Prehlad motorov

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 19 čer 2006, 23:19

AstraDTI píše:No je to trochu muj konicek - mam vybaveni na upravu starsich RJ motronic a jetronic takze brzda je nutnost :) Na zabehu samozrejme velice zalezi. No ale to nemeni nic na tom ze sem fakt nevidel 2.2DTI co ma pod 100kW. Dost sem po tom patral protoze tohle auto mam jako soukromy a nebylo nejlevnejsi :?
Helejď, Ty kluku jeden, říkal jsi, že jsi taky z Prahy, že jo? Byla by možnost se zastavit u Tebe na té brzdě??? Zdá se mi, že to má poctivých 92 kW, ale rád si to nechám rozmluvit :D

Mimochodem, měřený sprint jsem jel jenom jednu jízdu a to jsem se ještě zadíval na tu slečnu, co to startovala. Stejně to KDR udělal schválně, že nám jí tam postavil. Můj pocit z dobře vykonané jízdy mi přišel tak dobrý, že už jsem to nechtěl opravovat :lol: :lol: :lol:

Jo, a ještě jedno "mimochodem". Praha - Liberecká ulice, ve 140 km/h jsem začal do kopce ujíždět pánovi (Omega 2.0i 16v), když jsem ho chudáka vydráždil (podmetl jsem ho zprava - nesnáším, když někdo jede v levém pruhu a ve zbývajících dvou je naprosto prázdno - no, a pak jsem měl ve všech pruzích auta, tak jsem tam na něj počkal). Od 170-ti km/h byl ten můj krouťák lepčí.
Jarda B

Astra G 1.8

Reklama
 

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 19 čer 2006, 23:24

Jo, a ještě něco. Vím, že se tak rychle jezdit nemá, ale jsem starej cholerik. Jak se říká: "Když chytne stará stodola, to je potom fajrung" :lol:

Stodola podruhé: "Říká se, že dobrý pilot zalítá dobrý časy i na vratech vod stodoly". Třeba na tom něco bude. Dobře je 3 8)
Jarda B

Astra G 1.8

Kvetoslavek
Příspěvky: 256
Registrován: 06 úno 2006, 17:25
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kvetoslavek » 21 čer 2006, 08:55

jardo presne tak...Stodola rulezz 8)
ta hlaska c.2 to mas ze sveta motoru ne? :wink:
Go Hard or Go home!
ASTRA SRi 2.0 16v
Zatím plných 12 bodů....
Smrt AAA!

AstraDTI

Příspěvek od AstraDTI » 21 čer 2006, 09:54

Ad brzda - mam znamyho v jedny tjunersky firme co ma valcovou zkusebnu, takze tam mam moznost si prohlidnout vsechno co merili ... ale zadarmo me teda merit nenechaj :? Kazda sranda neco stoji a u aut to plati dvojnasob. Docela slusne se da domluvit na jarove.
Ad to predjizdeni na Liberecke - panacek v omeze pravdepodobne jel do 160 na IV a na V uz nestihal. Predpokladam zes jel furt na V jinak by Omega s dvoulitrem rozhodne nemela stihat.

KIMI

SHEMA

Příspěvek od KIMI » 23 čer 2006, 12:38

EVIETE KDE ZOZENIEM SCHEMANA MOTOR Z17DTL-1.7CDTI

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 23 čer 2006, 23:22

AstraDTI píše:Ad brzda - mam znamyho v jedny tjunersky firme co ma valcovou zkusebnu, takze tam mam moznost si prohlidnout vsechno co merili ... ale zadarmo me teda merit nenechaj :? Kazda sranda neco stoji a u aut to plati dvojnasob. Docela slusne se da domluvit na jarove.
Ad to predjizdeni na Liberecke - panacek v omeze pravdepodobne jel do 160 na IV a na V uz nestihal. Predpokladam zes jel furt na V jinak by Omega s dvoulitrem rozhodne nemela stihat.
Ad brzda - myslel jsem, že tu brzdu máš Ty. Že Ty osobně vlastníš firmu, která se zabývá úpravou motorových vozidel. Pokud to je placená služba, tak někdy, někde, až budu mít trochu času, se, někam/kamkoliv, objednám.

Ad Liberecká - Do 160-ti na IV jsem jel já (on možná taky, ale já určitě). Neříkám, že to moje auto jede špatně, ale Ty's evidentně nenarazil na srdcaře. Proto jsem psal i o té 81 kW Oktávce. Jelikož jiný můj kamarád, který má Superba, je rovněž srdcař, tak ty výkony jsou dost srovnatelný. Navíc, Superb je dost velké auto na to, aby v něm ta rychlost tak strašně nevypadala (jako v Astře). Navíc, žere o dost míň. Jel jsem s ním Kalábrii (2000 km tam, 2000 km zpátky), nebyl problém jet za 5,0 l/100 km. S Astrou se horkotěžko dostanu pod 6,5 l/100 km (na dálnici 130 km/h s tempomatem). Po Praze s klimou jezdím za 10 l/100 km. Nesnášim koncern WV, ale musim jim nechat, že tohle jejich auta umí. With all the respect. Sorry, napadlo mě to dřív v EN, tak si musim trochu natřást duševní seno :D
Jarda B

Astra G 1.8

AstraDTI

Příspěvek od AstraDTI » 24 čer 2006, 00:10

No do 160 se rozhodne nevyplati jet na IV. Mam software kterej z vypisu brzdy pocita optimalni otacky pro prerazeni a z IV na V je to tusim mene nez 4000ot. (oproti ofic. udajum je dosazen max. vykon na motoru driv nez v 4000). U benalu se vetsinou vyplati tocit do cervenyho s naftou na vyssi kvalty nee. Tak jestli to neni tim ... ja mam opravdu zkusenost ze mi Superb v serii nestaci. Dokonce sem si meril jeden usek stopkama. A 81kW se absolutne nechytaj. Moc dobre vim ze odhodlanej a dobrej ridic se slabsim autem umi potrapit, ale na dalnici je to jednoznacny. Se superbem sem jezdil prez 7 a s astrou se drzim v prumeru mezi 6-6,5 (priznavam ale ze superb byl sluzebak takze hoodne tezka noha). Ta spotreba co pises me zarazi. I to ze 81kW oktava staci je dooost divny. Nemuze Ti odchazet vaha vzduchu nebo tak neco?

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta » 24 čer 2006, 10:26

no mě se zdálo když sem s jel s jardovym autem v hradci že bude váha možná načatá protže do 2500 se nic nedělo....pak to nakoplo a pak zas nic moc....ale jel sem stim jenom kousek...možná by stálo za to tu váhu zkusit vyměnit....přecejenom 10l po městě to je na diesla trochu moc....to bys na to musel šlapat opravdu hodně brutálně....hrábě z každý křižovatky :wink:
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 24 čer 2006, 10:55

Vojta píše:no mě se zdálo když sem s jel s jardovym autem v hradci že bude váha možná načatá protže do 2500 se nic nedělo....pak to nakoplo a pak zas nic moc....ale jel sem stim jenom kousek...možná by stálo za to tu váhu zkusit vyměnit....přecejenom 10l po městě to je na diesla trochu moc....to bys na to musel šlapat opravdu hodně brutálně....hrábě z každý křižovatky :wink:
Co stojí taková váha??? Jinak, jinou 2.2DTI jsem nejel, tak nevim, jestli tohle, co Vojto popisuješ, není třeba vlastnost tohohle motoru. Nicméně, s jinou Astrou 2.2DTI jsem se honil na Benešovské z Mirošovic. No, honil. Pospíchal jsem, protože v Plané n/Lužnicí měla kulminovat voda a kamarádka potřebovala s nějakými cennostmi pomoct, je odstěhovat výš. No, bylo to tak nastejno, spíš mi překážel. I když za ty dvě minuty, co jsem se ho snažil předjet jsme ujeli cca. 6 km 8)

Mimochodem, hrábě bych bral, ale mám TC bez možnosti vypnutí. Teda, ne, že bych chtěl na křižovatkách gumovat, to je velká kravina, to, když někdo udělá, tak se můžu pos*at smíchy. Ale když jdu někam hodně rychle, potřebuju utrhnout zadek a potřebuju předek, aby mě z toho vytáhl, tak mě TC udusí.
Jarda B

Astra G 1.8

AstraDTI

Příspěvek od AstraDTI » 24 čer 2006, 10:59

No tak to bude urcite neco spatne - jednak ta spotreba a jednak ten prubeh vykonu jak popisuje Vojta ... Ja osobne sem se dostal za 9l/100 jenom jednou a to bylo plna brzda, plnej plyn. Jinak rek bych ze sem celkem sportovec a spotreba je do tech 6,5.
Me to od 1700 tahne velice slusne a ve 2000 uz to ma opravdu mohutnej zatah. Ve 2500 je nevyraznej vrchol kroutaku, pak malej zoubek dolu a pak POZVOLNA tah slabne. Takze zadny nic moc, nakopnuti a nic moc ...

AstraDTI

Příspěvek od AstraDTI » 24 čer 2006, 11:11

Hele tak si zkus zmerit po rovine (doporucuju obema smery a zprumerovat) 80-120 na IV a jestli budes do 7,5s tak Ti to jede jak ma. Levnejsi nez diagnostika a kdyby byla vaha v pr... tak se to projevi. Jinak ja uz jel nekolika 2.2DTI a prubeh byl vzdycky jak sem to popisoval.

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 24 čer 2006, 11:53

AstraDTI píše:... Takze zadny nic moc, nakopnuti a nic moc ...
No, ono to "nic moc, nakopnuti a nic moc", mi na semaforech pravidelně udržuje náskok tak 100 metrů, už asi po čtyřech vteřinách. Podle mě to nebude zas tak špatný. Od 170-ti km/h na mě nemá A6 2.5 TDi V6 (110 kW, ne ta 132 kW - ta na mě pochopitelně má ;-))

Co jsem tím vlastně chtěl říct? Chtěl jsem těmi všemi příspěvky naznačit, že se mi zdá, že mám 92 kW, které bych měl mít a i dle průběhu křivky, která se objevila (díky Princi Williamovi), tuším, v jiném threadu, nemůžeme (bez úpravy) mít víc, jak 92 kW. Zkrátka, takhle to bylo zkonstruováno, a takhle to standardní řídící jednotka drží a hlídá. To je vše. Nezlob se na mě, ale 150 koní ve standardu, mi připadá, jako nesmysl. Pokud to ukazuje nějaká brzda, tak bych zkusil přemýšlet o její překalibraci, tedy pokud to není obchodní trik té dané tuningové firmy, kdy na té brzdě zákazníkovi předvádějí, jak mu zvýšili výkon, bez toho, že by mu zvýšili výkon - tak říkajíc "easy money". Zákazník se potom se všemi hádá do krve, že mu to ukazovali na brzdě, a že to musí být pravda. Tohle myslím obecně. Není to zaměřené konkrétně proti Tobě. Kdyby to ukázali na brzdě mě, tak platí to samé. Taky bych říkal, že jsem to tam viděl, ať si říká kdo chce, co chce. Navíc, pokud někdo řekne, že to jede líp, tak mu taky věřím. Je to vlastně takové placebo. Věříš v nějaký účinek, který tam zkrátka není.

Tak a teď do mě :D Počítám samozřejmě s tím, že se Ti to asi úplně nelíbilo. Neměl jsem v úmyslu někoho urazit nebo poškodit, ale zkrátka když je někde něco psáno, tak to platí. Motor je poddimenzován, ale bez úprav poddimenzován i zůstane. To mi zkrátka nikdo nevysvětlí. Konstruktéra motoru vynechávám, od toho bych si to vysvětlit samozřejmě nechal.
Jarda B

Astra G 1.8

AstraDTI

Příspěvek od AstraDTI » 24 čer 2006, 14:11

Tohle je uplne normalni reakce a ja to chapu, nicmene nemuzu souhlasit. RJ nemuze kontrolovat aby motor nedaval vic jak 92kW - neni zadny cidlo ktery by davalo RJ informaci o aktualnim vykonu. A ikdyby - podle vyrobce ma byt tah motoru konstantni mezi 1500-2800ot. - coz rozhodne neni nic moc, nakopnuti, nic moc. Obecne plati ze vykon turbomotoru je dost variabilni - kus od kusu se dost lisi a taky zalezi na zabehu. Logickym vyustenim je ze konstrukteri naladi motor v prumeru na vyssi vykon (delaj to tak vsechny nemecke automobilky) tak, aby ani v nejhorsim pripade vykon neklesal pod 92kW (coz by se asi zakaznikovi ktery si necha vykon premerin nelibilo). U atmosferickejch motoru je variabilita velice nizka - proto se velmi dobre shoduje udavany vykon s namerenym. Tim se dostavam ke kalibraci brzdy - mam rekl bych spickove vzdelani a jsem si vedom vsech uskali mereni a muzu zodpovedne rict ze je zkalibrovana dobre. Navic se velice dobre shoduje i s jinejma zkusebnama. Obchodni trik chiptuningu spociva v tom, ze prijede clovek s 1.9 dle vyrobce 130ps a odjede s namerenejma 165ps po uprave - narust jako blazen. Nicmene se 145 konma uz prijel, coz mu nikdo nerekne. Takhle to chodi. No a na zaver jeste dalsi vec - 2.2DTI neni poddimenzovany - motorari GM z nej dostali co slo. Litrovy vykon je zhruba stejny jako u 1.9 81kW, tedy spickovy s ohledem na to ze se jedna o radialni vstrikovaci cerpadlo a ne CR nebo PD. Jakekoliv zvyseni vykonu je u 2.2DTI dost obtizne. Nekde sem tu v jinem tematu dal odkaz na mereni u nejaky francouzsky firmy. Dale se da gradf vykonu 2.2DTI najit na strankach renomovane anglicke firmy - www.superchips.co.uk. Pak se tusim taky necha najit na www.autorevue.cz v clanku zkusenosti se zafirou 2.2DTI po 40tkm...

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 24 čer 2006, 15:02

1) Myslím si, že řídící jednotka vyhodnocuje údaje z jiných čidel a posléze kontroluje množství paliva, které jde do motoru - tím bych řekl, že se kontroluje výkon.

2) Myslím, že ve standardu máme stejný software, myslím ty jedničky a nuly, které se nacházejí v paměti/pamětech. Což znamená, že pokud vyhodnocuje ŘJ tlaky, teploty a pod., chovají se všechny stejné motory stejně. A ne, že má jeden víc a druhej míň. Naše auta se zkrátka chovají, v rámci možností, stejně. Pokud mám širší pneu, težší kola, vážím víc, než Ty, pochopitelně budou jízdní vlastnosti trochu jiné.

3) Na supechips.com jsou grafy výkonu až po chiptuningu +19 koní, +67 Nm.

4) Na autorevue jsem ten článek našel, obrázek přikládám. Pokud platí mé body 1 a 2 + Tvoje předchozí reakce, mělo by to být to samé. Nebo se pletu???
Obrázek

5) Nejspíš bychom měli udělat komparativní měření. Nechce se mi věřit, že bych tam měl něco vadného. Nějakej hodně prudkej kopec nahoru a vzít za to. Na rovině se pozná prd.

6) Hrozně rád diskutuju, takže, NE, že se vykašleš na odpověď
Jarda B

Astra G 1.8

JardaB
Příspěvky: 164
Registrován: 25 úno 2006, 23:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od JardaB » 24 čer 2006, 15:04

Jo, a moje případná další reakce bude nejdříve zítra večer. Skáču do svého vadného kusu :evil: a jedu chlastat mimo město. U Internetu budu až někdy zítra pozdě večer.
Jarda B

Astra G 1.8

Odpovědět