Dodatečná montáž: Tempomat
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Jo, do tvojeho by to mělo jít. Máš motor začínající Z, takže by to neměl být problém. V Oplu ví ho*no...
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
- Reklama
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ma niekto skusenosti s dorabkou tempomatu na Z14XEP?
Kabelaz pri volante nie je. Uz tu padlo tvrdenie, ze sa to neda...
Kabelaz pri volante nie je. Uz tu padlo tvrdenie, ze sa to neda...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Doufám že nezapomenu.. Konektor taky máš? To bys mohl mít i konektor na střešní okno ve střeše...Eddy píše:Ahoj, keď ten tempomat spojazdníš daj vedieť postup akým začal fungovať. Dík ! Mám rovnakú "káru" tak ma to zaujíma. Čaves.Radoš 92 píše:Tak bych potřeboval jednu na zkoušku.... Nemáš?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Použitá sa dá zohnať aj lacnejšie. Spínač spojky nový stojí v Opli cca 450 SK.jajo píše:nemáš nejaký osvedčený zdroj, kde sa to všetko dá zohnať v rozumných cenách? Teda bez páčky, tú som objavil za najakých 45€ čo sa mi vidí celkom dobrá cena...
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Jajo, ak to nie je problém pre Teba, skoč do Nitry a tam Ti aktivujú tempomat cez TECH2. Ja som tam bol tiež a spravili mi to. Musíš si ale pýtať chlapíka s menom Adame, on mi to spojazdnil. Trvalo mu to relatívne dlho (15min.) lebo to robil prvý krát a TECH2 tiež nie je úplne dokonalý tak niečo postláčal a už to išlo. Ja som mal už predtým natiahnuté káble do RJ takže cestou domov som si ho hneď vyskúšal a naozaj fungoval a funguje dodnes. No a páčku som si kúpil až po tejto aktivácii. Do iných servisov nechoď, oni nemajú ten špeciálny počítač TECH2, dokážu Ti len mazať chyby v RJ.jajo píše:Prosím poraďte mi...
Veľmi sa zaujímam o dodatočnú montáž tempomatu... tých 50 km/h sa v dedine nedá udržať...
Dnes som bol v Opli a tam mi povedali, že na moje sa to nedá urobiť, že by tam bolo treba vymeniť riadiacu jednotku, káble ponaťahovať atď. proste vyšlo by ma to až až...
Máte niekto skúsenosti s dodatočným montovaním tempomatu na Z14XE r.v. 2001, prípadne nevedel by mi to niekto urobiť najlepšie na Slovensku alebo v Čechách niekde blízko hraníc...
OPEL Astra G 1.4 16V 5dv.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Ja som funkciu tempomatu aktivoval v riadiacej jednotke cez OP COM. Trvalo to to asi 2 minuty vrátane vypnutia a zapnutia notebooku. Prakticky som tempomat ešte neskúšal, nemám zapojený spojkový spínač, ale v live datach ho ukazuje ako aktívny tak dúfam že to pôjde.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Jsem si dneska půjčil od sušeda multimetr, tak dopo budu zítra měřit, či mi kable vedou až na ŘJ. Doufám že jo....
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Myslím, že sa to jednoducho určite nedá urobiť. Ja mám mimochodom tiež ten motor.SPiT píše:Ma niekto skusenosti s dorabkou tempomatu na Z14XEP?
Kabelaz pri volante nie je. Uz tu padlo tvrdenie, ze sa to neda...
Je to motor z Háčkovej Astry a na komunikáciu RJ s ďalšími prvkami a obvodmi sa používa zbernica (2 kábliky).
Takže to, čo bolo pri starších RJ, napr. vývody na info displej a tempomat, pri tejto RJ už asi neexistujú.
Jediná dokumentácia, ktorú mám k podloženiu tohoto tvrdenia je TIS a dosť pochybujem, že niekto má viac.
Jedine, ak sa najde makač, ktorý pokorí zbernicu...čo Davide B.?
