Zapojení 4 žilové lambdy
- charlie.iks
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08 lis 2007, 20:58
- Bydliště: Most
Zapojení 4 žilové lambdy
Ahoj Koupil jsem univerzál lambdu a chci se zeptat, jestli náhodou někdo nevíte, který kabel patří na který. Originál má černý, šedý, žlutý a bílý kabel a univerzál má černý, šedý a dva bílé. Mám zato, že ty dva bílé přijdou na žlutý a bílý, ale možná se mýlím... Za radu dík
- Reklama
- charlie.iks
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08 lis 2007, 20:58
- Bydliště: Most
- charlie.iks
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08 lis 2007, 20:58
- Bydliště: Most
Návod na zapojení kabelů tam sice je přiloženej, ale ani jedna z kombinací kabelů neodpovídala tomu, co mám v autě. Radši jsem to nezkoušel metodou pokus - omyl, abych tu lambdu nějak neodělal a šel jsem jí vyměnit za jinou. Nejhorší na tom všem je, že se sice vyřešilo to nejhorší cukání, ale někdy se to tak zacuká, že se musím držet volantu, abych neproletěl předním voknem To auto je nejhorší s..čka, kterou jsem kdy měl. A to už sem měl i 20 let starý auta. Tohle je asi můj první a taky poslední opel...
napájecí napetí topného prvku: 12 V
odpor topného elementu: 3 - 15 ohmu (20°C)
napájecí napìtí TiO2 lambda sondy: 5 V
odpor TiO2 lambda sondy:
chudá: > 100 000 ohmù (< 0.5 V)
bohatá: < 10 000 ohmù (> 3.8 V)
Topný prvek:
Zkontrolujte odpor: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru. Zmerte odpor mezi vývodem A a C konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.
Zkontrolujte napájecí napetí: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzorù. Spustte motor. Merte napetí mezi svorkou C konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mela by se rovnat napetí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé.
Lambda sonda:
Zkontrolujte napájecí napetí: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzorù. Spustte motor. Zmerte napetí mezi svorkou B konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Melo by být 5 voltù. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak kontrolujte rídicí jednotku (ECU).
Z toho vyplyva, ze A a C je topnej prvek a B a D je samotna lambda. Na obrazku je to "37"
odpor topného elementu: 3 - 15 ohmu (20°C)
napájecí napìtí TiO2 lambda sondy: 5 V
odpor TiO2 lambda sondy:
chudá: > 100 000 ohmù (< 0.5 V)
bohatá: < 10 000 ohmù (> 3.8 V)
Topný prvek:
Zkontrolujte odpor: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru. Zmerte odpor mezi vývodem A a C konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.
Zkontrolujte napájecí napetí: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzorù. Spustte motor. Merte napetí mezi svorkou C konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mela by se rovnat napetí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé.
Lambda sonda:
Zkontrolujte napájecí napetí: Vypnete zapalování. Demontujte konektor vedení senzorù. Spustte motor. Zmerte napetí mezi svorkou B konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Melo by být 5 voltù. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak kontrolujte rídicí jednotku (ECU).
Z toho vyplyva, ze A a C je topnej prvek a B a D je samotna lambda. Na obrazku je to "37"
99' Astra Caravan 1.6 16V
To bude na charlieho.iks asi složitý, sorry, jestli jsem se teď dotkl, ale bosch má u tý lambdy dost podrobně popsaný jak kterej drát připojit. Jinak topný dráty na jeho motoru jsou bílý a když budu chvilku přemejšlet, asi bychsi i vzpomněl ty ostatní barvy a který na kterou napojit. Jediný problém, který měl, že ze svazku jsou dva bílé, tuším že černý a hnědý. A z LS07 jdou dva šedý, černej a hnědej tuším, takže mu neseděly barvy vodičů...
END
Tak tak, dva bily jsou ten vyhrev, odpojenej konektor a promerit jeden bilej a pak druhej proti zemi, na jednom z nich by melo byt 12V. Takze bych predpokladal, ze ty dva sedy=bily na origu. Pro jistotu bych zmeril odpor mezi sedejma a mel by byt tech 3-15ohmu a podle vseho neni ani jeden spojenej na telo sondy=zem, takze je jedno, kam kterej pujde.
A pak je tam cernej a hnedej, to je samotna lambda. Na jednom by podle vseho melo byt tech 5V proti zemi.
A tohle plati pro lambdu u X16XEL G astra, u X18XEL jsem vycet, ze je to jak sem psal nahore.
A pak je tam cernej a hnedej, to je samotna lambda. Na jednom by podle vseho melo byt tech 5V proti zemi.
A tohle plati pro lambdu u X16XEL G astra, u X18XEL jsem vycet, ze je to jak sem psal nahore.
99' Astra Caravan 1.6 16V
- charlie.iks
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08 lis 2007, 20:58
- Bydliště: Most
Lambdu jsem zapojil tak, jak jsem uvedl v prvním příspěvku. Nekomunikovala s jednotkou. Jel sem za mechanikem, ten mi řekl, že to je dobře, ale že nekomunikuje s jednotkou. Na diagnostice jsem byl už několikrát, vždy jsem vyměnil co bylo KO, naposledy to byla váha vzduchu. O lambdě nic. I po výměně váhy vzduchu auto cukalo a nejelo. Po přečtení příspěvků tady na foru jsem zkusil tu lambdu. Je to o MNOHO lepší, ale pořád ještě něco schází. V návodech číst umím (i v AJ) v návodu od té lambdy nebyly shodné kabely. Tolik k některým hloupým příspěvkům v tomto tématu... Na další diagnostiku už kašlu, to si radši koupím svůj kabel, než abych pořád někomu strkal 500 za 2min. práce.
- charlie.iks
- Příspěvky: 58
- Registrován: 08 lis 2007, 20:58
- Bydliště: Most
Re: Zapojení 4 žilové lambdy
najde niekto navod ako zapojit lambdu LS07? ktoru farbu kam
poslali mi ju bez navodu
poslali mi ju bez navodu
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t