"slem" v oleji

tokin
Příspěvky: 132
Registrován: 22 led 2006, 11:47
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od tokin » 03 úno 2006, 14:20

Mě také ne, kor teď v zimě. Po ujetí 15 km mi ukazuje teplota motoru kolem 60, ohřeje se dále až potom. Teplý vzduch ale opravdu fouká již po ujetí 4 km, topí bezvadně. V servisu u Opla mi řekli, že je to normální, termostat je O.K.Je to autorizák, tak jim věřím, u nich je to naopak, co můžou hned by měnili, takže asi je to opravdu tak.

Reklama
 

din
Příspěvky: 216
Registrován: 25 led 2006, 13:07
Bydliště: SLOVAKIA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od din » 03 úno 2006, 15:09

jj, to mas pravdu - aj u nas su taki majstri, ze by hned vsetko vymenili :-D......pozri, vybrat termostat a zmerat pri akej teplote ho otvara zase nie je az taky problem, takze ked sa nastvem, tak to vyhodim von, a vyskusam. O priebehu experimentu budem informovat aj s fotodokumentaciou. :lol:
ASTRA-G-caravan (X17DTL)

rally
Příspěvky: 33
Registrován: 03 úno 2006, 18:39
Bydliště: Kosice

Příspěvek od rally » 03 úno 2006, 18:55

Aj mne trva cca 15km kym mi stupne rucicka teplomera a taktiez sa mi nezahrieva na 90°C.Drzi sa vzdy okolo 80°C a termostat mam dobry.Pravdepodobne to bolo takto konstruovane.

Mimochodom ten maz v oleji mam aj ja.Davam tam Elf 10W-40
ASTRA G 1.6 16V

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Příspěvek od TOMHAJ » 03 úno 2006, 19:54

no,nevim,myslim ze by 90 stupnu byt melo,otazka je,zda to tento motor v techto mrazech zvladne....ja v lete na "skoro" devadesatku jedu(myslim stupnu) -)

din
Příspěvky: 216
Registrován: 25 led 2006, 13:07
Bydliště: SLOVAKIA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od din » 03 úno 2006, 21:47

No, podla mna by bolo dobre zozbierat nejake informacie ohladom teploty dosiahnutej pri prevadzke nasich astriciek. Keby tam boli udane aj motory, tak to by bolo super.
Ci to bolo tak navrhovane schvalne, to neviem, ale nevylucujem to. 8)
ASTRA-G-caravan (X17DTL)

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Příspěvek od TOMHAJ » 05 úno 2006, 14:39

mluvil jsem s kamosem-10let delal v autorizaku a prej 90stupnu ma byt,nevim....

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK » 05 úno 2006, 20:13

8) no taky mám furt přez 80 a v pohodě 8)
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

tokin
Příspěvky: 132
Registrován: 22 led 2006, 11:47
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od tokin » 07 úno 2006, 12:20

Takže, právě jsem se vrátil z Kladna z Opla, napíchli mi diagnostiku a nic, termostat je O.K.Při otázce proč si myslím že by měl být K.O. se jen zasmáli.Opel má dělán motor tak aby se nejdříve zahřál vnitřní okruh cirkulace, kde je mimochodem i topení(proto topí už cca po 2-3km) a teprve potom se otvírá termostat. Jakmile se otevře, studená voda zchladí motor a tudíž ručička termostatu nestoupá výše(čidlo na teplotu chlad.kapaliny je prý umístěno na vnějším okruhu).Po ohřátí vnějšího okruhu(nyní v zimě to je zmiňovaných 10 km)se teprve začíná hýbat.Samozřejmě záleží na stylu jízdy ale byli bychom autovrazi, pokud bychom motor za studena hned honili do otáček.Navíc mi řekl, že v žádném případě se nemá deklovat chladič(oblíbený karton před mřížkou), vozu to uškodí a neprospívá, necirkuluje tam vzduch, motor je sice dříve ohřátý ale je zde šancě na uvaření motoru, mpokud se bude stát a nestihne to sahara ochladit.
No, toť mé zjištění, prosím o názory na toto.
Dík

din
Příspěvky: 216
Registrován: 25 led 2006, 13:07
Bydliště: SLOVAKIA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od din » 07 úno 2006, 14:01

No, to je vsetko sice pekne, ale nemyslim si, ze by som mohol uvarit motor pri vonkajsej teplote -20* aj ked mam pred chladicom karton. Akonahle spadnu teploty na -10* tak ho dam prec.
Otazka: co je lepsie pre motor? a) prejst vzdialenost 3 km na studenom motore (ani sa nestihol zahriat) b) prejst tu istu vzdialenost s kartonom a mat motor ako tak zohriaty?
Tu sa jedna o kratke vzdialenosti (napr. prejst z jedneho konca mesta na druhy (male mesto) )
Turbo a chladic oleja to neovplyvni, lebo prave v tej casti nemam karton. 8)
No, je to osemetna situacia, ale ja asi ostanem pri tomto druhu riesenia problemu - pretze jazdit so studenym motorom nie je ziadna vyhra. :twisted:
ASTRA-G-caravan (X17DTL)

tokin
Příspěvky: 132
Registrován: 22 led 2006, 11:47
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od tokin » 07 úno 2006, 16:48

Pokud jezdíš jen přes malé město a ne na velkou vzdálenost tak karton jistě neuškodí.Na delší vzdálenost je to otázka.Já jezdím těch 15 km tam a zpět, takže asi dám spíše na radu odborníka.Tedy jestli to je odborník.Napsal jsem to sem spíše o vaše názory na jeho řešení.

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 07 úno 2006, 18:41

karton a přehřívání možná na dálnici a tak snad vidim co mi ukazuje teploměr ne....... a sahara to jistí ......
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

din
Příspěvky: 216
Registrován: 25 led 2006, 13:07
Bydliště: SLOVAKIA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od din » 07 úno 2006, 20:07

Ved to, keby som to nahanal do kopcov alebo by som valil po dialnici v kuse 170km/h, tak by sa to urcite zacalo prehrievat..Ale ako vravi (manli2) oko nepusti a budicek nie je zas tak maly, ze by som nevedel odcitat teplotu :roll:
ASTRA-G-caravan (X17DTL)

Defender

Příspěvek od Defender » 07 úno 2006, 21:27

Tak jste mi udělali radost, že můj odhad ohledně šlemu na měrce oleje byl správný. Měl jsem ho tam taky, podotýkám kosa jak v pr****, krátký trasy kolem 5-6km po Praze a to jsem původní olej vylil a celý jsem to před naplněním Valvoline 5W40 proplách. Takže máte dalšího šlemáka do party. Čus Astrani.

AstraG 1,6 16V 1998

Uživatelský avatar
TOMHAJ
Příspěvky: 607
Registrován: 24 led 2006, 12:22

Příspěvek od TOMHAJ » 17 úno 2006, 13:11

ok,chlapy,oteviram nove tema,Jak je na tom astricka pri razeni...prijdete opet

SnowMan
Příspěvky: 51
Registrován: 16 úno 2006, 19:54
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

problémy s čidlem teploty

Příspěvek od SnowMan » 23 úno 2006, 22:55

Zdravím sice jsem kuli tomu založil nove tema v ELEKTROINSTALACI ale tady se to robíralo. Víte a vy to určitě víte :D , kde je čidlo chladící kapaliny u X16ZSR protože se mi zdá že na termostatu nejni :?
astra G 100 edition X16SZR caravan :) 55kw :(

Odpovědět