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Tak. Od teď je tohle téma pro mne "pasé", jelikož dnes jsem nacvakl páčku tepmomatu a funguje. Tak je to skvělé!!!
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Kedze to je motor z H-cka a tam je tempomat v ponuke, tak by sa mal dat dorobit. Mozno este jednoduchsie... Len otazka je ako?Kraken píše:Myslím, že sa to jednoducho určite nedá urobiť. Ja mám mimochodom tiež ten motor.SPiT píše:Ma niekto skusenosti s dorabkou tempomatu na Z14XEP?
Kabelaz pri volante nie je. Uz tu padlo tvrdenie, ze sa to neda...
Je to motor z Háčkovej Astry a na komunikáciu RJ s ďalšími prvkami a obvodmi sa používa zbernica (2 kábliky).
Takže to, čo bolo pri starších RJ, napr. vývody na info displej a tempomat, pri tejto RJ už asi neexistujú.
Jediná dokumentácia, ktorú mám k podloženiu tohoto tvrdenia je TIS a dosť pochybujem, že niekto má viac.
Jedine, ak sa najde makač, ktorý pokorí zbernicu...čo Davide B.?
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Veď som písal, že je tam zbernica a bez komunikačného protokolu si nahraný. Všetko z tej RJ ide cez dva kábliky. Ono celé Háčko je riešené zbernicami, asi aby zredukovali počet káblov v aute. Ja som chcel pripojiť PP ale z RJ nie su vytiahnute vývody pre info dislej ako pri starších RJ. Preto som to musel napojiť na vstrekovací ventil a to je dôvod, prečo asi nie je v ponuke info displej pre tento model. Rovnako tam nie je vývod na tempomat. Všetky informácie z a do RJ idú práve cez tu zbernicu. Navyše schémy nie sú až tak podrobné aby si vedel, čo za ktorou súčiastkou je. Tiež by som privítal tempomat ale experimenty so zánovným autom sa mi robiť nechce, hlavne aby jazdilo.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Nové auta jsou už všechna řešeny přes CAN sběrnici. Je to jednodušší z hlediska kabeláže a hlavně snadného sdílení veškerých informací mezi jednotkami. Sběrnice bývají většinou dvě. Rychlá (motor, ABS, airbagy atd.) a pomalá (okna, centrál, palubovka atd.). Spojeny bývají přes brány. Řadiče CAN sběrnice jsou už dnes poměrně levné a dostupné, takže udělat hardware lze snadno. Najít ovšem, která data k čemu slouží je mravenčí práce. Znamená to sedět v autě a zkoušet a zkoušet. Je to celkem bezpečná práce, řadiče se dají nastavit do tzv. listen only módu, kdy řadič pouze sleduje tok dat na sběrnici a nic na ni nevysílá. Sběrnice v autech využívá většinou kratši adresaci (2048 možných adres/jednotek). Každá jednotka může vysílat 1 až 8 bytu. Takže je toho celkem dost a rozlišit co která data znamenají je masakr.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
do Z14XEP v AG tempomat nejde a CAN bus nemá, právě proto tam nejde
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
Takze rozdiel medzi Z14XEP v AG a AH je v tom, ze AG nema CAN bus?Vojta píše:do Z14XEP v AG tempomat nejde a CAN bus nemá, právě proto tam nejde
Tos dam si cihlu na pedal, aspon to uz nemusim riesit
EDIT: A dik za info...
Naposledy upravil(a) SPiT dne 25 úno 2009, 23:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Dodatečná montáž: Tempomat
jo Astra H má páčku tempomatu zapojenou do jednotky sloupku řízení která komunikuje přes CAN bus s řj motoru...SPiT píše:Takze rozdiel medzi Z14XEP v AG a AH je v tom, ze AG nema CAN bus?Vojta píše:do Z14XEP v AG tempomat nejde a CAN bus nemá, právě proto tam nejde
Tos dam si cihlu na pedal, aspon to uz nemusim riesit
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel