EGR ventil ma alebo nema?

martin148
Příspěvky: 21
Registrován: 16 dub 2008, 11:25

EGR ventil ma alebo nema?

Příspěvek od martin148 » 13 říj 2008, 14:50

zdravim vsetkych,

mam astru 1.4V 66kW r.v. 2004 cislo motoraZ14XE, najazdene 90 000km. Mal som a este stale mam problem s cukanim pri cca1500 ot na 1 a 2-jke a pri rozbiehani z nuly pri prudkom vystartovani a stlaceni plynu to robilo ako keby sa motor miestami zadrhaval. Podla toho co som tu na fore cital som si bol skoro 100% isty ze je to egr ventil. Tak som zaniesol auto do servisu a tam mi povedal chlapik ze moja astra nema EGR ventil, ze je zaslepeny od vyroby resp. ze nieje vyvedeny. Vycistil mi skrtiacu klapku a vraj to on uz necitil(no ja ked som si vzal a isiel na nom tak to robilo stale pri tych istych otackach aj ked rozbeh uz bol takmer plynuly). Takze moja otazka k vam, je mozne ze naozaj nemam egr ventil?
Cim vsetkym by to cukanie mohlo byt?
Spotrebu mam cca 7,2 mimomesta ked sa nenahlim(so zapnutou klimou), kombinovana cca 8litrov a v meste okolo tych 9L takze neuvazujem ze by to mohol byt ventil odvetrania palivovej nadrze alebo ano? :?

Reklama
 

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 13 říj 2008, 15:38

No, podle schematu pro motor Z14XE tam EGR je (Y4 Solenoid valve – Exhaust gas recirculation)

Obrázek
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 14 říj 2008, 07:50

Od modelového roku 2003 se u některých motorů ventil EGR nepoužívá.
Díky optimalizaci katalyzátoru lze stávající mezní hodnoty
výfukových plynů dosáhnout i bez tohoto montážního dílu.
Po zavedení motorů řady XEP se ventil EGR bude opět používat.
Přehled motorů s/bez ventilu EGR:

Z10XE: používá se
Z12XE nepoužívá se od MR03
Z14/16XE: používá se
Z16SE: používá se
Z16XEP: používá se
Z18XE: Vectra-C: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Corsa: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Astra/Zafira: používá se (odpadá od MR04 - je naplánována
průběžná změna)
Z18XE: Meriva a Vectra-B nemají EGR
Z22XE: používá se
Z22SE: používá se
Y26/32SE: nepoužívá se
Z32SE: nepoužívá se
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

martin148
Příspěvky: 21
Registrován: 16 dub 2008, 11:25

Příspěvek od martin148 » 14 říj 2008, 20:21

no podla vas tam je aj podla schemy aj podla toho prehladu, zajdem este za niekym a skusim ho tam pohladat.

Mate niekto nieco k tej druhej otazke, pls?

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 14 říj 2008, 20:39

Ten ventil muzes vyzkouset, odpoj ho, vyndej ho. Nesmi jit profouknout, pak na nej prived z baterky 12V, lupne v nem a v tu chvili se stane pruchozim, profouknes ho. Taktez zkus fouknout do obou hadicek, jedna vede nekam ke klapce a druha do toho valce s aktivnim uhlim, mel bys profouknout obe bez problemu. Ventil maka jen pri urcitejch otackach a rezimech motoru, na volnobeh je zavrenej, jinak by ti to prisavalo falesnej vzduch.

BTW, nemas zaslepenou hadici odvetravani ventilovyho vika?
99' Astra Caravan 1.6 16V

martin148
Příspěvky: 21
Registrován: 16 dub 2008, 11:25

Příspěvek od martin148 » 14 říj 2008, 22:48

musim sa na to ist niekam pozriet, ja sa bohuzial v aute nemam kde vrtat ... tak sa so mna stal skor teoretik, ked tam pojdem poskusam co si pisal a dam vediet.

tappaja
Příspěvky: 347
Registrován: 31 led 2007, 00:15
Bydliště: Úvaly
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tappaja » 15 říj 2008, 10:05

Tohle vyzkousis na parkovisti pred barakem, stacej ti dva dratky, ja pouzil snury z multimetru s nasazenejma krokodylkama.
99' Astra Caravan 1.6 16V

Uživatelský avatar
Zachy
Příspěvky: 69
Registrován: 06 úno 2008, 21:45

Příspěvek od Zachy » 15 říj 2008, 11:24

martin148 nelám si s tým hlavu a buď rád, že nemusíš mať prípadné starosti s EGR-vetilom.
Osobne mám ten istý rok výroby i typ motora a tiež nemám EGR ventil, pôvodné miesto kde by sa mal nachádzať je zaslepené a môžem ti zodpovedne prehlasím, že doteraz (95000km) je to motoricky OK.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 15 říj 2008, 13:49

Ten prehľad čo som sem dal, je z TIS-u, ale to neznamená že musí byť 100% pravdivý. Je možné že ten EGR tam naozaj nie je. Ak tam nie je od výroby, respektíve bol odstránený neskôr v autorizovanom servise, tak určite to nemôže spôsobovať problém s chodom motora alebo vysokou spotrebou.
Tú čo uvádzaš, je čo sa týka mesta v pohode, ale mimo by si sa mal dostať na nejakých max. 6l aj s klímou. Neviem z akého údaja vychádzaš, či si to počítaš sám, alebo je to z PC. Čím viac najazdíš v meste, tým Ti stúpa aj priemerná spotreba. Čím viac mimo mesto, tým Ti bude priemerná klesať.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Jiří
Příspěvky: 33
Registrován: 03 kvě 2006, 09:40

Cukání při rozjezdu

Příspěvek od Jiří » 20 říj 2008, 09:06

Mám podobny problem, pri rozjezdu pri pridani plynu auto znatelne cuká, musim pridat vzdy razantne plyn, pri normalnim plynulem auto skube. Vymenil jsem svicky, davam kvalitni benzin, mam vyčisteny AGR ventil, bezinovy a vzduchovy filtr je novy. V Opel servisu tvrdi, ze je to chyba vsech Oplu diky eletronickému ne mechanickému prevodu z paky plynu do motoru. Je to mozne toto cukani odstranit, mate nekdo podobne zkusenosti a jak je to mozne resit.
Dekuji za odpoved Jiří

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Příspěvek od Kraken » 20 říj 2008, 11:42

tappaja: Odkiaľ máš schémy ? Nie je tam náhodou aj Z14XEP ?
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Uživatelský avatar
Pico
Příspěvky: 740
Registrován: 14 čer 2008, 19:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pico » 20 říj 2008, 12:03

Opel nie je jediná značka, ktorá používa elektronický plynový pedál. A keď ti toto povie technik v zn. servise Opel - t.z., že je to chyba všetkých Oplov, tak už by som do tohto servisu nikdy nešiel. Švagor mal problémy s el. plynovým pedálom na Passate. Normálne zrazu zostal stáť a motor išiel iba na voľnobeh. Výmena a v pohode. Musíš mať ale istotu, že je to v tom pedáli. Ja to riešim tak, že do servisu dám auto a poviem, toto mi to robí - odstránte. Potom máš, čo reklamovať.
Astra II

martin148
Příspěvky: 21
Registrován: 16 dub 2008, 11:25

Příspěvek od martin148 » 20 říj 2008, 23:25

Arwy: ja prave neviem koli comu mi to robi. Prva mzslienka bola ze je to koli egr ventilu alebo svieckam. Sviecky vymenene a egr nemam. Spotreba sami nezdal na benzin az taka vysoka, takze ventil odvetrania nadrze som im v servise nekazal pozriet. A dalej ma uz nic nenapada.

Preto sa pytam vas o radu co este to moze byt lebo ked pojdem chcel by som mat aspon predstavu co to moze byt. Co vsetko ma este na to cukanie vplyv?

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Arwy » 21 říj 2008, 19:10

O "cukaní" motorov je tu nafóre toho spústa. Skús si od niekoho kto má rovnaký motor požičať zapaľovaciu lištu. Pokiaľ sa cukanie prejavuje pri akcelerácií, tak môžeš mať upchatý palivový filter.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

lenka.m
Příspěvky: 123
Registrován: 24 říj 2008, 06:01
Bydliště: Havířov

Egr

Příspěvek od lenka.m » 01 lis 2008, 11:14

byla jsem dneska v opel servisu ohledne egr ventilu i ja ho mam zaslepeny motor z14xe ale rok vyroby 2001 ptala jsem se a dokazou prehrat ridici jednotku aby tam vubec egr nebyl jenze to jde az od roku 2003 tak mi to povidaly ze pry tohle pomaha stoji to kolem 500kc mohli to udelat i me ale nezarucovali uspech uz to nekdo delal na starsim rocniku jako je2001????

Odpovědět