Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Lucky » 20 úno 2009, 18:47

Takže já jsem už nejspíše své story se pomalým točením vyřešil. Do dneška motor chytnul i při pomalém točení napoprvé a hned. Dnes už se mi to nepodařilo, tak jsem zajel s autem do prodejny s autobateriemi ať mi to konečně proměří. Přes jejich obrovskou neochotu, kterou dávali dost jasně najevo technik dokonce vyšel ven a zkusil baterku v zátěži. Hned konstatoval: proboha ta baterka je úplně vybitá. Jak jsem mu kouknul přes rameno tak tam bylo v zátěži 7 V. Frčel jsem hned domů a začal měřit. No a resumé je: ALARM!!!! Ta mrcha si v brala v aktivním režimu 2,5 A :shock: Při jeho vypnutí si auto bere 300 mA. Co to je snad zjistím zítra. Teď mám baterku na nabíječce. Příští týden budu muset zajet někam k autoelektrikáři :cry:
Co vy na to?
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

Reklama
 

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od APiK » 20 úno 2009, 20:07

300mA na celý auto bez alarmu je přespříliš. No a 2,5A s aktivovaným alarmem, tomu se snad ani nedá věřit, snad jen kdyby ten alarm řval ... Nevím jak jsi měřil, ale musíš po uzamčení chvilku počkat. Alarm se aktivuje druhým zamčením a s tím se zavírá i závora, takže v tom okamžiku tam klidně může téct 2,5A. Zkus to změřit ještě jednu.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od Lucky » 20 úno 2009, 20:38

OK. Zítra zkusím další měření.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od APiK » 20 úno 2009, 20:40

Lucky píše:OK. Zítra zkusím další měření.
Je to origo alarm Opel?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od Lucky » 20 úno 2009, 20:53

Není. Je tam GT montovaný minulým majitelem.
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od Lucky » 21 úno 2009, 18:32

Takže po dnešním měření a počkání je spotřeba s alarmem 50 mA a bez něj 20 mA. Co vy na to?
Podle specifikace alarmu jsou povolené odběry takovéto:
Napájení: 9-15 VDC - Pracovní teplota: -40oC / +85oC - Pracovní frekvence: 433.92 MHz – Maximální napěťové zatížení: 36V
na 1minutu - Napájecí proud při deaktivaci: <12mA - Napájecí proud při aktivaci: <16mA - Napájecí proud při poplachu:
<600mA – Maximální zatížení relé imobilizéru: 7A – Maximální zatížení výstupu pro blinkry:5A – Maximální zatížení výstupu
pro centrální zamykání: 5A – Maximální zatížení pro výstup pro LED: 25mA – Maximální zatížení pozitivního výstupu při
aktivovaném alarmu: 80mA – Záložní napájení: Baterie Ni-Mh 7,2V-120mA (pouze pro GT 915/916
)
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Start při teplotě po nulou

Příspěvek od APiK » 21 úno 2009, 20:03

Jestli je 20mA na celý auto (bez akt. alarmu), tak jsi celkem ještě v normě. 12mA je ten alarm (na neorigo standard) a 8mA celý auto i s rádiem (to je dobrý). Po aktivaci alarmu by Ti ale proud měl vzrůst jen o 4mA (podle té specifikace). Zapoj ampérmetr, aktivuj alarm a na ampérmetr se zkus podívat třeba po 2 minutách, jestli to ještě neklesne. 50mA na celý auto se mi zdá už dost. Pokud jezdíš denně, tak problém asi nebude, ale pokud auto třeba týden stojí, můžou být problémy (hlavně v zimě).

No a pokud pod 50mA neklesne (na 25mA), je problém s alarmem. V tom případě bych to ještě přeměřil na pojistce alarmu - ať je jisto. 8)
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Lucky » 22 úno 2009, 10:36

Takže jsem dneska měřil a proud kolísal mezi 40-60 mA. Jinak s tou pojistkou to není tak lehké. Není to totiž originální alarm, takže po vytažení třech pojistek k alarmu podle příručky "Jak na to" alarm fungoval stále dál. No až bude trocha času, tak budu muset zavolat týpkovi co to minulému majiteli montoval, ať se na to podívá. :x
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od APiK » 22 úno 2009, 11:53

No jestli se Ti odběr zvýší na 40-60mA po aktivaci alarmu, tak jednoznačně nesplňuje to co má uvedeno v technických parametrech. Tam je 16mA, takže v součtu by jsi neměl přesáhnout cca 25mA. Jak říkám výše, pokud budeš jezdit denně, tak bude vše v poho, ale jakmile jednou za týden, nebo velmi krátké trasy, může být problém.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Lucky
Příspěvky: 489
Registrován: 08 črc 2008, 20:33
Bydliště: Ostrava

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Lucky » 22 úno 2009, 12:04

Jj. Tak to určitě dlouho nenechám. Díky za pomoc 8)
Opel Astra G Caravan 1.6 16V X16XEL Comfort

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Radoš 92 » 31 srp 2009, 18:50

Oživím téma. Měřil jsem a měřil, jelikož jsem si něco namontoval do auta a ráno jsem nenastartoval, dával jsem vinu právě tomu. Monotval jsem vnitřní osvětlení. Ale to to nebylo. Vnitřní osvětlení bere jen 10ma. (Neboli na měřáku 0,01A). Zjistil jsem, že v klidové poloze mi auto vere 120mA, a to je ten kámen úrazu. To je asi hodně sakro maoc, protože po odpojení pojistky, mi to bere 10mA. A tak to má být. Tou zatracenou pojistkou, která způsobuje velký odběr je AUTORÁDIO. Mám neorigo a když jsem jej montoval, na konektory pasovalo, ale když jsem vypl klíček, tak se vymazalo. Bylo třeba tedy někde vzít pevných 12V a dát to tam, něco jsem tam "sešmodrchal" (odborný výraz pro elektro instalaci amatéra, co tomu nerozumí - já) a jede to. Ale teď jsme zjistili že i žere. Já bych do vovoloval navrhnout, že to bude asi i příčina "sem tam" nenastarování v zimě..... Baterka má 12,14, tzn 12,1 a tak jde na nabíječku, ale s rádiem se musí něco udělat. Kdo se hlásí??? Opava a okolí 60km, přijedu... :)
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Luboš X17DTL » 31 srp 2009, 22:03

Vem to 3x do kajlovca a zpatky, pak do slatiny, já ti zeberu rádyjo a jedeš dom, máš po blbém odběru a já hifi do traktora :lol: :lol:
Jo a máš to 60 km :D
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Frydex » 31 srp 2009, 22:13

ikdyž vytáhneš tatranku ?
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Radoš 92 » 01 zář 2009, 11:20

Jasně, při klidovém odběru s vytáhnutou tatrankou. Práve říkám, něco jsem tam pospojoval a to bude ten porblém. Já vím i co, ale nevím jak to zapojit jinak, taky bych potřeboval, aby se na to někdo mrknul. Ale ne já, někdo kdo tomu rozumí... 8)

Luboš, mylsím že budeš v traktoru stále bez rádia... Nedám. :mrgreen:
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr - oddělono z téma v motorech

Příspěvek od Frydex » 01 zář 2009, 17:05

No já se ti na to klidně podívat můžu, ale může to taky být chyba toho rádia.. :wink:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Odpovědět