Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
Pokud jste se rozhodli koupit ojeté auto a nejste si jisti na co vše si dát pozor, aby Vás prodejce nenapálil, tak snad Vám pomůže těchto pár rad a postřehů, které dali dohromady kolegové z webu www.fordfans.cz.
Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny
Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.
Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace
Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).
Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.
POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.
Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.
Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.
OJETINY Z CIZINY:
V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.
Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!
Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.
Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
www.mobile.de
www.autoscout.de
www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny
Informace byly převzaty z diskusního fóra webu www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění )
Jinak jako naprosto vyčerpávající doporučuji tento článek, co jsem zapomněl napsat sem tak tady to snad najdete - http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=3685
Vyzkoušet:
- zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
- pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
- podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
- zkontrolovat, zda nezlobí alarm
- změřit si vzorek na pneumatikách
- zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
- zda je kód k originálnímu autorádiu
- zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
- pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
- zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
- zda je volant rovně při rovné jízdě
- jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
- zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny
Před zkušební jízdou:
- při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
- nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
- zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.
Při zkušební jízdě:
- na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
- na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
- zjistit jak sedí v zatáčkách
- zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
- vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
- jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
- zda se při couvání neozývá bouchání
- zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu
- zda funguje ABS
- u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, jestli jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
- zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
- zda funguje klimatizace
Všeobecné tipy:
- pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou.
- preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
- doporučuju auto s cyklovačem stěračů, pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).
Na zjištění věku auta doporučuji zkontrolovat:
- přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
- čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
- to samé kapota, mělo by to být (kromě čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
- tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
- výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
- manžety by měly být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
- lesklost volantu
- vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
- opotřebenost interiéru.
- barvy dílů karoserie – např. pokud auto bylo bourané na předek, stačí otevřít kapotu a zkontrolovat sváry mezi karoserií a blatníkem, bude patrný jiný odstín barvy
- pneumatiky, včetně rezervy.
- zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
- vzpěry zadních dveří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.
POZOR - volant není vždy důvěryhodný. Častokrát se mění volant + hlavice řadičky, resp. někdo používá na volantu různé potahy, atd. Je třeba mít otevřené oči a hledat souvislosti.
Interiér vypadá úplně jinak, když někdo v autě vozil víc lidí nebo děti a jinak po jednotlivcovi.
Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.
Jedné věci se asi nevyhneš a to je výměna rozvodů, to bych udělal v každém případě (cca 7000 kč ), pokud nebudeš mít záruku, že jsou vyměněný.
OJETINY Z CIZINY:
V D či CH víceméně nikdo nic na autech nebastlí jako tady, nekupují se součástky z vrakáčů, ale nové a prohlídky jsou tam taky poněkud přísnější než u nás.
U auta do 8 let není ani problém s přepisem a v rámci EU ani žádné clo. Pokud má auto platný TÜV, tak ho není problém dát na převozní značky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000kč na 14 dní včetně pojištění). Pak je třeba počítat ještě s dalšími cca. 5000kč za STK, které je naprosto nesmyslně na dovezená auta dražší.
Na autě ze Švýcarska je obrovska výhoda to, že se tam v zimě nesolí silnice !!!
Co se týče údaje o najetých km, tak v podstatě není potřeba se na něj dívat, pravidelně servisované auto v Německu s 200tkm může být v lepším stavu než tuzemské s originálními 100tkm. Údajně tam vše dělají v servisech pořádně (u nás každej kouká kde co okrást a ušetřit) a na německých silnicích auto tolik netrpí.
Jinak podle německých statistik se počítá zhruba 20tkm za rok.
Tady jsou nějaké tipy na stránky kde hledat auta v zahraničí:
www.mobile.de
www.autoscout.de
www.ebay.de – internetová aukce, lze nalézt super auta za nízké ceny
Informace byly převzaty z diskusního fóra webu www.fordfans.cz – díky za možnost uveřejnění )
Jinak jako naprosto vyčerpávající doporučuji tento článek, co jsem zapomněl napsat sem tak tady to snad najdete - http://www.autorevue.cz/Magazin/AR.asp?ARI=3685
Naposledy upravil(a) milosh dne 04 bře 2006, 21:39, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Absolutní souhlas s názorem o koupi Astry v němcích, vlastní zkušenost v roce 2004, najeto 152tkm všechno sedělo podle servisky, dovoz po vlastní ose na převozkách a i ty rozvody jsou měněný ve 92tkm, teď už má 161tkm, což znamená, že bych měl mít do výměny ještě tak 20t. Jinak sedí i ten web mobile.de, tam jsem ho našel, jen bych možná doporučil nákup na severu v bývalé NDR, jelikož tam to nový auto bylo pro lidi za hodně peněz a tak si ho hýčkali.
AstraG 1,6 16V 1998
AstraG 1,6 16V 1998
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
mam taky dovoz z Nemecka. nakup pres mobile.de. koupeny u OPLA dilera. nakej nemec to tuknul a sel si koupit jiny auto. teda aspon to tak rikal ten reditel. dovoz na pujcene odtahovce. 100% spokojenost. auto pravidelne servisovane. co dodat ..............
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věciMarky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Astra z bazaru
Ahoj,
ráda bych přispěla svou troškou do mlýna se zkušenostmi při nákupu Astry. Tak především si dejte pozor na nákup čehokoli u autobazaru Autojas. Velmi rádi prodávají auta se zadřeným turbem jako obyč diesely ("nefunguje turbo?? No jo, tak je to jenom D a ne TD"). Následné jednání s nimi je fakt o nervy, radši si zajeďte někam jinam, fakt se to vyplatí!!
ráda bych přispěla svou troškou do mlýna se zkušenostmi při nákupu Astry. Tak především si dejte pozor na nákup čehokoli u autobazaru Autojas. Velmi rádi prodávají auta se zadřeným turbem jako obyč diesely ("nefunguje turbo?? No jo, tak je to jenom D a ne TD"). Následné jednání s nimi je fakt o nervy, radši si zajeďte někam jinam, fakt se to vyplatí!!
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: 31 led 2006, 12:13
- Bydliště: Stráž pod Ralskem
- Kontaktovat uživatele:
Presne tak, nehlede na to ze neni problem ho vymenit za par stovek za jinej.Vojta píše:to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věciMarky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.
Astra G 5dv X17DTL --> Z18XE
Re: Kupujete ojetinu? Čtěte, na co vše si dát pozor
[quote="milosh"][/quote]Máš bod.Jen bych těl dodat že v Německu když to auto má najeté 300 tkm,tak je to lepší než v Česku 150 tkm po městě a po durach.Byl jsem se před rokem podívat na auta na burzu do Holandka a to by jste mi nevěřili.Aut tam bylo jak nasrané,ale bez výbavy,najete 200 tkm - 400 tkm,oliskané a ještě drahší než v Česku.Nekoupil jsem nic a jel jsem domů.
No,tak teď mi to prosím upřesněte,mám v Zafiře ohmatané tlačítka klaksonu na volantu,prý se musí měnit celý prostředek i s airbagem.....tuším nějakou kulišárnu ze strany servisu,podle mě by měl stačit jen prostředek s těma tlačítkama a bez airbagu.Možná se pletu,nevíte jak je to na volantu ????Díky za info.Caklik píše:Presne tak, nehlede na to ze neni problem ho vymenit za par stovek za jinej.Vojta píše:to je těžký, někomu se potěj chňáry a zničí ho za 100tis a jinej ho má 200 tis a je v lepšim stavu, zrovnatak u gumovýho...těžko říct, chce to zkouknout i jiný věciMarky píše:Kluci pro moji predstavu jak vypada kozeny volant pri 150t km az 200t km. Vzdy, kdyz jsem si prohlizel nejake auto s kozenym volantem, tak byl krasne vyhlazen a nektery byly i v mistech prodreny. Je mi jasne, ze kuze je jemnejsi, ale vubec si nedovedu u takoveho auta tipnout co uz ma za sebou.