Náhradné diely predáva pár ludí aj tu na fóre, len treba pohladať. Určite ho tu zoženieš lacnejšie.Timea píše:kde by som mohla najst a kupit lacnejsi EGR ventil, cisto nový
EGR AGR moje story
Re: EGR Ventil
- Reklama
Re: EGR AGR moje story - snad vyreseno
Tak pratele, nastala ta slavnostni chvile a ja muzu rict, ze auto jede tak jak ma. A to jsem si predtim myslel, ze je vse v poradku.
Kdyz tak nejak zpetne analyzuju krok za krokem jak se to vsechno sebehlo, uvedomuju si, jak je tenhle motor citlivej na jakejkoliv zasah. Takze ted vlastne bezi jako uplna seriovka, vse je na svym miste, jen jsem vradil odlucovac oleje mezi klapku a viko ventilu.
Na kloub veci jsem zacal prichazet az kdyz jsem si koupil digitalni pametovej osciloskop a meril vsechny mozny cidla na aute.
Jak to vsechno vlastne zacalo, auto sem koupil s vadnou zapalovaci listou (uz tady dostaly nektery komponenty asi pekne pokourit-lambda a kat)
Rikal sem si a psal jsem to i sem, ze mi prisla astra strasne lina, 0-100 za 14-15 vterin je fakt dost, nasledovala vymena svicek, kdy ty co byly v motoru mely misto elektrod ohorely vanocni frantisky, ale zlepsilo se to jen trochu. Rozebral jsem pulku auta, ultrazvukem vycistil vstriky, klapku, krokac. Zkontroloval, jestli neni po vymene blbe nasazenej rozvodak, ale vse bylo tak jak ma. Spotreba OK, nikdy se nerozsvitila zadna zavada tak jsem tomu nevenoval dalsi pozornost. Protoze jsem vyjel na delsi dobu mimo CR, auto mel bracha a jezdil.
Kdyz jsem se vratil do evropy a prestehoval do Recka, potreboval sem povoz, bracha mi auto privez, 2000km pri prevozu v pohode. Kdyz jsem ho po te dlouhe dobe zas ridil, byl sem zdesen, liny jak prase, ze by mi i filcka 1.3 naklepla kdykoliv se ji zachtelo. S autem jsem tu v horkach jezdil a pri delsi jizde se zacala obcas rozsvecet kontrolka, ale nemel sem prevodnik, abych si zjistil chybu. Po mesici takovyhleho jezdeni jsem dostal konecne prevodnik a zjistil, ze je vadnej EGR (P1405) Spotreba furt OK, dalka 6,5l/100km, mesto do tech 8.
A tak jsem to zacal resit, nechal jsem vymenit palivovej filtr a od ty chvile sama pohroma, spotreba na dalnici z 6.5 na 8,5, mesto na 14.
Vycisteni nadrze a vstriku nejakym bazmekem - zadna zmena
Vratil jsem odvetravani ventilovyho vika - zadna zmena
Koupil jsem novej EGR a radost trvala asi 10km a ta sama chyba a zadna zmena.
Novy svicky, vzduchovej filtr na chvili se mi zdalo, ze to jede dobre (pozdeji jsem prisel na to proc tomu tak bylo)
Pravidelne se rozsvecuje kontrolka, porad ta sama chyba EGR. V live datech vse vypada v poradku, lambda pulsuje, jednotka reguluje na zaklade jejich dat.
Vypozoroval jsem, ze motor jede zastudena paradne, nez se ohreje (a tim dojde k prepnuti na rizeni lambda sondou)
Vymenil jsem termostat, kterej ted rychleji ohriva motor, nicmene zadna zmena. Slepou ulickou se ukazala vymena cidla teploty chladici kapaliny.
Prihorivat zacalo, kdyz jsem se zameril na lambdu - napichnul jsem ji na osciloskop a sledoval co se na ni deje za jizdy, pri volnobehu atd. Nejaky hodnoty ukazovala, ale nemakala tak jak by mela, vynechavala nebo byla pomala. RJ ji bere jako OK. Zameril jsem se na "prdeni" svodu, predpokladal jsem, ze nekudy prisavaj vzduch a lambda pak nereguluje tak jak ma. Kdyz jsem svody sundal, predpokladaje, ze to bude ukrutna pakarna, bylo skoro vsechno jasny. Na lambde chybel ochrannej kloboucek a byla cela jakasi podivna. Bohuzel jsem ji z litnovejch svodu nedostal ani parem volu, takze jsem musel pockat na chvili, kdy litinaky vymenim za nerezovy, ktery jsem mel uz nejakej patek doma. Prozatim jsem dal oboje novy tesneni pod svody, utesnil par direk kolem blbe svarenyho pletence a auto ztratilo takovej ten hucivej zvuk, kdy se mu nechce jet a je otevrena klapka.
