Nefunkcni zhaveni
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Nefunkcni zhaveni
Tak jsem se dnes pokousel nastartovat svou Astru (2.0 DI/60 kW) a vlivem nizke venkovni teploty, starsi AKU a zrejme zavady ve zhaveni se mi to nepovedlo - snazil jsem se tak dlouho, az jsem AKU vytriskal a sel do prace pesky Pri zhaveni mi signalka zhaveni na palubce nesvitila (tomu jsem moc nevenoval pozornost, jelikoz jsem ji vidaval v minulosti svitit pouze sem tam), ale ted jsem si skoro jisty, ze by svitit mela. Zarovka je O.K., svicky jsou O.K. (nove) - myslim si, ze vada bude bud nekde v rele, ktere to cele silove spina nebo v nejakem cidle, ktere informuje jednotku, ze je treba zhavit...no moc tomu nerozumim, takze se ptam:
1. Ma symbol zhaveni po otoceni klickem svitit alespon na chvili vzdy?
2. Kde je umisteno nejake to rele, ktere to silove svymi kontakty spina (myslim proudovy okruh) a jak si muzu jednoduse overit, jestli je O.K.
3. Muze to byt i neco jineho? Myslim tim nejake to cidlo apod...pripadne pokud ano, kde jej najdu a jak overim funkcnost.
Tak vam dekuji za informace, zima tady poradne jeste neni a ja uz stojim
1. Ma symbol zhaveni po otoceni klickem svitit alespon na chvili vzdy?
2. Kde je umisteno nejake to rele, ktere to silove svymi kontakty spina (myslim proudovy okruh) a jak si muzu jednoduse overit, jestli je O.K.
3. Muze to byt i neco jineho? Myslim tim nejake to cidlo apod...pripadne pokud ano, kde jej najdu a jak overim funkcnost.
Tak vam dekuji za informace, zima tady poradne jeste neni a ja uz stojim
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
- Reklama
U motoru co máš svítí kontrolka žhavení jen při venkovní teplotě nižší než cca +5stupňů a opravdu jen chvilku....Pokud si myslíš že je problém se žhavením, odpoj konektor čidla teploty motoru(je u termostatu)... Po zapnutí zapalování se rozběhnou ventilátory chlazení a rozsvítí kontrolka žhavení asi na 10 vteřin... Pak to zkus nastartovat, ale protože píšeš, že máš starší aku, typoval bych to na něj...
Starsi AKU sice mam, ale nez jsem jej dnes "vymlatil", tak jsem asi 4-5x docela dlouze tocil a myslim, ze to melo chytnout, pokud by bylo zhaveni O.K. Kazdopadne teplota byla dnes rano mene nez +5°C a kontrolka ani neblikla Taky vcera vecer, kdyz jsem jel z prace to startovalo docela dlouho...a predtim jsem si udelal takovy vizualni test - zapnul jsem si svetlo v aute a otocil klickem do polohy, kdy ma byt zhaveni - svetlo ani trochu nepohaslo, takze si myslim, ze opravdu nezhavimGofe píše:U motoru co máš svítí kontrolka žhavení jen při venkovní teplotě nižší než cca +5stupňů a opravdu jen chvilku....Pokud si myslíš že je problém se žhavením, odpoj konektor čidla teploty motoru(je u termostatu)... Po zapnutí zapalování se rozběhnou ventilátory chlazení a rozsvítí kontrolka žhavení asi na 10 vteřin... Pak to zkus nastartovat, ale protože píšeš, že máš starší aku, typoval bych to na něj...
Takze az schrastim nabijecku dobiju AKU a odpojim to cidlo teploty motoru, jestli se mi potom ta kontrolka rozsviti na tech 10 sec.
Taky mi dnes rikal znamy, ze on ma nekde v motorovem prostoru 50A pojistku, ktera jisti zhavici obvody - ta je u meho Opla kde? Taky teda nevim, kde je i samotne silove rele...
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)
Změř napětí na žhavičkách, jestli odpovídá a správně prochází žhavičkama. Pak proměř relé. Ale pravděpodobně budeš mít problém v relé.
Ad 1) připoj jeden konec multimetru na -pól baterie, druhý na přívod napětí k liště svíček, potom sepni klíčky do II polohy a na cca 5-7 vteřin by jsi měl mít napětí.
Ad 2) odpoj přívodní kabel na lištu svíček a lištu svíček sundej, připoj si jeden konec zkoušečky na +pól baterie, druhý konec pak na jednotlivé svíčky. U každé by se ti měla rozsvítit žárovička.
Ad 3) relé teď z hlavy nepovím, jak se proměří když to budeš chtít vědět, napíšu ti to sem, ale je to i někde v jak na to.
Ad 1) připoj jeden konec multimetru na -pól baterie, druhý na přívod napětí k liště svíček, potom sepni klíčky do II polohy a na cca 5-7 vteřin by jsi měl mít napětí.
Ad 2) odpoj přívodní kabel na lištu svíček a lištu svíček sundej, připoj si jeden konec zkoušečky na +pól baterie, druhý konec pak na jednotlivé svíčky. U každé by se ti měla rozsvítit žárovička.
Ad 3) relé teď z hlavy nepovím, jak se proměří když to budeš chtít vědět, napíšu ti to sem, ale je to i někde v jak na to.
END
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ono u těch svíček je to zrádné, říkali mi autoelektrikáři, že to, že svíčka takto při kontrole žhaví, neznamená, že má správný odpor a auto nemusí nastartovat. Ale když se dají nové, 99% je že to bude ok. To jedno procento je to, že to bude nějaká jiná závada.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
To že jsou svíčky nové ještě nemusí nic znamenat. Co znamená nové? Já jednou měl žhavičky v autě 6 měsíců od koupě a to ne žádné neznačkové a odešly všechny 4. S reklamací jsem neuspěl koupil jsem jiné a ty pak už byly v pohodě.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Já bych svíčkám věřil,jestli jsou nové. Jak píšu jinde 3 ze 4 jsem měl vadný a do -5 to chytalo. Podívej se na pojistku žhavení bude návod je taky v jiné diskuzi. Měla by to být velká pojistka v motorovým prostoru Já mám 2.0Di 74kw a mám ji v motoru na pravo jak jsou relé. Tím bych začal. Kontrolka svítí když je motor studený a měla by svítit dlouze. Když je motor dostatečně zahřátý,tak se ti nerozsvítí ani při otočení klíčku(s tím jsem se taky vypekl). Při studeným motoru otoč klíček a pokud ti nesvítí kontrolka začni u pojistky.Pokud budou všechny v pořádku rozdělej palubku a koukni na kontrolku,ta by měla okruh uzavírat a může být prasklá.
Re: Nefunkcni zhaveni
ja mam ten isti motor ako ty.. viem aj pri -10 nastartovat bez toho aby som nechal zhavit.. urobil som si taky test ci to ide. Bez problemov po par pretoceni mi auto chytilo. Ked si tocil tak dlho tak to ti musi chytit alebo aspon ako sa povie zakaslat a to ze chyti a hned zdochne... Radsej skontroluj ci sa ti vo filtry neurobila voda a nezamrzla... Tieto motory dobre tocia a startuju aj pri dost nizkych teplotach. Zhavic vies vyskusat aj sam... Ak su 12voltove tak ich pripoj na hociaku baterku a ak sa rozzeravi tak ok... A ak nie tak ich vymen... Odporucam NGK a NGK D-Power tie su pecka. len nieco uz stoja..
Opel Astra G Cabrio 2.2 Dti