EGR ventil ma alebo nema?
EGR ventil ma alebo nema?
zdravim vsetkych,
mam astru 1.4V 66kW r.v. 2004 cislo motoraZ14XE, najazdene 90 000km. Mal som a este stale mam problem s cukanim pri cca1500 ot na 1 a 2-jke a pri rozbiehani z nuly pri prudkom vystartovani a stlaceni plynu to robilo ako keby sa motor miestami zadrhaval. Podla toho co som tu na fore cital som si bol skoro 100% isty ze je to egr ventil. Tak som zaniesol auto do servisu a tam mi povedal chlapik ze moja astra nema EGR ventil, ze je zaslepeny od vyroby resp. ze nieje vyvedeny. Vycistil mi skrtiacu klapku a vraj to on uz necitil(no ja ked som si vzal a isiel na nom tak to robilo stale pri tych istych otackach aj ked rozbeh uz bol takmer plynuly). Takze moja otazka k vam, je mozne ze naozaj nemam egr ventil?
Cim vsetkym by to cukanie mohlo byt?
Spotrebu mam cca 7,2 mimomesta ked sa nenahlim(so zapnutou klimou), kombinovana cca 8litrov a v meste okolo tych 9L takze neuvazujem ze by to mohol byt ventil odvetrania palivovej nadrze alebo ano?
mam astru 1.4V 66kW r.v. 2004 cislo motoraZ14XE, najazdene 90 000km. Mal som a este stale mam problem s cukanim pri cca1500 ot na 1 a 2-jke a pri rozbiehani z nuly pri prudkom vystartovani a stlaceni plynu to robilo ako keby sa motor miestami zadrhaval. Podla toho co som tu na fore cital som si bol skoro 100% isty ze je to egr ventil. Tak som zaniesol auto do servisu a tam mi povedal chlapik ze moja astra nema EGR ventil, ze je zaslepeny od vyroby resp. ze nieje vyvedeny. Vycistil mi skrtiacu klapku a vraj to on uz necitil(no ja ked som si vzal a isiel na nom tak to robilo stale pri tych istych otackach aj ked rozbeh uz bol takmer plynuly). Takze moja otazka k vam, je mozne ze naozaj nemam egr ventil?
Cim vsetkym by to cukanie mohlo byt?
Spotrebu mam cca 7,2 mimomesta ked sa nenahlim(so zapnutou klimou), kombinovana cca 8litrov a v meste okolo tych 9L takze neuvazujem ze by to mohol byt ventil odvetrania palivovej nadrze alebo ano?
- Reklama
Od modelového roku 2003 se u některých motorů ventil EGR nepoužívá.
Díky optimalizaci katalyzátoru lze stávající mezní hodnoty
výfukových plynů dosáhnout i bez tohoto montážního dílu.
Po zavedení motorů řady XEP se ventil EGR bude opět používat.
Přehled motorů s/bez ventilu EGR:
Z10XE: používá se
Z12XE nepoužívá se od MR03
Z14/16XE: používá se
Z16SE: používá se
Z16XEP: používá se
Z18XE: Vectra-C: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Corsa: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Astra/Zafira: používá se (odpadá od MR04 - je naplánována
průběžná změna)
Z18XE: Meriva a Vectra-B nemají EGR
Z22XE: používá se
Z22SE: používá se
Y26/32SE: nepoužívá se
Z32SE: nepoužívá se
Díky optimalizaci katalyzátoru lze stávající mezní hodnoty
výfukových plynů dosáhnout i bez tohoto montážního dílu.
Po zavedení motorů řady XEP se ventil EGR bude opět používat.
Přehled motorů s/bez ventilu EGR:
Z10XE: používá se
Z12XE nepoužívá se od MR03
Z14/16XE: používá se
Z16SE: používá se
Z16XEP: používá se
Z18XE: Vectra-C: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Corsa: nepoužívá se od MR03 (průběžná změna)
Z18XE: Astra/Zafira: používá se (odpadá od MR04 - je naplánována
průběžná změna)
Z18XE: Meriva a Vectra-B nemají EGR
Z22XE: používá se
Z22SE: používá se
Y26/32SE: nepoužívá se
Z32SE: nepoužívá se
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Ten ventil muzes vyzkouset, odpoj ho, vyndej ho. Nesmi jit profouknout, pak na nej prived z baterky 12V, lupne v nem a v tu chvili se stane pruchozim, profouknes ho. Taktez zkus fouknout do obou hadicek, jedna vede nekam ke klapce a druha do toho valce s aktivnim uhlim, mel bys profouknout obe bez problemu. Ventil maka jen pri urcitejch otackach a rezimech motoru, na volnobeh je zavrenej, jinak by ti to prisavalo falesnej vzduch.
