"slem" v oleji
Mě také ne, kor teď v zimě. Po ujetí 15 km mi ukazuje teplota motoru kolem 60, ohřeje se dále až potom. Teplý vzduch ale opravdu fouká již po ujetí 4 km, topí bezvadně. V servisu u Opla mi řekli, že je to normální, termostat je O.K.Je to autorizák, tak jim věřím, u nich je to naopak, co můžou hned by měnili, takže asi je to opravdu tak.
- Reklama
jj, to mas pravdu - aj u nas su taki majstri, ze by hned vsetko vymenili ......pozri, vybrat termostat a zmerat pri akej teplote ho otvara zase nie je az taky problem, takze ked sa nastvem, tak to vyhodim von, a vyskusam. O priebehu experimentu budem informovat aj s fotodokumentaciou.
ASTRA-G-caravan (X17DTL)
Takže, právě jsem se vrátil z Kladna z Opla, napíchli mi diagnostiku a nic, termostat je O.K.Při otázce proč si myslím že by měl být K.O. se jen zasmáli.Opel má dělán motor tak aby se nejdříve zahřál vnitřní okruh cirkulace, kde je mimochodem i topení(proto topí už cca po 2-3km) a teprve potom se otvírá termostat. Jakmile se otevře, studená voda zchladí motor a tudíž ručička termostatu nestoupá výše(čidlo na teplotu chlad.kapaliny je prý umístěno na vnějším okruhu).Po ohřátí vnějšího okruhu(nyní v zimě to je zmiňovaných 10 km)se teprve začíná hýbat.Samozřejmě záleží na stylu jízdy ale byli bychom autovrazi, pokud bychom motor za studena hned honili do otáček.Navíc mi řekl, že v žádném případě se nemá deklovat chladič(oblíbený karton před mřížkou), vozu to uškodí a neprospívá, necirkuluje tam vzduch, motor je sice dříve ohřátý ale je zde šancě na uvaření motoru, mpokud se bude stát a nestihne to sahara ochladit.
No, toť mé zjištění, prosím o názory na toto.
Dík
No, toť mé zjištění, prosím o názory na toto.
Dík
No, to je vsetko sice pekne, ale nemyslim si, ze by som mohol uvarit motor pri vonkajsej teplote -20* aj ked mam pred chladicom karton. Akonahle spadnu teploty na -10* tak ho dam prec.
Otazka: co je lepsie pre motor? a) prejst vzdialenost 3 km na studenom motore (ani sa nestihol zahriat) b) prejst tu istu vzdialenost s kartonom a mat motor ako tak zohriaty?
Tu sa jedna o kratke vzdialenosti (napr. prejst z jedneho konca mesta na druhy (male mesto) )
Turbo a chladic oleja to neovplyvni, lebo prave v tej casti nemam karton.
No, je to osemetna situacia, ale ja asi ostanem pri tomto druhu riesenia problemu - pretze jazdit so studenym motorom nie je ziadna vyhra.
Otazka: co je lepsie pre motor? a) prejst vzdialenost 3 km na studenom motore (ani sa nestihol zahriat) b) prejst tu istu vzdialenost s kartonom a mat motor ako tak zohriaty?
Tu sa jedna o kratke vzdialenosti (napr. prejst z jedneho konca mesta na druhy (male mesto) )
Turbo a chladic oleja to neovplyvni, lebo prave v tej casti nemam karton.
No, je to osemetna situacia, ale ja asi ostanem pri tomto druhu riesenia problemu - pretze jazdit so studenym motorom nie je ziadna vyhra.
ASTRA-G-caravan (X17DTL)
Tak jste mi udělali radost, že můj odhad ohledně šlemu na měrce oleje byl správný. Měl jsem ho tam taky, podotýkám kosa jak v pr****, krátký trasy kolem 5-6km po Praze a to jsem původní olej vylil a celý jsem to před naplněním Valvoline 5W40 proplách. Takže máte dalšího šlemáka do party. Čus Astrani.
AstraG 1,6 16V 1998
AstraG 1,6 16V 1998
problémy s čidlem teploty
Zdravím sice jsem kuli tomu založil nove tema v ELEKTROINSTALACI ale tady se to robíralo. Víte a vy to určitě víte , kde je čidlo chladící kapaliny u X16ZSR protože se mi zdá že na termostatu nejni
astra G 100 edition X16SZR caravan 55kw