Ta chvile novejch svodu nastala ted v sobotu, nasel jsem paradne vybavenou dilnu na vejfuky, slovo dalo slovo a borec po 2 hodinach pi*ovani nasadil a prispusobil svody. Koupil jsem i novou lambdu. Uz cestou tam jsem pozoroval znatelnou zmenu, auto tahalo jak nikdy predtim, ale furt byly nejaky chybovy kody v pameti, ty jsem vymazal dnes a jel na testovaci jizdu. (P1405 - EGR, P0135, P0170 - lambda,ale to mohlo bejt proto, protoze borec nastartoval s novejma svodama a nepripojil lambdu)
Vratil sem se s hubou od ucha k uchu, motor se ochotne vytaci k 6000 ot., zadny skubani, "hesitation", celkovej chod je plynulejsi, volnobeh hladkej, jak kdyz ho pribije k 750ot. Zvuk diky svodum je takovej zvonivejsi, obzvlast ve vyssich otackach, po jizde nebyly zadny chybovy kody v pameti (predtim se tam minimalne ulozil EGR ventil)
Takze doufam, ze moje radost neni predcasna, ale podle toho jak se to chova bych rekl, ze je to vyreseny, jeste kuknu na spotrebu, ale az trosku vyzenu ty pavouky, ktery se tam za ty mesice usadili.
Omlouvam se za delsi cteni, ale treba to nekomu pomuze. Hlavne nemenit zbrkle dily, i RJ muze hazet nesmyslny chyby a nemusi to vubec s tim souviset.
Kdyz tak nejak zpetne analyzuju krok za krokem jak se to vsechno sebehlo, uvedomuju si, jak je tenhle motor citlivej na jakejkoliv zasah. Takze ted vlastne bezi jako uplna seriovka, vse je na svym miste, jen jsem vradil odlucovac oleje mezi klapku a viko ventilu.
Na kloub veci jsem zacal prichazet az kdyz jsem si koupil digitalni pametovej osciloskop a meril vsechny mozny cidla na aute.
Jak to vsechno vlastne zacalo, auto sem koupil s vadnou zapalovaci listou (uz tady dostaly nektery komponenty asi pekne pokourit-lambda a kat)
Rikal sem si a psal jsem to i sem, ze mi prisla astra strasne lina, 0-100 za 14-15 vterin je fakt dost, nasledovala vymena svicek, kdy ty co byly v motoru mely misto elektrod ohorely vanocni frantisky, ale zlepsilo se to jen trochu. Rozebral jsem pulku auta, ultrazvukem vycistil vstriky, klapku, krokac. Zkontroloval, jestli neni po vymene blbe nasazenej rozvodak, ale vse bylo tak jak ma. Spotreba OK, nikdy se nerozsvitila zadna zavada tak jsem tomu nevenoval dalsi pozornost. Protoze jsem vyjel na delsi dobu mimo CR, auto mel bracha a jezdil.
Kdyz jsem se vratil do evropy a prestehoval do Recka, potreboval sem povoz, bracha mi auto privez, 2000km pri prevozu v pohode. Kdyz jsem ho po te dlouhe dobe zas ridil, byl sem zdesen, liny jak prase, ze by mi i filcka 1.3 naklepla kdykoliv se ji zachtelo. S autem jsem tu v horkach jezdil a pri delsi jizde se zacala obcas rozsvecet kontrolka, ale nemel sem prevodnik, abych si zjistil chybu. Po mesici takovyhleho jezdeni jsem dostal konecne prevodnik a zjistil, ze je vadnej EGR (P1405) Spotreba furt OK, dalka 6,5l/100km, mesto do tech 8.
A tak jsem to zacal resit, nechal jsem vymenit palivovej filtr a od ty chvile sama pohroma, spotreba na dalnici z 6.5 na 8,5, mesto na 14.
