Dodatečné zapojení zavírání oken pomocí DO, návod str.23
Spermine a to by se mělo ? Já měl za to, že pokud je baterka nová, "bezůdržbová", tak se nedobíjí externě, ale jen a jen pouze provozem, a to mi neříkejte, že ty relativně krátký trasy (cca.10 - 20 km) ji nedobijou, aby vydržela dva dny Mně to spíš připadá, jako kdyby nedržela napětí a pokud nejedu nějakou delší trasu (a to alespoň 1x za 2 dny), tak pak nedokáže rozjet startér
Mobil : 602318645
- Reklama
V první fázi opravdu dobij baterku. Bezúdržbová neznamená, že nepotřebuje někdy dobít. 20-30 km není zas tolik, aby si jí dobil dostatečně.Defender píše:Spermine a to by se mělo ? Já měl za to, že pokud je baterka nová, "bezůdržbová", tak se nedobíjí externě, ale jen a jen pouze provozem, a to mi neříkejte, že ty relativně krátký trasy (cca.10 - 20 km) ji nedobijou, aby vydržela dva dny Mně to spíš připadá, jako kdyby nedržela napětí a pokud nejedu nějakou delší trasu (a to alespoň 1x za 2 dny), tak pak nedokáže rozjet startér
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
No kluci a to je právě ono, že by ona nevydržela ani půl roku a už startuju na kabely, a dolívat destilku do origo Opel baterky, potažmo od dubna nová, znamená strhat ty nálepky a asi ztratit tak záruku, která je 2 roky
Naposledy upravil(a) Defender dne 23 lis 2008, 20:43, celkem upraveno 2 x.
Mobil : 602318645
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Bezúdržbová, bezúdržbová. To mi mechanik říkal: jak mi někdo řekne bezúdržbová, pošlu ho za tebou, ať se zeptá co jo je bezúdržbová. Minulou zimu jak jsem nestartnul, tak jsem mu jí donesl, voda jen v jednom článku, zbytek skoro na suchu, tak tam dolel, nabil, a chtělo by to zase... Tak prd bezúdržbová. A to svítíta zelená kontrolka furt. Ale zase na diesel potřebuje "švih", na benzín by byla tahle ještě dobrá...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
nabíjet a kontrolovat je důležité. podle názorů některých jsou bezůdržbové všechny dej to do OPLA!!!Defender píše:No kluci a to je právě ono, že by ona nevydržela ani půl roku a už startuju na kabely, a dolívat destilku do origo Opel baterky, potažmo od dubna nová, znamená strhat ty nálepky a asi ztratit tak záruku, která je 2 roky
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Oplí původní baterka vydržela 8 let bez keců... Druhá - ta co je tam teď - zdechla poprvé po dvou letech ježdění vesměs po městě...srazy nepočítám ...navíc po asi deseti dnech nečinnosti...
Dojezdy na oknech mám od dubna 07
Dojezdy na oknech mám od dubna 07
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz
Tak a došla mi trpělivost , dnes jsem opět startoval na kabely (akorát že právě okamžitě po zapojení a nic), tak ten řidič po tom, co se mě pokusil roztáhnout (bezůspěšně), odjel s tím, že to může být i něco jinýho.
No byl jsem na nervy , naštěstí mněla blízko cestu ségra s Renault dieslem, zapojili jsme opět kabely a tentokrát po 5 min. zapojení s nastartovaným motore (pro oživení) to chytlo na první , no a hned jsem jel do Opel Autovars (tam mi dávali tu baterku v akci), akorát, že jsem tam musel auto nechat do zítra, jelikož nebyl přítomen autoelektrikář .
Objednávka zní na opravu/výměnu v záruce, tak uvidíme zítra
No byl jsem na nervy , naštěstí mněla blízko cestu ségra s Renault dieslem, zapojili jsme opět kabely a tentokrát po 5 min. zapojení s nastartovaným motore (pro oživení) to chytlo na první , no a hned jsem jel do Opel Autovars (tam mi dávali tu baterku v akci), akorát, že jsem tam musel auto nechat do zítra, jelikož nebyl přítomen autoelektrikář .
Objednávka zní na opravu/výměnu v záruce, tak uvidíme zítra
Mobil : 602318645
No a je jasno , pokud máte zapojeny ty okna jako nejen já ale i třeba technik z Opel Autovars s tím, že vyjíždíte skoro každý den, tak je to skoro v poho, ale pokud ne, tak raději odpojit (jako já dnes)
Při zapojení zavírání oken na dálku se na odběru baterky v klidovém stavu ukáže 0,12 a po odpojení je to 0,02 a to pokud nevyjedete třeba 3 dni za sebou znamená, že pokud je baterka třeba jen z 1/3 vybitá, tak pak už nenastartujete.
Toť poznatek od techniků ze servisu, nic jsem neplatil, poděkoval a odjel , takže mé poděkování opět patří lidem z Opel Autovars v Praze
Při zapojení zavírání oken na dálku se na odběru baterky v klidovém stavu ukáže 0,12 a po odpojení je to 0,02 a to pokud nevyjedete třeba 3 dni za sebou znamená, že pokud je baterka třeba jen z 1/3 vybitá, tak pak už nenastartujete.
Toť poznatek od techniků ze servisu, nic jsem neplatil, poděkoval a odjel , takže mé poděkování opět patří lidem z Opel Autovars v Praze
Mobil : 602318645
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
No to je první věc, co bych udělal, když to budu zapojovat. Změřit to předtím, než to bude. Když to bude 0,01 a 0,03 tak se nic neděje. Když to bude rozdíl 10 tak jako u tebe, tak je to už moc. Někde jsem to tu i četl, že je dobré to tak udělat, že to není u všech stejné...
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Defe, tak 120mA to je je klidovej odběr jako prase . To se nedivím, že nestartuješ . Teď už bude stačit vymyslet jen časovej spínač na třeba půl minuty (třeba s NE555) a ty dva dráty zapojit třeba přes relátko. Ten časovej spínač musí po odepnutí odepnout i sám sebe. Já dal myšlenku, kde se hlásí, že vymyslí schéma a navrhne prototip plošňáku? Já ne.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
No to teda byl odběr, takže kluci bacha kdo to máte a nemáte problémy (jako já je taky neměl, dokud jsem deně jezdil), tak si to radši přeměřte
Vidíš Apíku jaký máš nápady , a teď už jen aby to někdo dokázal dát na papír a následně někdo vyrobit . Já ne, jak už jsem psal, nejsme s ELE kamáradi
Vidíš Apíku jaký máš nápady , a teď už jen aby to někdo dokázal dát na papír a následně někdo vyrobit . Já ne, jak už jsem psal, nejsme s ELE kamáradi
Mobil : 602318645
Hoši, vy mě nutíte přemýšlet, ale mě se do toho opravdu nechce . Stavebnici časovače máte třeba TADY, proč vymýšlet něco nového, co? Pak už to jen upravit. Nevím co v tom je za relátko - možná by se muselo vyměnit za jiné, ale to je to nejmenší.
Vycházím z teorie, že ty vaše 2 spojené vodiče je to samé jako podržení klíčku v poloze zamkni:
Relátko bude spínat ty vaše dva vodiče. Samotný modul pak z jednoho ze dvou těchto vodičů bude taky zřejmě napájen. Bude potřeba zřejmě přivést jen nezávislou kostru, nebo + 12 V pro modul. To se musí oměřit jak to tam ve skutečnosti je. Neberte mě za slova - je to jen torie, bez měřáku bych se do ničeho nepouštěl.
Vycházím z teorie, že ty vaše 2 spojené vodiče je to samé jako podržení klíčku v poloze zamkni:
Relátko bude spínat ty vaše dva vodiče. Samotný modul pak z jednoho ze dvou těchto vodičů bude taky zřejmě napájen. Bude potřeba zřejmě přivést jen nezávislou kostru, nebo + 12 V pro modul. To se musí oměřit jak to tam ve skutečnosti je. Neberte mě za slova - je to jen torie, bez měřáku bych se do ničeho nepouštěl.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Vidím, nebo spíš čtu, že někteří mají problémy s klidovým odběrem při spojení drátů (resp. ukostření vstupu ŘJ motorků stahování oken) a vybíjí se jim baterie.
Tady je tedy řešení jak zabránit zvýšenému odběru klidového proudu. Schéma je myslím jednoduché, taže na vysvětlenou jen, že jednotka centrálu při zavření DO vyšle dva impulsy. Jeden krátký a jeden delší (první a druhé zamčení). Druhý impuls je díky svému trvání dostatečně dlouhý na to, aby nabil přes diodu a odpor 1kOhm kondenzátor 100uF. Tento kondenzátor pak drží napětí (přes odpor 47kOhm) na bázi tranzistoru, který zůstane otevřený po dobu vybíjení kondenzátoru, což má za následek ukostření zmíněného vstupu ŘJ motorků oken. Díky tomu se pak zavřou okna (stejně jako když se drží pootočený klíč v zámku dveří). A protože se jedná o druhý impuls, zavřou se okna až při druhém zamčení.
Pozor: V modelovém roce 98' a 99' je vodič barvy červeno/žluté (ve schématu) v autě černo/hnědý.
Zapojení vývodů A,B,C může každý udělat dle svého uvážení. Buď na dráty vedoucí z konektoru ŘJ centrálu, nebo přímo na piny konektoru uvnitř ŘJ.
Toto schéma je navrženo pro zavření dvou oken (řidič, spolujezdec). Pro variantu čtyř oken, či střešního okna (s 2x nebo 4x el. okny) je nutné změnit hodnoty a typ použitých součástek, případně upravit zapojení.
Pozn.
1.) Pro správnou funkčnost je třeba mít naprogramovány dojezdy oken. V opačném případě se okna nezavřou.
2.) Druhé zamčení by mělo následovat do několika sekund po prvním zamčení (myslím že max. do 10s). Pokud k němu nedojde, jednotka už nevyšle druhý signál do motorků zámků dveří (nezavřou se tedy okna). Je třeba znovu otevřít a zase zavřít.
Tady je tedy řešení jak zabránit zvýšenému odběru klidového proudu. Schéma je myslím jednoduché, taže na vysvětlenou jen, že jednotka centrálu při zavření DO vyšle dva impulsy. Jeden krátký a jeden delší (první a druhé zamčení). Druhý impuls je díky svému trvání dostatečně dlouhý na to, aby nabil přes diodu a odpor 1kOhm kondenzátor 100uF. Tento kondenzátor pak drží napětí (přes odpor 47kOhm) na bázi tranzistoru, který zůstane otevřený po dobu vybíjení kondenzátoru, což má za následek ukostření zmíněného vstupu ŘJ motorků oken. Díky tomu se pak zavřou okna (stejně jako když se drží pootočený klíč v zámku dveří). A protože se jedná o druhý impuls, zavřou se okna až při druhém zamčení.
Pozor: V modelovém roce 98' a 99' je vodič barvy červeno/žluté (ve schématu) v autě černo/hnědý.
Zapojení vývodů A,B,C může každý udělat dle svého uvážení. Buď na dráty vedoucí z konektoru ŘJ centrálu, nebo přímo na piny konektoru uvnitř ŘJ.
Toto schéma je navrženo pro zavření dvou oken (řidič, spolujezdec). Pro variantu čtyř oken, či střešního okna (s 2x nebo 4x el. okny) je nutné změnit hodnoty a typ použitých součástek, případně upravit zapojení.
Pozn.
1.) Pro správnou funkčnost je třeba mít naprogramovány dojezdy oken. V opačném případě se okna nezavřou.
2.) Druhé zamčení by mělo následovat do několika sekund po prvním zamčení (myslím že max. do 10s). Pokud k němu nedojde, jednotka už nevyšle druhý signál do motorků zámků dveří (nezavřou se tedy okna). Je třeba znovu otevřít a zase zavřít.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]