drhnou dveře

Zde řešíme vše co se týká interiéru a exteriéru mimo tzv. tuningu a stylingu, na to máme jinou sekci...
Fucik
Příspěvky: 6
Registrován: 13 říj 2007, 10:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fucik » 09 črc 2008, 13:38

rychlyradim píše:tak jelikož mě to už dost iritovalo ty drhnoucí dveře..tak jsem se dnes do toho pustil a obě zadní dveře demontoval a vytáhl to malé táhlo.....celý jsem to rozmontoval (škoda že jsem neměl u sebe foták) a celý vyčistil a naolejoval a nastříkal jak to jen šlo! mechanismus se skládá z válečku, který je zasazen v plastu z obou stran a to celé přiléhá k tomu ramínku!není tam žádné ložisko nic zvláštního nic složitého! Dá se vydělat i ten váleček ...pak jsem to celé smontoval...a vůbec žádná změna! což znamená že je to celý na p.... a jedině co by pomohlo koupit to celý nový! protože komu to začne jednou drhnout a nepomůže ani sprej ani vazelína a doví co ještě tak je to jedině na výměnu..asi jako u mě....aspon u jedných zadních dveří :evil:

PS: jediné v čem může být problém je asi únava materiálu..váleček v tom plastu asi dost nedrží ikdyž se mi to nezdá a prostě při otevření dveří se netočí a potom dveře drhnou... :roll:
Zdravím, pánové! Měl jsem obdobný problém a jeho řešení je možné, ale poněkud složitější. Nevím sice jestli se omezovače dveří (tak se tomu mechanismu říká) dělaly pro tyto vozy jen v jednom provedení, ale dle tvého popisu soudím, že máme stejné. Mechanismus je tvořen ocelovým pouzdrem, v něm jsou proti sobě dva kusy plastu (podobný silonu), v tomto plastu v příslušné drážce ocelový váleček, ten pak doléhá ze dvou stran na ocelové táhlo, které je vidět při otevření dveří. A ty plastové díly jsou proti sobě (respektive proti tomu táhlu tlačeny dvěmi kusy gumy. A teď prosté očištění a promazání obvykle nestačí. Je potřeba rozebrat ocelové pouzdro (opatrným odehnutím "paciček"), kompletně vypláchnout v benzínu a válečky a obě plochy táhla vyleštit!!! (opravdu do lesku - nesmí být hrbolaté po očištění rzi apod.) Já to řešil nejdříve ocelovým drátěným kotoučem na vrtačce, pak jemný smirek (cca 600) a následně leštění filcovým kotoučem s hrubší leštící pastou. Samozřejmě u těch válečků je toto problém - nesmíme příliš zmenšit průměr, takže v mém případě nakonec došlo k výměně válečků za nové (z kousku ocel.kulatiny odpovídajícho průměru, lépe nějaký tvrdší materiál). Pak teprve poskládat, důkladně promazat (např. silikonovou vazelínou na ložiska jízdních kol) a je to. Je s tím dost hraní, ale povedlo se, dělal jsem to vloni cca v září, zatím stále bez rušivých projevů, auto parkuje venku. Jo a ještě jsem si vyrobil ze silnější (cca 0,3-0,5 mm) plastové folie jakési tunýlky, které jsem upevnil dovnitř dveří tak, aby voda protékající dveřma nemohla na onen omezovač dveří, takže už nehrozí koroze a mělo by to auto přežít. Jo, a toto se týká zadních dveří, přední omezovače otevření jsou řešeny jinak.

Reklama
 

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 09 črc 2008, 13:48

zajímavý postřech :shock: hned jak bude čas to schválně zkusím...ale moc se mi do toho nechce....zase celý rozdělávat...ale co nadělám..
Ale i tak díky za návod 8)

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Lucky » 23 srp 2008, 19:34

Zajímalo by me, jestli tam toho muzu narvat opravdu kvanta. Jde mi o to, jestli to nemuze stekat treba do repraku nebo proste nejake elekriky.
Diky za help.

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 23 srp 2008, 20:52

pokud nepomuze troska maziva tak nepomuze ani tuna mazani (muj nazor)
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 24 srp 2008, 19:58

Lucky píše:Zajímalo by me, jestli tam toho muzu narvat opravdu kvanta. Jde mi o to, jestli to nemuze stekat treba do repraku nebo proste nejake elekriky.
Diky za help.
to není o promazání ale spíše se jedná o mechanickou závada....vyhozenej materiál... mě ve předu např pomohlo to rozdělat a složit a mám klid...a promazal jsem to jen minimálně ;-)

Uživatelský avatar
palix
Příspěvky: 750
Registrován: 02 črc 2007, 11:43
Bydliště: Prešov SR

Re: drhnou dveře

Příspěvek od palix » 10 bře 2009, 08:09

Nazdar.. Už nejakú dobu sa tu neprispievalo, ale chcel by som len vedieť.... Preteká cez dvere voda? Ako sú chránené všetky tie mechanizmy + reproduktory?
Vďaka ;)
Opel Astra Classic 2 1,4 XEP / r.v.2007

Uživatelský avatar
oldisekt
Příspěvky: 83
Registrován: 11 led 2009, 11:37
Bydliště: Nový Rychnov-Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Re: drhnou dveře

Příspěvek od oldisekt » 10 bře 2009, 09:32

Palix : No já bych řek že se tam voda nemůže dostat jinudy než když máš úplně stáhnutý okýnko (a to za deště nebo když meješ auto asi nemáš ne?), jinak sou k němu přitisknutý ty gumy...jinou cestu nevím kudy by tam mohlo zatékat..
Astra 1,6 X16XEL
mail - oldisekt@centrum.cz

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: drhnou dveře

Příspěvek od rychlyradim » 10 bře 2009, 16:33

palix píše:Nazdar.. Už nejakú dobu sa tu neprispievalo, ale chcel by som len vedieť.... Preteká cez dvere voda? Ako sú chránené všetky tie mechanizmy + reproduktory?
Vďaka ;)
za tapecem máš nelepenou folii! do dveří by se ti neměla dostat voda pokud máš vše ok - těsnící gumy v přechodech, neprotrhnutá folie atd.

Odpovědět