Problém se startováním

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Odpovědět
Pavel
Příspěvky: 11
Registrován: 11 dub 2006, 08:01
Bydliště: Kobeřice u Brna

Problém se startováním

Příspěvek od Pavel » 11 dub 2006, 08:38

Před rokem jsem koupil Opel Zafira r.v.2001 2.0 DTi 74 kW a od začátku mám problém se startováním vlažného motoru. Záměrně píši vlažného.
Při startu za studena od -20 do +10 se rožne kontrolka žhavení a po té nastartuji na "brnk". Po zahřátí je situace stejná za tepla strtuje také na "brnk" . Problém nastává při startování v létě kdy se mi nerožne kontrolka žhavení to potom otočím motorem i 10x. Problém mám když jedu třeba do města, ráno nastartuji se žhavením v pohodě, auto někde odstavín na 3-4 hod. a pak startuji bez žhavení zase 10x. Děkuji za jakoukoli radu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Vojta » 11 dub 2006, 08:50

Pavel píše:Před rokem jsem koupil Opel Zafira r.v.2001 2.0 DTi 74 kW a od začátku mám problém se startováním vlažného motoru. Záměrně píši vlažného.
Při startu za studena od -20 do +10 se rožne kontrolka žhavení a po té nastartuji na "brnk". Po zahřátí je situace stejná za tepla strtuje také na "brnk" . Problém nastává při startování v létě kdy se mi nerožne kontrolka žhavení to potom otočím motorem i 10x. Problém mám když jedu třeba do města, ráno nastartuji se žhavením v pohodě, auto někde odstavín na 3-4 hod. a pak startuji bez žhavení zase 10x. Děkuji za jakoukoli radu.
už se to tady řešilo, hledej
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

koris
Příspěvky: 7
Registrován: 03 kvě 2006, 19:45

koris

Příspěvek od koris » 02 čer 2006, 22:02

Měl jsem něco podobného.První start se žhavením na drc, další starty na druhý, třetí pokus s velkými problémy. odvodnil jsem palivový filtr a startuju zcela bez jakýchkoliv problémů

D.Happy
Příspěvky: 1
Registrován: 14 kvě 2007, 17:21

Příspěvek od D.Happy » 14 kvě 2007, 18:08

V roce 2004 jsem koupil Opel Zafira r.v.2000 2.0 DTi 74 kW a do června roku 2006 auto bez jakýkoliv problémů. V červenci 2006 došlo k padaní nafty a toto bylo vyřešeno výměnou přepadových gumiček. Od okamžiku, kdy jsem si vozidlo odvezl ze značkového servisu Opel Auto-Staiger začal jsem mít problém se startováním a to takový, že když ráno přijdu k vozidlu tak toto normálně nastartuji okamžitě. S vozidlem ujedu cca 500 m a vypnu motor cca na pět minut. Při pokusu o opětovné nastartování motoru se již nerozsvítí kontrolka žhavení a motor musím točit déle. Motor cca. Po 5-10 sekundách naskočí naprosto normálně a z výfuku se vyvalí dým. Tato závada se neprojevuje v době, kdy se motor ohřeje na teplotu cca. 40 stupňů a začne se zvedat ručička budíku teploty motoru. Zde na fóru jsem si přečetl různé možnosti odstranění této závady. Opětovně jsem vyměnil přepadové gumičky, čidlo motoru, odvodnil jsem palivový filtr, zkontroloval jsem těsnosti hadiček. Bohužel žádná změna. Do servisu s tím již jezdit nechci neboť jenom tahají peníze a závada při opětovné reklamaci odstraněna nebyla.
V době, kdy vozidlo bylo v pořádku tak jsem si všiml, že pokud jsem toto startoval v letních měsících i při venkovní teplotě okolo 30 stup. Tak vždy na nějakou dobu se problikla kontrolka žhavení a to i u částečně vlažného motoru. Proto jsem se opětovně bez vozidla vydal do značkového servisu a to tentokráte Opel Autovars a zde jsem popsal svou závadu na vozidle. Zde mi technik uvedl, že se již setkal s podobnou závadou a byla to prý prkotina ale odmítl sdělit jak byla závada odstraněna. Pouze naznačil, že se má jednat o nesprávné vyhodnocení údajů čidla motoru a čidla venkovní teploty odeslaných do řídící jednotky. Proto jsem se pro zajímavost vydal do dalšího značkového servisu Opel Auto-Staiger a stejným způsobem jsem popsal závadu. Zde mi technik řekl, že je to jasné, kdy se jedná o rozbité čerpadlo a s čidlem teploty to nemá nic společného. K tomu čerpadlu dle mého názoru toto je v naprostém pořádku, kdy vozidlo jezdí naprosto bez problému i startuje bez problému, pokud problikne kontrolka žhavení. Již jsem četl na stránkách tohoto fóra, že na tuto závadu již zde bylo odpovězeno a proto Vás prosím je ještě nějaká zrada s tím vlažným startem motoru ? Předem děkuji za Vaší ochotu poradit.

