i tid umí spotřebu.

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
wisk
Příspěvky: 73
Registrován: 01 úno 2008, 12:28
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wisk » 14 lis 2008, 11:26

ja menil packu, ale videl jsem tu asi dva pokusy o nahrazeni packy a musim rict...zlata packa...
OPEL ASTRA G 1.6 16v X16XEL ,cerna metla, elegance

Reklama
 

Uživatelský avatar
Miguello
Příspěvky: 807
Registrován: 22 kvě 2008, 15:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od Miguello » 14 lis 2008, 11:37

Taky jsem viděl nějaký obrázky s pseudhezkými vypínači.. No, asi je fakt, že lepší páčka než si hrát na Top Gun :D

OTÁZKA DO PLÉNA - Zaregistroval někdo nějaké problémy s instalací ? Myslím technického rázu. Abychom se my ostatní mohli vyvarovat chyb.. Návod je návod, ale přece jenom sem tam nějaká odlišnost se najde. Příklad: "průchodkou na lanko od kapoty mi to nešlo kvůli nedostatku místa, tak jsem.." ... "při napojování na páčku doporučuju..." apod.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 14 lis 2008, 17:48

Pred časom som našiel na nete katalóg automobilových konektorov od BOSCH-u a je v ňom aj 64 pinový konektor k riadiacej jednotke ktorý mám použitý na motore Z14XE. Neviem či sa používa aj u iných typov motorov. Dá sa z neho objednať akákoľvek časť konektora vrátane samotných pinov. Nevýhodou je, že piny sú balené po 100 kusoch a maloobchodný predajcovia to nie sú ochotný objednať. V katalógu sú dva typy pinov:
a) 30N kat. číslo 1 928 498 003 cena cca 11 SK/kus
b) 50N kat. číslo 1 928 498 016 cena cca 23 SK/kus
Oba by mali byť pozlátené a hodnoty 30N a 50 N znamenajú silu v ťahu kábla, alebo také niečo.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
wisk
Příspěvky: 73
Registrován: 01 úno 2008, 12:28
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wisk » 16 lis 2008, 00:18

Miguello píše:Taky jsem viděl nějaký obrázky s pseudhezkými vypínači.. No, asi je fakt, že lepší páčka než si hrát na Top Gun :D

OTÁZKA DO PLÉNA - Zaregistroval někdo nějaké problémy s instalací ? Myslím technického rázu. Abychom se my ostatní mohli vyvarovat chyb.. Návod je návod, ale přece jenom sem tam nějaká odlišnost se najde. Příklad: "průchodkou na lanko od kapoty mi to nešlo kvůli nedostatku místa, tak jsem.." ... "při napojování na páčku doporučuju..." apod.

myslim, ze Daviduv navod je vice nez dostacujici a nic jako ,,tak jak je to v navodu mi to vubec neslo" by nemelo nastat. jediny co neni 100% jasny je zapojeni packy a to sou tri draty, ktery si snadno kazdej, kdo se do instalace pustil, pomoci mericky zjisti jakej dela co. jinak s vypoctem dratu, kterej by se mel smiknout a napojit na nej ten co je treba pro chod PP, dost pomaha ocislovani krajnich pinu na kazde ze stran svorkovnice...kdyz se clovek pozorne podiva tak je to 100% jasne kam jaky drat zapojit. nejvetsi problem pri instalaci bych videl v zapojeni kabelu do ridici jednotky motoru, a to v pripade, ze ze svorkovnice z daneho pinu nejde zadny drat. pak je nutny udelat nebo sehnat ,,samici" pro pripojeni. jinak o protahnuti dratu se nesnazte bez nejakeho trvrdsiho dratu, pomoci ktereho si pak protahnete onen kabel, ktery je nutne zapojit do RJ motoru. instalace je opravdu vcelku jednoducha....tezce se to akorat tvari.
OPEL ASTRA G 1.6 16v X16XEL ,cerna metla, elegance

