X16XEL obrovska spotreba - co s tim?

Odpovědět
tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 11 lis 2008, 12:20

spermin píše:jak Ti startuje teplý motor :? :? vypadá to na bohatou směs a tím pádem máš vše od pístů dále zasra---té. :(
s bohatá směs má podstatný vliv na spotřebu.
nemam zadnej problem s teplejma startama, prakticky okamzite, na drc. Studeny otacky 1200, po zahrati to padne na cca 780 a drzi, mirny houpani otacek o cca 30 nahoru dolu, ale nic vaznyho.

Zasrany to uvnitr bude fest, to si myslim. Mozna bude proplach parou o vikendu...
99' Astra Caravan 1.6 16V

Reklama
 

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od Miguello » 11 lis 2008, 15:23

Nedávno jsem taky řešil spotřebu (a asi ještě nedořešil, ale uvidíme). Podotýkám, že v Praze, tj. krátké trasy a sem tam nějaká kolonka..
Moje autí má najeto 155.000km, dovoz IT, z toho se mnou asi 4.000.
Od plné nádrže (natural 95) po rezervu + ještě cca 10km do tankování (takže cca 45l, pokud rezerva skutečně začíná svítit při cca 7l) jsem s relativně lehkou nohou (= žádné závodění) najel cca 320km, tj. spotřeba asi 14l/100km. Teď se mi rozsvítila rezerva, dojel jsem 5km na OMV a natankoval Carreru 100. Zajímavé bylo, že při otevření nádrže žádné syčení, tedy snad žádný přetlak, takže odvětrávání, o kterém jsem pochyboval, by mělo být v pořádku a podařilo se mi tam dát jen 37l. Teď jsem ujel 120km a zbývá mi 3/4 nádrže. Vím, že budík není přesný, ale předtím to od plné nádrže do půlky šlo dolů hóóódně rychle a pak pomaleji. I když to vydrží takhle, mám na nádrž 4 x 120km = 480 a to je rozdíl. Uvidíme. Každopádně rozdíl je cítit, auto je živější a jestli leták nelže, Carrera se líp spaluje, tak snad se motůrek trochu pročistí.
Kontrolka mi nesvítí žádná, za studena to trochu cuká, ale to asi skoro každá X16XEL, jak jsem tady vyčetl. Svíčky jsem měl při poslední kontrole taky zas...ý = bohatá směs, takže to vidím na lambdu (když nependluje a udává jen stálou hodnotu v povoleném rozsahu, ŘJ ji nemusí vyhodnotit jako špatnou => kontrolka nemusí svítit - opět jsem vyčetl zde na fóru).
Až zase něco najezdím, dám vědět. Snad se netěším zbytečně..

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 11 lis 2008, 15:31

Miguello, ty jsi muj clovek, 14litranku je taky hezkejch, pekne lehka noha, jako ja :)

Kua mam 100 chuti jit dnes vysroubovat lambdu a nafotit svice.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od Miguello » 11 lis 2008, 15:42

No, a když jsem při 1/2 nádrže zjistil, že mám najeto 140km, tak jsem se plynu skoro radši ani nedotýkal :(
BTW - včera jsem narychlo otočil Komořany - Kobylisy + něco málo navíc, takže cca 50km a lehká noha to už moc nebyla a přesto ručička drží :) No, uvidíme. Teď objednávám PC, tak uvidíme.
Každopádně údajně vysoká spotřeba ještě může být spojena s teplotou motora (teď nevím, jestli čidlo teploty motoru anebo vysloveně termostat + prý může mít vliv i čidlo nasávaného vzduchu) - když si ŘJ myslí, že je motor studený, může dávat víc směsi. NETVRDÍM, opakuji, co mi říkal můj dvorní mechanik (který na mě ale bude mít čas až příští týden :cry: ).
A ještě mi mechanik utěsňoval odvětrávací ventil nebo co to je za bazmek (prostě při pohledu zepředu je to vlevo pod oknem), často jsem cítil v kabině benzín a prý za to může tahle blbost. Byl z něj vypadlý těsnící kroužek - opraveno a už je po problému.
Každopádně už se těším, až Astruli projedu TECH2 za chodu :) a to by v tom byl čert, abych nezačal jezdit za 7-9l :!:

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 11 lis 2008, 15:51

Ano, teplota nasavanyho vzduchu spolecne s teplotou chladici kapaliny muze mit vliv, proto jsem se ptal na to cidlo teploty vody co je u termostatu.

Kolik a jaky udaj ma posilat do RJ, co jsem koukal tak se teplota drzi 99-100 stupnu, co ukazuje AB-COM, nevim jestli to neni moc.

Jinak kdyz nastartuju studenej motor a necham ho bezet, tak asi po 4 minutach spadnou otacky 1200-->780, proste jak to ma udelat, zadny pozvolny klesani, proste bum a je to. To se taky odviji od teploty kapaliny, spodni mez asi funguje dobre, jen si nejsem jistej tou horni, pri kolika stupnich si RJ zacne myslet, ze ma prehrato (nevim, jestli je to mozny)
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od Miguello » 11 lis 2008, 16:00

Tak mně hned po startu, i teď při teplotě cca 8 stupňů ráno, klesnou otáčky na 800 do 5ti sekund.
Teplota podle budíku (ale záleží na stylu jízdě, tj. plynulé rovinky x kopečky a častější rozjezdy) mi po pár km vyleze na 80 stupňů a drží, po čase doleze na 90. Při častých dojezdech s rychlostí (4-5) nebo při delší jízdě z kopce na 5ku může trochu klesnout.
V létě je to poznat víc, auto je zahřáto dřív a při cca 90ti stupních spustí ventilátor (nebo spíš oba, teď si nemůžu vybavit).

