Podtočený motor
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Podtočený motor
Mám dotaz a prosím o odpoved.
Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?
Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?
Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
Opel Astra G Elegance 1.8 16V - červený ďábel
- Reklama
No tak 16ventilove motory nizke otacky moc radi nemaju.....A je pravda ze v moc nízkych otáčkach to dokáze zrat ovela viacej ako v otackach okolo 2500 az 3000.
POkial som nevidel na PC tak som ani ja neveril....A podtácanim motora dochádza aj k jeho niceniu.......vytvara sa tam ovela vecsia vrstva karbonu.....upchava sa.....
Len ho pekne toc.....on to potrebuje....ale zasa s mierou....
POkial som nevidel na PC tak som ani ja neveril....A podtácanim motora dochádza aj k jeho niceniu.......vytvara sa tam ovela vecsia vrstva karbonu.....upchava sa.....
Len ho pekne toc.....on to potrebuje....ale zasa s mierou....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999
Definujte podtáčení motoru prosím..pokud pojedu na pětku 60 (po rovině) tak to bude žrát o cca 0,5 az 1 litr na 100 míň než v tom samém úseku na čtyřku.
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Re: Podtočený motor
Žere víc. Nejoptimálnější spotřebu máš v otáčkách s nejvyšším točivým momentem. V ten okamžik vlastně motor zatěžuješ nejmíň, musíš nejmíň "šlapat po plynu". Podtáčením rozhodně motor ničíš a nic neušetříš. Samozřejmě se bavíme o situaci, kdy máš motor v záběru. Pokud jedeš z kopce a motorem brzdíš, tak je to jedno, teda pokud to nedusíš pod volnoběžné otáčky.Bagroid píše:Mám dotaz a prosím o odpoved.
Pokud podtacim motor, tak zere auto vic nebo min, nez kdyz radim tak, jak mam?
Na to, ze se podtacenim motor ku*vi ohledy neberte.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Pokud je to závodnička a ten motor točí třeba 8000ot./min. tak JO.
Jinak u naftových motorů kde jsou max. otáčky kolem 4000 tak optimum bývá většinou 1700 - 2500.
U benzína kde je maximum třeba v 6000, tak ty optimální bývají 2500 - 3000.
Samozřejmě čím rychleji se jede, tak tím větší je odpor a tření, tudíž roste spotřeba. Ale tady se bavíme o spotřebě v poměru otáčkám motoru a tady je samozřejmě nejlepší poměr v oblasti nejvyššího točivého momentu nebo těsně pod ním. Asi uznáte, že není ideální pro motor a spotřebu jet "čtyřicítkou" na 5. nebo 6. rychlostní stupeň.
Jinak u naftových motorů kde jsou max. otáčky kolem 4000 tak optimum bývá většinou 1700 - 2500.
U benzína kde je maximum třeba v 6000, tak ty optimální bývají 2500 - 3000.
Samozřejmě čím rychleji se jede, tak tím větší je odpor a tření, tudíž roste spotřeba. Ale tady se bavíme o spotřebě v poměru otáčkám motoru a tady je samozřejmě nejlepší poměr v oblasti nejvyššího točivého momentu nebo těsně pod ním. Asi uznáte, že není ideální pro motor a spotřebu jet "čtyřicítkou" na 5. nebo 6. rychlostní stupeň.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Je pravda, že v oblasti nejvyššího točáku je spotřeba nejlepší,ale pouze v případech kdy ho využiju a potřebuju..obecně platí, že čím menší otáčky motoru tím menší spotřeba..na 5ku jet 40 to je samo masakr..ale pro mě je i masakr, jak někdo jede po rovině 50 a točí si 3000 ot.
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
to není ani tak o otáčkách ale spíš o plynu..chce to držet stálou rychlost a co nejmíň šlapat na plyn.a nízká spotřeba může být i ve vyšších otáčkách..např 4000ot./m.ale optimum je jak už tady říkal MAX, něco okolo 3000ot./m........ pod 3000 a hlavně v zatížení se ničí motor hlavně ventily
můj život vlastně měří 400metrů !!!
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Je to jednoduché. Dneska se to sice už moc nevidí, ale mělo to něco do sebe. Dřív měl otáčkoměr barvičky. Otáčky- červené pole, kritické otáčky, hrozí přetočení motoru(později vyřešené omezovačem)- vysoká spotřeba. Otáčky- oranžové pole, neekonomické otáčky, hrozí podtočení motoru a následné chcípnutí- vysoká spotřeba. Otáčky- zelené pole, ekonomické otáčky, maximální využití síly motoru, ideální spotřeba- s ohledem na jízdní podmínky.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Otazka presne pro myho kolegu co jezdi ve meste 50 na petku
nechapu, divil se kdyz jsem mu rekl ze jezdim na trojku, ted teda s automatem to neresim, ale minuly auto proste pri 50 na 3, v mirnem poci jsem radil na 4 - zkopce a pohoda.
nechapu, divil se kdyz jsem mu rekl ze jezdim na trojku, ted teda s automatem to neresim, ale minuly auto proste pri 50 na 3, v mirnem poci jsem radil na 4 - zkopce a pohoda.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet