Hledal - nenašel :-(
Hledal - nenašel :-(
Vím, že si už klepete na čelo, ale můj problém jsem tu ani v hluboké historii nenašel - občasné vysoké otáčky při studeném startu.
Opakující se případ:
Ráno vyrazím z garáže, kde je cca 15 stupňů a volnoběh v pohodě (cca 900 ot/min). Přijedu do firmy (16 km, 7,30h) a nechám auto na parkovišti do 16,00. Nasednu nastartuju a volnoběžky už lítaj 1500-1300-1500.... Procukám se městem cca 500 m a opět pohoda, klídek, tabáček....auto letí jako střela. A tak to jde den za dnem.
V podstatě banalita, jen to pak vypadá, že se neumím rozjíždět (1500 ot-cuk, cuk....)
Napadá vás něco???
Opakující se případ:
Ráno vyrazím z garáže, kde je cca 15 stupňů a volnoběh v pohodě (cca 900 ot/min). Přijedu do firmy (16 km, 7,30h) a nechám auto na parkovišti do 16,00. Nasednu nastartuju a volnoběžky už lítaj 1500-1300-1500.... Procukám se městem cca 500 m a opět pohoda, klídek, tabáček....auto letí jako střela. A tak to jde den za dnem.
V podstatě banalita, jen to pak vypadá, že se neumím rozjíždět (1500 ot-cuk, cuk....)
Napadá vás něco???
Astra G 100 edition, 1.6 16V
- Reklama
...
Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost
Odkazy neposílám...život je boj Přes "Hledat" něco určitě najdeš
Odkazy neposílám...život je boj Přes "Hledat" něco určitě najdeš
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
Re: ...
Slagu, ty jsi ale ošklivej! Ale máš pravdu, je to nejčastější téma. Takže nahoře, třetí ikona zleva - název HLEDEJSlag píše:Myslim, že o cukání a vysokých otáčkách je tady toho napsanýho dost
Odkazy neposílám...život je boj Přes "Hledat" něco určitě najdeš
END
...
Já to myslel dobře... ...snad to Petrik s kapkou humoru pochopí
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den!
Astra G 100 edition, 1.6 16V
[quote="Petrik"]Tak tuto reakci jsem očekával a proto mne to nechává v klidu Jen si myslím, že místo těch "keců" jste mohli radši poradit. Máte pravdu, že o cukání a vysokých otáčkách jsou tu toho napsanýho kvanta, ale mě nekolísaji otáčky volnoběhu kdykoliv, ani mi necuká auto zahřátý nebo při rovnoměrné rychlosti, prostě jen při studeném motoru a to ještě nepravidelně (myšleno časově). To co jsem popsal výše je typický příklad. Proč neletí otáčky nahoru ráno při studeném motoru? Proč po 500 m (3-4 rozjezdy) vše naskočí jak má? Když bude v háji čidlo teploty, bude to dělat kdykoliv při studeným motoru, stejně tak lambda, když bude klapka zanesená, bude to lítat furt. Je to ten slavný AGR? může to dělat slabší baterka? Nebo ona zapalovací lišta? Fakt nevím. Tak jen jsem myslel, že měl někdo to samé a třeba jednou větou odpoví. Hezký den! skus si vyblikat chybu
Mně to samé dělala špinavá klapa vzduchu (návod na vyčištění zde) Po vyčištění a prostříknutí nějakým sprayem přímo u servisu opel kde bez zaváhání řekli že to je právě klapa to na měsíc ustalo. Potom znova. Následovalo trošku důkladnější vyčištění technickým benzínem (už né u opla) a byl od toho klid úplně. Po výměně rozvodů (cca po půl roce) se to ukázalo znovu, po otevření byla klapa zamaštěná a špinavá jak prase což mi do teď nedochází od čeho :/ (kdo ví ať připíše svůj názor protože mě nic nenapadá) nicméně po dalším vyčištění to ješté párkrát udělalo a od té doby klid. Určitě to dělala ta špinavá klapa a věřím tomu že je znova jak prase nicméně otáčky už jsou na volnoběh OK, takže neřeším.
Dodávám že možna nejde o tvůj případ, protože nic jako cukání jsem nezaznamenal, jen na křižovatkách zůstávaly viset otáčky na 1500-2000 i více podle toho jak se klapa sekla ale dělalo to přesně jak píšeš až se zahřátým motorem
Mimochodem podle toho návodu doporučuji zkouknout i tu hadici s podtlakem, protože přesně tu jsem měl taky rozpadlou aniž bych si toho na chování auta všiml, shodou okolností při úklidu té klapy jsem slyšel malé syčení a pak jí odhalil.
Dodávám že možna nejde o tvůj případ, protože nic jako cukání jsem nezaznamenal, jen na křižovatkách zůstávaly viset otáčky na 1500-2000 i více podle toho jak se klapa sekla ale dělalo to přesně jak píšeš až se zahřátým motorem
Mimochodem podle toho návodu doporučuji zkouknout i tu hadici s podtlakem, protože přesně tu jsem měl taky rozpadlou aniž bych si toho na chování auta všiml, shodou okolností při úklidu té klapy jsem slyšel malé syčení a pak jí odhalil.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
LAICKA MYSLENKA: pises ze vse se ustali "tak jak ma" po cca 500m = 3-4 rozjezdech - co kdyz je ten "navrat k normalu" zpusoben vytocenim motoru pres nejakou mez, tim se NECO otevre/povoli/rozchodi a uz to bezi jak ma? zkusils treba po startu ten cukajici se motor trosku protocit? treba ta klapa neni uplne zanesena(domrtva), jen ta trochu, treba ten agr ventil je v takovem zrovna nejakem mezistadiu...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledal - nenašel :-( - Skrtici klapa
Omlouvam se, ze otviram opet rok stare tema, ale chci se jen pozeptat jestli navod https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/ je pouzitelny i na motor Z18XE
Re: Hledal - nenašel :-(
Nebude to úplne rovnaké, ale v podstate je to to isté. Len niektoré komponenty vyzerajú inak. Ja som to robil podla toho návodu. Pomôže to.
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledal - nenašel :-(
To jsem si tak nejak myslel dik.
Re: Hledal - nenašel :-(
Je to úplně jiné... u X 18 se vůbec nerozdělává krokáč, je tam potenciometr, který volnoběžné otáčky ovládá otevíráním a přivíráním právě klapky. A Z18 má elektronický plyn, proto ať Tě ani nenapadne mechanicky otevírat klapku. Ať si ti někdo sedne do auta sepne klíčky a sešlápne plynový pedál. POZOR NA TO!!!
END
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledal - nenašel :-(
Mno na to uz jsem byl upozornen kolegou, ze kdyz je elektronicky plynovy pedal, tak nekroutit klapou. Takze vytahnout vycistit vse kam se dostanu a potom docistit pri zaplem klicku a seslaplem plynu. Chapu to dobre ??
Re: Hledal - nenašel :-(
Ano, presne tak....zapnut kluc, zosplapnut pedal, aby sa klapka sama otvorila.
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999