Výměna termostatu - foto

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
Odpovědět
Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 06 bře 2008, 10:07

no tak včera som siel dlhsiu trasu, konkretne Nitra - Budapešť a spet...cca dokopy 300km. A ten termostat asi chytím a zahodím... :evil:
Cestou dole z kopca teplota aj o 10 stupnov dole. Zapaté kurenie skoro to isté.....A mimo mesta tak tiez nie dobre.....len v meste kde bola hustá premávka sa to drzalo okolo tej 90.....Sakra prečo to robí aj ten nový termostat...???? pls.. poradte dakdo....mám ho ist vrátit?
Ale zasa vsetko odmontovávat....

Reklama
 

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 06 bře 2008, 12:04

nikto nevie čím to moze byt?NA firemnej Fabii 1.9 SDi sa motor zohreje asi po 2 km a drzí si ručičku stále pri 90 ked robím čo robím....

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 06 bře 2008, 16:25

a dneska mi povedali známy ze to moze na to mat vplyv vodná pumpa....ze jemu to pomohlo ked to vymenil...tak a teraz som uz z toho vázne jelen......:D

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 06 bře 2008, 16:28

langdon2 píše:a dneska mi povedali známy ze to moze na to mat vplyv vodná pumpa....ze jemu to pomohlo ked to vymenil...tak a teraz som uz z toho vázne jelen......:D
to snad né, spíše máš ten termostat špatně nasazený, nebo s dosedací plochou není něco v pořádku
pumpa=přehřívání motoru z důvodu nedostatečné cirkulace.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 06 bře 2008, 16:36

myslíš ze som ho tam zle dal?Kupoval som ho komplet aj s tou prirubou...vysiel ma na 1800 + 100 za pastu. Tak ja neviem ozaj...ale ked som dal dole ten starý, nechal som predtým vypustit vsetku kvapalinu tak v tom hrdle kam sa dáva nový ostala stát este voda...neviem či to je zrovna dobre.....

Dragon
Příspěvky: 72
Registrován: 14 kvě 2007, 08:53
Bydliště: Dubí

Příspěvek od Dragon » 22 zář 2008, 07:29

langdon2:
Nevím, jestli jsi ho namontoval špatně (podle mě to špatně nejde namontovat, protože je tam i trn, kterej drží termostat vystředěný), ale měl jsem se starým termostatem problémy jako máš teď ty (dlouho se to zahřívalo, třeba i 10 km, při cestě z kopce šla teplota dolu i když jsem netopil a podobně). O víkendu jsem vyměnil jenom termostatovou vložku (stejnou jako autor na začátku - stála asi 290 Kč v mototechně) a po výměně velká změna. Po výměně jsem nastartoval docela vychladlej motor (cca 40-45 °C) a po 3 minutách na volnoběh se teplota vyšplhala na 90 °C při venkovní teplotě 11 °C. To se mi normálně nestávalo ani když bylo 30 °C ve stínu.. Později jsem to zkoušel, protože jezdím 1,5 km na stavbu i několikrát denně a dřív se za celou cestu ani nehnula ručička (ani v létě). Teď se ručička začíná zvedat po cca 1 km a při příjezdu je teplota kolem 80-85 °C. A to je cesta tam mirně z kopečka, takže žádnej záběr. Na zpáteční cestě jsem na 90 °C ještě než dojedu domu, takže to určitě pomohlo :-)
Takže pokud ti výměna nepomohla, tak je na prd i ten novej termostat nebo je závada (i) jinde.
Ps: původní termostat vypadal jako novej, ale bohužel propouštěl i když byl motor studenej..
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 22 zář 2008, 09:06

Ahoj, presne to bol ten problem....Ze ten novy prepustal...Na tom starom bola vlozka uplne v pohode, len priruba bola vydrata tam kde mal ten trn dosadat. Tam som proste musel kupit novy komplet. Ale potom asi po cca. tyzdni som to znova vymontoval a dal som tam trn zo stareho termostatu a uplne v pohode...Rozdiel asi o 100%.Odvtedy si zaklopem bez problemov....Len ked teraz zacinam trocha kurit....topit, tak teplota takych cca. 85 stupnov. Samotnu vlozku som doteraz zohnat nevedel.....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Dragon
Příspěvky: 72
Registrován: 14 kvě 2007, 08:53
Bydliště: Dubí

Příspěvek od Dragon » 23 zář 2008, 07:20

Ahoj,
já jsem normálně poslal manželku do mototechny v blízkosti její práce a na lísteček jsem napsal: termostatická vložka (ne celý termostat) pro Opel Astra G r.v.98 motor X18XE1. Manželce jsem řekl, že by to mělo stát 300-500 Kč, maník v mototechně se podíval do katalogu, našel správnej typ termostatu QH600K, řekl že bude stát asi 300 Kč a na krámě bude ve čtvrtek večer. V pátek ho manželka vyzvedla, v sobotu jsem ho vyměnil a bylo po problému :-)
Na mém motoru je výměna opravdu jednoduchá.
Astra G Caravan 1.8 16V r.v.98

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od langdon2 » 23 zář 2008, 09:31

U mna to bolo tiez uplne jednoduche....Lenze samotnu vlozku som zohnat nevedel....A keby som ju aj zohnal....Tak potreboval som hlavne tu prirubu.....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Paladin123
Příspěvky: 70
Registrován: 13 říj 2008, 08:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paladin123 » 05 lis 2008, 22:09

Caute hosi poradte prosim, mam X20DTL a vsimol som si ze sa mi rucicka teploty ani nepohne. mam ho asi mesiac a asi 2 krat som zaregistroval ze mam na teplomery 80 stupnov. ale inak sa vobec neodlepi a to jazdim aj 2 hodiny. moze to byt termostat alebo cidlo? ako to zistim co to je?ked som ho kupil mal som ho napychnuteho a pristroj nezistil ziadnu elektricku zavadu.

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 05 lis 2008, 22:19

Je to termostat....
Typ termostatu pro výměnu 2.0 Di (Y20DTL). Označení termostatu: QTH527K (sada nějaké okroužky těsnění a pod.) nebo alternativa QTH600K (samostatný).
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Paladin123
Příspěvky: 70
Registrován: 13 říj 2008, 08:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paladin123 » 05 lis 2008, 22:22

si si isty ze to je termostat?

Paladin123
Příspěvky: 70
Registrován: 13 říj 2008, 08:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paladin123 » 05 lis 2008, 22:23

dal som ten typ do googla a moc som toho po slovensky nevygooglil

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 19 pro 2006, 23:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 05 lis 2008, 22:24

Jo, mě to dělalo to samé... ohřívalo se to velmi pomalu, někdy sem najel i 30 kiláků, než se to trochu zvedlo. Teď je do 12km 88° na teploměru. Topí během dvou kiláků. (Mám Y17DT)
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Paladin123
Příspěvky: 70
Registrován: 13 říj 2008, 08:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Paladin123 » 05 lis 2008, 22:33

super dobre je to termostat a co to bude stat v sk? a nemrznucu neporadis? chcem vymenit lebo vraj mam staru a slabu

Odpovědět