Kotoučové zadní brzdy... Astra G2.0 DTI 16V do r.v. 06/2001
Kotoučové zadní brzdy... Astra G2.0 DTI 16V do r.v. 06/2001
Diskuse ze článku https://www.astra-g.cz/kotoucove-zadni-brzdy/
UPOZORNĚNÍ !!! Vše co budete dělat, děláte na vlastní nebezpečí a dle doporučení by jste tyto práce měli svěřit autorizovanému servisu. Asi všichni znáte pořekadlo: „ co neubrzdíš, to neukecáš“ .. toť pár řádků úvodem.
Bohužel ani zde se nevyhnete trošce pátrání po tom co máte za auto . Proč mám v popisu napsano do r.v. 06/2001? Nejenom, že se kotouče a obložení liší podle obsahu motoru, ale u 2.0 DTI se liší i podle modelového roku. Do modelového roku 2001 včetně a od modelové řady 2002 se liší brzdové obložení (kotouče jsou shodné! .. modelová řada 2002 začíná 07/2001!). Já jsem nakupoval od známého výrobce brzdového obložení Ferodo, řadu Premier.
Seznam materiálu pro ASTRU G 2.0DTI 16V:
Zadní brzdové kotouče Ferodo Premier .. DDF1044
Brzdové obložení Ferodo Premier (do r.v.2001) .. FDB1294
Brzdové obložení Ferodo Premier (od r.v.2002) .. FDB1521 (tento návod není určen pro tyto brzdové destičky, mají jiný systém uchycení a uložení destiček)
Seznam nářadí:
Klíč na kola a klíč na bezpečnostní šroub (u mě to byl opravdu oříšek ho najít ), zvedák a kozlík pro podložení zvednutého auta .. ale né ted vážně.
Kleště, šroubovák plochý, šroubovák Torx T27, klíč č. 13, klíč očkový č. 14 (no popravdě je tam obracený torx, ale očkový klíč č. 14 lze použít), stahovák na prasátko, kladivo (protože co nejde silou, jde ještě větší silou) a injekční stříkačku.
A teď k vlastní výměně:
Popisovat zvedání auta je jak popisovat nošení dříví do lesa..
Ze zadní starny brzdiče vytahneme zajišťovací plech lanovodu ruční brzdy. Poté stlačíme páku ruční brzdy na brzdiči a uvolníme lanovod.
Na zadní straně brdiče povolíme šroub, klíčem č. 13. Vytahneme šroub, pod ním je totiž ješte taková podložka, která je vlastně pojistkou a je nutné ji před odklopení vytáhnou směrem pod auto.
Odklopíme tělo brzdiče směrem nahoru a vysuneme směrem pod auto a zavěsíme na vhodné místo, tak aby jsme nepoškodily hadici hydrauliky.
Nyní demontujeme staré brdové destičky, jelikož je tam hodně napečeného bordelu chce to nejdrive ocistit vhodným předmětem a pak vytahnout kleštěma za vymezovací plíšky.
Dále klíčem č. 14 (originál klíč torx) demontujeme třmen brzdy, který je uchycen na dvou šroubech TORX. Tyto šrouby je lepší před vlastním povolením poklepat kladivem.
Demontujeme kotouč povolením šroubu Torx T27 (pokud máte ještě origo kotouče, jinak tam může být jakýkoliv ).
Tak a to je celá demontáž, nýní bych doporučoval třmen brzdy očistit od nečistot, zejména partii která slouží jako vodicí část pro destičky..
Dále je zde trošičku zádrhel s prasátkem, nebo spíš s tím jak ho dostat zpět (protože vlivem nových brzdových destiček a nových kotoučů je potřeba ho zatlačit zpět). POZOR!!! Žádným způsobem toto prasátko nezatlačujte klasickou stolařskou svěrkou! Zadní brzdič má v sobě zabudován samostav. Pokud nevlastníte speciální stahovák, je nutné aby při zatlačování prasátka byli dodrženy tyto pravidla: 1) je nutné prasátko tlačit směrem dovnitř a zaroveň za 2)otáčet směrem hodinových ručiček .. tento pohyb je nutný kvůli zmíněnému samosatvu!
Dále je nutné, aby stažené prasátko a výstupky v něm byly vodorovně vzhledem k jeho namontované poloze na třmenu – nutné kvůli pozdější montáži destičky, která je opatřena nálitkem, který zapadá do jednoho z výstupků!
Ještě důležitá poznámka, vlivem zatlačování prasátka vytlačujete brzdovou kapalinu do vyrovnávací nádržky v motoru a je nutné tuto kapalinu „odcucnout“ např. injekční stříkačkou .. radějí víc, lze ji pak doplnit – jen před tím než šlápnete na pedál doplňte na provozní hladinu, aby jste si nezavzdušnili okruh, i když to by jste museli vypustit celou nádržku
Tak nyní je možné přistoupit k montáži, jelikož je to postup opačný k výše popsanému tak zkrátka...
..nasadíme nový kotouč
..upevníme šroubem (s kotouči je dodáván nový šroub s křížovou hlavou, dle mého názoru je lepší šroud s torx hlavou .. muj názor a nikomu to nijak nenutim, ja použil původní byl OK)
..nasadíme třmen brzdiče, pokud použijeme původní šrouby, je nutné je minimálně opatřit tmelem, který snižuje riziko povolení!!! Z konstrukčního hlediska je vždy nařízeno momentové a vysoce namáhané šrouby podemontáži vždy vyměnit za nové. Jen dodávám, že tyto dva šrouby přenášejí veškeré brzdné síly mezi nápravou a kolem!!! Nové šrouby nejsou součástí balení kotoučů!!!
..nyní něco málo k destičkám, v balení jsou tyto součásti – 4ks brzdových destiček, dva nové šrouby pro připevnění brzdiče k třmenu, dvě pojistky pod tyto šrouby a 8ks plechu pro vymezení destiček. Káždá ze 4ks má své místo a nelze ji namontovat na jiné místo .. na destičku se musejí namontovat vymezovací plíšky, dále u vnitřních destiček (mají ohnutý plech a výstupek ze zadní plochy destičky –myšlena plocha, která není v kontaktu s kotoučem).
..Je lepši nejdříve destičky přiložit do třmenu a usadit tak aby byla vždy mezera mezi třmenem a brzdovou destičkou (destička není souměrná podle osy!). Viz obrázky...
..Pak vsadit destičku s vymezovacím plíškem a nasadit brzdič, namontovat pojistku a nový šroub (který je součástí balení brzdových destiček).
..Nasadit lanovod ruční brzdy a zajistit zajišťovacím plechem, nasadit kolo....
Toť celý návod pro výměnu zadních kotoučů a brzdového obložení, je na zvážení každého zvlášť zda se do toho pustí a nebo né. Na předních brzdách je to jednodušší tím, že brzdová prasátka nemají samostav!
Hojte a hodně zdaru, malo zalomených šroubu a pevné nervy..
PS: ještě detail stahováku, pokud ho někdo nemá, lze to provest i za pomoci kleští, které se zaseknou do dvou výřezů v prasátku a otáčením ve směru hodinových ručiček a zarověn tlačení směrem dovnitř .. ale je to taková nouzovka, není to moc technické a nejdo to moc dobře, ale jde to
UPOZORNĚNÍ !!! Vše co budete dělat, děláte na vlastní nebezpečí a dle doporučení by jste tyto práce měli svěřit autorizovanému servisu. Asi všichni znáte pořekadlo: „ co neubrzdíš, to neukecáš“ .. toť pár řádků úvodem.
Bohužel ani zde se nevyhnete trošce pátrání po tom co máte za auto . Proč mám v popisu napsano do r.v. 06/2001? Nejenom, že se kotouče a obložení liší podle obsahu motoru, ale u 2.0 DTI se liší i podle modelového roku. Do modelového roku 2001 včetně a od modelové řady 2002 se liší brzdové obložení (kotouče jsou shodné! .. modelová řada 2002 začíná 07/2001!). Já jsem nakupoval od známého výrobce brzdového obložení Ferodo, řadu Premier.
Seznam materiálu pro ASTRU G 2.0DTI 16V:
Zadní brzdové kotouče Ferodo Premier .. DDF1044
Brzdové obložení Ferodo Premier (do r.v.2001) .. FDB1294
Brzdové obložení Ferodo Premier (od r.v.2002) .. FDB1521 (tento návod není určen pro tyto brzdové destičky, mají jiný systém uchycení a uložení destiček)
Seznam nářadí:
Klíč na kola a klíč na bezpečnostní šroub (u mě to byl opravdu oříšek ho najít ), zvedák a kozlík pro podložení zvednutého auta .. ale né ted vážně.
Kleště, šroubovák plochý, šroubovák Torx T27, klíč č. 13, klíč očkový č. 14 (no popravdě je tam obracený torx, ale očkový klíč č. 14 lze použít), stahovák na prasátko, kladivo (protože co nejde silou, jde ještě větší silou) a injekční stříkačku.
A teď k vlastní výměně:
Popisovat zvedání auta je jak popisovat nošení dříví do lesa..
Ze zadní starny brzdiče vytahneme zajišťovací plech lanovodu ruční brzdy. Poté stlačíme páku ruční brzdy na brzdiči a uvolníme lanovod.
Na zadní straně brdiče povolíme šroub, klíčem č. 13. Vytahneme šroub, pod ním je totiž ješte taková podložka, která je vlastně pojistkou a je nutné ji před odklopení vytáhnou směrem pod auto.
Odklopíme tělo brzdiče směrem nahoru a vysuneme směrem pod auto a zavěsíme na vhodné místo, tak aby jsme nepoškodily hadici hydrauliky.
Nyní demontujeme staré brdové destičky, jelikož je tam hodně napečeného bordelu chce to nejdrive ocistit vhodným předmětem a pak vytahnout kleštěma za vymezovací plíšky.
Dále klíčem č. 14 (originál klíč torx) demontujeme třmen brzdy, který je uchycen na dvou šroubech TORX. Tyto šrouby je lepší před vlastním povolením poklepat kladivem.
Demontujeme kotouč povolením šroubu Torx T27 (pokud máte ještě origo kotouče, jinak tam může být jakýkoliv ).
Tak a to je celá demontáž, nýní bych doporučoval třmen brzdy očistit od nečistot, zejména partii která slouží jako vodicí část pro destičky..
Dále je zde trošičku zádrhel s prasátkem, nebo spíš s tím jak ho dostat zpět (protože vlivem nových brzdových destiček a nových kotoučů je potřeba ho zatlačit zpět). POZOR!!! Žádným způsobem toto prasátko nezatlačujte klasickou stolařskou svěrkou! Zadní brzdič má v sobě zabudován samostav. Pokud nevlastníte speciální stahovák, je nutné aby při zatlačování prasátka byli dodrženy tyto pravidla: 1) je nutné prasátko tlačit směrem dovnitř a zaroveň za 2)otáčet směrem hodinových ručiček .. tento pohyb je nutný kvůli zmíněnému samosatvu!
Dále je nutné, aby stažené prasátko a výstupky v něm byly vodorovně vzhledem k jeho namontované poloze na třmenu – nutné kvůli pozdější montáži destičky, která je opatřena nálitkem, který zapadá do jednoho z výstupků!
Ještě důležitá poznámka, vlivem zatlačování prasátka vytlačujete brzdovou kapalinu do vyrovnávací nádržky v motoru a je nutné tuto kapalinu „odcucnout“ např. injekční stříkačkou .. radějí víc, lze ji pak doplnit – jen před tím než šlápnete na pedál doplňte na provozní hladinu, aby jste si nezavzdušnili okruh, i když to by jste museli vypustit celou nádržku
Tak nyní je možné přistoupit k montáži, jelikož je to postup opačný k výše popsanému tak zkrátka...
..nasadíme nový kotouč
..upevníme šroubem (s kotouči je dodáván nový šroub s křížovou hlavou, dle mého názoru je lepší šroud s torx hlavou .. muj názor a nikomu to nijak nenutim, ja použil původní byl OK)
..nasadíme třmen brzdiče, pokud použijeme původní šrouby, je nutné je minimálně opatřit tmelem, který snižuje riziko povolení!!! Z konstrukčního hlediska je vždy nařízeno momentové a vysoce namáhané šrouby podemontáži vždy vyměnit za nové. Jen dodávám, že tyto dva šrouby přenášejí veškeré brzdné síly mezi nápravou a kolem!!! Nové šrouby nejsou součástí balení kotoučů!!!
