dom???
Viem že to nebude asi len o výmene kus za kus ale aj o výmene radia a podobne.Aké by boli náklady a či by to bolo vôbec realizovateľné???
Viem že to nebude asi len o výmene kus za kus ale aj o výmene radia a podobne.Aké by boli náklady a či by to bolo vôbec realizovateľné???
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
Ak máš MID, tak prechod na GID nie je zložitý. Používa ten istý konektor do displeja, akorát je potrebné prehodiť v ňom pár pinov. Potom budeš potrebovať konektor do rádia, lebo tá vrchná časť je iná ako pri klasických rádiách s TIDom a MIDom.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
To že je konektor rovnaký,tak to som si zistil,no nevedel som že bude treba prehodiť piny. A to o tom rádiu som vôbec nevedel.Ja som si myslel že je k tomu potrebné úplne nové rádio.
Ešte jeden taký technický dotaz,GID sa nekazí tak ako MID???
Ešte jeden taký technický dotaz,GID sa nekazí tak ako MID???
Astra 1.6 / 16V / 74kW / EDITION 100 / X16XEL
Re: Palubní počítač - potíže
Musíš mať aj "nové" rádio, buď NCDR 1100 alebo NCDR 1500. Sú to rádia s navigáciou a NCDR 1500 má naviac tuším telefón. Piny sa prehadzujú len niektoré. Už si to presne nepamätám, myslím že asi 4 sa vôbec nepoužívajú, tak že sa len vypichnú. Z nich som dva použil pre CAN bus medzi rádiom a GIDom (komunikácia medzi rádiom a GIDom prebieha cez dvoj vodičovú CAN zbernicu ktorá by mala byť krútená).
Tieto rádia majú iné usporiadanie pinov vo vrchnom konektore preto potrebuješ aj iný konektor pre zapojenie rádia. Pre GID sa použije 5 pinov. Dva pre CAN bus do GIDu, dva pre diagnostiku a na jeden sa privádza signál od spínača spiatočky.
Ak chceš používať aj navigáciu, tak budeš potrebovať ešte GPS anténnu. Buď si zoženieš origoš združenú na strechu, alebo môžeš použiť aj nejakú náhradu. Konektor na kábli od antény je pre NCDR 1100 typu SMB Male.
Tu máš aj nejaké foto ako to vyzerá v prevádzke http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=4723. Ja som mal v aute pôvodne TID, tak že som musel robiť dosť novej kabeláže.
Tieto rádia majú iné usporiadanie pinov vo vrchnom konektore preto potrebuješ aj iný konektor pre zapojenie rádia. Pre GID sa použije 5 pinov. Dva pre CAN bus do GIDu, dva pre diagnostiku a na jeden sa privádza signál od spínača spiatočky.
Ak chceš používať aj navigáciu, tak budeš potrebovať ešte GPS anténnu. Buď si zoženieš origoš združenú na strechu, alebo môžeš použiť aj nejakú náhradu. Konektor na kábli od antény je pre NCDR 1100 typu SMB Male.
Tu máš aj nejaké foto ako to vyzerá v prevádzke http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=4723. Ja som mal v aute pôvodne TID, tak že som musel robiť dosť novej kabeláže.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL