Jak udělat odskok kufru

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Jak udělat odskok kufru

Příspěvek od sovicka » 12 říj 2008, 10:29

sice tento thread původně sloužil jinému účelu, ale rozhodl jsem se jej přetvořit v thread který by měl pomoci při instalaci jednoho z velice oblíbených styling doplňků - odskoku kufru

(bla bla bla, doplním)

tady je schéma:
http://private.sovicka.net/schema.jpg
ta šipka s popisem "zde napojit" se vztahuje na ten případ, kdy by to někdo chtěl otevírat silovým výstupem na kufr z autoalarmu například...
Naposledy upravil(a) sovicka dne 26 lis 2008, 17:05, celkem upraveno 6 x.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Reklama
 

YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK » 12 říj 2008, 10:37

:wink: zámek u řidiče je jednoduchej já to vyřešil klikou ze zadních dveří
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 12 říj 2008, 12:46

...blablabla, čtěte dále!
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 01 lis 2008, 19:33

Alarm je na správné cestě, kliky zaslepeny, už mi zbývá jen jeden problém a tím je odskok pátých dveří.

Momentální otázka: Jak zajistit, aby po stisku ovládacího tlačítka odskok otevřel kufr i přes druhou polohu zámku? Pružinami, nějakým servomotorkem, jinak...?

Momentálně vše funguje ok, ale kufr poodskočí jen přes první polohu zámku, ale přes druhou už ne (nastane něco jako když málo zabouchnete dveře - nejdou otevřít ani zavřít a musíte znovu vzít za kliku)

Díky moc :)
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 12 lis 2008, 18:09

Nikdo nemá žádný nápad?

Nebo třeba přebytečnou pružinu? cca 3-5cm dlouhou, 1cm a více širokou - a tak silnou aby se kufr pohnul dva centrimetry?
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 16 lis 2008, 12:16

Takže pokud by to někoho zajímalo jak se to dá nakonec vyřešit:

po zničení několika pružin, odření vnitřního laku a rozebrání jedné dojezdové gumy jsem zjistil že tudy cesta nevede...

a řešení je geniálně jednoduché: stačí si navrhnout obvod, který po stisku tlačítka otevření kufru podrží elektromagnet v otevřené poloze několik vteřin - člověk tedy krásně stihne vystoupit a kufr si otevřít

stálo to se vším všudy (vč. krabičky a relé) do sta korun a zhruba dvě hodiny práce, pokud by měl někdo zájem o podrobnější info, nechť sem napíše
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 16 lis 2008, 12:34

Určitě mám zájem. :wink:
END

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 16 lis 2008, 12:46

ok, až se dostanu během týdne k velkému pc, tak to v corelu nakreslím

zatím jen obecně: stisk tlačítka nabije kondezátor, který přes rezistor otevře bázi tranistoru, který má na kolektoru připojené relé a na emitoru uzemění, takže princip je takový, že se stiskne tlačítko, kondenzátor se nabije, otevře tranzistor a dokud se nevybije, tranzistor drží relé sepnuté.

délka sepnutí je vázaná na velikost kondenzátoru, já jsem použil 47uF a vydrží to cca 8 vteřin. Tranzistor jsem vzal univerzální NPN (padl mi do oka BC546A), odpor před tranzistorem je 110kOhm a relé je jakékoliv se spínacím napětím 12V. Před celým obvodem je ještě postaven keramický kondenzátor proti špičkám v obvodu, které by se mohly šířit do auta.
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Uživatelský avatar
Roubik
Příspěvky: 464
Registrován: 28 kvě 2007, 16:30
Bydliště: Louny

Příspěvek od Roubik » 26 lis 2008, 16:29

moc elektriky na mě :D ja to vyřešil tak že jsem rozebral ten mechanismus zámku a tu pojistku prostě odříz, teď když cvaknu elektromagnet tak si mužu v klidu kufr otevřít a nemusím pospíchat.
Hopla hopla hopla koupil jsem si OPLA Astra G 1.8 85kw Sport
Moje ASTRA

Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka » 26 lis 2008, 17:00

jo to je taky možnost, ale bál jsem se že to nebude dostatečně držet jen za tu jednu stranu zámku...

jinak schéma je v prvním příspěvku
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821

Odpovědět