Uživatelský avatar
Marky
Příspěvky: 1821
Registrován: 13 bře 2006, 17:39
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marky » 14 kvě 2007, 18:41

No muze to byt klidne to cidlo, na opelclubrenbau se to uz slusne resilo. Zkus tam pohledat v jejich poradne myslim, ze to najdes.

http://opelclubrenbau.cz/e107_plugins/forum/forum.php

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: Problém se startováním

Příspěvek od dada77 » 13 úno 2009, 00:29

čau mám podobný problém jako pavel ráno příjdu a nastartuju na poprvý,ale ujedu tak 2km zastavím a jdu na hodku např. nakoupit a když se vrátim tak nastartuju tak na popátý dost mě to štve tak prosím nahodte radu jestli je to ten filtr mám ho měněný tak před měsícem moc dík za info. :)
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od MAX - CZ » 13 úno 2009, 11:35

Tak jsem měl naprosto stejný problém, když jsem si koupil Záfu. Nepomohly výměny filtrů, výměny žhavičů (i když byl jeden KO), komplet výměna přepadů. Furt to bylo stejný. Pak jsem si koupil aditivum do nafty a po vyjetí dvou nádrží se to samo spravilo. Byď bylo zanešené nějaké čidlo nebo díky nekvalitní naftě předešlého majitele špatně jelo čerpadlo. Aditivum tam liju furt a tankuju jen na Shellu nebo OMV. Dokonce se mi takto vyřešil problém s kolísajícím tahem motoru v zátěži a to jsem ani neměnil váhu vzduchu.
Moje rada zkus kvalitní aditivum do nafty. Nic tim rozhodně nepokazíš, a je to minimální
investice. (já tam samozřejmě liju zimní aditivum) 8)

Obrázek
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: Problém se startováním

Příspěvek od dada77 » 13 úno 2009, 17:50

Dík za radu zkusim to máš pravdu je to asi nejlevnější řešení a uvidim, jen mi řekni jestli tam leješ to co je na obrázku samozřejmě myslym zimní adetivum nebo jestli máš měco specialního dík za odpověd. 8)
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od MAX - CZ » 13 úno 2009, 20:52

Leju tam ten "Super diesel aditiv" zimní.

Bližší info se o něm dovíš na http://www.vif.cz.
Údajně to je aditivum, které používá i Benzina pro svoji nadstandartní naftu. Ale je to "JPP" (jedna pani povídala). Mísí se to 1:1000, takže ta plechovka 650ml je na 650l nafty. A stojí jen okolo 200,-
Já už najel s aditivem 5000km a zatím jen spokojenost. Subjektivně došlo ke zlepšení startů, klidnějšímu zátahu motoru (bez škubání a výraznějších výkyvů). A myslím, že mi klesla i spotřeba. Průměr mam teď 6,8-7l - 30% město, 20% lepší rovné silnice a dálnice, 40% silnice nižších tříd a kopcovitý terén. A jezdim celkem svižně.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: Problém se startováním

Příspěvek od dada77 » 13 úno 2009, 21:19

díky moc vyzkoušim a dám vědet :D
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000

Odpovědět