Neoriginální opěrka ruky - montáž - VYŘEŠENO
Neoriginální opěrka ruky - montáž - VYŘEŠENO
Tak jsem zase v koncích.. Nechtěl jsem origo opěrku (http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/7945)
http://www.q3.cz/images/485_loketni_operka_opel_as.jpg
Přemýšlel jsem nad opěrka CHROM I (http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/6457)
http://www.q3.cz/images/954_op_rka_chrom.jpg
výška včetně podstavce: 255 - 370mm (výška podstavce nastavitelná)
šířka opěrky: 10cm
šířka podstavce: 66 - 90mm (šířka podstavce nastavitelná)
délka opěrky: 32cm
a nakonec se mi nejvíc zalíbila CLUB (http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/7129)
http://www.q3.cz/images/758_moje_op_rka.jpg
Proč to řeším - u CHROM I je "konzole", kterou se opěrka přidělá ke středovému tunelu stavitelná, u CLUBu bohužel ne, jsou tam 3 plastové psudomezikusy, které samozřejmě nesedí ani jeden Jeden sice vypadá jako ten z origo opěrky, ale když jsem to tam nasadil (nad tu díru, tesně před zadní popelník, jinam to dát nejde, leda ještě víc dozadu a tedy zrušit nebo zbrousit popelník), tak je držák asi o 1 cm na každé straně širší a obávám se že kdybych to tam nasilu přišrouboval a držák teda přihnul co nejvíc, tak to tunel (nebo držák) nemusí vydržet, přece jen na to budu dávat tu svoji hnátu (leda to vzít skrz, to řeším níže). Ostatní 2 mezikusy jsou ještě více na nic..
ŘEŠENÍ co mě napadla:
1. z plechu vytvarovat Učko nebo ještě lépe obdélník s dírami na všech stranách a nějak to tam napasovat (pomíjím, že s mýma rukama to je tak na půl roku)
2. z plechu vytvarovat Učko a místo zespod opěrky ho zkusit přidělat zeshora (a bokama k bokům tunelu)
3. sehnat jiný mezikus, třeba z vrakáče, ale ten mi asi jen tak neprodají
4. nějak vkusně vypodložit ten mezikus o kterém píšu výše
- tak či tak se zřejmě pokusit tunel provrtat skrz (bokem, zeshora to zřejmě nemá smysl, asi by se to stejně vyvyklalo a jen bůh (a Trdlo a APiK a denny atd.) ví, co bych mohl navrtat pod tunelem, třeba nějaké lanko, že )
Než se pustím do nakupování plechů a nějakého bastlení, zkouším vás, šikovnější a chytřejší než jsem já Třeba je tady nějaký šikovný obyvatel Prahy, který mi nějaký mezikus zbastlí
http://www.q3.cz/images/485_loketni_operka_opel_as.jpg
Přemýšlel jsem nad opěrka CHROM I (http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/6457)
http://www.q3.cz/images/954_op_rka_chrom.jpg
výška včetně podstavce: 255 - 370mm (výška podstavce nastavitelná)
šířka opěrky: 10cm
šířka podstavce: 66 - 90mm (šířka podstavce nastavitelná)
délka opěrky: 32cm
a nakonec se mi nejvíc zalíbila CLUB (http://www.auto-samolepky.cz/product_in ... ts_id/7129)
http://www.q3.cz/images/758_moje_op_rka.jpg
Proč to řeším - u CHROM I je "konzole", kterou se opěrka přidělá ke středovému tunelu stavitelná, u CLUBu bohužel ne, jsou tam 3 plastové psudomezikusy, které samozřejmě nesedí ani jeden Jeden sice vypadá jako ten z origo opěrky, ale když jsem to tam nasadil (nad tu díru, tesně před zadní popelník, jinam to dát nejde, leda ještě víc dozadu a tedy zrušit nebo zbrousit popelník), tak je držák asi o 1 cm na každé straně širší a obávám se že kdybych to tam nasilu přišrouboval a držák teda přihnul co nejvíc, tak to tunel (nebo držák) nemusí vydržet, přece jen na to budu dávat tu svoji hnátu (leda to vzít skrz, to řeším níže). Ostatní 2 mezikusy jsou ještě více na nic..
ŘEŠENÍ co mě napadla:
1. z plechu vytvarovat Učko nebo ještě lépe obdélník s dírami na všech stranách a nějak to tam napasovat (pomíjím, že s mýma rukama to je tak na půl roku)
2. z plechu vytvarovat Učko a místo zespod opěrky ho zkusit přidělat zeshora (a bokama k bokům tunelu)
3. sehnat jiný mezikus, třeba z vrakáče, ale ten mi asi jen tak neprodají
4. nějak vkusně vypodložit ten mezikus o kterém píšu výše
- tak či tak se zřejmě pokusit tunel provrtat skrz (bokem, zeshora to zřejmě nemá smysl, asi by se to stejně vyvyklalo a jen bůh (a Trdlo a APiK a denny atd.) ví, co bych mohl navrtat pod tunelem, třeba nějaké lanko, že )
Než se pustím do nakupování plechů a nějakého bastlení, zkouším vás, šikovnější a chytřejší než jsem já Třeba je tady nějaký šikovný obyvatel Prahy, který mi nějaký mezikus zbastlí
- Reklama
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Pod tunelem v těchto místech je ŘJ SRS - Tedy ŘÍDICÍ JEDNOTKA, AIRBAG A NAPÍNAČ BEZPEČNOSTNÍCH PÁSŮ a kabeláž k ní. Pokud vytáhneš zadní popelník - zaber nahoru - tak uvidíš kolik a kde je místa.Miguello píše:tak či tak se zřejmě pokusit tunel provrtat skrz (bokem, zeshora to zřejmě nemá smysl, asi by se to stejně vyvyklalo a jen bůh ví, co bych mohl navrtat pod tunelem, třeba nějaké lanko, že )
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
ta chrom operka je silena, zlatej skoro original co mame vetsina z nas v aute
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Tak já to mám do práce z kopce, nepoutám se a volant mám z traktoru, takže kašlat na ŘJ, bagy a napínáky Dělám si srandu, něco takového jsem čekal, teda spíš lanovod ručky Díky, APiKu
Takže asi vrtnout 2x z každého boku..a kdyby se nepoužil plech zvenku, tak do díry 2 nějaké trubky s vnitřním zářezem, na ně 2x2ks bazmeků (trubek s vnitřním zářezem nahoře a okem nebo hákem dole) kolmo, které k nim přichytí opěrku..
Sakra.. jdu do OBI..
Takže asi vrtnout 2x z každého boku..a kdyby se nepoužil plech zvenku, tak do díry 2 nějaké trubky s vnitřním zářezem, na ně 2x2ks bazmeků (trubek s vnitřním zářezem nahoře a okem nebo hákem dole) kolmo, které k nim přichytí opěrku..
Sakra.. jdu do OBI..
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
máš naprostou pravdu. Ale to mu moc nepomůže....milosh píše:ta chrom operka je silena, zlatej skoro original co mame vetsina z nas v aute
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
2 milosh: Otázka vkusu Mně prostě ta origo přijde jako bachratá zmenšenina kufru na motorku a ta, co jsem vybral je štíhlá, trochu lesku do toho..
Ale to není podstatou problému. Páč už nevím co by, tak razím do OBI, třeba tam nějaké vehementy na motnáž najdu a dám vědět. Určitě nejsem jediný komu se origo nelíbí a přitom by opěrku chtěl, tak proč nebýt prvníííííííí
Ale to není podstatou problému. Páč už nevím co by, tak razím do OBI, třeba tam nějaké vehementy na motnáž najdu a dám vědět. Určitě nejsem jediný komu se origo nelíbí a přitom by opěrku chtěl, tak proč nebýt prvníííííííí
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Miguello: vyndej ten zadní popelník a zjistíš, že místa je tam celkem dost. Jen musíš vidět "co si můžeš dovolit".
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- komak
- Příspěvky: 145
- Registrován: 26 bře 2007, 19:47
- Bydliště: Trhonice-Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Miguello:Já jsem řešil podobný problém a vy bastlil jsem to takhle,vyrobil jsem si dva L profily které jsem šrouby přichytil zevnitř te čtvercové diry vedle popelníku,a ze spod těch dvou L profilů jsem dal 4 šrouby na to vsunul to loketku kterou jsem patřičně zbrouzil do oblouku aby sedla pěkně na tunel azevnitř matkami utáhl.spoustě lidí se to nelibý že tam jsou videt ty šrouby ale to neřeším jelikož zas tak moc vidět nejsou!
citace smazána Mike.S
citace smazána Mike.S
0pel Astra-G,Caravan. X12XE 16V, 1998.
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
- komak
- Příspěvky: 145
- Registrován: 26 bře 2007, 19:47
- Bydliště: Trhonice-Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
citace smazána Mike.S
Naposledy upravil(a) komak dne 22 dub 2009, 17:39, celkem upraveno 3 x.
0pel Astra-G,Caravan. X12XE 16V, 1998.
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
já mám naprosto stejnou opěrku a já s tím problém teda žádný neměl. prostě jsem jen použil jen dva plechy co u toho byli a ne všechny 4. a sedla tam potvora. popřípadě nafotím a dám to sem jen co bude čas
mimo jiné místo těch odporných matek co tam jsou bych tam dal matky aspoň uzavřené okrasné aby to tak šíleně netlouklo do očí. můj názor
mimo jiné místo těch odporných matek co tam jsou bych tam dal matky aspoň uzavřené okrasné aby to tak šíleně netlouklo do očí. můj názor
mail: pavel.paul.sever@gmail.com
skype: pavel.sever
skype: pavel.sever
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Třeba s beruškou, viď? Jistým řešením je i stříknout je sprayem na černý mat (mimo auto samozřejmě).Paul píše:... bych tam dal matky aspoň uzavřené okrasné ...