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 16 lis 2008, 17:46

Miguello píše:OTÁZKA DO PLÉNA - Zaregistroval někdo nějaké problémy s instalací ? Myslím technického rázu. Abychom se my ostatní mohli vyvarovat chyb.. Návod je návod, ale přece jenom sem tam nějaká odlišnost se najde. Příklad: "průchodkou na lanko od kapoty mi to nešlo kvůli nedostatku místa, tak jsem.." ... "při napojování na páčku doporučuju..." apod.
Dnes som dokončil montáž modulu palubného počítača. Prácu som si rozdelil do dvoch dní, včera som dorábal kabeláž k riadiacej jednotke motora (spolu s vodičom pre modul pp som osádzal aj vodiče pre neskoršiu montáž tempomatu). Vodiče do motorového priestoru som viedol cez gumenú zátku nachádzajúcu sa v medzistene vľavo nad nádržkou s brzdovou kvapalinou. Zátka upcháva otvor v medzistene s priemerom zhruba 2 cm. Cez túto zátku boli natiahnuté vodiče dodatočne domontovaného alarmu. Okraje otvoru sú olemované, tak že zrejme je tam ten otvor už od výroby. Možno sa používa pri automatickej klimatizácií alebo prídavnom kúrení. Myslím si že je praktickejší ako otvor pri lanku kapoty. Je k nemu dobrý prístup ako z kabíny tak od motora a je bližšie k modulu.
Obrázek
Vodiče som umiestnil do husieho krku a pod nalievacím hrdlom kvapaliny do ostrekovačov som ich vložil k pôvodnej kabeláži a v nej viedol až k riadiacej jednotke. Je to estetickejšie, od konektora RJ netrčí žiadna dodatočná kabeláž.
Obrázek
Piny som použil z klasického 9 pinového konektora Canonn. Samotné piny nie sú moc vhodné, jednak sú krátke a čo je horšie zle držia na samotných kontaktoch (dutinka má o dosť väčší priemer ako pin – motor Z14XE, 64 pinový konektor BOSCH). Pomocou klieští som dutinky trochu stlačil, aby sa vymedzila vôľa. Každopádne je to len núdzové riešenie, v konektore som nechal dostatočnú rezervu dĺžky káblov a po zohnaní originálnych pinov budú vymenené.
K vodičom prístrojovej dosky som sa napojil priamo pri samotných pinoch, pomocou zmršťujúcej sa bužírky, nepoužil som spájkovanie a ani telefónne konektory. Piny sa dajú ľahko vypichnúť z konektora napr. nejakou hrubšou ihlou.
Obrázek
Obrázek
Modul sa mi podarilo oživiť na prvý krát, všetky funkcie a zobrazovanie znakov na displeji funguje bez problémov. Nemusel som ani zväčšovať otvor za MID-om, otvor bol dosť veľký.
Obrázek
Po montáži mi nesvieti počítadlo kilometrov na prístrojovke, ale zrejme pri manipulácií s ňou došlo k poškodeniu vlákna žiarovky (pri posvietení lampášom na displej je viditeľný správny kilometrický údaj). Neviem posúdiť samotnú rýchlosť odozvy modulu (napr. pri okamžitej spotrebe), pretože origo palubák som nemal možnosť vyskúšať. K úplnej spokojnosti mi ešte chýba páčka, ale už ju mám zaplatenú, tak hádam v priebehu budúceho týždňa príde. Nastavenie modulu som preto previedol uzemňovaním pinov v konektore k páčke.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
wisk
Příspěvky: 73
Registrován: 01 úno 2008, 12:28
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wisk » 16 lis 2008, 18:23

to Arwy: pekny navod. ja jsem si teto pruchodky ani nevsim...ale rekl bych ze pruchodka na lanko je k tomuhle ucelu dobra. zalezi na kazdym. zajimalo by me jestli jsi musel sundavat palubku aby ses dostal k tehle pruchodce z auta? pri protahovani kolem lanka staci sundat kryt nad pedalama a je to...

jinak pises, ze si tahal kabely i pro dodatecnou montaz tempomatu...me se zda ze tempovat na X16XEL domontovat nejde. nema snimac polohy pedalu. tak se to aspon pise tady na foru u navodu k montazi...

edit: aha...tak nic. vsim sem si az ted ze mas este astru s Z14XE. tam by tempomat mel slapat
OPEL ASTRA G 1.6 16v X16XEL ,cerna metla, elegance

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 17 lis 2008, 09:39

X16XEL už nemám, toto som robil na Z14XE.
K tej priechodke - zátke sa dostaneš bez demontáže palubky, keď si lahneš na podlahu tak ponad plynový pedál tam v pohode vidíš, strčíš ruku a je tam dosť miesta aj na manipuláciu.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

daduko
Příspěvky: 13
Registrován: 16 zář 2008, 13:25
Bydliště: Kosice

Příspěvek od daduko » 17 lis 2008, 15:20

Zdar,

tak ja som to dnes montoval do Astry classic II a nejde mi to vobec :cry: .Zobrazuje mi to iba to co doteraz , t.j. cas, datum a teplotu. Montoval to uz niekto do tohto typu auta ?