BTW, nemas zaslepenou hadici odvetravani ventilovyho vika?
BTW, nemas zaslepenou hadici odvetravani ventilovyho vika?
99' Astra Caravan 1.6 16V
Ten prehľad čo som sem dal, je z TIS-u, ale to neznamená že musí byť 100% pravdivý. Je možné že ten EGR tam naozaj nie je. Ak tam nie je od výroby, respektíve bol odstránený neskôr v autorizovanom servise, tak určite to nemôže spôsobovať problém s chodom motora alebo vysokou spotrebou.
Tú čo uvádzaš, je čo sa týka mesta v pohode, ale mimo by si sa mal dostať na nejakých max. 6l aj s klímou. Neviem z akého údaja vychádzaš, či si to počítaš sám, alebo je to z PC. Čím viac najazdíš v meste, tým Ti stúpa aj priemerná spotreba. Čím viac mimo mesto, tým Ti bude priemerná klesať.
Tú čo uvádzaš, je čo sa týka mesta v pohode, ale mimo by si sa mal dostať na nejakých max. 6l aj s klímou. Neviem z akého údaja vychádzaš, či si to počítaš sám, alebo je to z PC. Čím viac najazdíš v meste, tým Ti stúpa aj priemerná spotreba. Čím viac mimo mesto, tým Ti bude priemerná klesať.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Cukání při rozjezdu
Mám podobny problem, pri rozjezdu pri pridani plynu auto znatelne cuká, musim pridat vzdy razantne plyn, pri normalnim plynulem auto skube. Vymenil jsem svicky, davam kvalitni benzin, mam vyčisteny AGR ventil, bezinovy a vzduchovy filtr je novy. V Opel servisu tvrdi, ze je to chyba vsech Oplu diky eletronickému ne mechanickému prevodu z paky plynu do motoru. Je to mozne toto cukani odstranit, mate nekdo podobne zkusenosti a jak je to mozne resit.
Dekuji za odpoved Jiří
Dekuji za odpoved Jiří
Opel nie je jediná značka, ktorá používa elektronický plynový pedál. A keď ti toto povie technik v zn. servise Opel - t.z., že je to chyba všetkých Oplov, tak už by som do tohto servisu nikdy nešiel. Švagor mal problémy s el. plynovým pedálom na Passate. Normálne zrazu zostal stáť a motor išiel iba na voľnobeh. Výmena a v pohode. Musíš mať ale istotu, že je to v tom pedáli. Ja to riešim tak, že do servisu dám auto a poviem, toto mi to robí - odstránte. Potom máš, čo reklamovať.
Astra II
Arwy: ja prave neviem koli comu mi to robi. Prva mzslienka bola ze je to koli egr ventilu alebo svieckam. Sviecky vymenene a egr nemam. Spotreba sami nezdal na benzin az taka vysoka, takze ventil odvetrania nadrze som im v servise nekazal pozriet. A dalej ma uz nic nenapada.
Preto sa pytam vas o radu co este to moze byt lebo ked pojdem chcel by som mat aspon predstavu co to moze byt. Co vsetko ma este na to cukanie vplyv?
Preto sa pytam vas o radu co este to moze byt lebo ked pojdem chcel by som mat aspon predstavu co to moze byt. Co vsetko ma este na to cukanie vplyv?
O "cukaní" motorov je tu nafóre toho spústa. Skús si od niekoho kto má rovnaký motor požičať zapaľovaciu lištu. Pokiaľ sa cukanie prejavuje pri akcelerácií, tak môžeš mať upchatý palivový filter.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Egr
byla jsem dneska v opel servisu ohledne egr ventilu i ja ho mam zaslepeny motor z14xe ale rok vyroby 2001 ptala jsem se a dokazou prehrat ridici jednotku aby tam vubec egr nebyl jenze to jde az od roku 2003 tak mi to povidaly ze pry tohle pomaha stoji to kolem 500kc mohli to udelat i me ale nezarucovali uspech uz to nekdo delal na starsim rocniku jako je2001????