Kotoučové BRZDY v zadu..
Kotoučové BRZDY v zadu..
Lidi, víte někdo, kolik milimetrů je minimalní hrubost kotouče u zadních brzd? Teď sem naměřil 8mm a nevim, jestli to je málo nebo dost...
Asterka 1.8 16V sedan
- Reklama
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..
Bobik píše:Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
Asterka 1.8 16V sedan
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
jo a ta vyměna, liši se to nějak od předních kotoučů? nebo od jiných kotoučů???
Bobik píše:Hoj,
tak to mas nejvyssi cas ho vymenit .. Tloušťka nového je 10mm a minimální tl. je tvých zmiňovaných 8mm!!! Takze kdyz meníš kotouče, tak i destičky .. cca 3500Kč .. za matroš (beru kvalitnější - ferodo, Ate - seženeš ale i levnější značky jako napr. AK, ACI atd)
Pokud si to chceš dělat sám, vem v potaz že musíš mít na zadní brzdič (na zatažení prasátka) stahovák.. na foru najdeši návod na výměnu..
Asterka 1.8 16V sedan
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
co myslíš tím je??? kotouče nebo destičky a co myslíš tím zvlněné???? jakože při točení plavou??
spermin píše:pokud je nemáš zvlněné není třeba nic řešit, jinak buď připraven, před dovolenou,
nebo náročnou cestou doporučuji vyměnit.
Asterka 1.8 16V sedan
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
pokud více brzdíš, kotouče se přehřívají a můžou se zvlnit. Takže je důležitý styl jízdy, ale před jízdou na delší dovolenou doporučuji vyměnit, pro jistotu. Ale zvlěné kotouče ani já pravděpodobně nepoznám. snad jedině zvednout kolo a otáčet, aby kotouč nedřel.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
díky za tu tabulku, konečně něco konkrétnějšího...
MAX - CZ píše:
Asterka 1.8 16V sedan
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
mám nové originál destičky za 850 kč (v oplu stojí 1650), jsou tam dva typy, system lucas nebo bosch, mám oba
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Protože staré destičky jsou vydřené podle kotouče, prostě si zkopírovaly jeho kompletní nerovnosti, drážky apod. Pokud je dáš na nové kotouče, v lepším případě budou chvíli hůř brzdit, než si sednou na nové kotouče jak mají, v horším případě pokud budou destičky hodně tvrdé, vyrejou ti drážky do nových kotoučů....james.r píše:a proč musim měnit i destičny??? ty jsou v pohodě..
Prostě se to dává komplet nové... proč zničit nové kotouče, když desky stojí mnohem míň...
END
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Pridam par rad, ted sem se potykal a vlastne stale potykam, s nejakyma problemama.
Az budes davat novy desky a kotouce, je potreba zatlacit ten pist, je na to specialni stahovak, ale da se to i v domacich podminkach. Bud si udelas ze silnejsiho plechu "udelatko", ktery zapadne do tech vyrezu v pistku nebo pouzijes kleste "nosovky" (nejaky starsi, kterejch ti nebude lito.
jde o to, ze musis jakoze sroubovat pistek dovnitr a zaroven na nej tlacit. Jakmile bys na to pouzil stahovak, tak to stejne nezajede a jeste to znicis. A protoze je to nerozebiratelny a neopravitelny, je to pak akorat tak do popelnice. Ja si jeste povolil hadicku a tu kapalinu co vytejkala pri zatlacovani pistku jsem zachytil do hadru. Odvzdusnuju podtlakovou pumpou, protoze nemam zadnyho pomocnika
No a pak se modli, aby brzdic mel dobry tesnici gumicky a pistek byl neorezlej. ja puvodne menil desticky, jeden brzdic mi slzel, tak jsem koupil jetej tady na foru a u druhyho zacal slzet prave po tom zatlaceni pistku, takze sem menil i ten druhej.
A jeste jedna dost podstatna vec, az budes mit vse v kupe a budes chtit nasadit bowdeny rucky, musis to udelat nasledovne:
Bez nasazenejch bowdenu proslapni nekoliktar brzdu (to se usadi desky a vymezi samostav, ale to se udela stejne pri klasickym odvzdusnovani, kdy ti nekdo slape)
v kabine oddelej manzetu a povol tu matici co tam je jak jen to pujde. Pak nasadis lehce bowdeny na brzdice, zatahnes rucku na 2 zuby tusim a pritahujes matici tak dlouho, az se volne protacejici kolo zacne trosku pribrzdovat.
jakmile se budes snazit nasadit bowdeny jinak, tak je velka pravdepodobnost, ze ti to bude pribrzdovat a to je pak peklo.
