Motor cuká prosím o radu
Motor cuká prosím o radu
Mám Astru z roku 2000 s motorem X16SZR, najeto 134 000km.
Celá anabáze začala nekdy v Listopadu kdy mi motor zacal při jízdě konstantní rychlostí a lehce sešlápnutém pedálu pocukávat. Při akceleraci asi na půl pedálu jde motor do otáček kolísavě (jakoby se dusil) Bohužel jsem hledáním závady strávil hodně času a utratil spoustu peněz a nikdo nedokáže určit čím je závada způsobena
Zpočátku jsem se pokusil odstranit závadu svépomocí a to:
1/vyměnil palivový filtr
2/vyměnil vzduchový filtr
3/vyměnil svíčky (Brisk Premium)
4/vyčitil klapku
5/Vše bez výsledku tak jsem Asru svěřil servisu kde provedli:
TECH 2 - načtení chyb. kódů
D+M AGR ventilu a jeho vyčištění
Výsledek závada nenalezena ani počítač si nevěděl rady a stálo to hromadu peněz
6/Navrácení původních orig. svíček
7/Opětovná návštěva servisu tetokrát provedeno následující:
TECH 2 - načtení chyb. kódů
Diagnostika systému
zjištěn slabý rozsah Lambda sondy(nemají na skladě nemohou provést výměnu přesto to opět stálo dost peněz )
8/ Návštěva jiného servisu kde vymění Lambda sondu (opět to stojí hafo peněz)
Mám najeto dalších 700km a závada pořád přetrvává servis se hájí tím, že pokud závada nevyběhne v diagnostice, tak ji nedokáží odhalit
Asi mi nezbývá než hodit auto ze skály, nebo si nechat totálně zrujnovat rozpočet návštěvama sevisů
Celá anabáze začala nekdy v Listopadu kdy mi motor zacal při jízdě konstantní rychlostí a lehce sešlápnutém pedálu pocukávat. Při akceleraci asi na půl pedálu jde motor do otáček kolísavě (jakoby se dusil) Bohužel jsem hledáním závady strávil hodně času a utratil spoustu peněz a nikdo nedokáže určit čím je závada způsobena
Zpočátku jsem se pokusil odstranit závadu svépomocí a to:
1/vyměnil palivový filtr
2/vyměnil vzduchový filtr
3/vyměnil svíčky (Brisk Premium)
4/vyčitil klapku
5/Vše bez výsledku tak jsem Asru svěřil servisu kde provedli:
TECH 2 - načtení chyb. kódů
D+M AGR ventilu a jeho vyčištění
Výsledek závada nenalezena ani počítač si nevěděl rady a stálo to hromadu peněz
6/Navrácení původních orig. svíček
7/Opětovná návštěva servisu tetokrát provedeno následující:
TECH 2 - načtení chyb. kódů
Diagnostika systému
zjištěn slabý rozsah Lambda sondy(nemají na skladě nemohou provést výměnu přesto to opět stálo dost peněz )
8/ Návštěva jiného servisu kde vymění Lambda sondu (opět to stojí hafo peněz)
Mám najeto dalších 700km a závada pořád přetrvává servis se hájí tím, že pokud závada nevyběhne v diagnostice, tak ji nedokáží odhalit
Asi mi nezbývá než hodit auto ze skály, nebo si nechat totálně zrujnovat rozpočet návštěvama sevisů
- Reklama
- LEGEND007
- Příspěvky: 304
- Registrován: 06 čer 2008, 17:22
- Bydliště: Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor cuká prosím o radu
ahoj, mam X16XEL a robi mi to to iste,
dam ruku do ohňa za to že je to vadná lambda , vymeň a bude to v pohode
dam ruku do ohňa za to že je to vadná lambda , vymeň a bude to v pohode
Astra H caravan 1,9CDTI r.v.2005, môj sivý myšiak
Astra G caravan 1.6 16V X16XEL r.v.1999 - Béjvalka
MULTI ENIM SUNT VOCATI, PAUCI VERO ELECTI.
Moja ex
Astra G caravan 1.6 16V X16XEL r.v.1999 - Béjvalka
MULTI ENIM SUNT VOCATI, PAUCI VERO ELECTI.
Moja ex
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor cuká prosím o radu
Zkus zaslepit AGR ventil a proveď zkušební jízdu.Může se ti pak občas rozsvítit náhradní režim.Jestli přestane pocukávat,tak vyčištění nepomohlo a musíš AGR nahradit novým.