"Kolik a jaky udaj ma posilat do RJ" - nevím, jsem jen uživatel :oops:

Ale teplý motor podle mě nevadí tolik jako když si ŘJ myslí, že je studený. U teplého motoru jen jede/jedou vent.
Kámoš má Fkovou Astru a když má 90°, tak musí na chvíli pustit topení naplno, aby odvedl teplo, jinak se mu jde teplota motoru do červených. Ale to možná bude termostatem.

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 11 lis 2008, 16:14

tappaja : držím palce aby jsi to odstranil co nejrychleji :wink: :wink: Na mém webu astra-rasag.ic.cz jsem v sekci technická data našl tyto údaje, co jsem našel v knize jak na to Astra G / Zafira

Provozní teplota motoru
Běžná provozní teplota motoru je kolem 85 st.C. Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat. Dle mého názoru tudíž pokud ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyšíte naběhnout ventilátor je všechno v pořádku.

Tak že se mi zdá 90 - 99 st. moc, to by neustále musel běžet přídavný ventilátor, pro uchlazení. Ale setkal jsem se s vozy, které pro jižní státy, kde je velké teplo, mají mnohokráte větší chladit a jinak upravenou chladicí soustavu. nevím jak je to u tvé Astry. Jinak Opel Astra např. v Egyptě měla chladič úplně jiný jako například zde v ČR.

Držím palce, ahoj.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 11 lis 2008, 21:09

Zkusil bych diagnostiku. Vstřikovací impuls by měl bý na volnoběh 2.7 až 3,7 ms (IMPULS VSTŘIKU je hodnota vypočítaná řídicí jednotkou, která je ovlivňovaná rozličnými parametry (např. teplotou chladicí kapaliny, teplotou nasávaného vzduchu, absolutním tlakem sacího potrubí, stabilizací volnoběžných otáček, atd.). IMPULS VSTŘIKU nemůže přestavovat mechanik.
Takze jsem po dojezdu zapojil diag a delka vstriku byla 2,7ms. Pri "turovani" se to menilo az nekam k 7ms a treba to po pusteni plynu kleslo na 0, pak zas tech cca 2,7ms.

Jinak jsem mel ulozeny 3 chyby:

p1405
p0400
p0650 P0650 MIL Control Circuit Electrical Fault in Circuit asi po nahrade zarovek za LED
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od Miguello » 27 lis 2008, 18:17

Teď jsem toho moc nenajezdil, od posledně (to bylo 120km na 1/4 nádrže podle budíku) mám teď 290km a podle budíku jsem kousek nad poslední 1/4. Počítat nemá smysl, vyjedu to do dna a pak spočítám. Ale radost nemám :cry: Já vím, že dělám hlavně krátký trasy, ale přece jen.. :(

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 27 lis 2008, 18:40

Já na Tebe myslím vždy, když přepnu MID na průměrnou spotřebu. Teďka začala zima, startování u toho škrabání, navíc jsou nějaký větší (asi vánoční) zácpy nebo co, takže teďka jezdím za 9l a jsem rád. Obrázek
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

new-name
Příspěvky: 2895
Registrován: 14 zář 2008, 20:31
Bydliště: Polná nebo SinCity Žďár
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od new-name » 27 lis 2008, 18:45

já jezdim za 9 pořád :lol: v létě tím že jako prase a v zimě sněhem a většíma otáčkama :lol: sorry za OT, mám 1.8 :?:
Obrázek Obrázek Obrázek

jezdím kObrázek

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 27 lis 2008, 18:50

Ty máš taky větší obsah a těžkou hnátu Obrázek.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 27 lis 2008, 18:54

Astra - R@SAG píše:tappaja : Ale setkal jsem se s vozy, které pro jižní státy, kde je velké teplo, mají mnohokráte větší chladit a jinak upravenou chladicí soustavu. nevím jak je to u tvé Astry. Jinak Opel Astra např. v Egyptě měla chladič úplně jiný jako například zde v ČR.
Pro tyhle státy, např. Itálie, Španělsko, Portugalsko a podobně. Minimálně mají jiný termostat, pracuje v jiném rozmezí teplot. Je to stejné, jako když kupuješ gumy třeba z netu. Jsou taky jiné pro jižní státy a severský státy. Takže by pak mohl nastat třeba i problém S teplotou motoru vs ŘJ.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 27 lis 2008, 19:03

Majesty píše:Pro tyhle státy, např. Itálie, Španělsko, Portugalsko a podobně. Minimálně mají jiný termostat, pracuje v jiném rozmezí teplot. Je to stejné, jako když kupuješ gumy třeba z netu. Jsou taky jiné pro jižní státy a severský státy. Takže by pak mohl nastat třeba i problém S teplotou motoru vs ŘJ.
Já mám Astru z Itálie a termostat zdá se býti v poho. i tady v ČR v zimě (zatím). Je to možný?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Udo
Příspěvky: 178
Registrován: 25 pro 2007, 19:11
Bydliště: Vysočina Pelhřimov

Příspěvek od Udo » 27 lis 2008, 19:06

Já nějakou spotřebu neřeším,hlídání optimálních otáček,včasné přesné řazení a podobně,jezdím tak jak jsem naučenej jak se mi líbí......potřebuju třeba předjet no tak jí podřadím vezmu u huby jen ať si holka polkne no a nakonec se stejně sejdeme -někdo dřív někdo dýl u pumpy kde jim do nádrží nalijeme novej,čerstvej,voňavej...
Nikdy neříkej že něco nejde,nebo se najde blbec který nevi že to nejde a udělá to

Odpovědět