Vycisteni nadrze a vstriku nejakym bazmekem - zadna zmena
Vratil jsem odvetravani ventilovyho vika - zadna zmena
Koupil jsem novej EGR a radost trvala asi 10km a ta sama chyba a zadna zmena.
Novy svicky, vzduchovej filtr na chvili se mi zdalo, ze to jede dobre (pozdeji jsem prisel na to proc tomu tak bylo)
Pravidelne se rozsvecuje kontrolka, porad ta sama chyba EGR. V live datech vse vypada v poradku, lambda pulsuje, jednotka reguluje na zaklade jejich dat.
Vypozoroval jsem, ze motor jede zastudena paradne, nez se ohreje (a tim dojde k prepnuti na rizeni lambda sondou)
Vymenil jsem termostat, kterej ted rychleji ohriva motor, nicmene zadna zmena. Slepou ulickou se ukazala vymena cidla teploty chladici kapaliny.
Prihorivat zacalo, kdyz jsem se zameril na lambdu - napichnul jsem ji na osciloskop a sledoval co se na ni deje za jizdy, pri volnobehu atd. Nejaky hodnoty ukazovala, ale nemakala tak jak by mela, vynechavala nebo byla pomala. RJ ji bere jako OK. Zameril jsem se na "prdeni" svodu, predpokladal jsem, ze nekudy prisavaj vzduch a lambda pak nereguluje tak jak ma. Kdyz jsem svody sundal, predpokladaje, ze to bude ukrutna pakarna, bylo skoro vsechno jasny. Na lambde chybel ochrannej kloboucek a byla cela jakasi podivna. Bohuzel jsem ji z litnovejch svodu nedostal ani parem volu, takze jsem musel pockat na chvili, kdy litinaky vymenim za nerezovy, ktery jsem mel uz nejakej patek doma. Prozatim jsem dal oboje novy tesneni pod svody, utesnil par direk kolem blbe svarenyho pletence a auto ztratilo takovej ten hucivej zvuk, kdy se mu nechce jet a je otevrena klapka.
Ta chvile novejch svodu nastala ted v sobotu, nasel jsem paradne vybavenou dilnu na vejfuky, slovo dalo slovo a borec po 2 hodinach pi*ovani nasadil a prispusobil svody. Koupil jsem i novou lambdu. Uz cestou tam jsem pozoroval znatelnou zmenu, auto tahalo jak nikdy predtim, ale furt byly nejaky chybovy kody v pameti, ty jsem vymazal dnes a jel na testovaci jizdu. (P1405 - EGR, P0135, P0170 - lambda,ale to mohlo bejt proto, protoze borec nastartoval s novejma svodama a nepripojil lambdu)
Vratil sem se s hubou od ucha k uchu, motor se ochotne vytaci k 6000 ot., zadny skubani, "hesitation", celkovej chod je plynulejsi, volnobeh hladkej, jak kdyz ho pribije k 750ot. Zvuk diky svodum je takovej zvonivejsi, obzvlast ve vyssich otackach, po jizde nebyly zadny chybovy kody v pameti (predtim se tam minimalne ulozil EGR ventil)
Takze doufam, ze moje radost neni predcasna, ale podle toho jak se to chova bych rekl, ze je to vyreseny, jeste kuknu na spotrebu, ale az trosku vyzenu ty pavouky, ktery se tam za ty mesice usadili.
Omlouvam se za delsi cteni, ale treba to nekomu pomuze. Hlavne nemenit zbrkle dily, i RJ muze hazet nesmyslny chyby a nemusi to vubec s tim souviset.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Re: EGR Ventil
TO nemusí být EGR, ale váha vzduchu, měl jsem to samé. Hlášky žádné, váha v pr... Po výměně v pohodě.Timea píše:Ahojte. potrebovala by som poradit. v aprili som kupila auto - astru g, 2,0DTI 16v, rok vyroby 2000. svietila mi kontrolka elektroniky motora a auto malo slaby vykon. vymenili mi tam nejaku suciastku, potom to nesvietilo a auto fungovalo ako malo. asi po pol roku mi zacala svietit ta ista kontrolka, znizil sa vykon motora - najmä pri rozbiehaní, kým nemá 2000 otáčok, ledva ide, aj ked mám nohu na podlahe. nad 2000 otacok sa zapne turbo, a uz je dobre. o spotrebe ani nehovorim. kedze auto nema vykon, zerie raz tolko. 50l nadrz mi stacila iba na 500km! dala som to napojit na pocitac a zistili, ze je zly EGR ventil. dala som ho vycistit, lebo mi povedali, ze to niekedy staci. v tomto pripade to nestacilo, robí stale to iste. chcem poradit, ci by ste mi nevedeli povedat, alebo odporucit, kde by som mohla najst a kupit lacnejsi EGR ventil, cisto nový. v OPLI ho maju za 7000SK. potrebujem to dat vymenit. alebo by ho stacilo zaslepit ten EGR ventil? lebo som pocula aj take nazory. len neviem, ci sa to da aj pri diesloch. poradte prosim. dakujem
ASTRA G caravan 1.7DTI (Y17DT)
Re: EGR AGR moje story - snad vyreseno
ty jo neměl bys za to už druhé auto, tak ať ti slouží,tappaja píše:Tak pratele, nastala ta slavnostni chvile a ja muzu rict, ze auto jede tak jak ma.
