Arwy píše: Inak ak chceš RJ len oznámiť že ventil je pokazený v uzavretej polohe, tak to ho môžeš rovno odpojiť. Pri každej indikovanej závade EGR, riadiaca jednotka vypína EGR z činnosti. Ale bude svietiť kontrolka a ak dôjde k nejakej inej závade nebudeš vlastne o tom informovaný.
To mě taky napadlo, že by vytažení konektoru bylo řešení, možná lepší než zaslepování. Akorát nevím, jak se chová ten pin C, kterej je jinak na jezdci potenciometru. Když bych mu přidělil napětí odporovým děličem, tak není co řešit, bude tam pořád např. těch 1.27V. Ale jak se bude chovat pin C zakončený nekonečně velkou impedancí? Jsou 4 možnosti:
1) K tomuto vstupu řídící jednotky je připojen odpor k referenční +5V,
2) DTTO, ale k referenční 0V,
3) nebude tam žádný odpor a na volném drátu se bude indukovat ledacjaké napětí a pokud nebude vstup chráněn ani proti přepětí, tak i mimo rozsah 0-5V a to na obě strany,
4) je to ještě jinak...
Takže z toho důvodu, že si nedokážu odpovědět na výše uvedenou otázku, bych volil ten dělič. Druhá moje obava je, jak jsem již psal, aby ŘJ nepoznala, že je odpojený taky ten solenoid. A aby se nestalo, že vypojením EGR od konektoru dojde k nouzovému režimu. To, že bude svítit kontrolka emisí, je mi jasné. Na druhé straně se domnívám, že je to pořád lepší, než sdělit řídící jednotce, že EGR funguje v pořádku a oblbnout ji záslepkou. ŘJ dostává signál z EGR, že je otevřený, ale ty splodiny do sání nejdou. Na to asi taky přijde (viz diskuse, jestli z lambda sondy nebo podtlaku), ale o co jednodušší je jí sdělit, že EGR je KO a že se žádnýma splodinama v sání nemůže počítat. Taky si říkám, co lidí to zaslepuje a nedá se předpokládat, že jsou to všichni blbci. Kdyby vytažení konektoru bylo řešením, tak proč už by na to někdo nepřišel. Že by kvůli tý kontrolce?