Jak udělat odskok kufru
Jak udělat odskok kufru
sice tento thread původně sloužil jinému účelu, ale rozhodl jsem se jej přetvořit v thread který by měl pomoci při instalaci jednoho z velice oblíbených styling doplňků - odskoku kufru
(bla bla bla, doplním)
tady je schéma:
http://private.sovicka.net/schema.jpg
ta šipka s popisem "zde napojit" se vztahuje na ten případ, kdy by to někdo chtěl otevírat silovým výstupem na kufr z autoalarmu například...
(bla bla bla, doplním)
tady je schéma:
http://private.sovicka.net/schema.jpg
ta šipka s popisem "zde napojit" se vztahuje na ten případ, kdy by to někdo chtěl otevírat silovým výstupem na kufr z autoalarmu například...
Naposledy upravil(a) sovicka dne 26 lis 2008, 17:05, celkem upraveno 6 x.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
- Reklama
...blablabla, čtěte dále!
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Alarm je na správné cestě, kliky zaslepeny, už mi zbývá jen jeden problém a tím je odskok pátých dveří.
Momentální otázka: Jak zajistit, aby po stisku ovládacího tlačítka odskok otevřel kufr i přes druhou polohu zámku? Pružinami, nějakým servomotorkem, jinak...?
Momentálně vše funguje ok, ale kufr poodskočí jen přes první polohu zámku, ale přes druhou už ne (nastane něco jako když málo zabouchnete dveře - nejdou otevřít ani zavřít a musíte znovu vzít za kliku)
Díky moc
Momentální otázka: Jak zajistit, aby po stisku ovládacího tlačítka odskok otevřel kufr i přes druhou polohu zámku? Pružinami, nějakým servomotorkem, jinak...?
Momentálně vše funguje ok, ale kufr poodskočí jen přes první polohu zámku, ale přes druhou už ne (nastane něco jako když málo zabouchnete dveře - nejdou otevřít ani zavřít a musíte znovu vzít za kliku)
Díky moc
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Nikdo nemá žádný nápad?
Nebo třeba přebytečnou pružinu? cca 3-5cm dlouhou, 1cm a více širokou - a tak silnou aby se kufr pohnul dva centrimetry?
Nebo třeba přebytečnou pružinu? cca 3-5cm dlouhou, 1cm a více širokou - a tak silnou aby se kufr pohnul dva centrimetry?
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Takže pokud by to někoho zajímalo jak se to dá nakonec vyřešit:
po zničení několika pružin, odření vnitřního laku a rozebrání jedné dojezdové gumy jsem zjistil že tudy cesta nevede...
a řešení je geniálně jednoduché: stačí si navrhnout obvod, který po stisku tlačítka otevření kufru podrží elektromagnet v otevřené poloze několik vteřin - člověk tedy krásně stihne vystoupit a kufr si otevřít
stálo to se vším všudy (vč. krabičky a relé) do sta korun a zhruba dvě hodiny práce, pokud by měl někdo zájem o podrobnější info, nechť sem napíše
po zničení několika pružin, odření vnitřního laku a rozebrání jedné dojezdové gumy jsem zjistil že tudy cesta nevede...
a řešení je geniálně jednoduché: stačí si navrhnout obvod, který po stisku tlačítka otevření kufru podrží elektromagnet v otevřené poloze několik vteřin - člověk tedy krásně stihne vystoupit a kufr si otevřít
stálo to se vším všudy (vč. krabičky a relé) do sta korun a zhruba dvě hodiny práce, pokud by měl někdo zájem o podrobnější info, nechť sem napíše
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
ok, až se dostanu během týdne k velkému pc, tak to v corelu nakreslím
zatím jen obecně: stisk tlačítka nabije kondezátor, který přes rezistor otevře bázi tranistoru, který má na kolektoru připojené relé a na emitoru uzemění, takže princip je takový, že se stiskne tlačítko, kondenzátor se nabije, otevře tranzistor a dokud se nevybije, tranzistor drží relé sepnuté.
délka sepnutí je vázaná na velikost kondenzátoru, já jsem použil 47uF a vydrží to cca 8 vteřin. Tranzistor jsem vzal univerzální NPN (padl mi do oka BC546A), odpor před tranzistorem je 110kOhm a relé je jakékoliv se spínacím napětím 12V. Před celým obvodem je ještě postaven keramický kondenzátor proti špičkám v obvodu, které by se mohly šířit do auta.
zatím jen obecně: stisk tlačítka nabije kondezátor, který přes rezistor otevře bázi tranistoru, který má na kolektoru připojené relé a na emitoru uzemění, takže princip je takový, že se stiskne tlačítko, kondenzátor se nabije, otevře tranzistor a dokud se nevybije, tranzistor drží relé sepnuté.
délka sepnutí je vázaná na velikost kondenzátoru, já jsem použil 47uF a vydrží to cca 8 vteřin. Tranzistor jsem vzal univerzální NPN (padl mi do oka BC546A), odpor před tranzistorem je 110kOhm a relé je jakékoliv se spínacím napětím 12V. Před celým obvodem je ještě postaven keramický kondenzátor proti špičkám v obvodu, které by se mohly šířit do auta.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
moc elektriky na mě ja to vyřešil tak že jsem rozebral ten mechanismus zámku a tu pojistku prostě odříz, teď když cvaknu elektromagnet tak si mužu v klidu kufr otevřít a nemusím pospíchat.
Hopla hopla hopla koupil jsem si OPLA Astra G 1.8 85kw Sport
Moje ASTRA
Moje ASTRA
jo to je taky možnost, ale bál jsem se že to nebude dostatečně držet jen za tu jednu stranu zámku...
jinak schéma je v prvním příspěvku
jinak schéma je v prvním příspěvku
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821