Identifikace konektoru, nepravidelný chod motoru.
Identifikace konektoru, nepravidelný chod motoru.
Ahoj Zafiraci a ostatní Opláci. Žirafu jsem pořídil v létě, najeto necelých 100k km, maximální spokojenost. Pár oděrek po italovi, výměna předních brzdových kotoučů, olej rozvody, no a pak jsem si usmyslel že přidám ještě LPG. Předchůdce Forman s LPGčkem. Po montáži LPG se mi začala rosvědcovat kontrolka emisí (což podle servisu se dějě a doladí se to při první garanční prohlídce). Na tu jsem dorazil, technik se napíchl na obě diagnostiky (LPG+ECU) a vyjeli jsme. V půlce cesty technik zahlásil, že lambda sonda je nějaká mrtvá a že nedává napětí(respektive nějaké miniVolty). Než jsme dojeli zpět, tak žirafa ztratila výkon, do malého kopečna pomalu na 1čku. Odjel jsem s tím, že si mám nechat přezkoušet lambda sondu. No a v půlce cesty se ke kontrolce emisi přidala ještě kontrolka ESP a autko začalo lehce vibrovat jako při jizdě po drsném povrchu. Výstup z výfuku není plynulý, spíše to zní jako tu-tu-tu-tu. Jede to stejně jak na benzín tak na plyn (kromě funkčnosti lambda sondy na plyn, ale to ještě bude jiný příběh)
Moje bádání: Kontrolka ESP v tomto případě neznamená chybu někde na kolech, ale je závislá na špatné funkci motoru. Z diagnostiky chyba P0304. Což po německy je Zylinder 4 Fehlzündung erkannt. Občas se objevila chyba P0325 Snimac klepani - nekorektni signal.
Vyměnil jsem svíčky, auto jelo bez rosvícení ESP dobře, asi tak 2 kilometry, Pak zase vše při starém.
Další na řadě modul zapalování. Uvidíme..
Když jsem se vrtal v tom motorovém prostoru všiml jsem si konektoru který nikam nevede a evidentně na něm něco bylo - držák i pro protikus. Takže bych vás zkušené techniky poprosil o radu, od čeho by mohl být. Motor Z18XE (1,8 16V), konektor se nachází na držáku na motoru pod ústím měrky oleje. Společně na držáku je i konektor od motorové lambdasondy. Je kulatý (něco jako staré audio DIN konektory) má dva dráty, které vedou do stejné kabelové lišty se zmíněnou lambdou. Nějaký nápad? Díky za všechny poznatky..Identifikace
Moje bádání: Kontrolka ESP v tomto případě neznamená chybu někde na kolech, ale je závislá na špatné funkci motoru. Z diagnostiky chyba P0304. Což po německy je Zylinder 4 Fehlzündung erkannt. Občas se objevila chyba P0325 Snimac klepani - nekorektni signal.
Vyměnil jsem svíčky, auto jelo bez rosvícení ESP dobře, asi tak 2 kilometry, Pak zase vše při starém.
Další na řadě modul zapalování. Uvidíme..
Když jsem se vrtal v tom motorovém prostoru všiml jsem si konektoru který nikam nevede a evidentně na něm něco bylo - držák i pro protikus. Takže bych vás zkušené techniky poprosil o radu, od čeho by mohl být. Motor Z18XE (1,8 16V), konektor se nachází na držáku na motoru pod ústím měrky oleje. Společně na držáku je i konektor od motorové lambdasondy. Je kulatý (něco jako staré audio DIN konektory) má dva dráty, které vedou do stejné kabelové lišty se zmíněnou lambdou. Nějaký nápad? Díky za všechny poznatky..Identifikace
Zafira 1,8 16V, 2001
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
To je pro čidlo hladiny oleje pro vozidla s MID displayem.talmik píše:Tak tady je foto: http://mikovi.unas.cz/galerie/zirafa/konektor.jpg
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
S tím chybáčem P0304 je vynechávání 4.válce.
Často bývá závada v okruhu zapalování nebo vřikovacího ventilu.
Většinou "páni plynaři" občas přihnou nějaký pin na zapalovacím modulu nebo je velký přechodový odpor na "jejich"propojce ke vstřikovači.Prohlídni připojení modulu/zodpovědně/,pak zapoj origo přípojky přímo na vstř.ventily a jestli auto pojede na benzín normálně,tak plynařům omlať jejich práci o hlavu.
Ten druhý chyb.kod je následný,protože vynecháváním válce dochází ke "klepání"motoru.
Taky jsem už po montáži plynu našel kámošovi dirku v sacím potrubí,což má stejný efekt-vynechávání válce v důsledku chudé směsi.Lambda stála jak přibitá na 0,030V,ale řídící jednotka už dále nedokázala obohatit směs.
Dírku jsme zacpali a auto jede jak vítr.
Často bývá závada v okruhu zapalování nebo vřikovacího ventilu.
Většinou "páni plynaři" občas přihnou nějaký pin na zapalovacím modulu nebo je velký přechodový odpor na "jejich"propojce ke vstřikovači.Prohlídni připojení modulu/zodpovědně/,pak zapoj origo přípojky přímo na vstř.ventily a jestli auto pojede na benzín normálně,tak plynařům omlať jejich práci o hlavu.
Ten druhý chyb.kod je následný,protože vynecháváním válce dochází ke "klepání"motoru.
Taky jsem už po montáži plynu našel kámošovi dirku v sacím potrubí,což má stejný efekt-vynechávání válce v důsledku chudé směsi.Lambda stála jak přibitá na 0,030V,ale řídící jednotka už dále nedokázala obohatit směs.
Dírku jsme zacpali a auto jede jak vítr.
Re:
svíčka, zapalovací lištadenny píše:S tím chybáčem P0304 je vynechávání (zapalování) 4.válce.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981