Je to sice OT, ale po tom, co tady čtu musím připojit svojí zkušenost.
Opel Kadett 2.0 GSI - 2 roky provozu, km nezjištěno přesně, já cca 40tis. km, spotřeba někde u 9l, už si nepamatuju, je to dávno. Opraveny zrezlé lemy a jedno čidlo v motoru. Jinak naprostá spokojenost a spolehlivost.
Renault Scenic 1.6 16V - kopeno nové, 4 roky provozu, najeto 100tis. km, průměrná sp. 8,0l, náklady na opravy v autorizáku 80tis. kč. Velmi pohodlné a praktické auto, bohužel velmi poruchové.
Peugeot 607 2.2 HDI 16V - koupeno starší, 1 rok provozu, najeto 140tis. km, průměrná sp. 8,4l, náklady na opravy v obyč servisu 18tis. kč. Luxusní limuzína, motor celkem hlučný a pořád máte pocit, že je tam něco v pr...., jinak celkem spolehlivost, ale dost poruchová elektronika čehokoliv v autě.
VW Passat 1.9 TDI PD - koupeno starší, 2 roky provozu, najeto 215tis. km, průměrná sp. 6,2l, náklady na opravy 6tis. kč. Tichý a spolehlivý motor s výborným zátahem od spoda, ale málo použitelný 6-tý rych. st. Pro mě né úplně pohodlné auto, přesto jedno z nejspolehlivějších, co jsem měl.
Spotřeba je průměrná za celou dobu provozu a náklady na opravy jsou bez započítané běžné údržby jako je výměna oleje, destiček a rozvodů. Pouze opravy porouchaných věcí. Jinak jsou to moje osobní zkušenosti a zrovna jsem mohl narazit na špatné kusy, ale pro mě je poučení jasné. Pokud auto, tak Opel, pokud povoz, tak VW a než francouz, radši busem nebo pěšky.
Jinak co se týká Opela, tak si myslím, že to nebude tak horký. Amíci se snaží zachránit jejich ekonomiku a podle mě nenechají GM padnout. Pokud budou chtít Opela odprodat, tak ho určitě někdo koupí a zachová výrobu. Dostatečně bohatých společností je tu dost a než se něco dořeší, bude po krizi.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)