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Ja jí mam taky ale takhle humpolácky přichycenou Ja meměl žadný problém s uchyceníl jsou u ty loketky 3 uchyty každý jiný a jeden tam pasuje
- komak
- Příspěvky: 145
- Registrován: 26 bře 2007, 19:47
- Bydliště: Trhonice-Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
To bylo tak na rychlo! až bude čas takseto doladí! (možná )
0pel Astra-G,Caravan. X12XE 16V, 1998.
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
https://www.astra-g.cz/galerie/komak/
Manželka Opel Corsa C 1.0 12v 2002 (Z10XE)
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Mám pocit, že máš CHROME nebo CARBON, u CLUBU jsou 3 úchyty, ale PLASTOVÉ.. (a u auta Ti chybí fotky z interiéru přestože už jsem Ti o ně tak hezky a velkým písmem psal )Paul píše:já mám naprosto stejnou opěrku...
Koukal jsem na fotku z Tvýho auta, ale páč mám teď u sebe jen jeden úchyt, tak teď nevím který Ti pasoval.. Jediný, který by tam teoreticky pasoval (akorát by se zrušil popelník vzadu, což by mi samozřejmě nevadilo) je tenhle:SAHULA píše:Ja jí mam taky ale takhle humpolácky přichycenou Ja neměl žadný problém s uchycením jsou u ty loketky 3 uchyty každý jiný a jeden tam pasuje
http://www.q3.cz/images/741_200904221851_204.jpg
http://www.q3.cz/images/471_200904221851_205.jpg
http://www.q3.cz/images/210_200904221853_209.jpg
Jenže ta sv.ně je zaoblená, proto při přiložení není vodorovně a loketka by tím pádem byla hóóóódně dolů, teda aspoň když jsem to zkoušel přiložit..Ale koukám, že jak SAHULA tak i komak ji vodorovně nemají.. Je to v pohodě ??? Když držíte řadičku, leží vám na ní celé předloktí nebo jen loket ??? Vím, že se ptám hloupě, ale jestli jen loket, tak to si rovnou můžu dát do tý díry plechovku coly..
Možná bych to mohl zkusit seříznout.. nevím.. Doma ani v okolí brusku nemám, takže pokusy s Lkama budou lehce problém
2 komak: Určitě nutně potřebuješ vyčistit bordýlek z tý díry, takže se určitě chystáš loketku zítra rozdělat, změřit a nafotit ta Lka i vzdálenost děr kde jsi vrtal, viď ?
EDIT: Vlastně vzdálenost děr v tunelu by měla odpovídat vzdálenosti šroubů v loketce, jsem to ale..
Tady to máte, hadi, kdybyste jeli na sraz, v klidu bych se podíval a neotravoval. Budiž vám to ponaučením pro příště !!!
Re: Neoriginální opěrka ruky-montáž-HELP
Takže po dlooooouhééééém přemýšlení a měření ze všech stran jsem koupil v OBI děrovaný ocelový plech, cca 30,-Kč.
Má ideální rozteč děr - podélně po 1cm, na šířku jsou krajní od sebe 4cm, takže přesně podle opěrky.
Ohnul jsem ho (v ohýbačce, ve svěráku by to asi nešlo jen tak, je to pevné jak sviň a kladivem jsem to klepat nechtěl) tak jak je na obrázku, trochu do zúžení, aby dobře zalezl do té díry ve středovém panelu. Díry pro šrouby jsem samozřejmě musel zvětšit.
http://www.q3.cz/images/220_IMAG0252.jpg
http://www.q3.cz/images/987_IMAG0261.jpg
http://www.q3.cz/images/289_IMAG0262.jpg
http://www.q3.cz/images/928_IMAG0263.jpg
Zatím jsem ho zboku ještě nepřivrtal, možná ani nebudu. Neviklá se (spíš se po čase povolí šrouby spojující plech a opěrku, to musím ještě vychytat).
Spokojenost maximální, sklon ideální a připadám si jak v limuzíně
P.S. Autíčko následně prošlo anabází vysávání a mytí oken zevnitř, takže mě nekamenujte za ty sedačky
Má ideální rozteč děr - podélně po 1cm, na šířku jsou krajní od sebe 4cm, takže přesně podle opěrky.
Ohnul jsem ho (v ohýbačce, ve svěráku by to asi nešlo jen tak, je to pevné jak sviň a kladivem jsem to klepat nechtěl) tak jak je na obrázku, trochu do zúžení, aby dobře zalezl do té díry ve středovém panelu. Díry pro šrouby jsem samozřejmě musel zvětšit.
http://www.q3.cz/images/220_IMAG0252.jpg
http://www.q3.cz/images/987_IMAG0261.jpg
http://www.q3.cz/images/289_IMAG0262.jpg
http://www.q3.cz/images/928_IMAG0263.jpg
Zatím jsem ho zboku ještě nepřivrtal, možná ani nebudu. Neviklá se (spíš se po čase povolí šrouby spojující plech a opěrku, to musím ještě vychytat).
Spokojenost maximální, sklon ideální a připadám si jak v limuzíně
P.S. Autíčko následně prošlo anabází vysávání a mytí oken zevnitř, takže mě nekamenujte za ty sedačky