Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 17 pro 2008, 12:01

Tak a je jasno, nastavili ti nesmysly. :wink:
END

Reklama
 

TESLA
Příspěvky: 45
Registrován: 04 čer 2008, 14:02

Příspěvek od TESLA » 28 pro 2008, 17:40

Tiež mi auto ťahalo mierne do ľava.Menil a nastavoval som všetko možné nič nepomohlo.Až náhodou som zdvihol ľavé zadné koleso a zistil,že je trošku zabrzdené.Príčinou bolo pridreté lanko ručnej brzdy.Po odstránení závady ide auto krásne rovno prestalo ťahať doľava.Skús to možno to bude ono.

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike.S » 06 led 2009, 21:08

nemáte někdo doma protokol o provedené geometrii na Zafiru? mám s tím jít teď někdy na geometrii a chtěl bych vědět na jaké hodnoty to má být nastavené, jen tak pro jistotu, blbci jsou dnes fšude
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Pico » 13 led 2009, 21:37

Roman ST1 a vylúčil si aj tie pneumatiky? Divil by si sa ale nebol som jediný, komu robili problémy.
Astra II

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Mike.S » 14 led 2009, 19:11

tak tady mám ty dva protokoly
Přílohy
před:
před:
geo-pred.jpg (39.03 KiB) Zobrazeno 2488 x
po:
po:
geo-po.jpg (38.28 KiB) Zobrazeno 2490 x
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Trdlo » 14 led 2009, 20:54

Hezký, to už muselo docela stahovat, ne?
END

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Mike.S » 14 led 2009, 22:30

jj, chvílema to bylo kdo s koho :lol:
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
zdenin
Příspěvky: 116
Registrován: 20 čer 2010, 22:16
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od zdenin » 08 říj 2010, 18:36

Take me to taha mirne do leva kdyz pustim volant.Byl jsem dnes davat zimni nove gumy a jine disky a dela to zase.Tak jsem si rikal ze bych mel asi udelat tu geometrii ze?No ja se na to ptal a rikali ze na me velke auto to trva minimalne hodinu a ze se tam dava nejake zavazi , kanystry s piskem ci co :? .No nechtelo se me dnes cekat ale asi se nekdy objednam.

>>>>Mike.S<<<<

Mohl bys popsat jak ta tva geometrie probihala a jak dlouho trvala?
Diky
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Mike.S » 08 říj 2010, 20:09

jo, tak to bych nemoh, ne že bych nechtěl, ale nebyl jsem u toho, auto jsem ráno zavezl k mechanikovi a po práci jsem si ho odpoledne vyzvedl, ale když jsem dělal cca před 8 lety geometrii na 120, tak to trvalo asi půl hodiny až hodinu, přesně si to fakt už nepamatuju, jinak postup geometrie najdeš tady :arrow: http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... apravy.htm je to skoro až dole, kapitola "Kontrola a seřízení geometrie kol"
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Alzafir » 08 říj 2010, 20:39

zdenin píše: No ja se na to ptal a rikali ze na me velke auto to trva minimalne hodinu a ze se tam dava nejake zavazi , kanystry s piskem ci co :?
Velké auto?? Stál jsi někdy vedle krátké ochcávky??? :mrgreen:
Jinak na geometrii jsem byl asi před 3 měsíci. Žádné závaží a jiný teror. Krásně si s tím mechanik pohrál, 2x zkontroloval uložení těch laserových měřáků, propéroval, nechal nastavit volant do roviny podle mě, zablokoval ho proti otočení a seřídil. Auto jede rovně ( předtím táhlo doleva, byly vylágrované rejdové čepy) a trvalo to asi 35-40 min. Fakt si dal záležet. To bylo vidět. Když auto propružoval, vzal si i hadr, aby mi krasavici neumastil 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
MAX - CZ
Příspěvky: 2263
Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od MAX - CZ » 08 říj 2010, 20:45

Tak ta geometrie trvá cca hodinku. Samozřejmě podle toho co se všechno musí seřizovat a jak to jde vůbec povolit.
Mnoho lidí se diví proč se dává ta zátěž (kanystry s vodou nebo pytle s pískem), tak se dává protože vozidlo v provozu je vždy zatížené minimálně jedním člověkem (řidič) a nějakým množstvím paliva příp. zavazadel. Takže pro správný provoz tě zajímá geometrie vozidla se zátěží a ne když stojí prázdné. Když jsem dělal geometrii tak na přední sedačky jsme dávali 2x70kg (lepší to je s vodou 1l=1kg) a do kufru jsme dovažovali do plné nádrže možná něco malinko přes. :wink:
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

https://www.automilacek.cz

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od p.somik » 08 říj 2010, 21:00

@ Alzafir: kde jsi byl? kde jsou tak pečliví ?? :?
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Alzafir » 08 říj 2010, 21:17

To P.Somik- Petřkovice, z ulice Starokoblovské odbočení na ul Rozdělená. Jestli najdu vizitku, tak to sem dopíšu, ale jsou tam cedule. Naprostá spokojenost, perfektní přístup 8) .

To MAX-CZ- S tou zátěží máš nejspíš pravdu, zní to logicky. Ale nádrž byla plná a netáhne to nikam. Týden po geometrii jsem předek přezouval a po ujetí cca 2000km, jsem proměřoval vzorek, zdá se OK 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
zdenin
Příspěvky: 116
Registrován: 20 čer 2010, 22:16
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od zdenin » 08 říj 2010, 21:25

Alzafir píše:
zdenin píše: No ja se na to ptal a rikali ze na me velke auto to trva minimalne hodinu a ze se tam dava nejake zavazi , kanystry s piskem ci co :?
Velké auto?? Stál jsi někdy vedle krátké ochcávky??? :mrgreen:
Jinak na geometrii jsem byl asi před 3 měsíci. Žádné závaží a jiný teror. Krásně si s tím mechanik pohrál, 2x zkontroloval uložení těch laserových měřáků, propéroval, nechal nastavit volant do roviny podle mě, zablokoval ho proti otočení a seřídil. Auto jede rovně ( předtím táhlo doleva, byly vylágrované rejdové čepy) a trvalo to asi 35-40 min. Fakt si dal záležet. To bylo vidět. Když auto propružoval, vzal si i hadr, aby mi krasavici neumastil 8)
Ty cepy te jak napadlo menit?Nebo jak jsi to zjistil?Nebo ti to menil hned namiste?
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie + auto má snahu táhnout doleva

Příspěvek od Alzafir » 08 říj 2010, 21:29

Už to delší dobu v nápravě třískalo. Ale asi 3/4 roku před tím jsem měnil stabilizační tyčky a měl jsem za to, že jsou zas v pytli. A nějak nebyl čas to řešit. A tak se pochopitelně stalo, co se stát muselo. Totálně sjeté vnitřky předních pneumatik. Rozbíhavost přední nápravy. Takže nové čepy a geometrie. A v nápravě ticho :?:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Odpovědět