Zamlžování oken - úprava servomotorku str. 24

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Ladislav Rehák
Příspěvky: 8
Registrován: 25 zář 2008, 09:07

Příspěvek od Ladislav Rehák » 25 zář 2008, 12:31

dík za odpověď, dá se koupit někde samotná klapka a to relátko?A jak se dostanu k tomu relátku, jak to rozdělat?

Reklama
 

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 25 zář 2008, 12:32

Ladislav Rehák píše:dík za odpověď, dá se koupit někde samotná klapka a to relátko?A jak se dostanu k tomu relátku, jak to rozdělat?
to nevím jestli seženeš samotné relátko...ale co vím tak snad žádnému astráku nefunguje klapka...bo jen po nějaké úpravě...ale opravě nikoliv! :lol:

Uživatelský avatar
monderka1
Příspěvky: 779
Registrován: 02 lis 2007, 17:06
Bydliště: Moravák žijící dočasně v Plzni
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od monderka1 » 25 zář 2008, 12:52

Musim zaklepat, ale mne to funguje vyborne.
1,6 8V r.v. 10/98 - je to dravec !!!
https://www.astra-g.cz/galerie/etien/

Ladislav Rehák
Příspěvky: 8
Registrován: 25 zář 2008, 09:07

Příspěvek od Ladislav Rehák » 25 zář 2008, 12:55

monderka1 píše:Musim zaklepat, ale mne to funguje vyborne.
tak poraď něco a nechval se

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Den blbec...

Příspěvek od APiK » 25 zář 2008, 16:29

Debilní servomotorek, debilní mechanizmus a ještě debilnější přístup. Adame, Adame :evil: . Tak se mi samozřejmě ani po usilovném snažení nepodařilo dostat mechanizmus dolů - klapka (kopule) zavřena. Takže jsem jak nějakej tydýt zajistil kopuli proti samovolnému otevření a budu čekat až se mechanizmus odsekne, sjede dolů, já zacvaknu kloub, odpojím konektor a už to nechci nikdy ani vidět. :!: Mimochodem 2 dráty které vedou do servomotorku jsou +12 V v jednom nebo druhém směru (podle toho jak je přepnuto) ale kde je zem??? Buď je to přikostřený někde k něčemu, anebo by k tomu přeci měly vést 3 dráty, ne? Servomotorek prostě nevyšroubuju, protože ani bitem (jak tu někdo radil) mě to nejde, protože nemám takhle atypickej stranovej klíč :!: Nevím, proč tam nedali imbus, anebo šestihran. :!: :evil: .
Jo a když jsem viděl jak je to s výměnou pylového filtru, tak se na to taky můžu...., to raději dám pár korun svému dvornímu automechanikovi, než abych se s tím někde před barákem s**l. :x :evil: :roll: Jo správně, poznali jste, jsem prostě dneska na*****j, páč se nedařilo. ObrázekObrázek
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 25 zář 2008, 16:53

for APIK: stačí když to vyšroubuješ snad jen jeden šroub co jde nejsnáze (jsou tam celkem 3) a ty dva stačí jen povolit! nemusíš vyšroubovat!!! a pak už jen opatrně vytáhneš
Viz můj umělecký obrázek:
ObrázekObrázek

vlastně jak jsou ty 3 šroubky tak je kolem dokola gumička aby to šlo právěže z těch paciček vytáhnout! ale opatrně! snad to z toho obrázku dobře vyplívá ...

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 25 zář 2008, 17:03

Obrázek je super :lol: hned mám lepší náladu. U mě je problém, že já ani s jedním šroubem ani nehnul (zřejmě vinou špatnýho nářadí :( .
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 25 zář 2008, 17:04

APiK píše:Obrázek je super :lol: hned mám lepší náladu. U mě je problém, že já ani s jedním šroubem ani nehnul (zřejmě vinou špatnýho nářadí :( .
to jsem rád že jsem ti zvednul náladu! no s tím jedním šroubem musíš hnout! jináč s tím nehneš! :o

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 25 zář 2008, 17:50

Zítra ještě zkusím minigolu s šestihranem 7, vrazím do toho ten 6,5 bit, vypodložím plíškama a pokud to bude držet, tak se do toho možná ještě pustím. V opačném případě otevírám peněženku a jedu za svým dvorním automechanikem :P . Přeci jenom je "krapet :lol: " šikovnější a má "trochu :lol: " lepší výbavu. 8)
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Příspěvek od Kraken » 26 zář 2008, 07:25

Mám tiež problém so zahmlievaním, predvčerom pršalo a tak sa mi hmlilo,
že som musel zapnúť klímu na vysušovanie. Servomotor mám asi OK,
podobný problém som mal na eFku, keď mi v servise debil nenasadil lištu pod torpédom do tesnenia a úplne mi zmokol peľový filter.
Tu to je úplne inak a neviem, čo s tým. Vyzerá to akoby mi tiekla dnu voda
a robí to pravdepodobne od nova.
Skúste poradiť.