Pak jeste pisou ujet co nejpomalejs asi 300m se zatazenou ruckou, nevim proc, asi aby si to aspon trochu vzajemne sedlo.
Tot z moji zkusenosti.
Az budes davat novy desky a kotouce, je potreba zatlacit ten pist, je na to specialni stahovak, ale da se to i v domacich podminkach. Bud si udelas ze silnejsiho plechu "udelatko", ktery zapadne do tech vyrezu v pistku nebo pouzijes kleste "nosovky" (nejaky starsi, kterejch ti nebude lito.
jde o to, ze musis jakoze sroubovat pistek dovnitr a zaroven na nej tlacit. Jakmile bys na to pouzil stahovak, tak to stejne nezajede a jeste to znicis. A protoze je to nerozebiratelny a neopravitelny, je to pak akorat tak do popelnice. Ja si jeste povolil hadicku a tu kapalinu co vytejkala pri zatlacovani pistku jsem zachytil do hadru. Odvzdusnuju podtlakovou pumpou, protoze nemam zadnyho pomocnika
No a pak se modli, aby brzdic mel dobry tesnici gumicky a pistek byl neorezlej. ja puvodne menil desticky, jeden brzdic mi slzel, tak jsem koupil jetej tady na foru a u druhyho zacal slzet prave po tom zatlaceni pistku, takze sem menil i ten druhej.
A jeste jedna dost podstatna vec, az budes mit vse v kupe a budes chtit nasadit bowdeny rucky, musis to udelat nasledovne:
Bez nasazenejch bowdenu proslapni nekoliktar brzdu (to se usadi desky a vymezi samostav, ale to se udela stejne pri klasickym odvzdusnovani, kdy ti nekdo slape)
v kabine oddelej manzetu a povol tu matici co tam je jak jen to pujde. Pak nasadis lehce bowdeny na brzdice, zatahnes rucku na 2 zuby tusim a pritahujes matici tak dlouho, az se volne protacejici kolo zacne trosku pribrzdovat.
jakmile se budes snazit nasadit bowdeny jinak, tak je velka pravdepodobnost, ze ti to bude pribrzdovat a to je pak peklo.
Pak jeste pisou ujet co nejpomalejs asi 300m se zatazenou ruckou, nevim proc, asi aby si to aspon trochu vzajemne sedlo.
Tot z moji zkusenosti.
99' Astra Caravan 1.6 16V
- Štráda
- Příspěvky: 1679
- Registrován: 02 led 2009, 23:08
- Bydliště: Mar. lázně (Marihuánky)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!)
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!
High Flow Head-Modrá Raketa z ML... michalstrasser@seznam.cz qip 387819619 tel.737117644 Facebook Michael Štráda
Hellracer Štráda
Hellracer Štráda
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Štráda píše:...na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc...
Tak prave toho se vyvaruj, pisu, ze u ZADNIHO brzdice musis zaroven celym pistkem otacet po smeru hodinovejch rucicek a zaroven ho tlacit dovnitr. Na nekolik otacek zaleze celej dovnitr. Je to prave kvuli tomu samostavu na rucni brzdu. Jinak s manzetama souhlas...
99' Astra Caravan 1.6 16V
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotoučové BRZDY v zadu..
Ha ha ha.Kolikrát jsi dělal zadní brzdy na astrách s kotoučema?Asi spíš nikdy ,co?Štráda píše:Nezatahuj si ručku,jen zakvaltu ja zaklin,na třmenu jsou ze zadu dva šlouby který by mělÿ být v balení ted nevím jestli u kotoučů nebo destiček,ty všroubuješ a tu uvolněnou část třmenu bud vyklopíš na horu nebo povyndáš tak aby ti šly vyměnit ty desky a stejným způsobem to zopákneš dohromady,na pístek stačí bud velký sikovky,nebo já to dělám truhlářským stahovákem přes nějakou podložku vhodné velikosti prasátka!Ten stahovák nebo svorku má snad každý doma a ani nestojí moc peněs.Hlavně si nepotrhej ty prachovky kolem pístku,mám pocit,že kamarád je potrhal a výměnný sady nedělaj jako dělali na Fáčko nebo škodovku nebo jiný značky,ale musel sehnat celej třmen!!!Jinak pokud máš cesky fakt dobrý(neosekaný,nerejhatý atd.)tak spousta mechaniků stejně dělá to,že je vemou lehce šmirglem,zarovnaj hranky a zdrsní je a pak si naůčtujou plnou palbu jako za nové!Jinak taky už sem ty desky taky tímto spůsobem dělal,né na Astře a ůplně v poho(škoda litru za new,když tuty by ještě posloužily!)
Pokud budou ty pístky trochu znečištěné,tal je taky odmasti a lehce a opatrně očisti!