Uživatelský avatar
undertaker
Příspěvky: 198
Registrován: 07 dub 2008, 12:46

Příspěvek od undertaker » 17 lis 2008, 15:26

je dost mozne ze si nieco zle pozapajal nepises ani aky je to motor daj viac info... signal z RJ si zapojil spravne???

daduko
Příspěvky: 13
Registrován: 16 zář 2008, 13:25
Bydliště: Kosice

Příspěvek od daduko » 17 lis 2008, 15:30

Motor je Z14XEP. RJ som zatial nepripajal lebo este nemam info od Davida, ktory pin to je. Predpokladam, ze som to zapojil spravne, kedze povodny TID ukazuje. Kabel k ovladaniu PP sa neda zapojit inac nez spravne. Predpokladam, ze ak by aj nemal vsetky potrebne udaje, tak aspon napatie by mohol ukazovat. Ale po stlaceni SET sa nic nedeje.

Uživatelský avatar
freeKevinM
Příspěvky: 312
Registrován: 10 čer 2006, 22:10
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od freeKevinM » 17 lis 2008, 15:39

Arwy píše:Pred časom som našiel na nete katalóg automobilových konektorov od BOSCH-u a je v ňom aj 64 pinový konektor k riadiacej jednotke ktorý mám použitý na motore Z14XE. Neviem či sa používa aj u iných typov motorov. Dá sa z neho objednať akákoľvek časť konektora vrátane samotných pinov. Nevýhodou je, že piny sú balené po 100 kusoch a maloobchodný predajcovia to nie sú ochotný objednať. V katalógu sú dva typy pinov:
a) 30N kat. číslo 1 928 498 003 cena cca 11 SK/kus
b) 50N kat. číslo 1 928 498 016 cena cca 23 SK/kus
Oba by mali byť pozlátené a hodnoty 30N a 50 N znamenajú silu v ťahu kábla, alebo také niečo.
nechces se podelit jaky to byl katalog? konkretne mam na mysli jeho adresu.
C-Max 1,8 TDCI Ghia

Uživatelský avatar
wisk
Příspěvky: 73
Registrován: 01 úno 2008, 12:28
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wisk » 17 lis 2008, 17:37

daduko píše:Motor je Z14XEP. RJ som zatial nepripajal lebo este nemam info od Davida, ktory pin to je. Predpokladam, ze som to zapojil spravne, kedze povodny TID ukazuje. Kabel k ovladaniu PP sa neda zapojit inac nez spravne. Predpokladam, ze ak by aj nemal vsetky potrebne udaje, tak aspon napatie by mohol ukazovat. Ale po stlaceni SET sa nic nedeje.
me to delalo to same.i kdyz nemas zapojeny kabely do RJ,otackomeru, stavu paliva a packy tak by TID mel ukazovat aspon nejake info. muj problem byl v tom, ze muj TID mel pry neco jako starsi komunikacni protokol a neumel zobrazovat nic jinyho nez datum atd. poslal sem to davidovi on tam neco poupravil a uz mi to jede jak ma...radim ho kontaktovat a rict mu co s tim je...v mem pripade byl vic nez ochotny a problem byl behem par dnu vyresen...
OPEL ASTRA G 1.6 16v X16XEL ,cerna metla, elegance

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 18 lis 2008, 13:21

freeKevinM píše:nechces se podelit jaky to byl katalog? konkretne mam na mysli jeho adresu.
http://aa.bosch.cz/download/katalog/kat ... ektoru.pdf
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
kukajz
Příspěvky: 383
Registrován: 14 říj 2007, 14:12
Bydliště: Vrbové - tam gde mačky robiá mnauu

Příspěvek od kukajz » 18 lis 2008, 20:39

wisk píše:
daduko píše:Motor je Z14XEP. RJ som zatial nepripajal lebo este nemam info od Davida, ktory pin to je. Predpokladam, ze som to zapojil spravne, kedze povodny TID ukazuje. Kabel k ovladaniu PP sa neda zapojit inac nez spravne. Predpokladam, ze ak by aj nemal vsetky potrebne udaje, tak aspon napatie by mohol ukazovat. Ale po stlaceni SET sa nic nedeje.
me to delalo to same.i kdyz nemas zapojeny kabely do RJ,otackomeru, stavu paliva a packy tak by TID mel ukazovat aspon nejake info. muj problem byl v tom, ze muj TID mel pry neco jako starsi komunikacni protokol a neumel zobrazovat nic jinyho nez datum atd. poslal sem to davidovi on tam neco poupravil a uz mi to jede jak ma...radim ho kontaktovat a rict mu co s tim je...v mem pripade byl vic nez ochotny a problem byl behem par dnu vyresen...
Mne to robilo to isté, ale vďaka Davidovej ochote, mi to šlape ako má! :lol:

To DEDEK: Ja som to pretiahol s plynovým lankom zo škodovky - je to fajnový ocelový drôt!
Opel Astra G Caravan r.v.99 1.6 16V X16XEL
OP-COM

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 19 lis 2008, 07:11

kukajz píše:Ja som to pretiahol s plynovým lankom zo škodovky - je to fajnový ocelový drôt!
Tímhle lankem taky protahuji kde co 8) .
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Odpovědět