Škrtící klapka 1,8 16V 85kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
Berry
Příspěvky: 531
Registrován: 01 říj 2006, 13:34
Bydliště: Mělník

Škrtící klapka 1,8 16V 85kW

Příspěvek od Berry » 24 lis 2008, 23:07

Zdravím, tak mi moje Astřička začíná trucovat. Když popojíždím v koloně a vyřadím, otáčky mi lítají jak nahoupačce. Občas taky cuká, když v té koloně pomalu popojíždím na dvojku.
Bude to asi jediný neduh tohoto motoru, škrtící klapka.

Někde sem slyšel , že pomáhá, dát ji na nějaký čas do benzinu. Prý se pak pročistí. A dát ji zpět.
Slyšeli jste to taky někdo, nebo je to blbost?
Ani sem nezjišťoval, co bych dal za novou. Řešil to teď aktuálně někdo?

Díky
eX Opel Astra G 1,8 16V OPC Styling
BMW F800S
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=9217

Reklama
 

bundeles
Příspěvky: 1457
Registrován: 27 črc 2006, 20:00
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka 1,8 16V 85kW

Příspěvek od bundeles » 25 lis 2008, 06:07

Řešil jsem to nedávno když jsem hledal důvod proč motor celkově stávkoval,tak jsem šel vylučovací metodou.Po výměně škrtící klapky (za starší) se motor znatelně uklidnil a běžel jak má.(A po výměně ŘJ se celkově odstávkoval)
www.astradily.cz
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 25 lis 2008, 07:42

Ja som klapku vyčistil podla tohto návodu: https://www.astra-g.cz/jak-vycistit-klapku-vzduchu/
Zaslepil som vtedy aj AGR a prestalo to. Po nejakom čase to zas začalo trošku cukať, ale je to ovela lepšie ako predtým. Otáčky už nekolíšu.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 25 lis 2008, 09:16

Kolísání otáček může mít několik příčin: Vadné EGR, škrtící klapka, váha vzduchu, řídící jednotka, regulátor tlaku paliva, ventil odvětrání nádrže, svíčky. Pokud diagnostika nehlásí žádnou chybu, většinou stačí klapku vyčistit, není třeba dávat nic do benzínu (do krokového motorku volnoběhu by se nemělo nic dostat), ale třeba štětcem namočeným v benzínu rozpustit a odstranit všechny usazeniny z hrdla. Klapku je třeba demontovat a vyčistit hlavně z obou stran.

A jediný neduh tohoto motoru není škrtící klapka ale ŘJ motoru. Škrtící klapky se zanáší skoro na všech benzínech.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
Berry
Příspěvky: 531
Registrován: 01 říj 2006, 13:34
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Berry » 25 lis 2008, 11:31

Díky za rady.

Diagnostika nesvítí. Myslim,že to bude skutečně škrtící klapka. Zkusim jí vyčistit a uvidíme.

Na jednotku sem zapomněl. Tu už vlastně taky nemám původní :) Ale to byly trable a bádání na dva týdny.
eX Opel Astra G 1,8 16V OPC Styling
BMW F800S
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=9217

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od mexxo » 25 lis 2008, 11:36

No po prečítaní pár príspevkov v poslednej dobe sa aj ja začínam báť o RJ Obrázek

Uživatelský avatar
Berry
Příspěvky: 531
Registrován: 01 říj 2006, 13:34
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Berry » 25 lis 2008, 21:47

Když to byla ŘJ, házelo mi to brutální nouzáky. Za jedna plnej, za dva a nozák. Na tvrdo. Ztráta výkonu, a svítila diagnostika.

Nemám ale jistotu, že se ŘJ rozbila sama od sebe. Předcházela tomu nehoda, kdy jsem ve velké rychlosti nabral zajíce a skrz velký otvor v OPC nárazníku mi vletěl přímo do motoru. Chladič pryč, sahara pryč a pak to začalo. Mohl to způsobit ten náraz.
eX Opel Astra G 1,8 16V OPC Styling
BMW F800S
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=9217

Odpovědět