Ď :?
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Nářadí

Příspěvek od APiK » 26 zář 2008, 08:09

Jsem vybaven! Buďto ten servomotorek oddělám tímhle, nebo ho už asi urvu :lol: .
Obrázek
Obrázek
Obrázek
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 26 zář 2008, 18:31

Dneska jsem se dal do demontáže servomotorku pomocí nářadí (viz předchozí příspěvek). Sice taky porod, ale s trochou násilí jsem ho dostal ven a rozdělal ho. U mě je v háji ten motorek, prostě někdy se zasekne v krajní poloze a odsekne se jen když chce. Chvíli to funguje, chvíli ne... Spravovat to nebudu a bastlit ty dorazy taky ne (na to nemám čas). Někde koupím na vrakáči (snad) funkční servomotorek a pak ho vyměním. Takže řešení u mě je v současnosti takové, jako u mnohých z vás. Klapku jsem dostal dolů (cirkulace pouze zvenku) a nechal odpojenej a zaslepenej konektor. Sbohem vnitřní cirkulace do doby nového motorku :?: . BTW: Pokud má někdo strach, že by se kopule mohla samovolně otevírat přes ten šnek v servomotorku, tak se opravdu bát nemusí (řešilo se to tu taky). NEOTEVŘE se ani za boha :o . Jo a konektor přepólovat taky nelze, ale po prvním zaseknutí to taky jde zblbnout natolik, že to opravdu funguje obráceně! (nevěřil jsem dokud jsem neviděl na vlastní bulvy) Přikládám pár fotek, myslím, že mnohým co to čeká to pro představu pomůže. 8)
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 26 zář 2008, 18:34

Jo a děkuji všem, četl jsem tohle fórum opravdu celé. Speciální dík pak "rychlemuradimovi" za jeho umělecký obrázek - moc mi pomohl 8) , ale stejně jsem to svou nedočkavostí trochu ulomil :lol: - nevadí. :lol:
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rychlyradim » 26 zář 2008, 20:06

APiK píše:Jo a děkuji všem, četl jsem tohle fórum opravdu celé. Speciální dík pak "rychlemuradimovi" za jeho umělecký obrázek - moc mi pomohl 8) , ale stejně jsem to svou nedočkavostí trochu ulomil :lol: - nevadí. :lol:
no nemáš zač..a vlastně teď se koukám krom tuningu co jsi tomu udělal? jenom tedy odpojil?
Já prostě zjistil to že někdy asi "omylem" jde do servomotorku více napětí než by mělo a motorek se rychle otočí a pak se sekne! a neotočíš to ani rukou! musíš vydělat jedno to ozubené kolečko a posunout o zoubek a pak to zase fakčí do té doby než tam zase půjde více proudu! :cry: aspon tak jsem to zjistil já...měl jsem to pěkně otevřený a mačkal jsem ... 10x OK a pak rychle se otočilo a SEK! přemýšlel jsem co s tím a nic nevymyslel mno...zkusím ted v zimě popřemýšlet..třeba na něco příjdem ;-)
PS: JÁ SI NEMYSLÍM ŽE JE ŠPATNÝ SERVOMOTOREK!!! když jsem to zkoušel na obyč napětí tak funguje v naprostém pořádku! nikdy nezblbnul..taky nemá proč! vždyt je to obyčejný motorek! dle mě!

APiK
Příspěvky: 5922
Registrován: 31 črc 2008, 22:26

Příspěvek od APiK » 27 zář 2008, 08:22

rychlyradim píše:no nemáš zač..a vlastně teď se koukám krom tuningu co jsi tomu udělal? jenom tedy odpojil?
No chvilku jsem si s tím hrál a když jsem zjistil, že se kouše motorek, tak jsem to nechal v krajní poloze (vzduch zvenku) a odpojil.
rychlyradim píše:musíš vydělat jedno to ozubené kolečko a posunout o zoubek a pak to zase fakčí do té doby než tam zase půjde více proudu!
Já měl motorek povytaženej, abych vyloučil sekání o kolečka - seká se mi právě ten motorek, bez ohledu na kolečka.
rychlyradim píše:JÁ SI NEMYSLÍM ŽE JE ŠPATNÝ SERVOMOTOREK!!! když jsem to zkoušel na obyč napětí tak funguje v naprostém pořádku! nikdy nezblbnul..taky nemá proč! vždyt je to obyčejný motorek! dle mě!
Pravda, já to zkoušel jen na napětí v autě. Možná právě proto jsem se nikdy nenaměřil +12V na konektoru, ale vždy pouze na jednom pinu (podle přepínače) k zemi. Voltmetr je totiž vlastně ideálně nekonečný odpor. Problém bude tedy spíš v té elektronice, co ovládá motorek (vč. jeho vypnutí při zvýšení proudu. Hold nastavené tolerance se zřejmě časem rozejdou. Taky nad tím ještě pokoumám. Ten nápad s dorazy se mi líbí - odepne to napětí v krajní poloze a nečeká to na zvýšení proudu - a v tom zřejmě bude ten problém. Ale popravdě se mi to nechce moc bastlit :( .
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka

Odpovědět