Re: Motor cuká prosím o radu
Jak píše denny, vyřadit egr a zkusit projet, to by měl být zakopaný pes. Pokud pocukávání bude přetrvávat, domluv se s někým zde, ať ti auto diagnostikuje, ale pořádně, tzn. proměří jednotlivé akční členy, koukne na live data za jízdy, z toho by se mělo dát poznat co je kde špatně.
Odkud jsi?
Odkud jsi?
END
Re: Motor cuká prosím o radu
egr nebo ucpany kat! Pokud mas auto rv 2000 tak tam bude asi jeste ten nejstarsi typ egrka, je to hajzl, u me vyresil plno problemu najednou
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Re: Motor cuká prosím o radu
Lambda už je vyměněnáLEGEND007 píše:ahoj, mam X16XEL a robi mi to to iste,
dam ruku do ohňa za to že je to vadná lambda , vymeň a bude to v pohode
- LEGEND007
- Příspěvky: 304
- Registrován: 06 čer 2008, 17:22
- Bydliště: Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor cuká prosím o radu
tak potom to bude uz naozaj len EGR alebo ten kat, tak ako to pise Phrz
Astra H caravan 1,9CDTI r.v.2005, môj sivý myšiak
Astra G caravan 1.6 16V X16XEL r.v.1999 - Béjvalka
MULTI ENIM SUNT VOCATI, PAUCI VERO ELECTI.
Moja ex
Astra G caravan 1.6 16V X16XEL r.v.1999 - Béjvalka
MULTI ENIM SUNT VOCATI, PAUCI VERO ELECTI.
Moja ex
Re: Motor cuká prosím o radu
Pokud jsi nedal origo lambdu, tak není jisté, že komunikuje s RJ, takže to že je vyměněná až tolik neznamená, pokud si nejsi jistý tím, že dává správné hodnoty...
END
Re: Motor cuká prosím o radu
Asi zkusím ještě nějak pořešit ten EGR za další peníz v servise protože na to nikoho jinýho nemám. Jsem z Prahy západ, tak jestli víte o někom kdo dokáže pořádně diagnostikovat motor sem s ním. Nebyl by problém třeba i někam zajed.Trdlo píše:Jak píše denny, vyřadit egr a zkusit projet, to by měl být zakopaný pes. Pokud pocukávání bude přetrvávat, domluv se s někým zde, ať ti auto diagnostikuje, ale pořádně, tzn. proměří jednotlivé akční členy, koukne na live data za jízdy, z toho by se mělo dát poznat co je kde špatně.
Odkud jsi?
Re: Motor cuká prosím o radu
Brno - RomanK, Pardubice - denny, Liberec - já. To jen pro přehled...
END
Re: Motor cuká prosím o radu
Origo Lambda to není je to NGK, kterou mi doporučili v prodejně autotechnik Zralý což je atorizovaný servis, tak předpokládám, že to mají vyzkoušené. Od stejné značky jsem měnil Lambdu i do mojí předchozí Astry F s 1,8 16V a bylo to v pohodě.Trdlo píše:Pokud jsi nedal origo lambdu, tak není jisté, že komunikuje s RJ, takže to že je vyměněná až tolik neznamená, pokud si nejsi jistý tím, že dává správné hodnoty...
Re: Motor cuká prosím o radu
Dík za rady když nepomůže EGR, tak si asi udělám výlet do Liberce.Trdlo píše:Brno - RomanK, Pardubice - denny, Liberec - já. To jen pro přehled...
Re: Motor cuká prosím o radu
Tak EGR je vyměněný a konečně jsem se zaradoval, protože se podstatně zlepšil výkon a motor přestal cukat. Bohužel ne na dlouho po ujetí zhruba 600km se závada opět vrací. Je snad možné, že by se nový EGR po tak krátké době opět zanesl, přece tato součástka musí mít podstatně delší životnost obzvlášť když je její cena dost přes 3000Kč. Co je v tomto případě špatně?
Re: Motor cuká prosím o radu
Já když měnil EGR tak se mi cca za 1000 km zanesl taky a dělal zase problémy. Takže pokud máš novější FW řídící jednotky typuju od r 2001 (jinak si ji musíš nechat flashnout), tak si vyčisti EGR a nech si ho v řídící jednotce "odpojit". Musí být funkční, nebude se vysouvat, bude furt zavřenej a nebde hlásit chybu.
Astra-G 1.6 8V 62kw 3dv 2001