..nyní něco málo k destičkám, v balení jsou tyto součásti – 4ks brzdových destiček, dva nové šrouby pro připevnění brzdiče k třmenu, dvě pojistky pod tyto šrouby a 8ks plechu pro vymezení destiček. Káždá ze 4ks má své místo a nelze ji namontovat na jiné místo .. na destičku se musejí namontovat vymezovací plíšky, dále u vnitřních destiček (mají ohnutý plech a výstupek ze zadní plochy destičky –myšlena plocha, která není v kontaktu s kotoučem).
..Je lepši nejdříve destičky přiložit do třmenu a usadit tak aby byla vždy mezera mezi třmenem a brzdovou destičkou (destička není souměrná podle osy!). Viz obrázky...
..Pak vsadit destičku s vymezovacím plíškem a nasadit brzdič, namontovat pojistku a nový šroub (který je součástí balení brzdových destiček).
..Nasadit lanovod ruční brzdy a zajistit zajišťovacím plechem, nasadit kolo....
Toť celý návod pro výměnu zadních kotoučů a brzdového obložení, je na zvážení každého zvlášť zda se do toho pustí a nebo né. Na předních brzdách je to jednodušší tím, že brzdová prasátka nemají samostav!
Hojte a hodně zdaru, malo zalomených šroubu a pevné nervy..
PS: ještě detail stahováku, pokud ho někdo nemá, lze to provest i za pomoci kleští, které se zaseknou do dvou výřezů v prasátku a otáčením ve směru hodinových ručiček a zarověn tlačení směrem dovnitř .. ale je to taková nouzovka, není to moc technické a nejdo to moc dobře, ale jde to
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
- Reklama
Skvělá práce,pohrál ses s tím návodem ale stojí to za to,nechceš předělat knihu Jak na to?
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
Ani moc ne .. ale ve zminovane knize je to popsane nic moc...
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
Proc... je to dost fotek a ja nevedel zda neni adminem nastavane nejaka max. hranice naplneni jednoho prispevku .. jelikoz sem byl clenem jine nejmenovane stranky s foremem o uplne jine znacce a tam ta bylo nastaveno, tak sem nevedel...MAJK píše:Fajn popsane,ale proc proboha tam davas tak malé fotky! Dyť tam neni nic poznat.
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
.. spatne 154 jj mohly byt vetsi, ale uz to predelavat nebuduMAJK píše:Nebud dodčeny, nemyslel sem to zle. maš tu 153 prispěvku tak si myslim ze za tu dobu si tu uz vydel nekolik stovek fotek , popisků a jeste nikdo z adminu nikoho neupozornoval na velikost článků .
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
A proc to potrebujes vedet?Ale pokud to chces zjistit mrkni se na zadni brzdice, pokud tam mas to co je vyse na obrazcich tak mas modelovy rok 2001 a pokud tam mas takove plechy ve vedeni brzdove desticky ve trmene tak mas modelovy rok 2002Pája píše:Taky mám model 2.0 DTI r.v. 2001 a zrovna tuším červen. Ale jak přesněji zjistit měsíc výroby. Auto je dovoz z Německa. Měsíc výroby odhaduji podle štítků výroby některých dílů jako je klima, topení atd.
Vic ti nepomuzu .. bo vic nevim
OPEL ASTRA DTI_16V - sport edition, Y20DTH, r.v.2001, 3D
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=3299
- mr.login
- Příspěvky: 215
- Registrován: 10 pro 2008, 19:25
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotoučové zadní brzdy... Astra G2.0 DTI 16V do r.v. 06/2001
Zdarec chlapy, co jsem pos_al, kdyz jsem to prasatko zatlacil rovne dolu za pomoci brutalniho nasili bez toceni???
Kombi, 1,6 16V 74kW r.v.99, x16xel, zaslepený EGR, zavírání okýnek dálkou, díra ve výfuku...
Daignostika VAG-COM
Daignostika VAG-COM
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotoučové zadní brzdy... Astra G2.0 DTI 16V do r.v. 06/2001
To snad ani není možné ne ? je tam docela betelný závit. jak brutální to bylo ?
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."