1,6 16V - Škubání
Co se týče těch otáčk, to je podle mě uplně v pořádku ... i v horkach to po ranim nastartování vyletí někam k 1500 a po prošlápnutí nebo po chvilce ježděni to spadne ... v mym případě až někam k 750-800 otáčkám ... takžě pohoda ... co se týče toho ventilu a škubání ... vše je po zaslepení v pořádku, pouze stále svítí kontrolka motoru (naměřil jsem to KTSkou) pouze hlásí nefunkčnost ARG ventilu .... pohužel až se podělá něco jinýho z elktroniky motoru, tak to nepoznáte ... jinak jízdní vlastnosti v pořádku ... akorát jsem se doslechl, že to prý má vliv na spotřebu, ale né něják zásadní, připomeňme si, že ARG ventil pracuje maximálně v 10% celkového času běhu motoru, je při určitych situacích (např. brždění motorem) a určitých otáčkách ... Ač to tedy vyzní, že je vše OK, tak ten ventil stejnak vyměním .... dá se prý sehnat z Německa za cca 100 Euro ... tady v Čechách jsem ho zatím vyhlídl s DPH za 5003,- .... asi ho příští týden koupím ... jinak mám dotaz ... kolik vám tak papá 1,6 16V ... mě po městě (bez ARG) cca 8 - 8,4 litrů ... jel jsem s tim dálku a tam bych to odhadoval tak na cca 7 litrů ... jezdim 2000 - 3000 otáček ... jen velmi vyjíměčně vejš
- Reklama
Co se spotřeby týče mám to asi dost podobný tomu co ty...
Pokud se opravdu hlídám, pomalu akceleruji a využívám brždění motorem všude kde to jde stáhnu spotřebu na cca 6,2 litru, ale to je člověk otrokem údaje o okamžité spotřebě...
Pokud jezdím tak abych z toho měl trochu radost tak je spotřeba mimo město 7- 7,5 litru, v obci záleží na spoustě věcí ale cca 8,2 (vyjimečně i přes 9 litrů... Praha 15 hodin směr z Prahy přes černý most)
Pokud se opravdu hlídám, pomalu akceleruji a využívám brždění motorem všude kde to jde stáhnu spotřebu na cca 6,2 litru, ale to je člověk otrokem údaje o okamžité spotřebě...
Pokud jezdím tak abych z toho měl trochu radost tak je spotřeba mimo město 7- 7,5 litru, v obci záleží na spoustě věcí ale cca 8,2 (vyjimečně i přes 9 litrů... Praha 15 hodin směr z Prahy přes černý most)
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
Mi to teď žere kolem 7,5 l po městě s věčně zapnutou klimatizací..bez klimy ještě skoro nejel, tak nevím..ale počítám kolem 7 l město a mimo město něco málo přes 6 l
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
NO nechce se mi verit, za by rozdil skoro 1,5 litru na 100km po meste delal ARG ventil ... a to nemam klima ... ze by tedy opravdu tezka noha na plynu ??? Uvidim, za vymenim ten ARG ventil ... kazdopadne motor bych mel mit dobry, mam najeto neco malo pres 100 tisic a predemnou to mel nemeckej dedula, kterej plyn jen lechtal ...
Taky mám kolem 100 tisíc a od německého děduly..
Čekám co z toho vyleze, protože sem tam při rychlém sešlápnutí plynu to auto dost škubne,ale stane se to tak 2x za 100 km, tak čekám jestli se to zhorší či ne..mohlo by to být i něco jiného než AGR..
Čekám co z toho vyleze, protože sem tam při rychlém sešlápnutí plynu to auto dost škubne,ale stane se to tak 2x za 100 km, tak čekám jestli se to zhorší či ne..mohlo by to být i něco jiného než AGR..
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
No..byl lehce ťuknutý levý přední bok..takže se stříkal odřený blatník a dovoz s přepisem atd-prostě celková cena sakumpikum byla 145 tis..je to v plně palbě krom kožených sedaček a je to příplatkový sedan,na kterého jsem dost čekal než se nějaký slušný objevil..Vavroch píše:Jestli se muzu zeptat, na kolik te vyslo ? Ja jen jestli jsem udelal dobry kauf nebo ne ...
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
zdary,tak já jel dvakrát delší trasu,tedy trasu kdy jsem počítal spotřebu,jelo se v partě několika vozů na srazy,no tudíž se nejelo optimálním způsobem,chvílema se to po dálnici muselo praskat při předjížděních,pak se jelo loudavě v kolonách,ale i tak,spotřeba byla jednou 6.4 litránků,a pak 1.6 nyní co platí nový silniční zákon,tak to může být i lepší,auto je taky z německa,hlavně málo naběháno
Nezaslepoval som ho pretoze som este nemal cas a kontrolka by mi aj tak vadila!! Ked to bude robit casto tak asi vymenim EGR!CandyX píše:Piki, Vavroch ako ste dopadli s masinkami? ERG zaslepene a vsetko je ako ma byt? Pred nejakym tyzdnom mi to tiez zacalo trhat pri udrziavani konstatnej rychlosti po rovine na 2,3,4 aj 5-tke v otackach 1800 az 2300. Tak ci mam hladat pricinu alebo rovno niekde skusit nehat umlcat ERG.
Astra Caravan 1,6 8V,man. klima, 2001, Z16SE
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
panove, prosim spotrebu reste v tematech k tomu urcenym, diky
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Taky mi auto škube
Všechny zdravím, jsem tu nová. Včera jsem na vás narazila, protože řeším ten samý problém, co celá tato diskuse - auto je jakoby přidušený a poskakuje... škube se.CandyX píše:znamy mi vycistil ERG ventil + skrtiacu klapku a astra ide krasne hladko. Teraz uz len dufat ze to vydrzi aspon rok
Taky mám EGR už od včera objednaný, snad to bude ono. Auto cuká při těch cca 1800 - 2500 otáčkách, při pětce na dálnici o tom nevím. Mám Z16XEL, tedy 1.6 16V, dneska už vím, že bych tento motor nechtěla ani za nic. Mám ho v Zafiře r.v. 2000.
Mám po výměně rozvodů, ale až po potkání (v servisu slíbili udělat, pak neudělali a pak tu ruplo, protože mne ani ve snu nenapadlo, že by to opomněli a tehdy jsem jim platila hromadu peněz i za jiný věci, takže mne nenapadlo, že v tom rozvody nejsou... ), tak se trochu bojím, zda to cukání nemá ještě jinou příčinu. Ale už jsem si zakázala to řešit. Počkám na to EGR...
Několik lidí, s nimiž jsem o tom mluvila totiž napadlo, že by to mohlo být i tím, že nefunguje 1 válec (tlaky byly měřený v květnu, už po opravě rozvodů a byly ok, snad by se to nezměnilo ani později, že?).
Taky mne napadlo palivový filtr, ten nechám s tím EGRem vyměnit taky. Olejový jakbysmet.
Mám dotaz na krokový motorek - když se mění EGR ventil komplet za nový, mění se i on s ním????
A jak svíčky a lambda? Nevíte, zda mám 1 nebo dvě lambdy v autě? Já sama umím akorát dolít ostřikovače a olej (toho mi to papá moc, ale to se tu řeší na víc místech jak jsem koukala, tak jste mi zvedli náladu, že v tom nelítám sama
Kabely nebo zapalovací lišta to asi nebude, co? Servis trvdí, že svíčky jsou ok - nevyplatí se je ale vyměnit taky, co myslíte?
Jo a vlastně ještě něco - kontrolka
Jeden známý mi tvrdí, že když by problém byl EGRem, že mi svítí nebo svítila kontrolka motoru. Stojí si za tím, že výměna EGR ventilu je blbost, pokud mi diagnostika nenašla závadu (nenašla). Ale dva servisy mi potvrdily, že diagnostika ani kontrolka nemusí nic naznačit a EGR to přesto může být. Co myslíte vy?