Když to tady čtu, zajedu si do Řecka na kontrolu.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: EGR AGR moje story - snad vyreseno
No taky si rikam, radsi to snad ani nikam psat nebudu, kolik to uz vsecko stalo...spermin píše:ty jo neměl bys za to už druhé auto, tak ať ti slouží,tappaja píše:Tak pratele, nastala ta slavnostni chvile a ja muzu rict, ze auto jede tak jak ma.
Když to tady čtu, zajedu si do Řecka na kontrolu.
99' Astra Caravan 1.6 16V
Re: EGR AGR moje story
Ted mi vrtá hlavou, jestli by diagnostika v Oplu zjistila kde je problém
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: EGR AGR moje story
Tak to netusim, musel by to byt mistr diagnostik, ale vzhledem k tomu, ze lambda jakztakz pulsovala a RJ ji stale brala jako dobrou, tak nevim.spermin píše:Ted mi vrtá hlavou, jestli by diagnostika v Oplu zjistila kde je problém
No kdybych narazil na dilomenice, lambda by byla asi uz davno vymenena soucasne s pulkou jinejch nepotrebnejch veci vcetne RJ. Byl by mozna klid, ale ja chci prijit na to "proc se to stalo a jak to tam funguje"
Diky vsem za rady, kteri mi s tim pomahali
99' Astra Caravan 1.6 16V
Re: EGR AGR moje story
Jo tak to bylo parádní počteníčko. Díky, že si se tak rozepsal. Tak hlavně ať slouží a jezdí co to dá
Re: EGR AGR moje story
Zdravím
Před nedávnem mi začal cukat motor a rozsvítila se mi kontrolka abgas ( systém řízení emisí ve výfukových plynech ). Jelikož má astra už za sebou 140tis najeto, začal jsem uvažovat co by to tak mohlo být. Cukání se projevovalo pouze občas se ztrátou výkonu. z řídící jednotky jsem si vyčetl že by to mohla být porucha zapalování kód P0301 a P0300. To mi nedalo spát a proto jsem si přečet trochu více na internetu. Obvinil jsem EGR ventil z těchto příčin, vymontoval jej, vyčistil a vrátil zpět. Jenže stále to neustalo až mě napadla úplná banalita . Koukl jsem se na výfuk a ejhle ve středním dílu to začalo kvést Takže jsem to prozatím zalepil epoxydovým tmelem a objednal si novéj díl oprava 1300kč a EGR ventil čistej jak lilie
Před nedávnem mi začal cukat motor a rozsvítila se mi kontrolka abgas ( systém řízení emisí ve výfukových plynech ). Jelikož má astra už za sebou 140tis najeto, začal jsem uvažovat co by to tak mohlo být. Cukání se projevovalo pouze občas se ztrátou výkonu. z řídící jednotky jsem si vyčetl že by to mohla být porucha zapalování kód P0301 a P0300. To mi nedalo spát a proto jsem si přečet trochu více na internetu. Obvinil jsem EGR ventil z těchto příčin, vymontoval jej, vyčistil a vrátil zpět. Jenže stále to neustalo až mě napadla úplná banalita . Koukl jsem se na výfuk a ejhle ve středním dílu to začalo kvést Takže jsem to prozatím zalepil epoxydovým tmelem a objednal si novéj díl oprava 1300kč a EGR ventil čistej jak lilie
Opel Astra G hatchback 3dveř, 1.6 74kw/100Hp Z16XE